ماسک دولتی کجا عرضه می‌شود؟

گروه اجتماعی الف،   3990512061 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

این روزها که وزارت بهداشت اصرار بر استفاده از ماسک دارد، قیمت این کالای چند گرمی، صدای مردم را در آورده است. اما، مسئولان مدعی هستند با متخلفان برخورد می شود.

ماسک دولتی کجا عرضه می‌شود؟

به گزارش مهر، استفاده از ماسک از ۱۵ تیر ۹۹ به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا، اجباری شده است و مردم می‌بایست در اماکن پر تردد و شلوغ، ادارات و…، از ماسک استفاده کنند. این در حالی است که ماسک‌های سه لایه جراحی که بیشترین مصرف را دارند، با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسد. ضمن اینکه در تهیه آن نیز، مشکلاتی دیده می‌شود.

با بررسی‌های میدانی از چند داروخانه و سوپرمارکت و ایستگاه‌های مترو که بیشترین عرضه ماسک در این مکان‌ها صورت می‌گیرد، نرخ‌های متفاوتی را مشاهده کردیم. از ۲۳۰۰ تا ۳,۰۰۰ تومان و البته در بعضی مکان‌ها، قیمت آنها تا ۵,۰۰۰ تومان هم رفته است.

این در حالی است که مسئولان انجمن داروسازان بر این عقیده اند که هنوز یک عدد ماسک با قیمت مصوب وزارت صمت، به داروخانه‌ها داده نشده و هر آنچه در این مکان‌ها عرضه می‌شود، ماسک‌هایی است با نرخ آزاد و از طریق شرکت‌های تولیدی، توزیع می‌شود.

در همین حال، شب گذشته جمشید گلپور دبیر کارگروه مقابله با کرونا وزارت صمت، در ارتباط تصویری با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، مدعی شد که نرخ ماسک‌های سه لایه بین ۱۳۰۰ تا ۱,۵۰۰ تومان است و به وفور نیز وجود دارد!!

طرح چنین ادعایی با واکنش مجری برنامه مواجه که سئوال کرد کجا این ماسک‌ها عرضه می‌شود تا ما مجبور نشویم ماسک ۳۰۰۰ تومانی بخریم که دبیر کارگروه مقابله با کرونا در وزارت صمت، مدعی شد در ایستگاه‌های مترو به وفور این ماسک‌ها با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

وی، البته اشاره ضمنی هم به داروخانه‌ها داشت اما توضیح نداد که آیا ماسک سه لایه با نرخ مصوب ۱,۵۰۰ تومان به آنها داده شده است یا خیر. فقط به این نکته بسنده کرد که با گران فروشی برخورد می‌شود و مردم می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۴ تماس بگیرند.

گلپور گفت: نرخ ماسک یکسان و مصوب بوده و هر نهادی ماسک را با نرخ گران‌تر یا خارج از مصوب عرضه نماید با آن برخورد خواهد شد.

این در حالی است که سید حمید خوئی رئیس انجمن داروسازان استان تهران، در این نامه خطاب به محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو، مدعی شده است که از ابتدای دوران شروع کرونا، نهادهای اجرایی دولتی نرخ‌های مصوبی را برای ماسک محافظ اعلام نموده و سپس بر مبنای آن، داروخانه‌ها بارها متهم به گران فروشی شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای شروع کرونا در کشور حتی یک عدد ماسک سه لایه پرستاری با قیمت مصوب دولتی در داروخانه‌های استان تهران توزیع نشده است. این در حالی است که طی ماه‌های گذشته انواع ماسک‌های محافظ استاندارد و غیر استاندارد در خارج از داروخانه‌ها اعم از عطاری‌ها و سوپر مارکت ها و دیگر مراکز بدون کمترین نظارتی بر کیفیت و قیمت عرضه شده و می‌شود.

سید علی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، مدعی شده است که ۹۰ درصد ماسک‌هایی که این روزها توسط مردم استفاده می‌شود استاندارد سلامت و حفاظت در برابر کرونا را ندارد، چون از مراکزی به دست مردم می‌رسد که هیچ نظارتی بر آنها نیست.

وی گفت: داروخانه تنها مرکزی است که اگر ماسک مصوب در اختیار آن قرار بگیرد، ملزم است با همان قیمت مصوب عرضه کند و حق افزایش قیمت را ندارد. زیرا، نظارت بر داروخانه‌ها راحت تر است. اما در حال حاضر چه کسی بر عرضه ماسک در سوپرمارکت‌ها و دستفروشی ها نظارت دارد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، تاکید کرد: چرخه تولید و توزیع ماسک در کشور معیوب است و همین موضوع، زمینه را برای سودجویی برخی و سردرگمی مردم فراهم کرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۵۹۰۶۱۱:۰۱:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۱۲
ماسک ها استاندارد نیست . مواد اولیه وجود ندارد
ناشناس۱۵۴۵۹۷۴۱۱:۳۱:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۱۲
در طی 6 ماه گذشته یک عدد تاکید میکنم یک عدد ماسک با قیمت مصرف کننده 1500 ت تحویل داروخانه ندادند شرکتهابا فاکتور رسمی یا غیر رسمی به قیمت بالاتر توزیع میکنند چطور میتوان ماسک سه لایه را که باید حداقل 10.000 عدد خرید کنیم تا قیمت 2200ت محاسبه کنند را با قیمت 1500ت تحویل مشتری بدهیم
ناشناس۱۵۴۵۹۹۰۱۱:۴۵:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱۲
بعنوان یک داروخانه دار تا الان یک عدد ماسک به قیمت مدنظر آقایان دریافت نکرده ام و مجبورم به قیمتهای بالا و بصورت نقدی از شرکتها بخرم حتی شرکتهای پخش دولتی دارویی هم ندارند آن وقت این مسئول چگونه مدعی است به وفور بین داروخانه ها توزیع می شود؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین