وقتی ارتش اسرائیل با اشباح خیالی وارد جنگ شد !

گروه جهان الف،   3990507070 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۹ تکراری یا غیرقابل انتشار
وقتی ارتش اسرائیل با اشباح خیالی وارد جنگ شد !

تحولات امنیتی در شمال سرزمین‌های اشغالی گرچه از نظر نظامی حائز اهمیت نیست، اما از نظر جنگ روانی و تبلیغاتی و بررسی رویکرد نظامی ارتش رژیم صهیونیستی از اهمیت بالایی برخوردار است.

واقعیت ماجرای عملیات دیروز ارتش رژیم صهیونیستی 

رسانه‌های رژیم صهیونیستی عصر دوشنبه از یک عملیات امنیتی حزب‌الله لبنان خبر دادند. برخی از این رسانه‌ها با اخبار متناقض مدعی کشته شدن تیم چهار نفره حزب الله در این عملیات بودند که به داخل سرزمین‌های اشغالی نفوذ کرده بودند، اما برخی دیگر تنها به تیراندازی به سمت این تیم و شکست عملیات آنها اشاره و تاکید داشتند که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست. این در حالی بود که برخی دیگر از رسانه‌ها اعلام کردند که تیم مذکور به لبنان بازگشته است.

بیانیه حزب الله لبنان اما آب سردی بر جنجال تبلیغاتی رسانه‌های صهیونیست بود. حزب‌الله تاکید کرد که هیچ عملیات، درگیری یا تیراندازی از سوی عناصر این حزب صورت نگرفته و ادعای رژیم صهیونیستی در خصوص شهید یا زخمی شدن رزمندگان مقاومت به کلی مردود است. این بیانیه جنگ روانی رژیم صهیونیستی را تلاشی برای کسب پیروزی‌های خیالی و دروغین از سوی تل‌آویو دانست.

تل‌آویو با صدور این بیانیه موضع انفعالی در پیش گرفت و در حالی که مقامات رسمی رژیم صهیونیستی سعی داشتند در خصوص ماهیت واقعی تحولات دیروز سکوت کنند، اما برخی تحلیلگران مسائل نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی یا مسئولان سابق این رژیم به واقعیت ماجرا اذعان و سعی کردند آن را توجیه کنند.

بر اساس آنچه که رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند یک نظامی زن صهیونیست به نام یوریکا که تنها ۱۹ سال سن دارد و به تازگی به ارتش اسرائیل پیوسته،  تصور کرده شبح‌هایی از عناصر مقاومت را در محل نگهبانی خود مشاهده کرده است. همین خیال پردازی دستمایه اقدام عجولانه ارتش اسرائیل شد که این روزها با نگرانی شدید تحولات شمال اسرائیل را دنبال می‌کند.

گرچه در خصوص صحت ادعای مطرح شده در محافل رسانه‌ای رژیم‌ صهیونیستی و اشتباه ارتش اسرائیل در این زمینه تردیدهایی وجود دارد و به نظر می رسد این عملیات فریب برای تحت الشعاع قرار دادن واکنش انتقام‌جویانه حزب‌الله لبنان نسبت به شهادت مبارز لبنانی در اطراف فرودگاه دمشق انجام شده، اما حتی در صورت پذیرش این سناریو نیز نکات مهمی از موسسات نظامی و فضای داخلی رژیم صهیونیستی به اثبات می‌رسد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

* این واقعیت در سرزمین‌های اشغالی به اثبات رسیده که تاثیر بیانیه‌های حزب الله و سخنرانی های دبیرکل این حزب به مراتب بیشتر از اظهارات مقامات صهیونیستی است. در حادثه دیروز رسانه‌های صهیونیستی خط خبری دیگری را دنبال می‌کردند، اما صدور بیانیه دقیق حزب الله لبنان، رسانه های اسرائیلی را مجبور به اعلام واقعیت عملیات موهوم کرد. لذا می‌توان گفت تأثیری که بیانیه چند پاراگرافی حزب الله لبنان در افکار عمومی اسرائیل داشت، بیشتر از شانتاژ تبلیغاتی تمامی رسانه های صهیونیستی و عملیات ارتش در شمال فلسطین اشغالی بود.

* نکته مهم دیگر حجم وحشت نظامیان ارتش رژیم اسرائیل در شمال سرزمین‌های اشغالی نسبت به ماهیت عملیات احتمالی حزب الله است. گرچه تحلیلگران صهیونیستی تلاش کردند اشتباه عملیاتی دیروز را منحصر به یک نظامی زن بی تجربه بکنند، اما شتابزدگی عملیاتی رژیم‌ صهیونیستی در عدم راستی آزمایی یافته‌های این نظامی زن نشان از عمق وحشت صهیونیست‌ها از عملیات احتمالی حزب‌الله دارد. اتفاقی که محافل سیاسی رژیم صهیونیستی را نیز به هم ریخت.

* اظهار نظر برخی مسئولان سابق صهیونیست عمق تغییر در معادلات بازدارندگی منطقه به نفع حزب‌الله را نشان می‌دهد. آویگدور لیبرمن وزیر امنیت سابق رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: متاسفانه [سید حسن] نصرالله دبیر کل حزب الله ثابت کرد که حرفش یکی است و از چشم در برابر چشم و دندان در برابر دندان انتقام می گیرد. چرا که کشته شدن یکی از عناصر حزب الله در دمشق به فلج شدن ‌کامل شمال اسرائیل منجر شده است. نفتالی بنت وزیر امنیت سابق رژیم صهیونیستی نیز گفت که معادلات متشنجی در منطقه به وجود آمده و ما نباید به علت عملکرد حزب الله لبنان دور خودمان بچرخیم.

یوسی میلمن تحلیلگر مسائل امنیتی اسرائیل در روزنامه ‌هاآرتص به نقد عملکرد ارتش پرداخته و نوشت: ارتش اسرائیل آماده باش نیروهای خود را در مرزهای لبنان در واکنش به کشته شدن یکی از عناصر حزب الله در سوریه تا بالاترین حد افزایش داده است، یک ارتش قوی در خاورمیانه نباید چنین عملکردی داشته باشد. وی اعتراف کرد که حزب الله در فشار بر افکار عمومی اسرائیل بار دیگر موفقیت‌آمیز عمل کرد و اسرائیل را به ترس و وحشت انداخت. زفی یحزقلی تحلیلگر مسائل عربی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت ما شخصیتی [سید حسن نصرالله] را می‌بینیم که هر موقع که بخواهد اسرائیل را نیم‌خیز می‌کند.

* گرچه عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را می‌توان یک رسوایی برای دستگاه عریض و طویل نظامی رژیم اسرائیل دانست، اما رویکرد تبلیغاتی رسانه های این رژیم نیز دست‌کمی از یک رسوایی نداشت. اخبار متناقض موجود در رسانه‌های اسرائیل به حدی بود که افکار عمومی اسرائیلی به تمسخر رسانه‌های خود پرداختند. به عنوان مثال یکی از مخاطبان صهیونیست نوشت: شبکه 13 تلویزیون اسرائیل عناصر عملیاتی حزب الله را کشت و شبکه ۱۲ تلویزیون آن ها را زنده کرد!

* برآیند کلی تحولات دیروز نشان می‌دهد که بحران داخلی رژیم صهیونیستی عمیق‌تر از نگرانی تل‌آویو از واکنش احتمالی حزب الله است. آنچه که در محافل داخلی اسرائیل مشهود است، این است که رژیم صهیونیستی دیگر با رویکرد تبلیغاتی نمی‌تواند واقعیت ناتوانی گسترده نیروهای عملیاتی ارتش را از افکار عمومی مخفی نگه دارد و ساکنان سرزمین‌های اشغالی دیگر به ارتش و کابینه و سیاست‌های آنها اعتمادی ندارند. این واقعیت خطرات موجودیتی گسترده‌ای برای آینده رژیم صهیونیستی دارد. تل‌آویو در این راستا با انتشار اخبار مربوط به استقرار سامانه‌های ضد موشکی در تل‌آویو و حیفا و  دیدارهای نمایشی با مسئولان نظامی آمریکا و برخی دیگر از کشورهای غربی سعی کرده این خلأ را پر کند، اما به نظر می‌رسد افکار عمومی داخل اسرائیل به ویژه در سایه تراکم موفقیت‌های محور مقاومت منطقه‌ای ، دیگر نمی‌توانند از کابوس شبانه‌روزی خود خارج شوند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۱۱۷۷۰۶:۵۱:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۸
اسرائیل قطعا از صفحه‌ی روزگار و از نقشه‌ی زمین حذف خواهد شد ‌_________________ این وعده‌ی خداست اِنَّ‌اللهَ‌لایُخلِفُ‌المیعاد
ناشناس۱۵۴۱۲۴۶۰۸:۴۳:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۸
دقیقا کجا خدا گفته ؟
نجیب۱۵۴۱۴۰۷۱۰:۵۵:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۸
آیه چهار تا هفت سوره اسراء. این حرف شما مشخص می کند که توی عمرت قرآن نخوندی!
ناشناس۱۵۴۱۶۶۷۱۲:۲۶:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۸
سوره اسرا
ناشناس۱۵۴۲۳۸۸۱۹:۵۶:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۸
تو که قران نمی خوانی و برایت مهم نیست
ناشناس۱۵۴۱۲۱۱۰۸:۰۷:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۸
زمانی شیعیان لبنان ضعیف ترین و زیر دست ترین گروه لبنانی بودند.
ناشناس۱۵۴۱۳۱۰۰۹:۴۴:۰۴ ۱۳۹۹/۵/۸
الان قویترین هستند ؟
ناشناس۱۵۴۱۳۱۱۰۹:۴۴:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۸
تیر و تفنگ و موشک قوت نمی آره
ناشناس۱۵۴۱۴۰۶۱۰:۵۴:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۸
نداشتن ان هم قوت نمی اره همان گونه که35 سال پیش اسلحه نداشتند و اسراییل خاک این کشور را اشغال کرد و با مسلح شدن حزب الله بیرونشان کردن
ناشناس۱۵۴۱۴۱۱۱۰:۵۷:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۸
خب چرا ارباب شما اینقدر خودش رو درگیر پیشرفتهای نظامی کرده ؟
ناشناس۱۵۴۱۶۶۳۱۲:۲۴:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۸
بله قدرت اقتصادی حرف اول و آخر را میزند
ناشناس۱۵۴۱۲۳۱۰۸:۲۹:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۸
اینکه هواسشون به اشباح هم هست ، بد نیست . یعنی هواسشون به همه چیز است .
ناشناس۱۵۴۱۲۶۱۰۸:۵۵:۳۸ ۱۳۹۹/۵/۸
حواس
ناشناس۱۵۴۱۳۱۷۰۹:۴۷:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۸
کامنت ۱۵۴۱۲۳۱ نشون میده آل سعود خیلی هوای آل یهود رو داره ____ اما نابودی آل یهود و آل سعود حتمی و قطعیست ما نمیگیم ، خدا فرموده لطفاً قرآن بخونید
ناشناس۱۵۴۱۳۲۶۰۹:۵۱:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۸
عجب کشکی!!!! هواسشون به شبح خیالی یعنی چیزی که وجود خارجی نداره هست ؟ صهیونیستها از وحشت دارن خیالاتی میشن احتمالاً همدیگه رو خواهند کشت انشاءالله
علی۱۵۴۲۰۰۲۱۵:۱۶:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۸
غیر ازاشباح ، حواس شون باید به شلوارشون هم باشه خدای نکرده خیس نشه
حکیم۱۵۴۱۳۴۷۱۰:۰۷:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۸
یاد دوران سربازی افتادم از ترس ٢تا کرم شب تاب روی درخت رو دو چشم انسان دیده بودم و تیراندازی کردم
ناشناس۱۵۴۱۶۵۲۱۲:۲۱:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۸
تا دو سه سال دیگه کلا بساط اسرائیل جمع میشه همه راحت میشن
ناشناس۱۵۴۲۱۳۶۱۶:۳۳:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۸
حواسشون جمعه. حالا حداکثر چند تا خمپاره هدر رفته. اسراییل را نباید دست کم گرفت.
ناشناس۱۵۴۲۳۸۹۱۹:۵۷:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۸
تیرو تفنگ قدرت نمی اورد احسنت یکی نیست اینو به امریکایی ها و عربستان حالی کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین