آیا تعویق کنکور سراسری امکان‌پذیر است؟

محمدعلی حبیبی،   3990512087 ۴۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار
آیا تعویق کنکور سراسری امکان‌پذیر است؟

شیوع ویروس کرونا در کشورمان، امور مختلفی را تحت تاثیر قرار داد. کنکور هم یکی از اموری است که از گزند کرونا در امان نماند. کنکور دکتری و ارشد و متعاقب آن‌ها کنکور سراسری مشمول تعویق شدند. کنکور دکتری روز نهم مرداد با دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد اما موضوع کنکور سراسری همچنان مورد بحث و جدل است.

در روزهای اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس خواهان تعویق و حتی لغو کنکور سراسری شده‌اند. در آخرین نمونه از این اظهارنظرها محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس خواستار تعویق کنکور شد و گفت: «متاسفانه به وعده‌های داده شده در برگزاری کنکور دکتری عمل نشد و بی‌توجهی‌های تاسف آوری در برگزاری آن کنکور وجود داشت که خود نیازمند بررسی دقیق‌تر و پیگیری است... بنظر می رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد.»

از طرف دیگر مسئولین وزارت علوم تاکنون خود را تابع دستورات وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند و مقاومتی در برابر دستورات این وزارتخانه نشان نداده‌اند. رئیس سازمان سنجش درباره برگزاری کنکور دکتری و میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: «بعد از برگزاری آزمون ما از داوطلبان کنکور دکتری نظرسنجی کرده‌ایم که آیا از تمهیدات بهداشتی کنکور راضی هستید یا خیر، بیش از ۸۵ درصد رضایت داشتند.»

به نظر می‌رسد درباره این موضوع باید دقت و تامل بیشتری بررسی شود چراکه تصمیم‌گیری درباره آن ساده نیست و وجوه مختلفی دارد.

برگزاری کنکور سراسری امری محتوم و ضروری در نظام آموزشی کشور ماست. لغو کنکور امسال حتما امکان‌پذیر نیست چراکه نمی‌توان فرایند آموزش در دانشگاه‌ها را با یک سال وقفه روبه‌رو کرد و در سال آینده دو برابر ظرفیت پذیرش کرد. بدیهی است دانشگاه‌ها امکان پذیرش دوبرابری ظرفیت در یک‌سال را ندارند.

اگر هم قرار باشد کنکور امسال لغو شود و سال آینده به میزان ظرفیت همه‌ساله پذیرش شود اجحاف بزرگی در حق داوطلبان امسال و سال آینده رخ می‌دهد که حتما عادلانه نیست. از سوی دیگر، کنکور امری حیاتی در زندگی تعداد زیادی از داوطلبین است و برنامه زندگی و آینده حدود یک میلیون نفر به این موضوع بستگی دارد.

تعدادی از داوطلبین پسر در صورت لغو کنکور امسال از ابتدای مهرماه مشمول سربازی می‌شوند و دیگر امکان رفتن به دانشگاه از ایشان سلب می‌شود. بقیه داوطلبان هم احتمالا از اینکه مجبور شوند یک‌سال دیگر معطل رفتن به دانشگاه شوند خرسند نخواهند بود.

پس لغو کنکور حتما امکان‌پذیر نیست. اما تا چه زمانی می‌توان کنکور را عقب انداخت؟ رییس محترم مجلس در نطق امروز خود خواستار تعویق تا ماه‌های سرد سال شدند تا داوطلبان بتوانند ماسک را چند ساعت تحمل کنند. درحالی‌که مسئولین وزارت بهداشت تاکنون چندین و چندبار از خطر ماه‌های سرد و همزمانی اپیدمی آنفلوانزا و کرونا در این ماه‌ها خبر داده‌اند.

این مسئله بدان معناست که نه‌تنها هیچ چشم‌اندازی برای بهبودی شرایط کرونا در کشور وجود ندارد بلکه عموم مسئولین بهداشتی احتمال می‌دهند اوضاع در ماه‌های سرد بدتر شود. در چنین وضعیتی تعویق چندین و چندباره تا کجا می‌تواند ادامه پیدا کند؟

فراموش نمی‌کنیم که دور دوم انتخابات مجلس یازدهم بنا بود در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت برگزار شود که با خوش‌بینی نسبت به چشم‌انداز کرونا به شهریورماه موکول شد. درحالی‌که به احتمال زیاد وضعیت شیوع کرونا در شهریورماه بدتر از آن زمان خواهد بود.

پس خوش‌بینی نسبت به ادامه وضعیت کرونا تا زمانی که شواهد جدی وجود ندارد غلط است. مضافا اینکه درباره وضعیت کرونا در ماه‌های سرد پیش‌بینی‌ می شود اوضاع بدتر شود.

در کنار همه اینها باید به شرایط روحی و روانی داوطلبین کنکور هم توجه شود. متاسفانه کنکور همواره یکی از اموری بوده است که استرس بسیار زیادی برای داوطلبین به همراه داشته است. تعویق چندباره این عامل استرس، فقط استرس داوطلبین را بیشتر می‌کند و تاثیرات بدی برای ایشان و خانواده‌شان در پی دارد.

در نهایت باید گفت تنها نهادی که صلاحیت اظهارنظر درباره تعویق کنکور را دارد وزارت بهداشت است که پس از تجربه برگزاری کنکور دکتری و بررسی آن بهتر می‌تواند درباره این موضوع تصمیم بگیرد. سازمان سنجش هم تاکنون تابع نظرات وزارت بهداشت بوده و مطابق نظر ایشان حوزه‌های آزمون را بیشتر کرده و روزهای آزمون را از دو روز به چهار روز گسترش داده تا تجمع کمتری شکل بگیرد. امیدواریم این سازمان در ادامه هم تابع دستورات وزارت بهداشت باشد.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۶۸۶۵۰۰:۲۴:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱۳
بهترین راه اینه که امسال کنکور برگزار نشه و سال دیگه ظرفیت پذیرش دانشگاهها دو برابر بشه
در سر عقل می باید بی کلاهی هار نیست۱۵۴۷۰۴۵۰۹:۳۴:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۱۳
با چند آزمون انلاین قبل از کنکور سیاه بسکر داوطلبان را کم کنید سپس با ۳۰ درصد آنهایی که سواد بیشتری دارند کنکور اصلی را حضوری اجرا کنید برای همه سال ها اینکار را بکند
ناشناس۱۵۴۷۳۷۴۱۵:۰۲:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۱۳
بهترین فرصت برای حذف کامل کنکور
ناشناس۱۵۴۷۴۰۲۱۵:۲۱:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۱۳
اساتید فن مثبت داده اند دانش آموزان منفی
ناشناس۱۵۴۷۲۹۰۱۳:۲۵:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱۳
ن وشه عملی نیست فضای آموزش و استادان که دو برابر نمی شوند چطوری شما این تحلیل ساده را نمی دانست و می خواهید دانشجو شوید
ناشناس۱۵۴۷۵۰۴۱۷:۱۰:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۱۳
به راحتی امکان پذیر هست نه یه سال دانشجو گرفته نشده‌ ، این چه تحلیلی هست شما کردی !!؟ استاد و فضای آموزش بین حاضرین تقسیم میشه به راحتی
ناشناس۱۵۴۷۶۲۱۲۰:۱۳:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۱۳
مگه در یک کلاس میشود ظرفیت دو کلاس ایجاد کرد تازه خیلی رشته ها کار عملی و آزمایشگاهی و کارگاهی دارند تعداد اساتید هم که دوبرابر نمیشه ثابت است
ناشناس۱۵۴۶۸۷۱۰۰:۴۳:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱۳
اگر بازهم به تعویق بیفته بچه های درس خوانده دیوانه میشن. خدا برا کسی نخواد بلاتکلیفی و برزخ بد مصیبتیه. البته این مشکل برای داوطلبان واقعی هست، وگرنه هستند کسانی که از آب گل آلود نهنگ صید میکنن.
ناشناس۱۵۴۶۸۷۲۰۰:۴۶:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱۳
با اوضاعی که مافیای خائن و زالو درست کرده باید به تعویق بیافتد _____ مجلس باید مافیا را قلع و قمع کند
ناشناس۱۵۴۷۰۴۶۰۹:۳۵:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱۳
کافیه صدا و سیما تبلیغاتش رو متوقف کنه ، کار ساده ایه
ناشناس۱۵۴۷۰۹۷۱۰:۳۰:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۱۳
صدا وسیما خودش هم در دام مافیاس نمیتونه تبلیغ نکنه علی برکت الله
سید۱۵۴۶۸۹۴۰۱:۴۴:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۱۳
یک درصدی از کاهش ازدحام را باید در نیامدن والدین به عنوان بدرقه و استقبال که در این چند سال اخیر مد شده است را مدیریت نمود
ناشناس۱۵۴۷۱۳۴۱۱:۰۵:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۱۳
برو عکسهای آزمون دکتری ببین چه افتضاحی بوده بعد نظر بذار
ناشناس۱۵۴۷۴۰۸۱۵:۲۹:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۱۳
تازه کنکور دکتری کجا و سراسری کجا خصوصا از نظر تعداد نفرات و ازدحام جمعیت شرکت کنندگان ، حالا حساسیت و رقابت و تجربه و استرس شرکت کنندگان هم هست .
ناشناس۱۵۴۶۸۹۵۰۱:۴۵:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۱۳
آيا تعويق كنكور سراسري امكان پذير است ؟! ---------- چرا امكان پذير نباشد !! به قول قديمي ها : كار نشد ندارد !! ... بستگي دارد به اين كه ببينيم در اين وضعيت كرونايي حفظ جان مردم برايمان تا چه اندازه مهم است !! --- ببخشيد برادر ! اين ضرب المثل معروف كه مي گويد : براي يك دستمال قيصريه را به آتش كشيدن ، يعني چه ؟ --- بسيار به موقع سؤال كردي برادر ! براي روشن شدن مطلب مثال ميزنم !! مثال روز !! مي داني كه امروزه بحث روز ، بحث كنكور هم هست !! به طور خلاصه يعني اين كه ما در اين وضعيت كرونايي ، براي نجات كنكور ، بياييم ، آزمون سراسري ، يعني همان كنكور را بر گزار كنيم !! البته در اين جا كنكور يعني دستمال ، و كل مملكت يعني قيصريه !! ... يعني بخاطر كنكور بياييم زبانم لال ، زبانم لال ، ويروس كوويد ١٩ را اشاعه بدهيم !! ...ملتفت شدي ناصر خان ؟ ... بسيار عالي !!! ...البته ملتفت هستيم كه بر گزار نشدن كنكور خودش تبعاتي دارد ، اما هر چه باشد ، ضرر و زيان بر گزار شدن آن در شرايط كرونايي فعلي بسيار بسيار خسارت بارتر از بر گزار نشدن آن .خواهد بود بدون ترديد !! ... آره برادر ! بعضي مواقع ممكن است خداي نكرده براي يك دستمال قيصريه به آتش كشيده شود !! ... شك نكن ناصر جان !!
ناشناس۱۵۴۶۹۰۸۰۲:۳۱:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱۳
کنکور امری حیاتی در زندگی داوطلبان است؟!!!!! یعنی از مساله ی مرگ و زندگی، و سلامت داوطلبان حیاتی تره؟!
ناشناس۱۵۴۶۹۱۸۰۵:۱۴:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱۳
درست گفته نویسنده محترم
ناشناس۱۵۴۶۹۳۶۰۷:۰۷:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱۳
تعویق کنکور تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نیست چرا که از نظر روحی ضربه شدید وارد می شود
ناشناس۱۵۴۷۲۳۸۱۲:۴۳:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۱۳
ضربه روحی شدید به داوطلبی وارد میشه که کلی تلاش کرده و میخاد تو شرایط ایمن آزمون برگزار بشه تا نه سلامت خودش و خانوادش پرخطر باشه نه اینهمه تقلب بشه
ناشناس۱۵۴۶۹۳۹۰۷:۱۴:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۱۳
چرا قضیه میپیچونید؟ سال تحصیلی برای ورودیهای جدید از بهمن باشه تابستان سال بعد هم ترم دوم ورودی های جدید باشه از طرفی دانشگاه تو ترم مهر تعطیل نیست قراره مجازی برگزار بشه روزی ۲۱۶ میمیرند به خدا انسانند خونوادشون عزادا شده یکم درک کنید
ناشناس۱۵۴۷۱۰۷۱۰:۳۹:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۳
چرا متن رو نخونده نظر می دی. متن میگه ممکنه شرایط تو پاییز و زمستان بدتر از الان باشه
ناشناس۱۵۴۷۱۶۳۱۱:۴۱:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۳
Who گفته وضعیت بهتره اینا از کجا میگن؟
ناشناس۱۵۴۶۹۴۲۰۷:۲۱:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۱۳
کشته ها روزی ۱۸۰ نفر بود قرارشد ۲هفته عقب بندازند اگر اوضاع بهتر شد برگزارکنند که کشته ها درروز بالای۲۰۰ نفر شد بعد گفتند دکتری برگزارکنیم اگر خطا کردیم دیگه بقیه کنکورها برگزار نمیشه که معلوم شد برگزاری کنکور دکتری افتضاح بود چرا دو ماه فرصت نمیدید اوضاع بهتر بشه؟ جان مردم به خاطر پول تهدید نکنید
ناشناس۱۵۴۶۹۴۵۰۷:۳۷:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۳
ورودیها از بهمن باشه حالا خوبه که who گفته وضعیت تو پاییز بهتره لطفا نامه جمعی از پزشکان به رییس جمهور مطالعه کنید که گفتند اگر تجمعات و کنکور ممنوع نشه تعداد کشته ها در روز بالای ۱۰۰۰ نفر میشه
ناشناس۱۵۴۶۹۴۶۰۷:۳۷:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۱۳
مشکل آنجاست که دولت افسار کرونا را ول کرده و با شعار مزخرف به اصطلاح رعایت پروتکل بهداشتی کلاه شرعی جدیدی ساخته است. از منظر عقلانی تجمعات فراگیر در کل کشور سهم مهلک است ولی از نظر دولت کنکور باید برگزار شود و در این بی مسئولیتی مردم کرور کرور آلوده می شوند .
استاد کار و دانای به امور۱۵۴۶۹۶۷۰۸:۱۱:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱۳
از انجا که خیل عظیم دواطلبان کنکور بسیاری از انها سیاه لشکر هستند لذا شایسته است طی چند مرحله آزمون آن لاین و دست چین شدن دواطلبان معادل 3 برابر پذیرش سپس از انها کنکور حضوری و رسمی بعمل اورید اینطوری هم رقابت بین انهایی که سواد بیشتری دارند صورت می گیرد و هم حوزه ها بسیار خلوت تر میشود
ناشناس۱۵۴۶۹۷۱۰۸:۱۹:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۱۳
صد در صد امکان پذیر هست الان خیلی از دانشگاه ها در سراسر جهان به خاطر تامین سلامت شهروندان کشور خودشون از دادن ویزا به دانشجوهای بین المللی خودداری کردن در حالی که درآمد چند میلیارد دلاری رو که بخش قابل توجهی از درآمد کشورشون هست رو از دست دادن چون سلامت شهروندان اولویت اول اونهاست. کنکور در کشور ما یک بیزنس هست حالا اگر کنکور برگزار نشه یکسال و یا پذیرش دانشجویان جدید در رشته هائی که به کنکور نیاز دارند یک ترم به عقب بیفته و از بهمن ماه شروع بشه اتفاق خاصی نخواهد افتاد. بهتر هست افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه رو دارن و امکان اینکه در رشته های بدون کنکور و یا دانشگاه هائی که از طریق سوابق تحصیلی پذیرش دانشجو دارن ثبت نام کنن و برای محدود رشته ها و دانشگاه هائی که از طریق کنکور پذیرش دارند کنکور در زمانی برگزار بشه که مشکل کرونا حل شده باشه. بنا به گفته آقایون ظاهرا کنکور برای حدود 20 درصد رشته ها و دانشگاه ها برگزار میشه پس اصلا منطقی نیست که برای این درصد سلامت جامعه به خطر بیفته
ناشناس۱۵۴۷۰۰۱۰۸:۵۰:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۱۳
آفرین بر نفس دلکش و لطف سخنت. همه حرفهات درسته.
ناشناس۱۵۴۷۰۰۲۰۸:۵۱:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱۳
چه عجله ای است برای افزودن به لشکر تحصیل‌کرده بیکار
ناشناس۱۵۴۷۰۶۷۰۹:۵۳:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۱۳
کنکور که مثل مراسم عروسی نیست.! سر جلسه کنکور, همه ساکت هستند و اصلا حرفی زده نمیشه. بهداشت هم که رعایت میشه. مدتش هم که مشخصه. برای چی کنکور ندیم؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
ناشناس۱۵۴۷۱۶۴۱۱:۴۳:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۱۳
تو یه محیط مسقف که باد کولر هست و ۴ ساعت آزمون حتی اگر ماسک هم داشته باشیم کرونا منتقل میشه اینو who. گفته نه یه منبع کذایی
ناشناس۱۵۴۷۲۴۵۱۲:۴۹:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۱۳
عزیزم شما اگه پشت کنکوری بودی،میدونستی که قبل شروع و بعد آزمون چقد محل آزمون شلوغه.و با این تعداد داوطلب و اوضاع بد کرونا به هیچ عنوان امکان رعایت فاصله وجود نداره.
ناشناس۱۵۴۷۱۳۱۱۱:۰۴:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱۳
نه به تعویق کنکور
......۱۵۴۷۱۳۵۱۱:۱۰:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۱۳
یک ماه به تعویق بیفته هوا خیلی خنک تر میشه هر جا بخوان میتونن برگزارش کنن تحمل ماسک خیلی راحت تر میشه ترم اولم حذف نمیشه احتمالش زیاده از پیک دوم رد بشیم و وضع بهتر بشه این همه استرس و فشارم کمتر میشه رو داوطلبا
ناشناس۱۵۴۷۱۴۰۱۱:۱۷:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱۳
با روح و روان بچه ها بازی نکنید
ناشناس۱۵۴۷۱۴۲۱۱:۱۸:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۳
همانطور که سلامت جسم مهم هست, سلامت روان هم مهم هست. بزازید کنکور بدیم تموم شه.
ناشناس۱۵۴۷۲۴۷۱۲:۵۲:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۱۳
کاملا درسته ولی با وضعیت آزمون دکتری متوجه شدی که برگزاری کنکور تو این شرایط،سلامت جسم و روان داوطلب و بخطر میندازه.خیلیا تا قبل آزمون دکتری موافق برگزاری بودن،اما وقتی نه پروتکلی رعایت میشه،نه نظارت میشه که این همه تقلب میشه،برگزاری فقط به ضرره
ناشناس۱۵۴۷۱۵۴۱۱:۳۵:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱۳
اگر حوزه ها را زیاد و از نظر جغرافیایی نزدیک محل سکونت داوطلبان باشند دیگر شاهد حضور و تراکم خانواده ها نخواهیم بود
ارمین۱۵۴۷۲۱۰۱۲:۱۳:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱۳
ازمونهای ارشد و سراسری باید به تعویق بیافتند سنجش در ازمون دکتری هیچ پروتکلی رعایت نکرد امنیت ازمون هم از بین رفت و کلی تقلب شد هرکسی که درس خونده میدونه تقلب به ضررشه الانم دیگه همه دارن به تقلب کردن تو ازمونای بعدی فکر میکنن
ناشناس۱۵۴۷۲۴۹۱۲:۵۴:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۱۳
فصل آنفلونزا داره نزدیک میشه. هر چه زودتر باید کنکور برگزار بشه.
پرتو۱۵۴۷۲۷۸۱۳:۲۱:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱۳
از فروردین 59 تا بهمن 62 که انقلاب فرهنگی شد هیچ اتفاقی نیفتاد .نه به کنکور.
ناشناس۱۵۴۷۳۰۷۱۳:۴۶:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۱۳
من فکر می کنم که مجلس به دنبال اینه که کنکور را لغو کنه و نهایتا با تعطیلی یه ترم برای ترم بعد هم بیاد از طریق معدل دانشجو بگیره چیزی که از حرفاهای اقای نادری که با اقای دلاوری در شبکه تهران بحث می کرد فهمیدیم همین بود یعنی مجلس این کرونا را بهانه کرده تا کنکور را لغو و پذیرش از طریق معدل را جایگزین کنه حالا 1- اگر قصد تعویق است که در پاییز زمستان که عملا قراره وضعیت بدتر باشه از نظر ویروس اون موقع تکلیف چیست؟ 2- اگر بازم به تعویق بیفته که عملا میره برای سال بعد و کنکور 99 لغو میشه و داوطلبان امسال باید با داوطلبان سال بعد امتحان دهند که ظرفیت به نسبت دو برابر شدن تعداد داوطلبان کمتر میشه رقابت سخت تر و امکان قبولی کمتر میشه(تعداد شرکت کننده کنکور سال بعد به نزدیک 2 میلیون نفر میرسه برگزاریش هم سخت تر میشه) 3- اگر قراره کنکور را لغو با معدل پذیرش کنید تکلیف اینهایی که چند سال برای کنکور خوندن چیه؟ طرف پول داده رفته کلاس پول ثبت نام کنکور داده برای امتحان زحمت کشیده کتاب خریده کار کرده الان تکلیفش چیه 4- کسی که مثلا معدلش 18 هست و میخواد به فرض مهندسی برق بخونه که به فرض معدل 19 میخواد تکلیفش چیه؟ درس هم خونده رتبه خوبی هم میاره معدلش هم بد نیست ولی 19 یا 20 نیست چه باید بکنه؟ با اعتراضات اینها چه می کنید؟ 5- تکلیف کسانی که باید برن سربازی چی میشه؟ 6- ظرفیت ترم دو مثل ترم یک نیست کسانی که بخوان بهمن وارد بشن عملا ظرفیتشون کمتره با اون چه می خواهید کنید؟ بعد بین ورودی امسال و سال بعد یه ترم اختلاف میفته با تراکم خوابگاه وکلاس و..چه می خواهید کنید 7- اگر کنکور عملا لغو شد و سال دیگه دو میلیون خواستن کنکور دهند و باز هم ویروس بود ایا باز هم میخواهید لغو کنید یا با اون کنکور پر داوطلب موافق هستید؟ اگر دو سال را با هم ناچار شدید لغو کنید تکلیف داوطلبان چه میشه و بعد 4 سال دیگه کنکور ارشد را چطور برگزار می کنید چون عملا کسی تموم نکرده که بخواد کنکور برگزار بشه اونم لغو میشه و.. 8- یک سال که دانشگاه را تعطیل کنید یا حتی یه ترم باید به استاد دانشگاه حقوق دهید با بار مالی اون چه می کنید؟ 9- اگر مشکل اموزشگاه های کنکور هستند چرا با آنها مستقیما مقابله نمی کنید چرا می خواهید به جاش دانش آموز را تنبیه کنید ایا درسته این کار؟ موسسات کنکور اگر قانونی هستند که چرا دائما می گویید مافیای کنکور و..اگر غیر قانونی هستند خب چرا تعطیل نمی شوند؟ اگر مافیا هستند تعطیلشون کنید بصورت مستقیم 10- اگر کنکور لغو شد و پذیرش پارتی بازی شد چی؟ کی اونو جمع می کنه؟
ناشناس۱۵۴۸۴۴۴۱۵:۵۱:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۱۴
احسنت اینها می خواهند کنکور رو بردارند تا عزیز دردانه هاشون با خیال راحت همه رشته های خوب رو پر کنند
ناشناس۱۵۴۷۴۳۴۱۵:۵۱:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۱۳
قطعا رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشت فردی در کنکور بمراتب آسانتر از رعایت در یک آسایشگاه سربازی با 1500 سرباز وظیفه و آنهم به مدت 31 روز کامل است پس دلیلی ندارد من دهه 70 ای به سربازی بروم و جانم بخطر بیفتد و دهه 80 ایها بخاطر ترس از کرونا کنکور را تعطیل کنند!مگر جان ما کم ارزش تر از آنان است؟!؟!؟
امیر۱۵۴۷۶۰۹۱۹:۴۳:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱۳
تعطیل و تعویق و..کنکور کار حادی نیست.هنر مقامات عالیه در این است با بهره گیری از نظر کارشناسان ذیربط با رعایت جمیع پروتکل ها در کمال اقتدار اقدام به برگزاری این آزمون علمی نمایند. این حرکت حاوی یک پیام مثبت به دانش آموختگان و آحاد ملت ایران در داخل ویک مانور اقتدار نظام حاکمیتی در خارج از کشور است: در بدترین و حادترین شرایط حاکم برجامعه کارهای علمی در کشور ایران تعطیل و تعویق بردار نیست.
سامان۱۵۴۷۶۹۶۲۲:۴۴:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۱۳
کنکور هم شده بازیچه سیاسی آقایان. محال است آن همه آدم یکجا جمع شوند و ویروس منتقل نشود. در کنکور دکتری هم برخی رسانه ها به وظیفه خود عمل نکردند و فقط حوزه های بزرگ را نشان دادند. البته تعویق مکرر آن هم به صلاح نیست. اما خواهشا الکی نگید پروتکل ها رو رعایت می کنیم و هیچ مشکلی پیش نمی یاد. حداقل می توانید کنکور سراسری را در سالن های ورزشی سرپوشیده، سوله های نمایشگاه بین المللی یا مصلا برگزار کنید تا فاصله 2 متری میان افراد رعایت شود. تازه بعد امتحان اون همه آدم بیان بیرون فاجعه میشه. بماند پدر مادرایی که بیرون جلسه تجمع می کنن. زمان ما اتوبوسای داخل دانشگاه بسیار شلوغ می شد. فکر اینا رو کردین؟ به اندازه کافی اتوبوس دارید که بچه ها رو جابجا کنه؟
ناشناس۱۵۴۸۴۳۹۱۵:۴۸:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۱۴
بنده بعنوان یکی از نفرات برتر کنکور دو دهه قبل باید بگویم کنکور بهترین راه نیست ولی فعلا تنها راه جلوگیری از حق کشی است. همه کسانی که مخالف کنکور هستند یا موافق تعویق آن هستند اغلب از دانش آموزان زیر کار در رو و تنبل هستند تا زمانی که ما درس می خواندیم ندیدیم کسی بطور اتفاقی در کنکور قبول شود اگر کنکور حذف شود تکلیف رشته های پرطرفدار چه میشود قطعا پارتی بازی و حق کشی به اوج می رسد مافیای کتب درسی کنکور را می شود به طریقی دیگر مدیریت کرد مثلا حداقل در تلویزیون تبلیغ نکنند یا مالیات سنگین بدهند هر چند کسی که درسخوان باشد نیازی به این تبلیغات ندارد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین