پایان رویای نیوکاسل؛ شیخ عربستانی پا پس کشید

گروه ورزشی الف،   3990514169

انتقال باشگاه نیوکاسل به عربستانی‌ها فعلاً انجام نمی‌شود، چون مشخص نیست چه فردی ریاست باشگاه را بر عهده خواهد گرفت.

 پایان رویای نیوکاسل؛ شیخ عربستانی پا پس کشید

به گزارش ایلنا، چهار ماه از زمانی که اسناد انتقال 300میلیون پوندی باشگاه در لیگ برتر ثبت شد می‌گذرد، اما این انتقال زیر ذره‌بین است چون هنوز هویت مدیران آن مشخص نیست.

گفته می‌شود این گروه عربستانی باید مشخص کند چه فردی رئیس باشگاه نیوکاسل خواهد بود. پیشنهاد انتقال باشگاه از سوی آماندا استیولی داده شده، اما «صندوق سرمایه‌گذاری عمومی» عربستان (PIF) 80درصد سهام را در اختیار خواهد داشت. رئیس هیأت‌مدیره این صندوق، محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان است، و به نظر می‌رسد وکلای لیگ برتر در تلاشند که ارتباطات دقیق بین این کنسرسیوم و دولت سعودی را کشف کنند.

این نکته‌ای حیاتی است چراکه عربستان سعودی متهم به دزدی تلویزیونی بازی‌های لیگ برتر است، هرچند آنها این را تکذیب کرده‌اند. سازمان لیگ برتر، PIF و مایک اشلی، مالک کنونی نیوکاسل در این باره حاضر نشده‌اند نظر بدهند، اما با توجه به اینکه تنها هفت هفته تا آغاز فصل جدید لیگ برتر مانده، فرصت اندکی برای حل مسأله پیش‌رو قرار دارد.

استیو بروس، مربی تیم اخیراً گفته: «ما نیاز به این داریم که در این زمینه تصمیم گرفته شود و این تصمیم هم هرچه سریع‌تر گرفته شود.»

انتقال باشگاه نیوکاسل به PIF به‌دلیل رعایت نکردن حق پخش تلویزیونی و نقض حقوق بشر در عربستان زیر سؤال رفته است. خانواده‌های افراد زندانی در عربستان سعودی گفته‌اند حتی اگر این انتقال انجام شود، آنها ساکت نخواهند ماند.

هری موریس، تاجر آمریکایی هم به خرید نیوکاسل علاقه دارد. او حاضر است 350میلیون پوند برای این باشگاه بپردازد که در فصل گذشته لیگ برتر سیزدهم شد.

یک منبع گفته اشلی و کنسرسیومی که حمایت سعودی‌ها را دارد به توافقی رسیده بودند، اما مهلت آن توافق به پایان رسیده است. به این ترتیب موریس می‌تواند از این فرصت استفاده کند و باشگاه نیوکاسل را بخرد. در این میان نگاه‌ها به ریچارد مسترز، مدیر ارشد اجرایی لیگ برتر و هیأت‌مدیره خواهد بود. آنها خواهند گفت که آیا این کنسرسیوم قوانین را زیر پا گذاشته یا نه؟ و آیا استاندارد لازم را دارد یا اینکه وجهه لیگ برتر را خراب خواهد کرد؟

منابع نزدیک گفته‌اند هرچند بن‌سلمان رئیس PIF است، اما در اداره کارهای روزانه این صندوق دخالتی ندارد، به همین دلیل نقض حقوق بشر از سوی عربستان تأثیری روی این انتقال نخواهد گذاشت.

بیش از 97درصد اعضای اتحادیه حامیان نیوکاسل طرفدار این انتقال هستند و بسیاری از طرفداران از اینکه انتقال باشگاه زیر ذره‌بین قرار گرفته ناراضی‌اند. اما نمی‌توان این مسائل را نادیده گرفت. سرقت تصاویر تلویزیونی لیگ برتر در عربستان مشکل بسیار بزرگی برای این لیگ است، به‌ویژه که آنها پیش‌تر هم از این موضوع شکایت کرده بودند. سازمان تجارت جهانی گفته شبکه تلویزیونی beoutQ که تصاویر لیگ برتر را پخش می‌کند، حقوق مالکیت معنوی را زیر پا گذاشته است، اما عربستان در پاسخ به این اعلام نظر سازمان تجارت جهانی، مانع فعالیت beIn Sports در عربستان شد. این شبکه تنها راه قانونی تماشای لیگ برتر در عربستان بود. عربستانی‌ها همیشه کمک به beoutQ را تکذیب و ادعا کرده‌اند که هیچ رابطه‌ای بین آنها و این شبکه وجود ندارد.

همچنین بسیاری از لیگ برتر درخواست کرده‌اند با انتقال باشگاه نیوکاسل مخالفت کند، چراکه عربستانی‌ها حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند. مسترز گفته این موضوع کاملاً بررسی خواهد شد. خانواده‌های زندانیان عربستانی گفته‌اند انتقال نیوکاسل به این کنسرسیوم باعث می‌شود رژیمی که جنایات هولناکی انجام می‌دهد، مشروعیت پیدا کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین