میانگین سنی فوت‌شدگان ناشی از کرونا چند است؟

گروه سلامت الف،   3990516035

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: متاسفانه میانگین سنی افرادی که ناشی از بیماری کرونا در استان فوت شدند ۷۲ سال بوده و ۸۸.۹ درصد از کل موارد مرگ و میر، سنی بیش از ۵۰ سال داشتند.

محمد دهقانی فیروزآبادی، در خصوص آخرین تحلیل آماری مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی گفت: براساس آمار تحلیلی کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه از ابتدای شیوع بیماری کرونا در خراسان جنوبی متاسفانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، حدود ۱۳ نفر فوت شدند؛ در صورتی که این آمار در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حدود ۲۰ نفر است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، وی افزود: همچنین درصد مبتلایان بین بانوان و آقایان که قبلا ارجحیت مشخصی با آقایان بود، تقریبا به تساوی نزدیک شده که در خراسان جنوبی ۴۷.۵ درصد از مبتلایان بانوان و ۵۲.۵  درصد از آقایان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تا مدتی در گروه سنی زیر ۲۰ و ۳۰ سال مبتلا به کرونا نداشتیم اما در حال حاضر این گروه سنی نیز به آمار مبتلایان اضافه شدند، تصریح کرد: ۱.۱ درصد از مبتلایان زیر ۹ سال، ۲.۵ درصد بین ۱۰ تا ۱۵ سال، ۱۰.۵ درصد بین ۲۰ تا ۲۹ سال، ۱۸ درصد بین ۳۰ تا ۳۹ سال، ۱۵.۳ درصد بین ۴۰ تا ۴۹ سال، ۱۶.۸ درصد بین ۵۰ تا ۵۹ سال، ۱۳.۷ درصد بین ۶۰ تا ۶۹ سال، ۱۱.۸ درصد بین ۷۰ تا ۷۹ سال و ۱۰.۳  درصد ۸۰ سال به بالا بودند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به میانگین سنی مبتلایان و مرگ ناشی از بیماری کرونا، اظهار کرد: میانگین سنی مبتلایان حدود ۵۱ سال بوده و ۵۲.۶ درصد از کل مبتلایان سن ۵۰ سال و بالاتر داشتند.

وی افزود: همچنین متاسفانه میانگین سنی افرادی که فوت شدند ۷۲ سال بوده و ۸۸.۹ درصد از کل موارد مرگ و میر، سنی بیش از ۵۰ سال داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: میانگین سنی موارد ابتلا و مرگ در استان روند کاهشی داشته که حداقل سن افراد فوت شده ۳۴ سال و حداکثر سن ۹۷ سال بوده، همچنین میزان مرگ در افرادی که دارای حداقل یک بیماری زمینه‌ای بودند ۱۳.۴ درصد، در صورتی که این آمار در افرادی که بیماری زمینه‌ای نداشتند ۴.۵  درصد بوده که نسبت احتمال مرگ در افرادی که حداقل به یک بیماری زمینه‌ای مبتلا بودند ۲.۹ برابر افراد فاقد بیماری زمینه‌ای بوده و بیشترین بیماری‌های زمینه‌ای که احتمال مرگ و میر را در بیماران مبتلا به کرونا افزایش داده بیماری‌های مزمن ریوی و بیماری‌های قلبی عروقی بوده است.

بیشترین فراوانی انتقال

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه روش انتقال بیماری عمدتا در تجمعات خانوادگی است، افزود: ۵۸.۵ درصد انتقال‌ها از طریق تجمعات خانوادگی مانند شب نشینی‌ها، مراسم‌های عروسی، عزا یا مهمانی‌ها بوده و همچنین ۱۴.۷ درصد در مسافرت‌های شهرستان یا استانی و ۱۴.۹ درصد انتقال مرتبط با شغل افراد بوده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۸ نفر از کادر بهداشت و درمان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا حدود ۱۰۸ نفر از کادر شاغل در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشت، فوریت‌های پزشکی و حتی کسانی که در بخش‌های خصوصی مانند داروخانه‌ها ارائه خدمات می‌دهند به بیماری کرونا مبتلا شدند که خوشبختانه از این تعداد هیچ مورد فوتی نداشتیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: از هم استانی‌ها خواستاریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور نیافتن در تجمعات و استفاده از ماسک یاری گر مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا باشند.

دهقانی فیروزآبادی افزود: خوشبختانه طی یک هفته گذشته شاهد روند کاهشی بیماران حاد تنفسی و کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌ها هستیم که دستاورد همراهی مردم  در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بوده که تداوم آن، همراهی مردم را می‌طلبد.

وی در خصوص برگزاری مراسمات عید سعید غدیر خم، گفت: از هم استانی‌ها درخواست داریم در روز عید سعید غدیر روش‌های جدیدی را جایگزین روش‌های قبلی کنند که باعث افزایش روند مثبت مبتلایان به بیماری نشود و از راه دور به صورت مجازی نذورات و خیرات خود را به طریقی که باعث افزایش ایجاد تماس‌ها نیست صرف کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: همچنین از هم استانی‌ها خواستاریم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی یک تا دو متر، عدم مسافرت به استان‌ها و شهرستان‌هایی که شرایط خوبی ندارند و استفاده مداوم از ماسک، برای تداوم روند کاهشی آمار به تیم درمان کمک کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین