گاو، مرغ و حیوانات دیگر به چه نوعی از کرونا مبتلا می‌شوند؟

گروه فناوری الف،   3990517007 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

حیوانات مختلف ممکن است با انواع مختلفی از کرونا ویروس آلوده شوند. محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران مطالعاتی که در این خصوص انجام شده است را مرور کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، محققان موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس شواهد موجود  به این پرسش پاسخ داده‌اند که آیا حیوانات مختلف مانند سگ، گربه، گاو و مرغ هر کدام به نوع خاصی از کرونا مبتلا می‌شوند یا خیر.

آن‌ها می‌گویند: ویروس‌های کرونا، خانواده‌ای از ویروس‌های پوشش‌دار هستند که معمولا با زائده‌های گلبرگی‌شکل آراسته شده‌اند و در نمای میکروسکوپ الکترونی، به شکل تاج خورشیدی هستند. بنابراین به نام کرونا ویروس (ویروس‌های تاج‌دار) شناخته می‌شوند.

کروناویروس‌ها از سگ، گربه، اسب، گاو، خوک، بوقلمون، مرغ و انسان جدا شده‌اند و دارای علائم بالینی هستند که اغلب این علائم گوارشی یا تنفسی است. نوع ویروس و علائم آن در حیوانات مختلف متفاوت است. به طور مثال، ویروس مشاهده شده در سگ، گربه و خوک از نوع آلفا بوده . علائم آن معمولا گوارشی است.

اسب و گاو به ویروس از نوع بتا مبتلا می‌شوند که در اسب منجر به علائم گوارشی و در گاو منجر به علائم گوارشی و تنفسی می‌شود. ویروس از نوع گاما در بوقلمون باعث علائم گوارشی و در مرغ منجر به التهاب تنفسی می‌شود.

در حال حاضر، شواهدی مبنی بر این که حیوانات نقش مهمی در انتشار ویروس کووید-۱۹ داشته باشند، وجود ندارد. بر اساس مطالعات، خطر انتشار کووید-۱۹ از حیوان به انسان پایین بوده اما بر اساس برخی مطالعات، احتمال انتقال از انسان به حیوان وجود دارد.

مطالعات اخیر نشان می‌دهند که گربه‌ها، موش خرمایی و همستر سوری طلایی به طور آزمایشگاهی می‌توانند با ویروس آلوده شده و عفونت را در محیط آزمایشگاهی به حیواناتی از گونه‌های مشابه منتقل کنند. داده‌ها همچنین نشان می‌دهند سگ‌ها می‌توانند آلوده شوند اما عفونت را به سایر سگ‌ها منتقل نمی‌کنند.

تحقیقات دیگری نشان داده‌اند خوک، مرغ و مرغابی نمی‌توانند با ویروس کرونای جدید آلوده شوند. بر اساس شواهد محدود موجود، گاو، گوسفند، اسب و موش نیز احتمالا نمی‌توانند با نوع جدید ویروس کرونا آلوده شوند اما موش خرمایی و سمور مستعد ابتلا به عفونت با کووید-۱۹ هستند.

دیدگاه کاربران

اكبر۱۵۵۱۶۳۱۱۲:۵۶:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۷
وقتي خبري از محققان دانشگاه تهران نقل ميكنيد سعي كنيد صحيح باشد. ايجاد بيماري توسط كرونا ويروس در گله هاي شتر و انتقال آن از دام به انسان ثابت شده و موارد زيادي از اين انتقال در مزارع پرورش شتر در امارات، عربستان وقطر در سالهاي ٢٠١٤ به اثبات رسيده است. منبع: وبسايت سازمان بهداشت جهاني، صفحات تاريخ كرونا.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین