پمپئو: همه تحریم‌ها علیه ایران را اجرا خواهیم کرد

گروه جهان الف،   3990515033 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه آمریکا ضمن آنکه همکاری ایران و چین را تهدیدی برای رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات توصیف کرد، تأکید کرد که واشنگتن تمامی تلاش خود را برای اجرای تحریم‌ها علیه ایران به کار خواهد گرفت.

پمپئو: همه تحریم‌ها علیه ایران را اجرا خواهیم کرد

به گزارش فارس، در حالی که ایالات متحده آمریکا در آستانه منقضی شدن تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا اعضای شورای امنیت را ترغیب به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران کنند، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه جدید خود با شبکه «فاکس‌نیوز» در توجیه این اقدامات ضدایرانی خود، بار دیگر اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

پامپئو در این مصاحبه ضمن اتهام زنی به ایران و ابراز خشم از قرارداد همکاری طولانی‌مدت ایران و چین مدعی شد: «ایران همچنان بزرگترین کشور حامی تروریسم است و دسترسی رژیم ایران به نظام تسلیحات، پول و تجارت از طریق حزب کمونیست چین، تنها منطقه را در معرض خطر قرار می‌دهد».

در این مصاحبه که پامپئو بخش‌هایی از آن را در صفحه توییتر خود منتشر کرده بود، وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به اعتراضات سراسری ماههای اخیر در ایالات آمریکا علیه تبعیض نژادی و خشونت علیه اقلیت‌ها به ویژه سیاهپوستان آمریکایی در پی قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی به دست افسر پلیس «مینیاپولیس» گفت: «نباید تعجب کنید که رژیمی که به آزادی در خانه خود احترام نمی‌گذارد و مشکلات امنیتی را در خارج از کشورش ایجاد می‌کند، خواستار همکاری است. ما تضمین می‌کنیم که تمامی مفاد و تمامی تحریم‌هایی را که علیه جمهوری اسلامی ایران در اختیار داریم، اجرا خواهیم کرد و این تحریم‌ها را علیه حزب کمونیست چین و شرکت‌‌ها و مؤسسات دولتی این کشور نیز اجرا خواهیم کرد».

وی ضمن واکنش به قرارداد 25 ساله همکاری‌های جامع میان ایران و چین و تبعات آن برای رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی ادامه داد: « فکر می‌کنم که کشورهای خاورمیانه (غرب آسیا) نیز باید قضیه را همانطور که هست ببینند که ورود چین به ایران، خاورمیانه را بی‌ثبات خواهد کرد و اسرائیل و پادشاهی عربستان سعودی و امارات عربی متحده را در معرض خطر قرار خواهد داد».

اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در حالی بار دیگر با اتهام‌زنی به ایران از همکاری طولانی‌مدت پکن و تهران ابراز نگرانی کرده است که پایگاه تحلیلی «بلومبرگ» امروز (چهارشنبه) در گزارشی اعلام کرد که ایالات متحده با ارائه قطعنامه جدیدی به اعضای شورای امنیت سازمان ملل، خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران شده است.

بلومبرگ با ادعای اینکه به یک نسخه از متن این پیش‌نویس جدید قطعنامه دست پیدا کرده، نوشت: «این (نسخه) از اعضای سازمان ملل می‌خواهد فروش تمامی تسلیحات به ایران و خرید آنها از [ایران] را متوقف کنند و از ارائه آموزش‌های فنی، منابع یا خدمات مالی، مشورتی و دیگر کمک‌های مرتبط با تأمین، فروش، انتقال، تولید، نگهداری یا [نحوه] استفاده از تسلیحات به ایران اجتناب نمایند».

دولت آمریکا در راستای سیاست ضد ایرانی خود، مدتی است که با متهم کردن تهران به نقض قطعنامه ۲۲۳۱، خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شده است. تحلیلگران بر این باورند که دولت آمریکا تنها می‌تواند امیدوار به جلب حمایت فرانسه، بریتانیا و آلمان به عنوان سه عضو اروپایی برجام باشد.

روز دوشنبه نیز «دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با ضروری دانستن تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت، مدعی شد هر جایی خطری علیه تل‌آویو وجود دارد، رد پای ایران در آنجا دیده می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین