فرمانده ناجا: پلیس با ناامن کنندگان فضای مجازی قاطعانه برخورد کند

گروه اجتماعی الف،   3990514160

فرمانده ناجا با بیان اینکه باید فضای مجازی را برای جولان مجرمان ناامن کنیم, گفت: پلیس فتا باید قاطعانه و در چارچوب قانون با افرادی که باعث ناامنی می شوند، برخورد

فرمانده ناجا: پلیس با ناامن کنندگان فضای مجازی قاطعانه برخورد کند

به گزارش فارس، سردار "حسین اشتری" در همایش سراسری روسای پلیس فتا استان ها و معاونان حوزه مرکزی_ به صورت ویدئو کنفرانس_  اظهار داشت: پلیس فتا، کارنامه درخشانی در نیروی انتظامی و کشور دارد؛ بحمدالله هر ساله شاهد پیشرفت های مطلوبی در این مجموعه پلیس هستیم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه تقویت و تجهیز پلیس فتا از ضروریات است به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده اند:" اگر بنده گرفتاری دیگری نداشتم، مسؤولیت این امر خطیر را بر عهده می گرفتم".

وی با اشاره به اینکه امروز زندگی مردم با فضای مجازی عجین شده است، تصریح کرد: مردم به واسطه کسب و کار و همچنین حوزه های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی با فضای مجازی در ارتباط هستند و هر روز وابستگی جامعه به این فضا بیشتر می شود.

سردار اشتری گفت: یکی از موضوعات مهمی که در سند چشم انداز بیست ساله کشور به آن توجه شده، امنیت فضای سایبری است و اولویت ناجا نیز سالم سازی این فضا است.

وی با بیان اینکه امروز پلیس فتا یک پلیس پاسخگو و موثر در تامین امنیت سایبری شهروندان است، تصریح کرد: مردم عزیز ما به پلیس فتا اعتماد دارند و در تمامی زمینه ها (راهنمایی گرفتن در امور و حل مشکلات ) به این پلیس مراجعه می کنند.

فرمانده ناجا ادامه داد: باید از ظرفیت های موجود در پیشرفت کارها و حل و فصل امور و جلوگیری از بروز تهدیدات بهره لازم را ببریم و فضای مجازی را برای مردم امن کنیم چرا که آنها از ما توقع دارند.

وی با بیان اینکه تدبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) این است که اینترنت ملی را در کشور راه اندازی کنیم، گفت: در این زمینه توصیه هایی شده است، امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم اینترنت ملی را در کشور راه اندازی کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا ناجا تاکید کرد: ما باید برای رشد و تعالی این مجموعه پلیس از نظر دانش روز و تجهیزات با برنامه ریزی دقیق و اصولی، هر روز شتاب بیشتری داشته باشیم؛ هر چقدر پلیس فتا تقویت شود آثار آن را در امنیت و آرامش مردم و جامعه شاهد خواهیم بود ضمن این که در ماموریت های پلیس نیز تاثیرات مطلوبی خواهد داشت.

وی به نقش موثر و نظرات کارشناسی و کاربردی مجموعه پلیس در شورای عالی فضای مجازی و اهمیت اطلاع رسانی دقیق به مردم اشاره و عنوان کرد: هر چقدر اطلاع رسانی درست به مردم را افزایش دهیم شاهد کاهش جرایم و خنثی سازی توطئه های دشمنان خواهیم بود.

سردار اشتری تاکید کرد: باید به واسطه اطلاع رسانی دقیق و ظرفیت های فنی که در اختیار داریم، فضای مجازی را برای جولان مجرمان ناامن کنیم ضمن اینکه پلیس فتا باید قاطعانه و در چارچوب قانون با افرادی که باعث ناامنی می شوند، برخورد کند.

وی در ادامه به شیوع ویروس کرونا در کشور و شایعه سازی توسط برخی سودجویان اشاره کرد و گفت: یک عده افراد سودجو با سوء استفاده از شرایط موجود به دنبال تشویش اذهان عمومی بودند اما در این زمینه پلیس ورود پیدا کرد و با شناسایی و برخورد با مجرمان توانست فضای آرام و امنی به مردم و جامعه برگرداند.

فرمانده ناجا به حملات سایبری اشاره و عنوان کرد: حوادث زیادی را در سال های گذشته پشت سر گذاشته ایم که با همت پلیس، آرامش به مردم برگشته است اما مطمئنا دشمنان به دنبال ایجاد ناامنی و بحران برای مردم هستند که باید در این رابطه هوشیار باشیم و پلیس فتا باید در این حوزه پیشدستانه عمل کند.

سردار اشتری به اقدامات پلیس فتا در خصوص رمز پویا (رمز دوم) اشاره کرد و گفت: این امر یکی از اقدامات مطلوب پلیس فتا بوده چرا که به دنبال آن شاهد کاهش 18 درصدی وقوع جرایم و افزایش کشفیات بوده ایم.

وی به ضرورت وجود پلیس فتا در شهرستان ها اشاره و تصریح کرد: این امر یکی از خواسته های نمایندگان مجلس در شورای اسلامی است که باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.

فرمانده ناجا در خصوص راه اندازی دانشکده سایبری در دانشگاه علوم انتظامی، گفت: بنده موافق این موضوع هستم البته باید مورد تایید ستاد کل نیروی های مسلح نیز قرار بگیرد؛ اگر نیازمندی ما در حد کافی باشد این دانشگاه را راه اندازی می کنیم؛ قطعا راه اندازی آن می تواند یک پشتوانه علمی برای پلیس فتا در سراسر کشور باشد.

وی ادامه داد: در بحث آینده نگری و رصد تحولات باید یک کار علمی صورت بگیرد که در این زمینه می توان از ظرفیت پژوهشگاه علوم انتظامی و نهادهای بین المللی ( با هماهنگی پلیس بین الملل) بهره ببریم.

سردار اشتری به اهمیت افزایش رضایت مندی مردم از مجموعه پلیس و تاکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این رابطه اشاره و خاطر نشان کرد: این موضوع باید به عنوان یک مسئله مهم در دستور کار قرار بگیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین