قیمت خودرو همچنان صعودی است/ قیمت پژو ۴۰۵ به ۱۴۲ میلیون رسید

گروه اقتصادی الف،   3990515109 ۲۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

با وجود همه وعده ها برای مدیریت بازار خودرو، قیمت‌ها در این بازار همچنان صعودی است به طوری که امروز پراید با قیمت ۸۱ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ با قیمت ۱۴۲ میلیون تومان به متقاضیان عرضه می شود.

قیمت خودرو همچنان صعودی است/ قیمت پژو ۴۰۵ به ۱۴۲ میلیون رسید

به گزارش فارس، قیمت خودرو در بازار همچنان صعودی است و این در حالی است که قرار بود خودروسازان با دریافت مجوز افزایش قیمت محصولاتشان و عرضه خودرو زمینه را برای کاهش قیمت ها در بازار فراهم کنند. اما عرضه پایین‌تر از تقاضا نتوانست عاملی برای کنترل قیمت‌ها در بازار باشد و در عین حال، فروش خودرو به روش قرعه کشی بهانه ای برای ترغیب بیشتر مردم به حضور در یک فرآیند بخت آزمایی بود تا شانس خود را برای برنده شدن محک بزنند. به گفته کارشناسان، این اتفاق بخشی از تقاضای خاموش برای خرید خودرو را نیز فعال کرد.

همچنین قرار بود قیمت خودرو در بازار با ابزار نظارت و با قید فروش حداکثر ۱۰ درصد بالاتر از نرخ کارخانه، کنترل شود که این تصمیم هم عملی نشد.

حال برآیند این اتفاقات، رشد هر روزه قیمت خودرو در بازاری است که ظاهراً برنامه خاصی برای مدیریت آن وجود ندارد. در این خصوص عزت الله اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس چند روز پیش با ارسال نامه ای به حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواستار تشکیل کمیته مشترک برای تهیه فوری طرح ساماندهی صنعت و بازار خودرو شد که تاکنون از تشکیل این کمیته خبری نشده است.

در این وضعیت هرچند سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل در گفت و گو با فارس می گوید: ‌«در شرایط فعلی تعداد فروشندگان خودرو در بازار زیاد است ولی خریداران فعلاً دست نگه داشته‌اند تا قیمت‌ها پایین‌تر بیاید» اما قیمت ها همچنان روند صعودی دارد و متقاضیان خرید هر روز نگرانتر از روز قبل، قیمت ها را بررسی می کنند.

* پراید همچنان می تازد

بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد امروز قیمت هر دستگاه سایپا ۱۳۱ در بازار با رشد ۳ میلیون تومانی نسبت به ۱۰ روز گذشته به ۸۱ میلیون تومان رسیده و در عین حال سایپا ۱۱۱ با قیمت ۹۳ میلیون تومان در بازار معامله می شود که رشد ۴ میلیون تومانی را نسبت به روزهای گذشته تجربه کرده است. همچنین هر دستگاه سایپا ۱۳۲ نیز با قیمت ۸۱ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود. 

در مورد قیمت تیبا صندوق دار در بازار باید به رشد ۵ میلیون تومانی قیمت طی روزهای اخیر اشاره کنیم به طوری که در حال حاضر این خودرو با قیمت ۹۶ میلیون تومان به خریداران عرضه می شود. قیمت تیبا ۲ نیز در بازار با رشد ۷ میلیون تومانی به ۱۰۷ میلیون تومان رسیده است. هر دستگاه ساینا نیز در بازار به قیمت ۱۰۸ میلیون تومان معامله می شود.

* رشد ۱۱ میلیونی قیمت پژو ۴۰۵

در مورد محصولات ایران ‌خودرو نیز می‌توان به قیمت ۲۱۰ میلیون تومانی پژو پارس با موتور TU۵ اشاره کرد. قیمت پژو ۴۰۵ نیز با رشد ۱۱ میلیون تومانی نسبت به روزهای گذشته به ۱۴۲ میلیون تومان رسیده است. قیمت سمند LX نیز در بازار ۷ میلیون تومان رشد داشته و به ۱۴۵ میلیون تومان رسیده است.

در عین حال، هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با افزایش قیمت ۱۲ میلیون تومانی، امروز در بازار ۲۰۰ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌شود. قیمت پژو ۲۰۶ صندوق دار نیز در بازار ۱۴ میلیون تومان رشد داشته و به ۱۹۴ میلیون تومان رسیده است. هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز با رشد قیمت ۹ میلیون تومانی به قیمت ۱۶۴ میلیون تومان به مشتریان عرضه می‌‌شود.

در مورد پژو ۲۰۷ دنده‌ای نیز باید به قیمت ۲۳۵ میلیون تومانی این خودرو در بازار اشاره کنیم که در مقایسه با روزهای گذشته رشد قیمت ۹ میلیون تومانی را تجربه کرده است. همچنین هر دستگاه پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز با قیمت ۳۱۰ میلیون تومان معامله می شود که رشد ۲۰ میلیون تومانی را طی روزهای اخیر داشته است.

قیمت رانا در بازار به ۱۶۴ میلیون تومان رسیده که نشان دهنده رشد ۱۳ میلیون تومانی قیمت این خودرو طی روزهای اخیر است. قیمت هایما نیز در بازار با رشد ۳۰ میلیون تومانی به ۵۶۰ میلیون تومان رسیده است.

در بازار خودرو امروز، سمند سورن با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان، هایما S۷ با قیمت ۵۶۰ میلیون تومان، دنا با قیمت ۲۱۲ میلیون تومان و دنا پلاس با قیمت ۲۶۲ میلیون تومان عرضه می شود.

* وعده هایی که عملی نشد

 متقاضیان خرید خودرو در حالی همچنان مات و مبهوت قیمت های نجومی کارخانه و بازار هستند که مسئولان وزارت صنعت دو ماه پیش با وعده هایی مبنی بر کاهشی شدن قیمت خودروها، از مردم می خواستند تا برای خرید دست نگه دارند.

امیر جعفرپور، معاون دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت اردیبهشت امسال گفته بود: اولین توصیه‌ام به مردم این است که فعلاً از بازار، خودرو خریداری نکنند تا قیمت‌ها براساس مصوبات ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت نهایی شود.

وی گفته بود: وزارت صمت با تمام قوا در حال پیگیری قیمت خودرو است تا آنچه مردم خواهان آن هستند اتفاق بیفتد، در این میان از خودروسازان هم خواسته شده به سمت افزایش تولید و ساماندهی فروش خودرو حرکت کنند تا مردم شاهد جهش قیمت خودرو در بازار نباشند.

جعفرپور مدعی شده بود: با سازوکارهای جدید چون فروش از طریق قرعه کشی، نداشتن پلاک جاری و...شاهد این خواهیم بود که بازار خودرو از التهاب‌های پیش آمده فاصله زیادی بگیرد و قیمت‌ها روال طبیعی خود را طی کند.

حال با گذشت حدود ۳ ماه از این وعده ها، قیمت خودرو در بازار نه تنها کاهش نیافت بلکه بالاتر هم رفت و مردمی که برای خرید خودرو مبلغی را فراهم کرده بودند، حالا باید به فکر افزایش اندوخته خود باشند، البته اگر باز هم قیمت ها بالاتر نرود و با همین نرخ ها موفق به خرید خودرو شوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۹۷۵۹۱۵:۱۷:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۱۵
چرا از مالکان بیش از دو خودرو مالیات دریافت نمیشه فقط زورتون به خونه و مسکن رسیده ؟
ناشناس۱۵۴۹۸۲۴۱۶:۱۴:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۵
چرا زیاده ولی نتیجه ای نداره متاسفانه!!!
ناشناس۱۵۴۹۸۴۴۱۶:۳۵:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۱۵
شما اگر فکر می کنید اخذ مالیات باعث کاهش قیمتها خواهد شد سخت در اشتباهید. افزایش مالیات در این شرایط اقتصادی همانند پاشیدن بنزین بر روی آتش است.
ناشناس۱۵۴۹۹۰۷۱۸:۰۲:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۵
از هر چیز مورد نیاز حیاتی که به کالای مصرفی برای عده‌ای تبدیل شدن باید مالیات گرفته شود
ناشناس۱۵۴۹۹۳۳۱۸:۲۱:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۱۵
آسياب به نوبت اول مسكن بعد خودرو بعد شغل دوم و ..
ناشناس۱۵۴۹۹۳۸۱۸:۳۱:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱۵
بجای رفع مشکل دولت دو قطبی درست کرد مردم شبیه بچه ها دبستانی که اگر درست نخوانده و نمره اش پایین بجای سعی و کوشش دنبال کم کردن نمرات شاگردان خوب کلاس
ناشناس۱۵۴۹۹۸۱۱۹:۰۶:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۱۵
بهترينش ماليات حق نفس كشيدن است و
ناشناس۱۵۵۰۳۵۹۰۹:۰۳:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۶
تا وقتی بازار انحصاریه و واردات نیست همین آش هست و همین کاسه
ناشناس۱۵۴۹۸۱۶۱۶:۰۵:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۱۵
مملكت رها شده بحال خودش که اینطور قیمت ها سرسام آور شده؟؟؟
اصغر۱۵۵۰۳۰۷۰۷:۳۱:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۱۶
مگه ما حیوانیم که اگه کسی بالا سرمون نباشه همدیگه رو تیکه پاره کنیم؟!! بنظرم وقت اون رسیده که یکم به خودمون بیام، ببینیم هر کدوم و تو هر شغل و منصبی هستیم چطوری داریم خون بقیه رو میمکیم و فقط به فکر خودمونیمو بس!
ناشناس۱۵۴۹۸۳۱۱۶:۱۸:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۵
لعنت به هرکی که دستش توکاره برای گرانیه خودرو
ناشناس۱۵۴۹۸۵۹۱۶:۵۶:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۱۵
من که اگر از این مقدار قیمتها بالاتر بره دیگه امکان افزایش پول ندارم مگه یه کارمند چقدر حقوق میگیره که بتونه اینجوری افزایش قیمت رو جبران کنه
مجید۱۵۴۹۸۶۳۱۷:۰۰:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۵
افزایش بیش از حد قیمت خودرو استفاده از این کالا رو از صرفه اقتصادی انداخته و واقعا بیش از این توجیهی نداره
ناشناس۱۵۴۹۹۰۱۱۷:۵۹:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۱۵
خلایق هر چه لایق
ناشناس۱۵۴۹۹۲۰۱۸:۱۳:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۱۵
ارزش میلیون رسیده به هزار تومان.خیلی راحت می نویسه نه میلیون افزایش داشته!
ناشناس۱۵۴۹۹۳۲۱۸:۲۱:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۱۵
جانمي جان برو بالا بروبالا اميد خدا بزودي پژو ام را بالاي يك ميليارد تومان ميفروشم و فكر ميكنم ميلياردرم بارك اله به اين دولت .. قصدش ميلياردركردن مردم ، ممنونيم مرسي تنك يو تشكرات دولت عزيز خوبم .
ناشناس۱۵۴۹۹۴۳۱۸:۳۳:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۱۵
فقط موندم آقای مدرس خیابانی با گلی که بر سر خودرو این مملکت زده وپژو 405 مدل 30 سال پیش را به 142 میلیون تومن رسونده و فقط وعده های بیخودی میده و حتی تو بازارهای دیگه هم توان کنترل وتامین ومدیریت نداره ، مجلس چه جوری رای .. به این آقای عامل گرانی میده.
ناشناس۱۵۴۹۹۸۴۱۹:۰۷:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۱۵
روحانی گفته همه چیز خوبه
ناشناس۱۵۵۰۰۳۰۲۰:۱۵:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۱۵
چیزی گرون نشده این ریال که ارزش خودش داره با سرعت زیادی از دست میده.
ناشناس۱۵۵۰۰۳۵۲۰:۱۸:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۱۵
خدایی حق مردم ایران اینه ما دوبرادر وپدرمون تو دفاع از این از خاک بودن جون دادن این حقمونه که یه پراید قراضه هم نتونستم بخریم بخدا خون برادران وپدران ما دامن گیر شما مدیران خواهد شد این چجور مملکت داریه ..
ناشناس۱۵۵۰۰۶۶۲۰:۵۸:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱۵
قیمت خوردو در حال افزایش نیست بلکه ارزش پول ملی مون روز بروز نزول می کنه
منتقد۱۵۵۰۰۶۸۲۰:۵۹:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱۵
به شتر گفتن گردنت کجه گفت کجام درسته کدوم شی بی ارزشی نیست که قیمتش صد برابر نشده باشه و همچنان در حال افزایش باشه
ناشناس۱۵۵۰۱۲۰۲۱:۵۱:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۱۵
وزير پيشنهادي صمت گفته هنوز قيمت خودرو پايين است چون خودروسازان ضرر مي كننديعني مردم بايد هزينه هاي ولخرجي خودروسازان را به پردازند از حقوقهاي نجومي وپاداشهاي چند صدميليوني گرفته تا هزينه هاي مديريت ناكار آمد آنهارا مردم ميدهند
ناشناس۱۵۵۰۱۶۳۲۳:۲۶:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱۵
درست میشه ملت هی ناله میکنن از اون طرف ۶ میلیون تو صف قرعه کشی دست به دعا هستند....دم روحانی گرم
دولت۱۵۵۰۳۶۷۰۹:۱۵:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱۶
انگار دولت خواب عمیق بسر میبرد و در مورد کرونا خوشحاله که باعث شده مردم بابت قیمت خودرو ....
ناشناس۱۵۵۰۷۵۹۱۴:۰۸:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۱۶
مملکتی که روحانی رئیس جمهورش باشه و نوبخت و نعمت زاده و جهانگیدی کارگزارش بهتر از این نمیشه
ناشناس۱۵۵۱۱۶۵۲۲:۲۲:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱۶
چه راحت مینویسند قیمتها بالا رفت .شاید وزارت صمت یه کاری کنه .به عبارتی هیچ کاری نمیکنه .همینه که هست نظر مردم هم اصلا مهم نیست .هر کی هر جور خواست قیمت میزاره . یه کارمند بیچاره چیکار میتونه کنه . وزارت صمت و غیره و ذالک همشون کشکن همشون . دخالتم میکنن فقط قیمتو میبرن بالا دوباره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین