روحانی درباره کالاهای اساسی چه گفت؟

محمدعلی حبیبی،   3990508112 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
روحانی درباره کالاهای اساسی چه گفت؟

حجت‌الاسلام حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت گفت: «ما در این دوسال و چند ماه روزهای سختی را پشت سرگذراندیم و برای مردم هم روزهای راحتی نبود و روزهای مشکلی بود اما به لطف خدا اساس کشور و نظام و چارچوب اقتصاد کشور و زندگی مردم در حداقل نیاز مردم و ضرورت مردم به خوبی اداره شده است. امروز کالای اساسی به وفور در اختیار مردم است. البته در کنار وفور ما علاقمند به یک قیمت متعادل بودیم که باید در این زمینه اقدامات بیشتری را انجام دهیم.»

در این زمینه چند نکته به نظر می‌رسد:

*ابتدا باید گفت لحن سخنان رئیس‌جمهور در بیان این سخنان، لحن مناسبی نیست. رئیس‌جمهور باید در انتخاب واژگان و جملات دقت بیشتری به خرج دهد. آنچه از این سخنان فهم و برجسته می‌شود نه همه سخنان بلکه تک‌جمله‌هایی است مانند «زندگی مردم به خوبی اداره شد.» بیان این جملات در شرایط اقتصادی خراب کشور نمکی به زخم همه مردم است.

*روحانی در این سخنان نکته درستی را با بیان بدی مطرح کرده است. آن نکته درست تامین کالاهای اساسی در وضعیت شدید تحریمی است. آمریکا در دو سال اخیر شدیدترین تحریم‌های اقتصادی و مالی را بر کشورما تحمیل کرده است و بقیه کشورها را هم مجبور به تبعیت از این سیاست کرده است.

در چنین شرایطی در دو سال گذشته کالاهای اساسی در بازار کشور همواره موجود بوده و هیچ کمبودی از نظر تامین این کالاها احساس نشده است. همه ما هر روز در بازار و فروشگاه‌ها شاهد موجودی کالاهای اساسی بوده‌ایم. در این زمینه حتما باید به دولت تبریک گفت.

*اما چرا این موضوع به چشم نمی‌آید؟ علت این مسئله تورم لجام‌گسیخته‌ای است که در دو سال گذشته بر اقتصاد کشور سایه انداخته و قدرت خرید را کاهش داده است. در دو سال گذشته کشور ما شاهد تورم دايمي همه کالاها بوده و هر چند ماه یک‌بار موج جدیدی از تورم آغاز می‌شود.

در این شرایط که سفره مردم هر روز کوچک‌تر می‌شود سخن گفتن از «به‌خوبی اداره شدن زندگی مردم» از جانب رئیس‌جمهور هیچ وجهه مناسبی ندارد. به‌خصوص اینکه تامین کالاهای اساسی  در هر شرايطي از وظایف اصلی دولت است و ممکن است این سخنان حمل بر منت گذاشتن بر سر مردم شود.

با تورم کنونی گروه‌هایی از مردم حقیقتا توانایی خرید کالاهای اساسی را ندارند و هر چقدر هم به خوبی تامین شود و کمبودی در بازار نباشد باز هم برای ایشان فرقی نمی‌کند و این کالاها به سفره ايشان به قدر كافي نمی‌رسد.

*روحانی البته خود نيز به‌درستی مسئله قیمت کالاها را متذکر شده و گفته که قیمت ها تعادل ندارند. به‌تبع قیمت بالا، گروه‌هایی از مردم حتما در تامین کالاهای اساسی در مضیقه هستند و توان خرید این کالاها را ندارند. در چنین شرایطی که خود ایشان هم این مسئله را تایید کرده‌اند چرا به طرح کوپن الکترونیک رضایت نمی‌دهند؟

از همان سال ۹۷ عده‌ای از اقتصاددانان با توجه به ناتوانی دهک‌های پایین درآمدی از دولت درخواست کردند با استفاده از امکانات دیجیتال، کوپن را احیا کند و به دهک‌های پایین کارت‌های الکترونیک صرفا برای خرید مایحتاج ضروری در اختیار این طبقات قرار دهد.

متاسفانه از همان زمان تاکنون اين پیشنهادات خیرخواهانه با موضع منفی دولت روبه‌رو شده است. ایشان این طرح‌ها را کمونیستی خطاب کرده‌اند درحالی‌که این طرح سال‌هاست در کشور آمریکا که مهد بازار آزاد است اجرا شده و نتایج موفقی هم در پی داشته است.

*از رئیس‌جمهور و دولت انتظار می‌رود بيشتر به فکر طبقات ضعیف جامعه باشد و در برابر این طرح، مقاومت اشتباه خود را ادامه ندهد تا بلکه بتوان به وسیله آن اندکی از درد مردم کاست.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۲۶۵۰۰۰:۱۶:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۹
روحانی در باره کالای اساسی چی گفت ؟ بنده خدا چی داره بگه ؟ پراید شده 100 میلیون. تا ماه گذشته قرص پلاویکس قلبی رو من بازنشسته می خریدم 58 هزار تومان. دیروز یه بسته خریدم 149 هزار تومان. علی برکت الله.
ناشناس۱۵۴۲۸۰۷۰۷:۰۴:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۹
از حسن و اسحاق و محمود ملولیم لطفا از خطه سمنان دیگه کسی کاندید نشه زنو نابین
ناشناس۱۵۴۳۴۳۱۱۹:۲۰:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۹
ایضاً از کرمان و یزد و رفسنجان و آمل و لاریجان ____ از این خطه‌ها دیگه نیان به هیچ وجه
ناشناس۱۵۴۳۴۴۰۱۹:۲۹:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۹
دیده بان شفافیت بررسی نمایند چنانچه دختر رییس جمهور صلاحیت لازم برای عضو هییت را نداشته با قاطعی جلوی اینکار را بگیرند
ناشناس۱۵۴۲۸۰۸۰۷:۰۶:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۹
مردم یکسال آینده را هم باید با روحانی از ته دره هماهنگ باشند
ناشناس۱۵۴۲۸۲۱۰۷:۳۲:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۹
کرونا هم نعمتی شد برای روحانی تا این یکسال باقیمانده که ملت محکوم شده اند تحملش کنند پشت کرونا مخفی بشود و بجای رسیدگی به مشکلات کشور فقط حرف های بچگانه در موزد کرونا بزند
ناشناس۱۵۴۲۸۴۰۰۷:۴۹:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۹
اقای موسوی لارگانی پس طرح سوال چی شد
ناشناس۱۵۴۲۸۸۵۰۸:۲۸:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۹
این از اوضاع بهداشت و درمانمون !!! این از اوضاع وحشتناک اقتصادیمون !!! هر صبح که از خواب بیدار میشی میبینی قیمت ها رفته بالا . روحانی ! ماندن در قدرت چه اندازه برایتان چرب و شیرین است ؟! بیشتر از این آه و نفرین این مردم بدبخت بی بضاعت را به جان نخرید فردا مرگ و قیامتی نیز هست
ناشناس۱۵۴۲۹۳۳۰۹:۲۳:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۹
روحانی موفق شد هم چرخ سانتریفیوژها را بخواباند و هم چرخ اقتصاد را
ناشناس۱۵۴۲۶۵۵۰۰:۲۱:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۹
اصلا همه اجناس به وفور پیدا بشه وقته توانایی مالی خرید نداشته باشی به چه درد می خورده.یکی به این پرزدینت حالی کنه قیمتها هر روز بالا میرن اصلا نمیشه با این حقوق زندگی کنی میوه زیر قیمت 15000تومان به غیر خربزه وهندوانه پیدا نمی کنی قیمت لبنیات وگوشت ومرغ سر به فلک میکشه .معلومه این پرزدینت در یه دنیای دیگه ای سیر می کنه.
ناشناس۱۵۴۲۷۰۱۰۱:۳۷:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۹
البته آقای روحانی نگفتند اگر دولت ایشان در ابتدای سال ۱۳۹۷ آن بلای عظیم را بر سر ۲۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ بیست میلیارد دلار اندوخته ارزی خزانه نیاورده بود هرگز و هرگز مملکت و ملت دچار چنین وضعیت حداقلی و ضرورتی نمی شد !
ناشناس۱۵۴۲۸۲۲۰۷:۳۵:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۹
یک مختصر تولیدی هم که در کشور صورت می گرفت بواسطه بورسی کردن مردم و ابجاد تب ثروتمند شدن بدون دردسر و رفتن ره صد ساله در یک شب بواسطه بورس مالیات ساز و کسری رفع کن دولت از بین رفت
ناشناس۱۵۴۲۹۶۰۰۹:۵۰:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۹
از حسن و اسحاق که مانند خار و تیغ در گلوی مانند بیزاریم
سمیه خلیلی۱۵۴۲۷۱۵۰۲:۰۱:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۹
ثبت نام وام کرونا
ناشناس۱۵۴۳۴۳۴۱۹:۲۲:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۹
دیده بان شفافیت بررسی نماید اگر دختر رییس جمهور صلاحیت لازم برای عضو هییت علمی شدن نداشته قاطعانه جلوی اینکار را بگیرد آقای دکتر توکلی کوتاهی نکنید
ناشناس۱۵۴۲۷۲۷۰۲:۲۷:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۹
آن چنان رونق اقتصادی ایجاد کنم که محتاج 45 هزار تومان یارانه نباشین.
ناشناس۱۵۴۲۸۵۶۰۷:۵۷:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۹
آنچنان گندی بزنم که پراید ۱۸ میلیونی بشود ۹۸ میلیون
ناشناس۱۵۴۳۰۴۳۱۱:۰۴:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۹
نیستیم دیگه چون باهاش چیپس هم نمیشه خرید
ناشناس۱۵۴۲۷۷۵۰۶:۰۰:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۹
ایشان اکثرا در تله کابین توچال اوقات به بطالت میگذرانند . اگر آنجا نباشد ، در فضا سیر میکند !
ناشناس۱۵۴۲۷۷۷۰۶:۰۵:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۹
او به رای مردم خیانت کرد
ناشناس۱۵۴۳۱۹۶۱۴:۴۲:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۹
خیانت اصلی به لباس پیامبر ( ص ) شده است .
ناشناس۱۵۴۳۴۱۸۱۹:۰۹:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۹
لباس پیامبر لباس ساده گی بود اینجوری نبود
ناشناس۱۵۴۲۷۸۵۰۶:۱۲:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۹
بچه اش هم که کرد هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کنار خونه اش در ولنجک .
ناشناس۱۵۴۲۸۶۶۰۸:۱۰:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۹
دانشجو بیدار است از رانت بیزار است
ناشناس۱۵۴۲۸۹۶۰۸:۴۱:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۹
دیگه خیالش راحته که همه اطرافیاش رو نجومی بگیر کرده
ناشناس۱۵۴۲۹۳۹۰۹:۲۸:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۹
زالی به جهت نشان دادن چراغ سبز و جذب بدون ضابطه دختر روحانی میبایست برکنار گردد
ناشناس۱۵۴۲۷۸۶۰۶:۱۳:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۹
# روحانی _ از _ خدا _ بترس
ناشناس۱۵۴۲۷۸۷۰۶:۱۴:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۹
بدون شک آه مظلوم دامن اینا رو میگیره
ناشناس۱۵۴۳۲۷۰۱۶:۰۹:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۹
اینا دل خوش کنکه تا بوده مظلوم آه کشیده ظالم هم بی پروار تر شده
ناشناس۱۵۴۲۷۸۹۰۶:۲۲:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۹
او درک و فهمی از سختی های مردم ندارد
ناشناس۱۵۴۲۸۵۲۰۷:۵۴:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۹
او فقط به فکر پست و مقام انتصابی سال دیگه شه . برای همین به فکر بدبختی مردم نیست
ناشناس۱۵۴۲۷۹۰۰۶:۲۴:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۹
یه قوطی پودر رختشوبی شده ۱۰/۰۰۰ تومن دستمال کاغذی ۱۰۰ تایی که تا همین ۳ ماه پیش ۴ تومن بود ، شده ۹ تومن خدا از سرت نگذره
ناشناس۱۵۴۲۷۹۳۰۶:۳۲:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۹
اعضاء محترم هیئت علمی و بزرگان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشجویان بیدار این دانشگاه مانع جذب بدون ضابطه فرزندش در این دانشگاه شوند .
ناشناس۱۵۴۲۸۵۹۰۸:۰۱:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۹
نمکی و زالی باید استعفاء دهند بابت جذب بدون ضابطه و یواشکی بچه روحانی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
ناشناس۱۵۴۲۸۸۷۰۸:۳۱:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۹
نمکی و زالی در مورد جذب بدون ضابطه مریم روحانی شفاف سازی کنند
ناشناس۱۵۴۲۸۹۴۰۸:۳۶:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۹
زالی برکنار شود
ناشناس۱۵۴۲۹۷۱۱۰:۰۱:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۹
باید دید جذب بقیه هیئت علمیا چطوریه و واقعا از روی تخصصه یا نه
ناشناس۱۵۴۲۸۴۵۰۷:۵۱:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۹
روحانی حیا کن ریاست رو رها کن
ناشناس۱۵۴۲۸۴۷۰۷:۵۲:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۹
روحانی در اندازه و قواره ریاست جمهوری نبود
ناشناس۱۵۴۴۴۰۶۰۷:۳۱:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱۱
بهتر از این داریم در کشور به نظرت هیچ رییس جمهوری عاقبت خوش نداشت
morad۱۵۴۲۸۵۱۰۷:۵۴:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۹
علــــــــــــــــی برکـــــــــــــــت ................ ( الله )
ناشناس۱۵۴۲۸۵۸۰۷:۵۹:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۹
امام زمان توره حضرت عباس ، ظهور کن زندگی خیلی سخت شده توی ایران خسته شدیم دیگه
ناشناس۱۵۴۲۸۶۸۰۸:۱۲:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۹
شنیدم دخترش را در شهید بهشتی چپانده!!!! قاطعانه جلوی این کار را بگیرید.
ناشناس۱۵۴۲۸۶۹۰۸:۱۳:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۹
همانگونه كه كشورهاي عربي بدون ذخاير معدني كه ما در كشور داريم وفقط با تكيه بر نفت اين همه پيشرفت ورفاه براي مردمشان ايجاد كردندبدون ترديد كشور ما مي بايد خيلي شرايط رفاهي بيشتري نسبت به انها مي داشتيم ولي مشكل اصلي كشور ما اقازاده ها،داماد زاده ها وسردار زاده ها هستند كه مانند ماهيگيران چيني در خليج فارس همه منابع را جارو مي كند وميبرندبخارج از كشور اي كاش پولهاي دزدي را در داخل كشور سرمابه گزاري مي كردند كه حداقل براي مردم شغل ايجاد ميشد
ناشناس۱۵۴۲۹۲۱۰۹:۱۳:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۹
من هنوز هم به سیاسیون ازخدابیخبر وسلیبریتی ها ونخبگان .....ی که برای منافع زود گذرشون که به آن هم نرسیدن تا این دولت در کاسه مردم گذاشتن تبریک می گویم
ناشناس۱۵۴۲۹۴۷۰۹:۳۵:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۹
روحانی و ... کلا مملکت رو خوابوند و تعطیل کرد
علی 671۱۵۴۲۹۸۴۱۰:۱۵:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۹
روحانی هیچگاه غم مردم را نداشت و همیشه از بالا به مردم نگاه می کرد مگر زمانی که وامانده و کم می آورد .و گرنه حال و روز مردم و مملکت این نبود .مردمی فقیر و محتان نان شب .با این وصف می خواهند فرزند آوری کرده و زباله گرد های شبانه را بیشتر کنند .
رضا۱۵۴۳۰۲۷۱۰:۴۹:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۹
منظور اقتصاددانها از کالای اساسی بیشتر گندم می باشد
ناشناس۱۵۴۳۰۲۸۱۰:۴۹:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۹
ایشان فرمودند کالا به وفور در دسترس مردم است ادعایشان هم کاملا درست است اما اشاره ای به این واقعیت نکردند که این وفور ناشی از ناتوانی مردم در تهیه و مصرف آن است. خرید حبوبات کیلویی حدود ۳۰ هزار تومان و برنج و میوه از عهده کثیری از مردم خارج است و آقای رئیس جمهور از پشت شیشه دودی ماشین ضد گلوله نمی تواند درست این مسئله را تشخیص دهد و فقط دپوی اجناس باد کرده در مقابل مغازه ها ایشان را به این نتیجه رسانده.
ناشناس۱۵۴۳۰۳۶۱۰:۵۸:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۹
قانون نانوشته طبیعت از ازل تا ابد سیر از گرسنه خبر نداره، غنی از فقیر و.......حالا چه شیخ حسن باشد یا محمود یا سید محمد و حتی من نوعی. حداقل کاری که روحانی میتواند انجام دهد روی زخمی که بر دل میلیونها انسان مظلوم ایجاد کرده نمک نپاشد.
ناشناس۱۵۴۳۱۳۶۱۳:۰۲:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۹
درکشوری که دولت اون نمیتونه درآمد مردم رو درست تشخیص بده وپرداختهای حمایتی اون هدفمند نیست وخیلی ازیارانه بگیران دارای ذخایرزیادی سکه ودلار وزمین های بدون سند که قیمتهای میلیاردی دارداین کمکها فقط باعث تورم وخلق نقدینگی وفشار به طبقات واقعن ضعیف جامعه میشه
ناشناس۱۵۴۳۱۹۱۱۴:۳۴:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۹
دولت آقای روحانی واقعاً خیلی خیلی خیلی خیلی بی کفایت است.
رضا۱۵۴۳۴۷۷۲۰:۲۶:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۹
راست میگه بنده خدا کالاهای اساسی به وفور پیدا میشه ولی یه نگاهی به فروشگاه های زنجیره ای بزنین ببینین که سبد خرید مردم نسبت به یک سال پیش براحتی 70 درصد کاهش پیدا کرده. قفسه هایی که هرو روز خالی و پر میشدن ، الان 2هفته ای یکبار خالی و پر میشن. قیمتها اونقدر افزایش پیدا کرده که به سختی میتونی خرید بکنی.
کریم۱۵۴۳۷۷۹۱۰:۳۵:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۱۰
کدامیک از روسای جمهور باکفایت بوده اند؟ تمامی آنها بخاطر عملکرد بسیاز ضعیف و بی کفایتی، در دوره دوم ریاستشان، مورد لعن و نفرین قرارگرفته اند.(( این نشان میدهد که سیستم کلان کشور مشکل دارد.
ناشناس۱۵۴۳۸۵۴۱۱:۲۹:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱۰
چه دستهای نرم و لطیف و کار نکرده ای دارند جناب رئیس جمهور .
ناشناس۱۵۴۳۹۰۸۱۲:۴۳:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۱۰
روحانی عامل گرانی
صمد۱۵۴۴۲۷۴۲۲:۲۴:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۱۰
سلام.دولت تدبیروامید شد دولت تخریب ویاس
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین