علت برچیده نشدن بزرگ‌ترین داروخانه غیرقانونی کشور

گروه اجتماعی الف،   3990514051 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

خیابان ناصرخسرو در تهران، از قدیم‌الایام به پاتوق فروشندگان غیرقانونی دارو معروف شده است و به نظر می‌رسد قرار نیست بزرگ‌ترین داروخانه غیر قانونی کشور، برچیده شود.

علت برچیده نشدن بزرگ‌ترین داروخانه غیرقانونی کشور

مهر نوشت: با شیوع کرونا و ترس و وحشت مردم از این ویروس و تلفاتی که بر جا می‌گذارد، به یکباره بازار داروهای ضد کرونایی داغ شد. تا جایی که دوباره خیابان ناصرخسرو بر سر زبان‌ها افتاد. این در حالی است که هر وقت یک داروی مهم در کشور کمیاب می‌شود، همه نگاه‌ها به سمت و سوی ناصرخسرو دوخته می‌شود. گویی همگان انتظار داریم داروی مورد نیازمان را از همین خیابان تهیه کنیم.

در این بین، آنچه می‌تواند جان و مال مصرف کنندگان داروهای ناصرخسرو را تهدید کند، تقلبی بودن اغلب این داروها است. همین طور که شنیدیم در ماجرای یک قلم داروی ضد کرونایی نیز چنین اتفاقی افتاد و داروی چند ده میلیون تومانی، تقلبی از آب در آمد.

سید علی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، در پاسخ به این سئوال که چرا ناصرخسرو برچیده نمی‌شود، گفت: این ماجرا ریشه در مسائل اقتصادی کشور دارد.

وی با این مقدمه که اوج گیری سابقه فروش دارو در ناصرخسرو به زمان جنگ باز می‌گردد، افزود: در آن زمان، تحریم‌ها و مسائل اقتصادی باعث شد داروهای مورد نیاز در کشور کمیاب شود و نشتی‌هایی در واردات، توزیع و عرضه دارو وجود داشت که باعث می‌گردید دارو وارد بازار غیر قانونی شود.

فاطمی با عنوان این مطلب که در حال حاضر ناصرخسرو خیلی بزرگ و پیچیده‌تر شده است، ادامه داد: بازار فروش غیرقانونی دارو به سمت فضای مجازی گرایش پیدا کرده و با یک تماس تلفنی و کارت به کارت پول، سفارش دارویی خود را دم درب خانه تحویل می‌گیرید. در حالی که اغلب آنها دارو نیستند.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، فعال بودن ناصرخسرو را ناشی از مسائل اقتصادی دانست و گفت: اگر به گونه در واردات رسمی اقدام کنیم که بیمار بتواند به هر دلیل داروی مورد نیاز خودش را تهیه کند و در واقع، محدودیت‌ها در واردات داروهای گران قیمت برداشته شود، ناصرخسرو نیز کم رنگ خواهد شد.

وی افزود: همان طور که می‌توان خودروی گران قیمت خارجی را به آسانی وارد کرد، باید این اختیار به داده شود که بتواند داروی گران قیمت مورد نیازش را تهیه کند و پزشکان نیز در تجویز دارو به سلیقه بیمار احترام بگذارند. در این صورت، می‌توان امیدوار بود که داروهای گران قیمت سر از ناصرخسرو در نیاورند.

فاطمی با اعلام اینکه در سال‌های ۸۶ تا ۹۶ وضعیت بازار دارویی کشور به گونه‌ای بود که ناصرخسرو کم رنگ شده بود، گفت: در این سال‌ها به دلیل وضعیت خوب ارزی در کشور، بازار ناصرخسرو از رونق افتاده بود. اما دوباره به دلیل بروز مشکلات اقتصادی، شاهد هستیم که ناصرخسرو دوباره سر زبان‌ها افتاده است.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، با تاکید بر اینکه نباید با سلامت مردم بازی کرد، تصریح کرد: آحاد جامعه اعم از پزشکان، داروسازان و مردم، باید شرایط اقتصادی را درک کنند و اجازه ندهند عده‌ای از وضعیت اقتصادی کشور سوءاستفاده کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۷۹۹۰۱۰:۲۹:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱۴
اگر ناصر خسرو جمع بشه . داروهای تقلبی وقاچاق که اقایون نورچشمی میارن وقاچاق میکنند را کجا بفروشند ؟
ناشناس۱۵۴۸۰۹۲۱۱:۵۴:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
مشکلات ارزی!!! ان وقت این دارو ها ارز نمیخواهد برای واردات؟!!!
بیگی29۱۵۴۸۱۸۶۱۳:۰۰:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۱۴
آخه کی دیده چاقو دسته خودش را ببرد؟هرچی خلاف عمده تو کشور است،ریشه اش در از ما بهتران است.البته تصور میکنند از ما بهترند هیهات...
سید۱۵۴۸۲۸۳۱۳:۵۴:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۱۴
عرضه و تقاضا
ناشناس۱۵۴۸۳۶۵۱۴:۵۳:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۱۴
خرید دارو از یک خیابان با ریسک بالای تقلبی بودن حماقتی است که فقط ایرانی ها مرتکب ان میشوند مشکل ناصر خسرو فرهنگی است بیشتر
ناشناس۱۵۴۸۴۳۷۱۵:۴۸:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۱۴
اگر عزیزان خودت بیمار بشن و دارو در داروخانه نباشه، با فرهنگ بالات میشینی تا بمیرن ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین