نارضایتی آمریکایی‌ها از وضعیت کشورشان به بالاترین حد رسید

گروه جهان الف،   3990515087

تازه‌ترین نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد، آمریکایی‌ها در حال حاضر دارای پایین‌ترین میزان رضایت خود از روند پیش رفتن اوضاع در آمریکا، از سال ۲۰۱۱ تاکنون هستند و به نظر می‌رسد تغییر رویکرد جمهوری‌خواهان عامل آن باشد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه دیلی‌ میل، آخرین نظرسنجی گالوپ نشان دهنده هفت امتیاز کاهش رضایت‌مندی، از ۲۰ درصد در ماه ژوئن به ۱۳ درصد در ماه ژوئیه است.

بازخورد بیش از هزار شرکت‌کننده در این نظرسنجی، همچنین حاکی از افت شدید شادی از ۴۵ درصد در ماه فوریه بود که باعث شد نرخ رضایت‌مندی تنها یک درصد بیشتر از ۱۲ درصد ثبت شده در ماه نوامبر ۹ سال پیش، به ثبت برسد.

در سال ۲۰۱۱ سازمان نظرسنجی آمریکایی "استاندارد اند پورز" همزمان با تلاش دولت فدرال برای مهار بدهی‌های کشور، رتبه اعتباری آمریکا را کاهش داد. سطح رضایت‌مندی تنها در اکتبر سال ۲۰۰۸ همزمان با رکود اقتصادی، پایین‌تر از ۱۲ درصد سال ۲۰۱۱ بوده و در آن زمان به ۷ درصد رسیده بود. بازار بورس نیز در بحبوحه کووید-۱۹ به طور مشابهی دچار آسیب شده است.

پیش از بیماری همه‌گیر کرونا، میزان رضایت‌مندی به مدت ۱۵ سال بالا بود اما تنها در عرض ۵ ماه، ۳۲ امتیاز کاهش پیدا کرد و به نهمین دوره با پایین‌ترین رضایت‌مندی در تاریخ نظرسنجی‌های گالوپ بدل شد.

گالوپ تفسیر مشابهی را از زمان بحران انرژی سال ۱۹۷۹ ارائه کرده است.

به نظر می‌رسد افت رضایت، در رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه نهفته است. در حالی که ۳۹ درصد در ماه ژوئن راضی بودند، تنها ۲۰ درصد در نظرسنجی که از اول تا ۲۳ ژوئیه (۱۱ تیر تا ۲ مرداد) انجام شد، اعلام رضایت کردند.

این تاریخ‌ها همزمان با افزایش ویروس کرونا در ایالت‌های جنوبی آمریکا هستند.

تازه‌ترین نظرسنجی گالوپ حاکی از کاهش ۶۰ درصدی رضایت‌مندی در بین جمهوری‌خواهان است که این کمترین میزان خوشحالی رأی‌دهندگان جمهوری‌خواه، از زمانی محسوب می‌شود که ترامپ بر سر کار آمده است.

پیش از حال حاضر، پایین‌ترین نرخ رضایت‌مندی جمهوری‌خواهان، ۳۸ درصد بود که در اکتبر ۲۰۱۷ گزارش شده بود، ماهی که تیراندازی گسترده در لاس وگاس اتفاق افتاد و زمانی که دولت ترامپ خروج از یونسکو را اعلام کرد.

جمهوری‌خواهان با وجود عدم رضایت از چگونگی پیش رفتن اوضاع در کشورشان، حمایت شدیدی از رئیس جمهور آمریکا دارند و درصدی از آن‌ها شخص ترامپ را تأیید می‌کنند.

نارضایتی گسترده از چگونگی پیش رفتن اوضاع در آمریکا، در بحبوحه بحث فزاینده بر سر نابرابری‌های نژادی، اقدامات ادامه‌دار تعطیلی مربوط به کووید-۱۹ و شکست خوردن ترامپ از رقیب سیاسی‌اش جو بایدن، در نظرسنجی‌های مربوط به ریاست جمهوری است.

کاهش رضایت در مورد نحوه انجام وظیفه ترامپ، همزمان با کاهش شادی در مورد وضعیت کشور در بین رأی‌دهندگان مستقل بود؛ حدود یک سوم رأی‌دهندگان (۳۴ درصد)، عملکرد ترامپ را مورد تأیید قرار می‌دهند.

تنها ۷ درصد دموکرات‌ها مشکلی با وضعیت کنونی آمریکا ندارند.

با وجود آنکه تنها سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مانده، گالوپ ذکر می‌کند که جورج بوش پدر انتخاب مجدد خود را زمانی از دست داد که میزان رضایت‌مندی ۹ درصد از زمان حال حاضر بالاتر بود.

بنا بر گزارش گالوپ، با وجود آنکه الزامی برای رضایت بالای مردم از رقبای انتخابات به منظور انتخاب مجدد آن‌ها وجود ندارد، سطح کنونی رضایت‌مندی بسیار پایین‌تر از سطح کم (۳۳ درصد) است که رقبا در گذشته با آن، برنده انتخابات مجدد شده بودند.

نشانه نگران‌کننده‌تر برای رئیس جمهوری فعلی نیز آن است که، میزان رضایت‌مندی به طرز قابل توجهی پایین‌تر از سال ۱۹۹۲ (۲۲ درصد) و زمانی است که جورج بوش پدر شانس خود برای مرحله دوم ریاست جمهوری را از دست داد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین