پیگیری پرداخت مطالبات کارگران هفت‌تپه

گروه اقتصادی الف،   3990507135

فرماندار شوش (استان خوزستان) با اشاره به برگزاری جلساتی در وزارت کار پیرامون موضوع مطالبات کارگران شرکت هفت‌تپه، گفت: در روزهای اول تجمعات در بین کارگران حضور پیدا کرده و تاکنون با جدیت در حال پیگیری این مطالبات هستیم.

عدنان غزی فرماندار شوش در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: مطالب مندرج شده از سوی من مبنی بر بی اطلاعی از تجمعات و اعتراضات صنفی کارگران هفته تپه نادرست است.

فرماندار شوش عنوان کرد: هیچگاه در مصاحبه نگفتم که چهل روز در قرنطینه خانگی هستم و از این اعتراضات بی اطلاعم بلکه پس از کسب نظر پزشکان به محل کار خود بازگشتم و در چند جلسه اخیر استانی حضور داشتم.

وی ضمن تقدیر از ارتباط و همکاری کارگران افزود: کارگران و شورای کارگری با ما و دیگر اعضای شورای تامین همکاری بسیار خوبی دارند و بنده نیز در همان روزهای اول در بین کارگران حضور یافتم و از آخرین اقدامات و پیگیری ها که توسط اینجانب و اعضای شورای تامین شهرستان صورت گرفته به کارگران گزارشی ارائه نمودم.

غزی در ادامه افزود: به‌همراه اعضای شورای تامین شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکنون چندین جلسه و دیدار با استاندار خوزستان ، رئیس کل دادگستری استان خوزستان، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و همچنین وزارتخانه های مرتبط داشتیم و به‌صورت حضوری و گاهاً تلفنی گزارشی درباره اعتراضات صنفی کارگران ارائه شده و با جدیت پیگیر پرداخت حقوق معوق و مطالبات کارگران زحمتکش هستیم.

فرماندار شوش خاطر نشان کرد: چگونه ممکن است با این پیگیری ها و اقدامات از تجمعات صنفی کارگرانی که در فاصله کمتر از ۵۰ متر و در نزدیکی منزل بنده بر پا شده بی اطلاع باشم و چنین اظهاراتی را ارائه کردم.

رئیس شورای اشتغال شهرستان اظهار داشت: اخیرا جلسه‌ای در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون این موضوع با حضور مسئولان مربوطه استانی و کشوری با کارفرما برگزار شده و منتظر ابلاغ مصوبات این جلسه هستیم؛ که در آن، تعیین تکلیف وضعیت پرداخت معوقات کارگران صورت گرفته است.