سرپرست وزارت صمت: مشکلی در عرضه کالاهای اساسی نداریم

گروه اقتصادی الف،   3990514155

سرپرست وزارت صمت گفت: مسیر جهش تولید از ۴ مسیربه ظرفیت رساندن ظرفیت‌های خالی،تکمیل طرح‌های نیمه تمام، فعال کردن و احیاء واحدهای تعطیل صنعتی و معدنی و دستیابی به فناوری‌های نوین آغاز شده است.

به گزارش صدا و سیما، حسین مدرس خیابانی در حاشیه حضور در کمیسیون امنیت ملی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: در این کمیسیون امنیت ملی گزارش دادیم که از نظر موجودی انبارها، بنادر، گمرکات و افزایشی که در تولید داخل در چهار ماه اول سال داشتیم می‌توان گفت که از نظر عرضه کالاهای اساسی مشکلی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: بانک مرکزی نیز تلاش می‌کند تا هم با کنترل نرخ ارز و هم با تخصیص و گشایش‌های تأمین ارز کالاهای اساسی و مواد اولیه به ما کمک کند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت تحقق اهداف جهش تولید و تأمین مواد اولیه کارخانجات را دیگر موضوع مورد اشاره در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی بیان کرد و گفت: ارقام تولید کالاهای مختلف نشان می‌دهد تقریباً مسیر جهش تولید از ۴ مسیر به ظرفیت رساندن ظرفیت‌های خالی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، فعال کردن و احیا واحدهای تعطیل صنعتی و معدنی و دستیابی به فناوری‌های نوین آغاز شده است.

مدرس خیابانی افزود: ما هم در وزارت صمت دو کار مهم را در دستور کار قرار دادیم که اقدام نخست تأمین مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات است که در آن توفیق خوبی پیدا کردیم و اقدام دوم ما نیز قطع وابستگی در صنعت و معدن با استفاده از توان تولید داخل و الگوگیری از خوداتکایی در بخش نظامی و پیاده کردن این خوداتکایی در بخش غیر نظامی و صنعتی و معدنی است.

وی گفت: امسال برای حذف واردات اقلام، نهاده‌های تولید، ماشین آلات و مواد اولیه‌ای که امکان تأمین و تولید آن در داخل وجود دارد برنامه‌های خوبی داریم و در این باره تفاهم نامه‌های مختلفی با دستگاه‌ها و نهادهای گوناگون از جمله دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان، نهادهای عمومی، فرماندهی هوافضا، وزارت دفاع، قرارگاه خاتم الانبیا، ستاد اجرایی فرمان امام و دیگر شرکت‌ها امضا کردیم تا واردات را با تولید داخل جایگزین کنیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: برای ضمانت اجرایی به منظور دستیابی به حذف و کاهش واردات اقدام ما اینگونه است که به محض توفیق در تولید کالا، جلوی واردات آن را می‌گیریم و در این باره تاکنون از واردات ۲ هزار و ۵۰۰ ردیف تعرفه کالایی که نمونه تولید داخل دارد جلوگیری و ثبت سفارش آن را ممنوع کردیم.

مدرس خیابانی گفت: هم اکنون با بی سابقه‌ترین تحریم‌های دشمن و خباثت آمریکا مواجه هستیم که جنگ تمام عیار اقتصادی را با چاشنی رسانه‌ای همراه کرده تا یأس و ناامیدی را به جامعه تزریق کند و به واسطه آن دستاوردهای کشور نادیده گرفته شود.

وی افزود: امروز مجلس با قدرت در کنار دولت حضور دارد و اعلام آمادگی کرده هر جایی که دولت در مقابله با این جنگ نابرابر تحریمی نیاز داشته باشد، کمک‌های لازم را ارائه کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین