واکنش علی‌نژاد به دوپینگ های حاشیه ساز ووشو/ خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس تا ابتدای مهر

گروه ورزشی الف،   3990517093 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مورد مسائل پیش آمده مربوط به اعلام دیرهنگام دوپینگ دو ووشوکار توضیح داد و اعلام کرد که هیچ مسئولیتی متوجه نادوی ایران و فدراسیون ملی ووشو نیست.

به گزارش ایسنا، مهدی علی نژاد با اشاره به اینکه لیگ های فوتبال در هفته های پایانی قرار دارد و اتفاق بدی پس از برگزاری آن ها، علی رغم مسائلی که مطرح شد رخ نداد، اظهار کرد: در مورد حضور تماشاگران ملاحظاتی وجود دارد و اساسا تجمعات خطرناک هستند و شاید در مورد ورود ورزشکاران به ورزشگاه چندان مشکلی وجود نداشته باشد اما در خصوص خروج آن ها با توجه به امکانات ما مواردی وجود دارد و باید تا پاییز منتظر بمانیم و ببینیم شرایط به چه شکل پیش خواهد رفت، هرچند که در اروپا شرایط متفاوت است.

آخرین وضعیت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس

وی که در برنامه تلویزیونی ورزش و مردم حاضر شده بود در ارتباط با آخرین وضعیت واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی، اظهار کرد: قصد داریم اشتباه ۴۰ ساله دولت در باشگاه داری را برطرف کنیم و به دلیل موانع و مشکلات موجود در خصوصی سازی دو باشگاه روند طولانی شده است. در عین حال دو ورزشگاه مرغوبکار و کمپ حجازی برای استقلال و دو ورزشگاه شهید گمنام و درفشی فر به نام پرسپولیس در خواهد آمد و در مرحله صدور سند قرار دارد و تصور می کنیم حداکثر اوایل مهرماه ورود به بورس را در مورد این دو باشگاه داشته باشیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه اداره ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس سخت است، عنوان کرد: بخش عمده بدهی استقلال و پرسپولیس پرداخت شده است و در هفته گذشته پرسپولیس ۸۵۰ هزار یورو از بدهی های قبلی خود را پرداخت کرد که مربوط به سه دستیار برانکو به طور کامل و بخشی از طلب برانکو بود و علی رغم مسائل مطرح شده فیفا در این مورد قبول کرده که مطالبات دستیاران برانکو را پرداخت کند.

موضوع برانکو و استراماچونی

علی نژاد همچنین در پاسخ به اینکه آیا نگاه وزارت ورزش و جوانان در مورد استقلال و پرسپولیس متفاوت است، اظهار کرد: در مورد برانکو و دستیارانش ۱.۵ میلیون یورو طلب داشتند ولی کارشان را ادامه دادند، اما کل طلب استراماچونی ۲۰۰ هزار یورو بود و وزیر ورزش و جوانان و رییس کل بانک مرکزی برای پرداخت مطالبه وی اقدام کردند و حتی وقت بیشتری در این رابطه صرف شد.

وی در مورد برخورد با مدیران متخلف در ورزش و فوتبال نیز، تصریح کرد: عزمی جدی در وزارت ورزش برای مبارزه با فساد وجود دارد،  وزیر ورزش و جوانان در مورد این مسئله با وزارت اطلاعات نامه نگاری و از آن ها درخواست کمک کرد و هفته گذشته یکی از معاونان باشگاه‌ها دستگیر شد و  این آغاز برخورد با مدیران و مسئولانی است که تخلف دارند و این روند ادامه دارد و با مربیان، داوران، خبرنگاران و مدیران متخلف نیز برخورد می‌شود. در عین حال باید بگویم که هجمه‌های زیادی علیه ما طی هفته های اخیر ایجاد شده علت آن  همین مبارزه با فساد است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان افزود: این ماجرا تازه آغاز شده است، در گذشته هم بازرسی کل کشور ورود کرده بود. کسانی که به هر شکلی تخلف کرده‌اند متناسب با آن تخلف با آن ها برخورد می‌شود، البته تخلف با جرم تفاوت دارد و مدیران دو باشگاه معذوراتی داشتند، اما جرمی عملا اتفاق نیفتاده است.  

علی نژاد در مورد اسکوچیچ و اینکه استقلالی ها قبل از حضور فرهاد مجیدی به سراغ او رفته بودند، گفت: در آن مقطع نفت آبادان خواهان اسکوچیچ بود اما تیم ملی زمانی به سراغ وی رفت که اسکوچیچ قراردادش را با باشگاه نفت آبادان فسخ کرده بود.

حواشی دوپینگ در ووشو

وی در ارتباط با مسائل پیش آمده در حوزه ووشو و دیر اعلام شدن دوپینگ ۲ ورزشکار در این رشته، تصریح کرد: برخی از رسانه ها سعی کردند قهرمانی جهان را در سال ۲۰۱۷ با این مسئله مرتبط کنند، در حالی که مسائل پیش آمده مربوط به سال ۲۰۱۸ بود، علاوه بر این قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ هم تکرار شد و باز هم به این موضوع ارتباطی نداشت.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در ۱۳ سالی که بنده مسئولیت داشتم ۳۱۸ تست دوپینگ گرفته شد که صرفا ۱۳ مورد آن ها مثبت بود که نشان دهنده مبارزه با دوپینگ است و هیچ قهرمان بزرگی در بین آن ها نبود و طی این مدت نیز ۱۲۰ تست دوپینگ از ورزشکاران ایرانی در رشته ووشو گرفته شد و این ۲ ورزشکار(قلی پور و تقوی)،  اولین ورزشکارانی هستند که در رده سنی بزرگسالان در بیرون از ایران تستشان مثبت شد.

علی نژاد با اشاره به اینکه بحث دوپینگ بر اساس نظام نامه وادا انجام می شود، گفت: در نظام نامه دوپینگ فصل چهاردهم بند سوم صراحتا گفته شده هرکسی مسئول گرفتن تست بوده، مسئول مدیریت نتایج آن نیز است و پس از قطعی شدن رای، ظرف ۲۰ روز باید متولی اخذ تست رای را در سایت اعلام کند و هیچ مسئولیت دیگری متوجه سایر بخش ها نیست.

وی افزود: مراحل صدور رای در این رابطه هشت ماه طول کشید و درحالی که آبان ۹۷ این اتفاق افتاده اما در تیرماه ۹۸ رای صادر شده است و پس از قطعی شدن رای فدراسیون جهانی ووشو نیز در همان مقطع، در سایت خود موضوع را اعلام کرده است و هیچ مسئولیتی متوجه هیچ بخش دیگری در این زمینه نیست.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه فدراسیون ملی ووشو و نادوی ایران هیچ مسئولیتی در قبال انتشار اسامی نداشته اند، خاطرنشان کرد: از تیرماه سال ۹۸ سایت جهانی ووشو موضوع را اعلام کرده است اما افرادی که در حوزه رزمی کار می کنند از این مسئله خبردار نشده اند.

علی نژاد در مورد اینکه چرا از عضویت یکی از ورزشکاران مربوطه در کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک ممانعت به عمل نیامده بود، گفت: در مورد هر دو ورزشکار همان زمان ابلاغ رای صورت گرفت و ممنوعیت به آن ها ابلاغ شد و اقدام دیگری که بخواهند ورزش کنند انجام نداده اند و باز هم تکرار می کنم فدراسیون ملی ووشو مسئولیتی در این رابطه که دیگر بخش ها مسئله را اعلام کنند، نداشته است.

وی تاکید کرد: دوپینگ چارچوب خاص خود را دارد و نمی توان در مورد آن سلیقه ای عمل کرد و فدراسیون های ملی بر اساس نظام نامه هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارند و بنده در فدراسیون ووشو هیچ نسبت فامیلی با کسی ندارم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه برای ورزشکاران دوپینگی در حوزه ووشو چهار سال محرومیت در نظر گرفته شده است، اعلام کرد: این اتفاقات روی قهرمانی های ما تاثیری نخواهد داشت.

پاسخ به ضعف های مالی ورزشکاران در رشته های غیرفوتبالی

علی نژاد همچنین در مورد مسائل و ضعف های مالی ورزشکاران در رشته های غیرفوتبالی، اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان یکسری قوانین حمایتی دارد و در سال ۹۸، ۸۲ میلیارد تومان پاداش بازی های آسیایی سال ۹۷ را پرداخت کردیم و در هفته آینده نیز پاداش های سال ۹۷ را به میزان ۲۲ میلیارد تومان آغاز می می کنیم که ۵.۵ میلیارد تومان آن در هفته آینده و مابقی نیز به مرور زمان پرداخت خواهد شد و باید عنوان کرد، ورزشکاران بازی های آسیایی که توانسته اند مدال طلا کسب کنند معادل ۴۸۰ میلیون تومان پاداش دریافت کرده اند که پول کمی نیست.

وی افرود: همچنین قانون حمایتی در مورد استخدام ورزشکاران وجود دارد و نفرات اول، دوم و سوم جهان و آسیا، مدال آوران المپیک و حتی عناوین جوانان جهانی داشته باشد اگر موفق به کسب لیسانس یا فوق دیپلم شوند استخدام خواهند شد و هر فدراسیونی که مراجعه کند و نامه بزند استخدام در دستور کار قرار می گیرد و در زیرمجموعه وزات ورزش و جوانان نیز حدود ۱۰۰ ورزشکار استخدام شده اند.

انتخابات فدراسیون های اسکی و اتومبیلرانی

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مورد انتخابات پیش روی فدراسیون های ورزشی، گفت: در مورد فدراسیون هایی که سرپرست گذاشته شده است ثبت نام ها آغاز شده و در مورد فدراسیون اسکی نیز همین هفته دوره سرپرستی نفر قبل تمام و نفر جدید انتخاب شد که سه شنبه هفته آینده ثبت نام انتخاباتی آن آغاز می شود، همچنین  در مورد فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری نیز در اواخر مردادماه ثبت نام انتخاباتی آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۲۱۳۷۲۲:۱۳:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۷
کدام مهر؟ 99 یا 00؟
رضا۱۵۵۲۳۲۸۰۷:۳۷:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱۸
سرنوشت مدالهاي تقديمي چه مي شود . افتضاح بزرگ در ورزشي كه خجالت نمي كشد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین