شايعات مربوط به آذری جهرمی به روایت روزنامه اصلاح‌طلب/ مانور تجمل در خاطرات آیت‌الله هاشمی/ احمدی‌نژاد، مهره سوخته عرصه سیاست/وزارت اطلاعات: فساد بشدت امنیت ملی را تهدید می‌کند

گروه سیاسی الف،   3990514131 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

شايعات مربوط به آذری جهرمی به روایت روزنامه اصلاح‌طلب/ مانور تجمل در خاطرات آیت‌الله هاشمی/ احمدی‌نژاد، مهره سوخته عرصه سیاست/وزارت اطلاعات: فساد بشدت امنیت ملی را تهدید می‌کند

آخرین آمار کرونا در ایران

دکتر سیما سادات لاری،سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۵۶۰ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۶۱۷ نفر رسید.

لاری همچنین گفت: استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

علی ربیعی، سخنگوی دولت نیز درباره برگزاری کنکور گفت: کارشناسان و همکاران بهداشتی و درمانی ما پیش بینی می کنند در ماه های آتی نه تنها از میزان شیوع بیماری کرونا کاسته نخواهد شد بلکه این وضعیت در پائیز و زمستان بدتر نیز می شود.لذا تعویق و یا برگزاری کنکور در ماههای سرد سال را هیچ کارشناسی پیشنهاد نکرد؛ چرا که مخاطرات آن بسیار بیشتر از شرایط فعلی است.

وی ادامه داد: تصمیم به برگزاری کنکور با در نظر گرفتن شرایط امروز،پیش بینی از شرایط ماههای آتی و همچنین شرایط آموزشی در سال آینده و بسیاری از متغییرهای دیگر بوده است و در این خصوص هیچ اختلافی میان دستگاههای ذیربط مطرح نبوده است.

بیشتر بخوانید:

آمار کرونا در ایران: فوت ۲۱۲ نفر و شناسایی ۲۷۵۱ بیمار جدید/ ۱۴ استان در وضعیت قرمز

دستورالعمل وزارت بهداشت برای محرم: جلسات به فضای باز می‌رود/ افراد مسن در مجالس عمومی شرکت نکنند

***

انستیتوپاستور ایران تاثیر نیش زنبور در درمان کرونا را تایید نمی‌کند

دفتر روابط عمومی و امور بین‌الملل انستیتو پاستور ایران با ارایه توضیحاتی در مورد فیلم منتشر شده از تاثیر نیش زنبور عسل بر درمان ویروس کرونا در فضای مجازی اعلام کرد: ادعاهای مطرح شده، در این انستیتو مورد بررسی و تایید قرار نگرفته ‌است. در بخشی از این اطلاعیه آمده است:

اخیرا کلیپی در شبکه های مجازی در خصوص تاثیر نیش زنبور عسل بر درمان بیماری های مختلف از جمله کرونا ویروس توسط دکتر عظیم اکبرزاده خیاوی منتشر شده که وی وابستگی علمی خود را انستیتو پاستور ایران اعلام کرده است.

در این اطلاعیه تاکید شده است: نامبرده عضو هیات علمی بازنشسته این انستیتو بوده و ادعاهای صورت گرفته در این ارتباط، در انستیتو پاستور ایران مورد بررسی و تایید قرار نگرفته است.

***

مساله فساد بشدت امنیت ملی را تهدید می کند

معاون مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی وزارت اطلاعات در جلسه امضای سند مشارکت با معاونت اجتماعی  و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: باید بپذیریم رابطه معناداری بین امنیت ملی و مبارزه با مفاسد اقتصادی وجود دارد و مساله فساد به شدت امنیت ملی را تهدید می­کند و برای ما مهمترین عامل درون سرزمینی که امنیت اقتصادی را تهدید می­کند؛ فساد اقتصادی است. مساله تحریم اقتصادی عامل بیرونی است که  آن هم تهدیدی برای امنیت اقتصادی به شمار می رود.

وی اعلام کرد: به همین دلیل حضور، برنامه ریزی، سازماندهی و اقدامات موثر توسط دستگاه اطلاعاتی معنا و مفهوم می یابد و سالیان سال است که کشور و اجزای حاکمیت ازجمله وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی تلاش­های زیادی کرده و اراده حاکمیت و اراده رهبری نظام بر کاهش جرایم اقتصادی است.

بیشتر بخوانید:

معاون وزارت اطلاعات: مهمترین عامل درون سرزمینی که امنیت اقتصادی را تهدید می­کند؛ فساد اقتصادی است

***

احمدي‌نژاد، مهره سوخته است

سيدرضا اكرمي، عضو جامعه روحانيت مبارز به روزنامه اعتماد گفت: آقاي احمدي‌نژاد مخصوصا به‌ خاطر كارنامه دولت دومش، مهره‌اي سوخته‌ است و ديگر اعتباري در شوراي نگهبان يا جمع نخبگان ندارد. متاسفانه گاهي با مصاحبه‌ها و اظهاراتش بيشتر بر اين بي‌اعتمادي و بي‌اعتقادي ديگران نسبت به خودش مي‌افزايد.

اکرمی گفت: به نظر من يكي از كارهايي كه محمود احمدي‌نژاد انجام داد، ايجاد اختلاف ميان قشرهاي مختلف است، به تعبيري اختلاف‌افكني ميان طبقات و اقشار مختلف از فرهنگي، روحاني، بازاري، سياسي و... دامن زد و دامن مي‌زند. براي نمونه در حالي كه مقام معظم رهبري مساله مذاكره با امريكا را نفي مي‌كنند و صحيح هم هست -چون چهره‌ امريكا فريبكارانه است- اما احمدي‌نژاد مي‌گويد كه «حاضرم با اوباما مذاكره كنم. حاضرم با آنها حرف بزنم.» البته نه آنها باور مي‌كردند و نه خودش تجديدنظر مي‌كرد. هر چند پرداختن به اظهارات و كنش‌هاي محمود احمدي‌نژاد چندان جايز نيست، چراكه در كشور آن‌قدر مسائل مختلف از قبيل بيكاري، تحريم، مشكلات معيشتي و... داريم كه ديگر فرصت به اين بحث‌ها نمي‌رسد و بايد همه وقت و امكانات و نيروي خودمان را صرف حل اين مشكلات كنيم.

***

تمام جامعه از نابرابری آموزشی ضربه شدید می‌خورد

عباس عبدی نابرابری آموزشی را بسیار مخرب می‌خواند و معتقد است تا وقتی نیاز آموزشی فرزندان بسیاری از مسئولان از طریق مدارس غیرانتفاعی تأمین می‌شود امیدی به ارتقا وضعیت مدارس دولتی نیست.

عبدی به تسنیم گفت: مدارس غیر انتفاعی هزینه‌های کلان دریافت می‌کنند و چون بودجه دولت کم شده، بیش از همه این کاهش بودجه متوجه آموزش و پرورش شده است در نتیجه مدارس دولتی ضعیف گردیده‌اند. حاضرم شرط ببندم که بالای 95 یا شاید تا 100 درصد مسئولین کشور در رده وزیر و معاون وزیر و مدیرکل و نیز مسئولین هم‌ردیف قضایی و قانون‌گذاری و نیز نهادهای مشابه دیگر، فرزندان خود را در مدارس غیرانتفاعی می‌گذارند، و به طور ویژه مسئولین آموزش و پرورش نیز چنین می‌کنند. باید گفت هر کس می‌خواهد در دولت پست بگیرد شرطش این باشد که فرزندش در مدرسه دولتی عادی درس بخواند.

عباس عبدی گفت: بنابراین با وضعیت موجود مسأله تعارض منافع شکل می‌گیرد و مدارس غیرانتفاعی تبدیل به یک محلی برای انباشت ثروت و قدرت و حتی پرستیژ شده‌اند. بسیاری از دست‌اندرکاران در این مدارس سهم دارند. حتی اگر بظاهر هدف غیرانتفاعی داشته باشند. از وزارتخانه‌ها امکانات می‌گیرند. مسأله نیز فراتر از دو جریان سیاسی است. هنگامی که شرایط برای پرسشگری مردم فراهم نباشد هر مسئولی دنبال کارهای خودش می‌رود. 

***

 رئیس جمهور آینده اصولگرا یا اصلاح طلب نباشد

مصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرآنلاین درباره انتخابات ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور نباید یک چهره سیاسی یا اقتصادی باشد اما هم سیاست و هم اقتصاد را بفهمد. زیرا رئیس جمهور نمی تواند تئوریسین اقتصاد باشد اما باید توانایی جمع بندی نظریه هایی را که به می گویند را داشته باشد. 

وی همچنین افزود: همچنین یاران سیاسی که جهت گیری خاصی دارند نباید داشته باشد. بلکه بینش سیاسی داشته باشد اما وابسته به حریان خاصی نباشد. اگر رئیس جمهور بعدی فارغ از ۲ جریان اصلاح طلب و اصولگرا باشد، بهتر است. البته ما کاندیدایی با این ویژگی ها را در شرایط فعلی نداریم و افرادی هم که هستند کمتر این مشخصات را دارند.  

ناصر ایمانی، تحلیل گر اصولگرا نیز به تابناک گفت: الزاما رئیس جمهور نباید یک چهره سیاسی مبرز باشد، بلکه باید چهره‌ای باشد که بتواند با مدیریت خودش نظرات سیاسی مختلف را جمع کند و الزاما نباید یک چهره فرهنگی مسلط باشد. البته اگر فردی باشد که مدیریت خوبی داشته باشد، اما یک صاحب نظر اقتصادی هم باشد، خیلی خوب است چرا که مهم‌ترین مشکلات امروز کشور الان اقتصادی است، ولی این به این معنا نیست که الزاما یک اقتصادان رئیس‌جمهور شود.

ایمانی گفت: رئیس‌جمهور باید یک مدیر قوی باشد که بتواند در عرصه‌های مختلف خوب نظرات را جمع کرده و از آن‌ها استفاده کند. از این روی، رئیس جمهور باید یک مدیر باشد.

***

معرفی مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت
 حسینعلی امیری،معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور طبق اصل ۱۳۳ قانون اساسی در نامه‌ای به رئیس مجلس آقای مدرس خیابانی را به عنوان وزیر پیشنهادی صمت معرفی کرد. معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: قاعدتا این موضوع فردا در صحن علنی مجلس اعلام وصول می‌شود.

محمدحسین فرهنگی،سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس نیز با اشاره به معرفی مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت از سوی رئیس جمهور به مجلس، گفت: جلسه رأی اعتماد به حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت چهارشنبه هفته آینده (22 مرداد 99) برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی شد

***

 جزئیات تازه‌ای از تجمع اتباع افغانی با پرچم طالبان

 سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت درباره تجمع تعدادی از حامیان طالبان در پارک ملت اظهار داشت: همه ساله در روز عید قربان اتباع افغانستانی که بعضاً به صورت غیرقانونی نیز وارد کشور شدند با حضور در میدان آزادی این روز را به یکدیگر تبریک می‌گفتند که در عید قربان امسال به علت پوشش انتظامی میدان آزادی برخی از این افراد در پارک ملت تجمع کردند که پلیس به سرعت در محل حضور یافت و 19 نفر از این افراد را بازداشت کرد.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: 5 نفر از این دستگیر شدگان از عوامل اصلی، تهیه‌کنندگان پرچم، تهیه تصاویر و انتقال تصاویر به شبکه‌های معاند بودند که به زندان رفتند و مابقی آنها نیز در حال طرد از کشور هستند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات دستگیری تجمع حامیان طالبان در تهران/ بازداشت تمام اوباش درگیری در سعادت‌آباد

***

مجلس می خواهد اعلام نمايد‌‌‌‌‌‌‌ که ما به فکر مرد‌‌‌‌‌‌‌م هستيم

صاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ق زیباکلام، تحليل گر اصلاح طلب در روزنامه آرمان ملي نوشت: همانطور که مي‌د‌‌‌‌‌‌‌انيم ظاهرا اساس و بنيان مجلس يازد‌‌‌‌‌‌‌هم روي مخالفت با د‌‌‌‌‌‌‌ولت روحاني بنا نهاد‌‌‌‌‌‌‌ه شد‌‌‌‌‌‌‌ه است. مجلس يازد‌‌‌‌‌‌‌هم و به‌خصوص چهره‌هاي شاخص آن همچون رياست مجلس و روساي کميسيون‌ها مي‌خواهند‌‌‌‌‌‌‌ اينگونه به مرد‌‌‌‌‌‌‌م القا نمايند‌‌‌‌‌‌‌ که برخلاف د‌‌‌‌‌‌‌ولت روحاني که چند‌‌‌‌‌‌‌ان به فکر خواسته‌هاي اصلي حاميان، مطالبات آنان، وضع معيشت مرد‌‌‌‌‌‌‌م و حتي مساله کرونا د‌‌‌‌‌‌‌ر حد‌‌‌‌‌‌‌ مطلوب و پذيرش همگان نيست؛ مجلس از اين بابت مي‌خواهد‌‌‌‌‌‌‌ اقد‌‌‌‌‌‌‌اماتي را د‌‌‌‌‌‌‌ر اين زمينه انجام د‌‌‌‌‌‌‌هد‌‌‌‌‌‌‌. از جمله موضع‌گيري رئيس مجلس د‌‌‌‌‌‌‌ر قبال مساله کنکور...

مساله آن است که مجلس يازد‌‌‌‌‌‌‌هم مي‌خواهد‌‌‌‌‌‌‌ از هر فرصت، نکته و مساله‌اي به زعم خود‌‌‌‌‌‌‌ حسن استفاد‌‌‌‌‌‌‌ه سياسي را کرد‌‌‌‌‌‌‌ه و اعلام نمايد‌‌‌‌‌‌‌ که ما به فکر مرد‌‌‌‌‌‌‌م هستيم ولي د‌‌‌‌‌‌‌ولت و شخص رئيس‌جمهور اصلا به فکر مرد‌‌‌‌‌‌‌م نيست. مراد‌‌‌‌‌‌‌ ما به هيچ روي آن نيست که آقاي روحاني کارنامه کاملا موفقي د‌‌‌‌‌‌‌اشته است. چرا که راقم اين سطور بارها و بارها انتقاد‌‌‌‌‌‌‌ات جد‌‌‌‌‌‌‌ي و اساسي به عملکرد‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌ولت د‌‌‌‌‌‌‌وم آقاي ‌روحاني د‌‌‌‌‌‌‌اشته است. ولي انتقاد‌‌‌‌‌‌‌ به عملکرد‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌ولت يک مساله است و اينکه يک جريان سياسي بخواهد‌‌‌‌‌‌‌ پشت مطالبات بخشي از مرد‌‌‌‌‌‌‌م سنگر گرفته و خود‌‌‌‌‌‌‌ را طرفد‌‌‌‌‌‌‌ار مرد‌‌‌‌‌‌‌م نشان د‌‌‌‌‌‌‌هد‌‌‌‌‌‌‌ مساله د‌‌‌‌‌‌‌يگري است. 

***

منشور مانور تجمل

فرهيختگان نوشت: روایت پرآب‌وتاب از تعریف و تمجید‌ها و تقدیر و تشکرهای بعضا مبالغه‌آمیز مسئولان مختلف داخلی و خارجی از شخصیت و جایگاه و نقش آیت‌الله و ابراز ارادت‌های متعدد به وی ذیل عناوینی چون پدر صنایع موشکی ایران، مایه عزت روحانیت، پایان افتخارآمیز ریاست‌جمهوری، شخصیت بزرگ و... را می‌توان یکی از برجسته‌ترین محورهای قیدشده در خاطرات منتشرشده از او دانست. موضوعی که البته بیش از همه در کتاب کارنامه و خاطرات آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در سال 1376 با عنوان «انتقال قدرت» به آن پرداخته شده و به هرحال بی‌ارتباط با اتمام مسئولیت او در قوه مجریه نیست. اگرچه خاطرات دیگر  سال‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست...

مرحوم هاشمی در توصیف این تعاریف و تقدیرها حتی از ذکر تعابیری چون تلاش برخی برای دستبوسی خود و حتی نذر و نیاز آنها برای این موضوع هم خودداری نکرده است. اقدامی که شاید اگر افراد مورد اشاره می‌دانستند روزی قرار است خبر آن از جلسه دونفره به بیرون درز کند و اینچنین در بوق و کرنا شود به این راحتی‌ها لب به آن باز نمی‌کردند و از آن سخن نمی‌گفتند...

در این میان مرحوم هاشمی که ترجیح داده عمدتا از بیان انتقادات و اعتراضات مطرح‌شده از سوی گروه‌های مختلف نسبت به عملکردش در طول این سال‌ها و نارضایتی‌ها از سیاست‌های دولتش و تبعات منفی این سیاست‌ها چشم‌پوشی کند، با دقت و ظرافتی مثال‌زدنی کوچک‌ترین تعریف و تمجیدی را از قلم نیانداخته و از ذکر آن در خاطراتش فروگذار نکرده است.

***

اخبار خيالي قهر وزير به روایت روزنامه اصلاح طلب

اعتماد نوشت: «احضار» وزير ارتباطات و پرهيز «دادستاني» از «بازداشت» آذري‌جهرمي اما تنها ادعاي مطرح شده توسط كانال‌هاي تلگرامي ... نيست. اين كانال‌ها در ادامه مطالب خود آورده‌اند كه «آذري‌جهرمي بعد از اين قضيه (احضار به دادستاني) به‌جاي اصلاح رفتار خود، همانند بچه‌ها قهر مي‌كند و ديگر به وزارت ارتباطات نمي‌رود و خانه‌نشين مي‌شود!»

نكته قابل تامل آنكه همان‌طور كه گفته شد اين بخش از خبر منتشر شده توسط اين رسانه‌ها نيز واقعيتي است، تحريف شده؛ چنان‌كه سيدجمال هاديان، رييس مركز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در جريان گفت‌وگوي خود با روزنامه اعتماد ماجراي عدم حضور آذري‌جهرمي در اين وزارتخانه را تاييد كرده ولي با رد صريح دلايل ذكر شده توسط كانال‌هاي تلگرامي مي‌گويد: «وزير ارتباطات در 2 هفته گذشته به‌دليل كسالتي كه داشتند و به منظور رعايت حال ساير همكاران خود، نتوانستند در محل كار خود حاضر شوند ولي از طريق ويديو‌كنفرانس، جلسات كاري‌شان را برگزار كردند.»

او همچنين تاكيد كرده است: «وزير ارتباطات نه قهر كرده و نه ساير موارد؛ بلكه با قدرت به كار خود ادامه داده و بعد از برطرف شدن كسالت نيز مجددا در جلسات خود حاضر خواهند شد.» 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۸۷۹۵۲۰:۴۱:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۱۴
دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار جهش ارز و تورم در تمام دولت ها هستن.
ناشناس۱۵۴۹۱۸۶۰۷:۲۰:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۵
حسن و محمود مهره سوخته نیستند بلکه ملت ایران را سوزاندند بخشش لازم نیست مهره سوخته شوند
ناشناس۱۵۴۹۴۱۶۱۰:۴۰:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۱۵
نظر من به سوخته نزديكتر است
ناشناس۱۵۴۹۴۰۶۱۰:۳۶:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۱۵
خیر اینها شریک این مشکلات هستند نه به تنهایی. این کلی گویی و یک طرفه حرف زدن بدون در نظر گرفتن حقایق مهم نشان از نا آگاهی یا بدتر از آن قرض ورزی هست و متاسفانه این کشور از هر چیز مهمتر به راستگویی و عدالت محتاج هست چیزی که در یک کشور مدعی دینداری وجود ندارد. مردم نباید کورکورانه حرف های رقبای سیاسی را به راحتی قبول کنند بهتر هست تاریخ و سیاست را مطالعه کنند و متاسفانه سطح مطالعه و آگاهی ملت بسیار پایین است و براحتی سرشان کلاه می رود
ناشناس۱۵۴۸۷۹۹۲۰:۴۴:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
حجت الاسلام هاشمی اگر عملکرد قابل قبولی داشت در انتخابات سال 78 مجلس ششم و ریاست جمهوری سال 84 با دست رد مردم مواجه نمی شد.
ناشناس۱۵۴۸۸۰۰۲۰:۴۵:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۱۴
در زمان احمدی نژاد نرخ دلار 3 برابر شد اما حالا 8 برابر گران شد و این از نتایج تدبیر است !
غلام۱۵۴۹۲۳۰۰۸:۱۱:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۱۵
فشار تحریم و عدم امکان عرض به ایران 1000 برابر بیشتر شده پس افزایش 8 برابری نرخ دلار فقط با تدبیر میسر شده وگرنه دلار باید 80 برابر میشد.
ناشناس۱۵۴۹۴۳۱۱۰:۴۹:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۵
عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
ناشناس۱۵۴۹۶۳۹۱۳:۲۶:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۱۵
نتيجه برجام آزاد شدن صدهاميلياردها دلار پول بلوکه شده بود که بدست مردم فقير شده ايران نرسيد
ناشناس۱۵۴۹۶۵۷۱۳:۳۴:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۱۵
درسايه برجام ما جند سال نفس راحت کشيدم و برای اولين بار تورم يک رقمي شد....بعداز اينکه ترامپ هم صدا با نتانياهو و کيهان از برجام خارج شد،دلار و گروني مجددا زياد شد و دقيقا برگشتيم به زمان احمدی نژاد.
امیرقلی۱۵۴۹۵۷۳۱۲:۳۸:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۱۵
چه رویی دارید شما !!!!! علی برکت الله
ناشناس۱۵۴۹۲۷۱۰۹:۰۲:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۱۵
همین شما هموطنان فراموشکار هستید که متاسفانه باعث خواهید شد دوباره یه چهره پوپولیست رییس جمهور مملکت بشه. آخه برای تحلیل عملکرد یک دولت همه چیز رو حذف نمیکنن فقط قیمت ارز رو مبنا قرار بدن که. مثلا قیمت نفت دوره احمدی نژاد رو میدونید با الان چقدر فرق میکرده؟
ناشناس۱۵۴۹۴۳۹۱۰:۵۳:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۵
دولت روحانی در یکسال گذشته به اندازه 8 سال دولت قبل پایه پولی(چاپ پول) را افزایش داده است و 3 سال پیاپی رشد اقتصادی منفی و تورم بالای 40 درصد را تجربه می کنیم.
ناشناس۱۵۴۹۵۳۴۱۲:۰۷:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۱۵
اگر اینطور بود و مانند دولت احمدی نژاد پول چاپ میشد با این قیمت نفت و تحریم های بسیار شدیدتر از آن دوره تورم وحشتناکتری داشتیم و این هم که می بینید نهایت کارایی و توانایی دولت و بقیه دستگاههای اداری کشور هست و در این وضعیت همگی آنها نقش دارند و نه فقط دولت. ما از خیلی از مسائل بی خبریم ولی مطمئن باشید در اوضاع تصمیمات باهم گرفته میشوند
ناشناس۱۵۴۹۸۷۸۱۷:۲۴:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۵
نفت 140 دلاری باید دلار می شد 300 تومان نه 4 هزار تومان نفت صفر, دلار باید میشد 40 هزار تومان نه بیست هزار تومان
ناشناس۱۵۴۸۸۰۱۲۰:۴۸:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱۴
اشرافیگری مسئولان و حقوق های نجومی و تورم 51 درصدی و افزایش فاصله طبقاتی نتیجه 8 سال ریاست جمهوری حجت الاسلام رفسنجانی بود.
ناشناس۱۵۴۸۸۰۳۲۰:۵۰:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
در دوران احمدی نژاد جزو 8 کشور هسته ای و فضایی دنیا بودیم اما حالا تقریبا"هیچ !
ناشناس۱۵۴۹۶۲۰۱۳:۱۲:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۱۵
هسته ای و فضایی واسه مردم نون و آب نمیشه
کاظم۱۵۵۰۴۸۶۱۱:۱۷:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۱۶
خیلی از بدبختیهای کشور مربوط به احمدی نژاد است التماس تفکر
ناشناس۱۵۵۱۳۱۳۰۴:۱۰:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۱۷
کدوم هسته کدوم فضا!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۵۴۸۸۰۵۲۰:۵۲:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
دلار 25000 تومانی و سکه 11 میلیونی و تورم 500 درصدی نتیجه تفکر هاشمی و دوستان اوست.
ساعد۱۵۴۹۲۳۲۰۸:۱۷:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۵
دلار 25000 تومانی نتیجه فشار حداکثری ، عدم فروش نفت ، عدم انتقال ارز به کشور ناشی از تحریم بانک ها ، عدم درآمد ارزی است. از زمان پیروزی انقلاب شکوهمن اسلامی فشار تحریم تا این حد نبوده است.
ناشناس۱۵۴۹۴۲۴۱۰:۴۴:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۵
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن ثمره برجام است به قول جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
ناشناس۱۵۴۹۶۴۰۱۳:۲۷:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۱۵
قبل از برجام گل و بلبل بود و دولت کشور دوست و برادر روسيه با اينکه پول اس 300 رو گرفته بود بخاطر تحريم شورای امنيت تحويل نميداد
ناشناس۱۵۴۹۶۶۰۱۳:۳۷:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۱۵
اولا از کي تا بحال حرف جان کری قابل استناد شده؟اگر قابل استناده همه حرفهاش بايد قابل استناد باشه!در ثاني قبل از برجام ايران تحت تحريم شورای امنيت قرارداشت و حتي کشورهای دوست و برادر روسيه و چين هم با ايران کار نميکردن!روسيه به بهانه تحريم نيروگاه بوشهر رو تکميل نميکرد و اس 300 رو تحويل نميداد
ناشناس۱۵۵۰۱۵۲۲۲:۵۳:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱۵
از وقتی امضاء جان کری تضمین شد ! حرف ایشان هم قابل استناد شد.
ناشناس۱۵۴۹۳۷۴۱۰:۱۷:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۱۵
عجب پس این تحریم ها و فشارهایی یک طرفه که آمریکا برای مسخره بازی و نمایش بوده و از زمانی که تحریم ها اعمال شده دلار 3700 تومنی این همه رشد پیدا نکرده بود تا همین دیشب شده 22 یا 23 هزار و بقیه اجناس هم بدنبال دلار یکباره گران شدند ؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۵۴۸۸۰۷۲۰:۵۳:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۱۴
دکتر احمدی نژاد دلاور همچنان محبوب قلبهاست.
ناشناس۱۵۴۹۲۰۶۰۷:۳۹:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۱۵
حیف که زیاد خرافاتی بود
ناشناس۱۵۴۹۲۲۴۰۸:۰۲:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۵
به جونی هر چی مرده محمودی بر میگرده
ناشناس۱۵۴۹۴۷۸۱۱:۲۱:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱۵
مگه اینکه ضربه ای چیزی به سر ما خورده باشه دچار فراموشی و توهم شده باشیم.
ناشناس۱۵۴۸۸۰۸۲۰:۵۵:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۴
در گام دوم انقلاب پس از انقلاب دوم که تسخیر لانه جاسوسی بود باید انقلاب سوم که انقلاب اقتصادی است با اجرای قانون از کجا اورده ای به ملی کردن ثروت های کلان نامشروع اقدام کنیم و تعادل اقتصادی و اجتماعی ایجاد کنیم و فاصله طبقاتی از عرش تا فرش را برهم زده و متصرفین ثروت ها را به مجازات های قانونی برسانیم
ناشناس۱۵۴۸۸۱۱۲۱:۰۱:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۱۴
طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی در صحن مجلس دهم تصویب شد ولی به علت تبانی های صورت گرفته صاحبان قدرت و نفوذ نگذاشتتد به دلیل افشای فسادها اجرایی شود از نمایندگان مجلس یازدهن انتظار میرود این مهم را انجام دهند در سیستم و شبکه بانکی و بدنه بانک مرکزی طبری های زیادی وجود داشته که از دو دوره دولت قبل و دو دوره دولت فعلی باید مشخص شوند و . به مجازات برسند
ناشناس۱۵۴۸۸۱۴۲۱:۰۵:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
از ریاست قوه قضاییه درخواست میشود قانون از کجا اورده ای را عملیاتی فرمایند و قوانین سختی برای مجازات مفسدین برای تصویب به مجلس بدهند
ناشناس۱۵۴۸۸۲۳۲۱:۱۳:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۱۴
مثلث هاشمی و روحانی و خاتمی کشور را به این روز انداخته است.
ناشناس۱۵۴۸۸۲۴۲۱:۱۴:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۱۴
سامانه لیست اموال و دارایی مسولان و سامانه حقوق و دستمزد به کجا انجامید
ناشناس۱۵۴۸۸۳۳۲۱:۲۲:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۱۴
حالا از فردا نیش زنبور عسل ، توی ایران میشه دونه ای ۱۲۷/۰۰۰ تومن علی برکت الله
ناشناس۱۵۴۸۸۵۰۲۱:۳۲:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
نوبتی هم که باشه ، دیگه نوبت جلیلی و یا حداد عادله که بشن رئیس جمهور ! الان ۲_ ۳ سالی هست که پست و مقام نداشتن اصولگرا هم هستن .خیلی وقته که توی نوبتن ! یکی شون رو که بذارن رئیس جمهور ، دیگه همه چی اوکی شده . دیگه میره تا ۸ سال دیگه که رئیس جمهوری رو دوباره تحویل یک اصلاحطلب ( خنثی و باری به هر جهت ) دیگه بدن !
ناشناس۱۵۴۸۸۵۳۲۱:۳۸:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۱۴
شورای محترم و عزیز نگهبان ۴ نفر رو خودش انتخاب میکنه ( از بین قیافه های تکراری توی ۴۰ سال گذشته و دائم النامزد ) و میگه : یکی از این ۴ تا رو مردم انتخاب کنن !!! و دیگه توی این ۸۰ میلیون هم هیچکس دیگه رجل سیاسی و مذهبی نیست !!! و یا صلاحیت رئیس جمهور شدن رو ندارن فقط همین ۱۰ - ۲۰ نفر همیشه و تا آخر عمر صلاحیت دارن !
ناشناس۱۵۴۸۸۵۸۲۱:۴۳:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۴
چرا مثلا یک کارگر و یا کاسب و یا مثلا معلم و یا پرستار تحصیلکرده و سیاستمدار نباید بتونه نامزد ریاست جمهوری بشن و اینا چرا نباید تائید صلاحیت بشن ؟ آیا فقط همین آقایون دائم الپُست باید باقی باشن در چرخه انتخابات ؟
ناشناس۱۵۴۸۸۷۸۲۱:۵۶:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱۴
وقتی خاوری ها ، علی اشرف ریاحی ها ، به راحتی آب خوردن برای عزیمت به کانادا و .... با هواپیما از کشور خارج می شوند مشخص است که فساد بشدت امنیت ملی را تهدید کرده و می کند .
محمدی۱۵۴۸۸۹۱۲۲:۰۳:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
مدرس خیابانی نباید وزیر شود چون هم در زمان قائم مقامی و هم الان که سرپرست صمت است و گرانیها و رانتها بیشتر شد ثابت کرد عرضه و‌ قواره وزارت را ندارد
ناشناس۱۵۴۸۹۰۳۲۲:۱۲:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
جالبه کسانی احمدی نژاد را تمام شده میدانند که خودشان اصلا وجود ندارند و هیچ عقبه سیاسی و اجتماعی ندارند . اینها مگر با مردم حشرونشر ندارند . احمدی نژاد محبوب قلوب مردم است و با این حرفها فقط خودتان را سبک میکنید .
امیر حسین سلطان/تهران۱۵۴۸۹۱۵۲۲:۲۷:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۴
از یک روزنامه (فرهیختگان) وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی نگه نداشتن شان و جایگاه و احترام مرحوم جناب آقای هاشمی رفسنجانی بسیار عجیب می نماید! حالا به فرض اگر دیگران هم انتقاداتی به ایشان داشته باشند طبیعی است اما این چنین ناسپاسی و باصطلاح نمک خوردن و نمکدان شکستن در دانشگاهی که تاسیس و توسعه اش از ابتدا تا چند دهه پس از آن مرهون و مدیون اندیشه و همت و تلاش و ابتکارات آن مرحوم بوده است بهیچوجه قابل پذیرش نبوده است و مطلوب هم نیست. والله اعلم
ناشناس۱۵۴۹۹۲۴۱۸:۱۴:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱۵
آقای سلطان دبیر بازنشسته ریاضی قطعا بارها شنیده اید که احترام امام زاده به متولی آن است .
ناشناس۱۵۴۸۹۱۷۲۲:۲۸:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۱۴
انستیتو پاستور بجای صدور تکذیبیه، بررسی لازم در مورد نیش زنبور را انجام دهد و بعد از انجام آزمایشات لازم اقدام به صدور اطلاعیه نماید.
ناشناس۱۵۴۸۹۳۲۲۲:۴۴:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
الان میفهمید فساد یعنی تهدید امنیت ملی .،؟؟!! حاضرید آدم فاسد متظاهر پست مدیریتی بگیره اما ادم راستگو اما معمولی اما با تجربه خیر . !!!فساد بطور نمایی رشد می‌کند و بطور نمایی راستگو ها را حذف یا منزوی میکند . این یعنی تهدید همه چیز ما . راستگو ها را دوست بداریم . و مواظبت کنیم .
ناشناس۱۵۴۸۹۳۳۲۲:۴۵:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
بد جوری دارند القا می کنند که مملکت قحط الرجال است بابا به هر کسی اعتقاد دارین باور کنید این آدم در حد و اندازه یک معاون مدیر کل است چرا آینده کشور و زندگی مردم براتون مهم نیست!چرا؟ ؟
ناشناس۱۵۴۸۹۴۳۲۲:۵۴:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۱۴
اجازه بدید این مهره سوخته کاندید بشه.
مرتضی@۱۵۴۸۹۸۰۲۳:۲۸:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۱۴
من نمیفهمم، اگه احمدی نژاد مهره ی سوختست پس چرا عده ای اینهمه نگرانند . همه می دانند از چه چیز احمدی نژاد نگرانید
ناشناس۱۵۴۸۹۸۸۲۳:۳۴:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
چقدر بدبختین که از مرده هاشمی هم نمی گذرید!
نجیب۱۵۴۹۱۹۵۰۷:۲۵:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۱۵
من که ازش نمی گذرم. خداوند هم نگذره.
ناشناس۱۵۴۹۲۶۷۰۸:۵۸:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۵
خدا کنه حداقل با عقل و اراده خودت اینگونه هواداری کنی .
ناشناس۱۵۴۹۴۴۰۱۰:۵۵:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱۵
ما حلالش نمی کنیم .
مجتبی۱۵۴۹۰۱۶۲۳:۵۴:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۱۴
زمانی به احمدی‌نژاد میشه گفت مهره‌ی سوخته که تأیید صلاحیت بشه و رأی نیاره!
ناشناس۱۵۴۹۰۹۹۰۲:۰۵:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۵
گویا نویسنده به زبان فارسی آشنایی نداشته. در فارسی صفت یا توضیح درباره اسم بعد از اسم می آید. کرونا ویروس ترجمه یک به یک واژه بیگانه به فارسی هست. ترجمه درست آن در زبان فارسی ویروس کرونا هست همانطور که در فارسی نمی گوییم لباسشویی ماشين. به کجا رسیده ایم. زبان فارسی را پاس بداریم.
ناشناس۱۵۴۹۳۵۸۱۰:۰۳:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۱۵
وقتی متن اخبار و گزارش و گفت و گو با کارشناسان و مردم از رادیو به ویژه آنهایی که صبغه فرهنگی دارند مملو از غلط است , این یکی چیزی نیست . موارد شایعی از قبیل : عرض سلام داشته باشم , عرض سلام و ادب و احترام دارم , ورود کرده , ورود پیدا کند ... فرهنگستان زبان فارسی به جای سر و سامان دادن به این افتضاحات رایج که سیب های ریخته زیر درخت هستند , رفته دنبال سیب های چسبیده به بلندترین شاخه ها , جاگزینی واژه هایی که سالی یک بار هم استفاده نمیشوند .
ناشناس۱۵۴۹۷۱۹۱۴:۲۹:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۱۵
جناب ناشناس اشتباه میکنید: Coronavirus (بدون فاصله) یک واژه است نه دو واژه که بتوان آن را به فارسی ترجمه کرد (در گوگل، سرچ کنید)
ناشناس۱۵۵۱۱۱۸۲۰:۳۳:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۱۶
ولی خداییش کرونا ویروس قشنگتزه
ناشناس۱۵۴۹۱۴۴۰۴:۱۱:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱۵
درود بر احمدی نژاد و یارانش ... نفرین مردم بر پرونده سازان و دروغگویان و نان به نرخ روزخورها
ناشناس۱۵۴۹۱۶۳۰۶:۳۵:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱۵
اینایی که مدام دم از فساد میزنن خداییش چند تا از اطرافیانشون جا دادن تو مشاغل دولتی؟ انگار مسئولان بر سر دادن جاهای خالی دولتی به آشنایان مسابقه دارند و جوانهای متخصص از این چیزها محرومند مگر چند استخدام سراسری باشه اونم اینقدر مراحل مصاحبه عمومی تخصصی گزینش پزشکی... داره که بنده های خدا تا دو سال سر کارن.
ناشناس۱۵۴۹۱۷۹۰۷:۰۲:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۱۵
امثال عبدی مسئله تعارض منافع در آمورش وپرورش رو تازه فهمیدن؟بعیده میدونستن ومهم نبود؟بعیده سوال بعدی رو شما طرح کنید
ناشناس۱۵۴۹۱۸۱۰۷:۰۴:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۱۵
دوران خاتمي كشور دربهترين شرايط رشداقتصادي ،سازندگي وپيشرفت در همه امور از جمله هسته اي اداره شدان دوران همراه ثبات اقتصادي وارتباطات بين المللي در دولتهاي بعدي تكرار نشد وشايد تكرار هم نشود
ناشناس۱۵۴۹۴۳۰۱۰:۴۸:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۵
اگر دولت خاتمی عملکرد خوبی داشت !!! مردم در سال 84 باید به کاندیداهای اصلاحات آقایان معین یا مهر علیزاده رای می دادند.
ناشناس۱۵۴۹۴۵۰۱۱:۰۴:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۱۵
چه عجب یکی هم پیدا شد حقیقت را گفت و کلی گویی نکرد. واقعیت این هست که اکثر کارمندان ده پنجایی اداره ما که در آن زمان قرارداد معین یا طرحی بودند توانستند با وام و حقوق کم قراردادشان صاحب خانه بشوند ولی بنده که دهه شصتی هستم با نوع قرارداد شرکتی آن هم قبل از از بین رفتن برجام با چهار نوع وام مسکن و تنها با کمک خانواده توانستم خانه بخرم یعنی حتی اقساط وام ها را پدرم می دهد حقوق کارگری ناچیز من جوابگوی اقساط وام های سال 97 مسکن نیستند اگر خانه نگرفت بودم با 10 تا از این وامها و کمک ایل و تبارم هم نمی توانستم خانه دار شوم
نجیب۱۵۴۹۱۹۴۰۷:۲۵:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱۵
رفسنجانی راه انقلاب را با مانور تجملگرایی کج کرد و عاقبت هم در استخر فرح به پایان رسید.
ناشناس۱۵۴۹۲۱۱۰۷:۴۶:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱۵
احمدی نژاد مهره سوخته! وقتی برای گرم شدن انتخابات بیاریدش مشخص می شه!!
حسین۱۵۴۹۲۱۳۰۷:۴۷:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۵
"احمدي‌نژاد، مهره سوخته است" اگر واقعا اینگونه است چرا این مقدار به وی می پردازید. مگر مهره سوخته ارزش پرداختن دارد؟ پس می دانید سوخته نیست.
ناشناس۱۵۴۹۲۳۳۰۸:۱۷:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۵
عجب دنیاییه. یکی چند سال پیش نعوذبالله نظرکرده امام زمان بود حالا شده مهره سوخته....
ناشناس۱۵۴۹۲۳۵۰۸:۱۹:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۱۵
خدا لعنت کنه هر چی مسئول اشرافی و فاسد رو
ناشناس۱۵۴۹۴۰۰۱۰:۳۵:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱۵
بزرگترین حسن احمدی نژاد این است که در برابر زور و ظلم می ایستد و روشنگری می کند، ملتی که خود را بخواب بزند چاره ای ندارد جز اینکه با همین فرمان به اعماق دره سقوط کند اینجا حرف حق نمیشه زد....
ناشناس۱۵۴۹۴۲۳۱۰:۴۳:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۱۵
مملکت کلا رو هوا است. اصول گرایان در حال تخریب و حراج کشور و اصلاح طلبان در حالت خیانت به مردم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

پربحث‌های اخیر

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

  10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

  11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

  12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

  13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

  14. پاسخی به یادداشت موسوی خوئینی ها 

  15. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

  16. به تنهایی نمی توانست

  17. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

  18. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

  19. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

  20. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

  21. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

  22. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

  23. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

  24. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

  25. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

آخرین عناوین