روحانی: با وجود جنگ اقتصادی، دولت کشور را مدیریت کرده/ از تعطیل شدن تولید و تشدید بیکاری جلوگیری کرده‌ایم

گروه اقتصادی الف،   3990514074 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور گفت: دولت در مدت بیش از دوسال و نیم اعمال فشار بی سابقه و جنگ تمام عیار اقتصادی توانسته است با کاهش چشم‌گیر اتکا به درآمد نفت، کشور را مدیریت کرده و علاوه بر تامین مایحتاج ضروری و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، جریان صادرات غیرنفتی را ادامه داده و از تعطیل شدن تولید و تشدید بیکاری جلوگیری کند.

روحانی: با وجود جنگ اقتصادی، دولت کشور را مدیریت کرده/ از تعطیل شدن تولید و تشدید بیکاری جلوگیری کرده‌ایم

به گزارش الف، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در زمینه اهداف شوم کوتاه مدت و بلند مدت دشمنان دیرینه ملت ایران برای جلوگیری از پیشرفت اقتصادی کشور، گفت: بر این مبنا دو جریان تحریف و تحریم همزمان به دنبال محقق کردن این هدف از طریق توقف حرکت اقتصادی کشور و سیاه نمایی نسبت به دستاوردها و یأس نسبت به آینده هستند.

رئیس جمهور با تأکید بر لزوم انسجام، هماهنگی و همکاری میان همه مسوولان و کارگزاران نظام برای مقابله مؤثر با عملیات جنگ روانی، تحریم و تحریف دشمنان، اظهارداشت: ملت بزرگ ایران، همواره پشتیبان مسوولان نظام و کشور بوده و مطمئنا موفقیت‌ها و پیشرفت‌های عظیم کشور مرهون پشتوانه مردمی و هوشیاری، پایداری و استقامت ملت در برابر توطئه و فشار دشمنان است.

رئیس جمهور ناامید کردن مردم و تضعیف رزمندگان خط مقدم جبهه نبرد اقتصادی را از نمونه‌های عملکرد جریان تحریف در یک جنگ فرساینده، هوشمند و سخت اقتصادی به عنوان ستون پنجم دشمن دانست و افزود: با توجه به آشکار شدن نشانه‌های شکست و عدم موفقیت دشمن در تحقق اهداف اساسی جنگ اقتصادی، القای ناکارآمدی دولت و نظام و تحریف توانایی‌ها و انکار یا ضعیف جلوه دادن موفقیت های بزرگ کشور و ملت، محور اصلی جنگ روانی دشمنان است.

روحانی با اشاره به تلاش جریان مرموز ناامید ساز و تحریف برای مانع تراشی های اقتصادی در دوران تحریم و ترسیم آینده مبهم و غیرواقعی از وضعیت کشور، تصریح کرد: در حالی که تحریم کنندگان و دشمنان این ملت و سرزمین بیش از همه شکست خود را شاهدند، ترویج پی‌در‌پی شایعات، سیاه نمایی از طریق ارائه آمار و اطلاعات نادرست و القاء ناتوانی و ناکارآمدی و شکاف میان مسوولان و قوای کشور و مهمتر از همه ایجاد فاصله میان مردم و مسوولان، به نوعی حرکت در راستای تحقق توطئه دشمنان علیه کشور ونظام است.

رئیس جمهور تاکید کرد: دولت در مدت بیش از دوسال و نیم اعمال فشار بی سابقه و جنگ تمام عیار اقتصادی توانسته است با کاهش چشم‌گیر اتکا به درآمد نفت، کشور را مدیریت کرده و علاوه بر تامین مایحتاج ضروری و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، جریان صادرات غیرنفتی را ادامه داده و از تعطیل شدن تولید و تشدید بیکاری جلوگیری کند.

روحانی افتتاح و راه اندازی طرح های بزرگ در بخش های مختلف را که در پنجشنبه‌های جهش تولید در سراسر کشور انجام می شود، خاری در چشم دشمنان دانست و گفت: جنگ افروزان اقتصادی و جریان تحریف و تحریم از این توانایی و موفقیت ملت عصبانی بوده و برای القای ناکارآمدی دولت احساس درماندگی کرده و از این‌رو با سوء استفاده از طرح مشکلات موجود، تحریف توانایی‌های ملت بزرگ ایران و انکار خودکفایی‌های کشاورزی و افزایش تولید در بخش های مختلف را در دستور کار خود قرار داده اند.

رئیس جمهور با اشاره به آسیب‌های سنگین شیوع بیماری کرونا بر اقتصاد جهان و حتی کشورهای پیشرفته و قدرتمند، تصریح کرد: دولت همزمان با نبرد در جبهه تحریم و اعمال فشار اقتصادی، مقابله با بیماری ویرانگر کرونا چه در زمینه پیامدهای اقتصادی و چه در زمینه حفظ سلامت مردم، موفقیت‌های غیر قابل انکار و به اذعان دیگر کشورها پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، اما جریان تحریف و تحریم برای انکار و تضعیف این موضوع که یک دستاورد داخلی و بین المللی محسوب می شود، تلاش می‌کند.

روحانی ادامه داد: مقایسه وضعیت تولید در ایران با سقوط تولید ناخالص داخلی در دیگر کشورها که در اروپا بیش از 10 درصد و در آمریکا بیش از 30 درصد کاهش یافته است، به خوبی نشان می دهد که در این ابتلای جهانی، اقتصاد ایران تاب آوری بالاتری را به نمایش گذاشته است.

در این جلسه پیشنهاد وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارائی و نفت برای استفاده از ابزارهای متنوع مالی مطرح شد و طراحی‌های انجام شده برای تسریع در عرضه بیشتر و متنوع تر دارائی های مازاد دولت به بورس و همچنین نوآوری و تنوع بخشی به بازار سرمایه و مدیریت منطقی بورس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم در خصوص هدایت نقدینگی جامعه به بخش مولد اتخاذ شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۸۱۳۸۱۲:۳۷:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
میگم حالا که اینهمه از خودش تعریف میکنه بهتر نیست استثنا قائل بشیم و بگذاریم 4 سال دیگر هم رئیس جمهور شود!!!!
ایرانی۱۵۴۸۲۴۶۱۳:۳۸:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱۴
کدوم کشور؟ نکنه منظورت کشور ولنجکه؟!
ناشناس۱۵۴۸۳۵۵۱۴:۴۸:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
اقاي رييس جمهور اگر جلوي فسادهاي اقتصادي دزديها بخور بخور ها خروج ثروت از كشور تابعيت مضاعف كانادا و انگليس و استراليا جلوگيري از ارز براي خريد ملك در تركيه و اسپانيا و دبي گرفته شود ، در اين جنگ اقتصادي پيروز ميشويد ، غير از اين صد درصد به بدترين وجه شكست خواهيم خورد . از دولت خانه تكاني مفاسد را شروع كنيد و به همه جاي مملكت رسيدگي كنيد
ناشناس۱۵۴۸۶۲۶۱۷:۴۶:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱۴
از دست ایشون ..جانمان به لب رسیده خدایا
ناشناس۱۵۴۸۱۴۳۱۲:۴۰:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
اینجوری که ایشون گفتن اکثریت مردم با این وضع زندگی که دارن در حال سیاه نمایی و تحریف اقتصاد و دولت هستند،مردم همیشه مقصر
ناشناس۱۵۴۸۱۷۷۱۲:۵۴:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۱۴
سلام از کدام مدیریت صحبت می فرمایید. همین مشت دادگاه مفاسد مدیران بانک مرکزی نشانه خروار است که کشور به حال خود رها شده.
فرید۱۵۴۸۱۸۹۱۳:۰۱:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
سلام چنان مدیریت فرموده اند که یک قوه قضائیه که سهل است چندین قوه هم نمی توانند مفاسد فراگیر دولتی و خصولتی را رسیدگی و رفع و رجوع کنند
ناشناس۱۵۴۸۱۹۰۱۳:۰۲:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۱۴
حتما همینطوره که شما میگی.
ناشناس۱۵۴۸۲۴۴۱۳:۳۸:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱۴
کدام مدیریت پدر آمرزیده . مملکت بدون رییس جمهور هم همین طور اداره می شود . هر کسی هر جنسی را هر قیمت دلش بخواهد می فروشد و هر نرخی روی مسکن می گذارند . عمو خوابی یا خودت را به بخواب زدی . کجایی .
بازنشسته۱۵۴۸۲۸۷۱۳:۵۷:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
طوری که ایشون تعریف میکنه انگار از وضعیت اقتصادی مردم خبرنداره وازاعتماد به نفس بالایی برخورداره این هم نتیجه نداشتن خط سیاسی درست درمملکته واقعن متاسفم
ناشناس۱۵۴۸۲۹۸۱۴:۰۹:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
بابا ول کن تو رو به حضرت عباس .... خدا شاهده که آدم می خواد سرش رو به دیوار بکوبه
تبریزی۱۵۴۸۴۲۶۱۵:۴۲:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۱۴
البته سر خودش رو نه.
ناشناس۱۵۴۸۳۴۷۱۴:۴۳:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۱۴
ما مردم ایران همگی از شما ممنونیم که دارید کشور رو مدیریت می کنید ولی خداییش هر وقت مسئولی یا وزیری رو توی تلویزیون می بینیم نمی دونم چرا .. بازم ممنون بخاطر مدیریت
ناشناس۱۵۴۸۳۶۰۱۴:۴۹:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱۴
آقای روحانی ترا به خدا اینقدر خوش طبعی و مزاح نفرمایید از زور خنده اشکم درامده و در حال مرگم .
ناشناس۱۵۴۸۳۷۹۱۵:۰۳:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۱۴
بدون رییس جمهور هیات وزیران کشور بهتر اداره میشه بعنوان مثال شما پنج شبنه و جمعه امان نداره قیمت دلار نوسان داشته باشه
ناشناس۱۵۴۸۴۱۵۱۵:۳۲:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱۴
جناب رييس جمهور كشور مانند چوب روي آب بالا و پايين مي شود مانند كشتي كه ناخدا سكان را رها كرده
ناشناس۱۵۴۸۴۹۸۱۶:۲۹:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۴
یکی این آقا رو از کاخ چند ده میلیاردیش بیرون بیاره ببینه چه وضعی در جامعه هست!!!!
علی۱۵۴۸۵۴۹۱۷:۰۱:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
من که از ایشون ممنونم. ماشینم که سال 97 خریدم 48 میلیون تومان الان شده 250 میلیون تومان . چی بهتر از این که ارزش دارایی هامون رفته بالا؟! فقط حیف که یه دونه لپ تاپ میخواستم بخرم نسبت به اسفند پارسال قیمتش دوبرابر شده! فروشنده میگه علتش اینه که قیمت دلار دوبرابر شده. یعنی ما اقتصاد آمریکا و دلار رو هم تحت تاثیر قرار دادیم ؟!! بابا ایول
ناشناس۱۵۴۸۵۸۲۱۷:۱۸:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۱۴
درست می‌فرمایند. فقط ..
علی 671۱۵۴۸۵۹۲۱۷:۲۳:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۱۴
نه می بینیم مملکت گلستان شده و مردم از شادی بالا و پایین می پرند .از کدام مدیریت می گویید .مدیریت خود مردم که اسمش صبر و برد باری است به خاطر دین بزرگشان و اطاعت از رهبرشان نه شما ..که همت مردم را به حساب خودتان واریز می کنید .و همین اشتباه است که پیشرفتی ندارید .این صبر مردم است که تحمل می کنند .به حساب خودتان ننویسید .
ناشناس۱۵۴۸۵۹۴۱۷:۲۳:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
میشه لطفا مدیریت نکنی؟ اصلا هیچ کاری نکن
ناشناس۱۵۴۸۵۹۷۱۷:۲۶:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
من تا حالا معنی کلمه مدیریت را نمی دونستم . ممنون آقای رییس جمهور
ناشناس۱۵۴۸۶۹۹۱۸:۴۵:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۱۴
به افتخار آقای روحانی .. .. هورررررراااا..هورا
ناشناس۱۵۴۸۷۰۱۱۸:۴۷:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
راستی حسن آقا شنیدم که معدن طلای ورزقان را ..داره غارت میکنه ها یه نگاه بنداز اونجا
ناشناس۱۵۴۸۷۳۱۱۹:۱۳:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۴
با وجود جنگ اقتصادی،!!!!!! دولت کشور را مدیریت کرده؟؟؟؟؟
ناشناس۱۵۴۸۷۹۴۲۰:۴۰:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۱۴
مدیریت خوب اومدی
حسین۱۵۴۸۸۴۱۲۱:۲۷:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۱۴
مدیریت؟؟؟یا از جیب ملت بیچاره خرج کردن.حرفاتون .. پیش ملت ارزش نداره .حالا هی حرف بزن
ناشناس۱۵۴۸۹۳۷۲۲:۵۰:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱۴
با درود بر جناب آقای دکتر حسن روحانی جا دارد که تشکر فراوان کنم از زحمات شما و اینکه این شادمانی و آسایش و رفاه که الان داریم با پوست و استخوان خود حس میکنیم را، مدیون تدبیر بی نظیر شما و دوستان شگفت انگیز تان هستیم. مردم در کوچه و خیابان بسیار خوشحال و اميدوارند و.. میخندند از زور خوشی.
علی۱۵۴۸۹۹۶۲۳:۳۹:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۱۴
والله .. هم حدی داره.چقدر راحت ..
ناشناس۱۵۴۹۰۸۶۰۱:۲۳:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۱۵
فقط موندم چی بگم اما یک چیز رو می توانم با اطمینان بگویم این اعتماد بنفس ت ..
علی۱۵۴۹۰۹۶۰۱:۵۴:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱۵
وقتی که هیچکس و نهادی جلوی پدیده .. خود بزرگ پنداری را نگیرد و روحیه پرسشگری از مجلس و نهادهای نظارتی زایل شود با فردی روبرو میشویم که گویی در مریخ زندگی میکند و برای جماعت .. نادان سخنرانی می‌کند غافل از اینکه جوانان و نخبگان مملکت بر بیچارگی خود افسوس میخورند و در شگفت هستند که چگونه درجا زدن و رخوت و سستی به عنوان مدیریت معرفی میشود .
ناشناس۱۵۴۹۱۱۵۰۲:۲۵:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۱۵
طبق فرموده رییس جمهور محترم کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم به وفور یافت می شود و وضعیت تولید خوب است .. که شرکت داخلی بوده محصولاتش از جمله پکیج و آبگرمکن خیلی کمیاب شده و اونی هم که داره به قیمت گزاف و غیر معقول به فروش می رساند
ناشناس۱۵۴۹۲۳۹۰۸:۲۳:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۱۵
مملکت که بدست خدا میچرخه شما که اصلا .. هر جا مشکل پیش میاد مردم وسط کار جمع و جور میکنن تو سیل زلزله کرونا و بیکاری و فقر و.. شما مسئولین فقط به اسم کار از بیت المال حقوق نجوم میگیرید که مردم راضی نیستن و کلا حقتون نیست
ناشناس۱۵۴۹۷۷۲۱۵:۲۴:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱۵
باور کنید راست میگه!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین