جزئیات دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری عزاداری محرم در حرم رضوی

گروه فرهنگی الف،   3990515106 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با تاکید بر این که فراهم آوردن شرایط زیارتی توأم با آرامش، معرت‌افزا و تأثیرگذار با تأکید بر حفظ آسایش، ایمنی بهداشت و سلامت زائر باید در اولویت قرار گیرد، به تشریح جزئیات برگزاری عزاداری محرم در حرم پرداخت.

جزئیات دستورالعمل‌های بهداشتی برگزاری عزاداری محرم در حرم رضوی

به گزارش ایسنا محمدمهدی برادران در مراسم معارفه معاونان اماکن متبرکه و خدمات زائران حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از علما، خدام و مدیران آستان قدس رضوی و مسئولان استانی خراسان رضوی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت امام هادی(ع) و فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، به ساختار جدید در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: تمام برنامه‌ها و تلاش باید بر این امر باشد تا حرم مطهر، مظهر خدمت شایسته خادمان و خدمتگزاران عزیز و تجلی اخلاق و سیره رضوی قرار گیرد. همچنین فراهم آوردن شرایط زیارتی توأم با آرامش، معرت‌افزا و تأثیرگذار با تأکید بر حفظ آسایش، ایمنی بهداشت و سلامت زائر باید در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ارتقاء جایگاه والای خدمه و خادمیاران با رعایت ادب، مهربانی و رأفت رضوی، برنامه‌ریزی دقیق و منظم به منظور اجرای مطلوب تشریفات برگزاری آیین‌ها، مراسم و مجالس حرم مطهر رضوی، از اهمیت بسیاری برخوردار است، عنوان کرد: به همین منظور محمد توکلی با حفظ سمت مدیریت امور خدمه آستان قدس رضوی به عنوان معاون اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی و روح‌الله رنجبر که سابقه مدیریت در اداره انتظامات و تشریفات حرم مطهر رضوی را بر عهده داشتند به عنوان معاون ایشان منصوب می‌شوند. همچنین امین بهنام از چهره‌های شناخته شده جهادی و تحول‌گرا به عنوان معاون خدمات زائران آستان قدس رضوی منصوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه امام رضا(ع) در حدیثی ثواب اطعام مستمندان در روز عید غدیر را برابر با اطعام انبیاء بیان کرده‌اند، گفت: آستان قدس رضوی از دوران شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 100 هزار پرس غذای گرم در مناطق حاشیه شهر میان نیازمندان توزیع کرده است و بنا داریم این اقدام را در روز عید سعید غدیر به حداکثر برسانیم.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با تأکید بر اینکه عزاداری با زیارت و سلامت مردم در کنار حفظ پروتکل‌های بهداشتی در تضاد نیست، بیان کرد: آیین‌های عزاداری با سلامت مردم در تضاد نیست. بنابراین با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی می‌توانیم مراسم عزاداری ماه محرم و صفر را در آستان ملکوتی حضرت رضا(ع) برگزار کنیم.

بر اساس اعلام آستان‌نیوز، برادران با بیان اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا، پروتکل‌های بهداشتی ویژه برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر به آستان قدس رضوی ابلاغ کرده است، گفت: حضور یک نفر در فضای باز در مساحت4 متر مربع، استفاده الزامی از ماسک، عدم حضور افراد مسن و بیمار در مراسم، ممنوعیت استفاده از طبل و سنچ، استفاده از یک چهارم ظرفیت محیط‌ها برای برگزاری مراسم، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در دسته‌های عزاداری و... از جمله مفاد پروتکل‌های بهداشتی ویژه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین