چند خودرو وارداتی در گمرک دپو شده اند؟

گروه اقتصادی الف،   3990506190

به دنبال انتشار اخباری از بسته شدن پرونده ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه تا پایان مدت مصوبه ترخیص خودروها، دو ماه دیگر باقی مانده است، اعلام کرد که مشکل اصلی در روند کار پیش از رسیدن به گمرک برای ترخیص است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی اعلام کرد که  به‌جز کمتر از ۳۰۰۰ خودرویی که در محاکم قضایی باید تعیین تکلیف شوند، پرونده خودروهای وارداتی در گمرک بسته شد؛ به دنبال این موضوع مهدی دادفر- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو- در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از مصوبه هیات دولت برای ترخیص خودروها همچنان دو ماه زمان باقی مانده است؛ اظهار کرد: پرونده این خودروها بسته نشده و مسئولان در گمرک در حال رسیدگی و انجام امور ترخیص هستند و همکاران ما نیز پیگیر هستند.

وی افزود: متاسفانه بیشتر مشکل ما در اداره کل مقررات و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است که  کارها به گمرک ختم نمی‌شود و واردکنندگان نمی‌توانند خودروهای خود را ترخیص کنند. دلیل این امر نیز این است که بسیاری از آن‌ها که سه تا چهار سال پیش اقدام به واردات خودرو کرده‌ بودند، آن زمان فعال اقتصادی و تاجر در واردات خودرو بودند اما حال که مسائل ترخیص حل شده و قرعه بر آزادسازی خودروها شده و واردکننده می‌تواند خودروی خود را ترخیص کند، از وی کارت بازرگانی خواسته می‌شود.

 

دادفر تصریح کرد: این در حالی است که کارت بازرگانی بسیاری از واردکنندگان تمدید نشده است؛ چراکه پس از ممنوعیت واردات، دیگر موضوع و دلیلی برای تمدید کارت بازرگانی وجود نداشته است و از فعالیت تجاری خارج شده‌اند. دسترسی به سامانه اداره کل مقررات و همچنین سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، برای بارگذاری قرادادهای گارانتی، منوط به کارت بازرگانی دارای اعتبار است؛ لذا موضوع همچون دور باطل شده است. اگر اکنون اقدام به تمدید کارت بازرگانی کنند، پروسه زمانبری خواهد بود و شاید به مهلت مصوبه نرسد. اگر هم تمدید نشود هم که کار در همان مقطع اداره کل مقررات باقی مانده و اصلا به گمرک نمی‌رسد تا کارهای ترخیص صورت گیرد.

دبیر انجمن واردکنندگان تاکید کرد: عدم همکاری خواسته و با علم و اشراف با توجیه اینکه بعدا در وزارت صمت دچار مشکل خواهیم شد، در سازمان توسعه و تجارت کاملا قابل مشاهده است و قصدی برای باز شدن گره کار نیست. اگر در بند 19 مصوبه دوم دستورالعمل‌های مربوطه گفته شده که قوانین و مقررات زمان قبض انبار آورده می‌شد، شرایط سخت نمی‌شد؛ چراکه آن زمان همه شرایط مورد نظر از جمله اعتبار کارت بازرگانی واردکننده فراهم بوده است.

وی خاطر نشان کرد: تا جایی که اطلاع داریم پرونده این خودروها بسته نشده و فرآیند در حال اجراست؛ چراکه خوروها همچنان در گمرک هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  2. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  3. بازی با کلمات

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  13. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  14. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  15. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  16. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  17. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  21. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  22. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  23. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین