در نامه ای سرگشاده  مطالبات جمعی از اساتید  دانشگاه آزاد اسلامی کشور مطرح شد                   اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خواستار رفع تبعیض و بی عدالتی های  نظام آموزش عالی و مسئولین این دانشگاه شدند

گروه اجتماعی الف،   3990506105 ۷۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

به گزارش الف  طی سالهای اخیر بدنبال رفتار تبعیض آمیز و بی عدالتی های نظام عالی آموزش کشور و برخی از اساتید دانشگاههای دولتی که در هیات ممیزه ارتقاء اساتید دانشگاه آزاد اسلامی از سوی مسئولین این دانشگاه دارای حکم هستند و مانع از ارتقای آنان می شوند، نارضایتی های جدی را بهمراه داشته است.

اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خواستار رفع تبعیض و بی عدالتی های  نظام آموزش عالی و مسئولین این دانشگاه شدند

جمعی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با نوشتن نامه ای سرگشاده به محضر مقام معظم رهبری خواستار رفع چنین تبعیض و بی عدالتی هایی از سوی مسئولین دانشگاه آزاد و آموزش عالی کشور شدند. 

  در بخش  ابتدایی این نامه آمده است: همانگونه كه مستحضر هستيد خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامي همیشه در صف اول خدمت به نظام مقدس جمهور ي اسلامی در تربیت جوانان شايسته و فرهيخته بوده و هست و همچنین سهم دانشگاه آزاد اسلامي در تولید علم و افتخار آفرینی برای میهن عزیزمان در سطح ملي و بين المللي غير قابل انكار مي باشد. ليكن مجموعه اساتید زحمتکش، چند سالي است كه از تبعیض و بی عدالتي موجود در نظام آموزش عالي كشور و مسئولین دانشگاه آزاد رنج می برد.

در بخش دیگری با اشاره به این تبعیض که منجر به بی انگیزگی و بي رغبتي گسترده در ميان اساتید و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامي شده، آمده است: واضح است كه دليل اين مدعا، تفاوتهاي فاحش ميان دانشگاههای دولتی و دانشگاه آزاد اسلامي در بخشهاي مختلف می باشد. از طرفي در طي عمر چند دهه اي دانشگاه (به ويژه از سال 1391 به بعد)، وعده های پرشمار مسئولان دانشگاه، خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامي را حقیقتا خسته و ناامیدكرده است تا جايي كه اكنون پس از سالها سكوت و تحمل این تبعیض برآن شدیم كه دردنامه خود را خدمت حضرتعالي ارائه نما ییم تا همچون همیشه با نگاه عدالتخواه و نظر بلند حضرتعالي مشكلات این خانواده مرتفع و شاهد بازگشت انگیزه و رغبت به تك تك اعضا باشیم.

بطورخلاصه رفتارهای تبعیض آمیز مسئولین دانشگاه آزاد و نظام آموزش عالی در دومحور  پرداخت حقوق - مزایا  و فرآیند ارتقاء-علمی تبدیل وضعیت اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بشرح زیر ارایه شده است:

1- احكام حقوقي و دریافتی اساتید دانشگاه آزاد حداقل 70 % كمتر از دانشگاهها ي دولتي و در مقابل، ساعات موظفي اساتید 50 % بيشتر است.

برای نمونه مقایسه جدول زیر بصورت میانگین در ترازهای  تقريباً ي یكسان انجام شده است (مستندات پيوست ميباشد)

همانگونه که در جدول مذکور ملاحظه می شود مقایسه  بین حقوق آخرین احکام سال98 دانشگاه آزاد و آخرین احکام سال99 دانشگاههای دولتی صورت گرفته است. گفتنی است تاآخرین لحظه تنظیم این دردنامه مسئولان دانشگاه آزادبا سپری شدن چندین ماه از سال99 هنوزاحکام را ابلاغ و اجرا نکرده اند درحالیکه اکثر سازمانهای کشوری و لشگری به این مهم اقدام نموده اند.

2-فرا یند ارتقاء علمی و تبدیل وضعيت اساتید دانشگاه آزاد اسلامي بسیارطولانی و سختگیرانه می باشد كه معمولاً زمان بررسی و  پاسخ به پرونده ها چند برابر نمونه مشابه در دانشگاههای دولتي است.

نکته قابل تامل این است که برخلاف روال معمول فرآیند بررسی پرونده ارتقاء اساتید در دانشگاه آزاد را اساتید دیگری از دانشگاه های دولتی آنهم بصورت متمرکز در تهران برعهده دارندکه با رویکرد بسیار سختگیرانه نیز عمل می نمایند و حتی این شائبه قریب به یقین وجود دارد که نگاه مثبتی به ارتقاء اساتید در دانشگاه آزاد ندارند. (مصداق این ادعا در بند 3-1 فرمهای ارتقاء علمی مربوط به ارزیابی مقالات، آن دسته از مقالاتی که در مجلات علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد چاپ شده لحاظ نمی کنند) یعنی متاسفانه مقالات علمی که توسط اساتید دانشگاه آزاد در مجلات علمی – پژوهشی خود دانشگاه آزاد چاپ می شوند برای ارتقاء علمی این اساتید هیچ امتیازی محسوب نمی شود.؟

شایان ذکر است خانواده دانشگاه آزاد دارای 25هزار عضوهیات علمی و 30هزار کارمند است که اعتبار و موفقیت خود را مدیون دانشگاه آزاداسلامی می دانند و به این ساختار نوپا و ثمره انقلاب اسلامی تعلق روانی، شغلی و سازمانی دارند و به آن افتخار می نمایند. بسیاری ازاین اساتید داری رزومه ای درخشان در سطح ملی و بین المللی هستند و قابلیت، تعهد و شایستگی مدیریت این ساختاردرسطح کلان را دارند. ...لذا مصرانه پیشنهاد می کنیم جهت مدیریت دانشگاه آزاددر سطوح عالی، به افرادی از بدنه این دانشگاه  اعتماد شود تا بهبود نتایج عملکردی دانشگاه را شاهدباشیم.   

بطورخلاصه برخی از سایر بی عدالتی و تبعیض ها در دانشگاه آزاد اسلامی عبارتند از:

* ضعف و نارسایی جدی در تامین و توجه به امکانات رفاهی حداقلی در مقایسه با سایر دانشگاهها وارکان دولتی و حتی خصوصی

*  تفاوتهای جدی و معنادار و تحقیرآمیز در خصوص نوع رفتار سازمانی ، نوع ادامه حضور و تامین حقوق و مزایای اساتید در قیاس با دانشگاههای دولتی که علاوه بر عدم افزایش منطقی، زمان صدور و اجرای احکام جدید برای افزایش حقوق تا 6ماه به تعویق می افتد.

 * در سالهای اخیر شاهد تحمیل طرحهای پژوهشی با هزینه های سنگین از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد به واحدهای تهران بودیم 

* بدیهی است این طرحها با دستورات فرا قانونی مدیران انجام شده و درخصوص ضرورت و کیفیت و مجری طرح ابهاماتی وجوددارد.

در بخش پایانی این نامه سرگشوده تاکید شده است: تبعیض حقوقی و درآمدی در دانشگاه آزاد نه تنها درخصوص اساتید بلکه درمورد کارکنان و نیروهای شریف اداری این دانشگاه نیز اعمال شده است به نحوی که موجبات نارضایتی و بی انگیزگی گسترده ای را در بین این عزیزان فراهم نموده است. لذا اساتید دانشگاه آزاد اسلامی عاجزانه از محضر مقام معظم رهبری تقاضا ی استیفای حقوق خانواده بزرگ این دانشگاه که مجموعه ای چند ده هزار نفری است را نموده و خواستار صدور دستور پیگیری و اجرای عدالت و رفع تبعیض( حقوقی- معیشتی  و ارتقاء علمی) در این دانشگاه  شده اند.

جمعي از اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي -   تیر1399

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۳۸۸۲۱۱۴:۰۰:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۶
سلام خدمت شما، من یک سئوال دارم،، با این شرایط موجود که تمام درسها و کلاسها و آزمونها آنلاين شده و همه دانشجویان در منزل مانده اند و امکان استفاده از فضای فیزیکی دانشگاه برای دانشجویان وجود ندارد، آیا در شهریه دانشگاههای آزاد و پردیس تجدید نظر خواهد شد و تخفیف قایل خواهند شد؟ فکر کنم منطقی باشد که مقداری از هزینه یا تمام شهریه گرفته نشود بخصوص که کیفیت آموزش هم قطعاً بسیار ضعیفتر از مواقع عادی و شرایط حضور فیزیکی است،
ناشناس۱۵۳۹۲۷۴۱۹:۱۱:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۶
به هیات علمی دانشگاه ازاد ظلم می شود چه گناهی کردیم درس خواندیم و استخدام دانشگاه ازاد شدیم
کوله بر۱۵۳۹۴۵۴۲۱:۵۲:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۶
خوب دیر نشده همین الان بیا کوله بر شو
ناشناس۱۵۳۹۸۰۰۰۹:۰۳:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۷
دقیقاااا، در مقایسه با اساتید دولتی واقعا به ما ظلم میشه تازه از اونام بیشتر زحمت میکشیم و موظفیمونم بیشتره
ناشناس۱۵۳۹۶۲۳۰۱:۴۲:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۷
هزینه آموزش مجازی وقتی کمتر از آموزش حضوری است که چندین ترم ادامه یابد. شخصا به عنوان استاد دانشگاه آزاد در این ترم چند برابر حالت عادی تلاش کردم تا مطالب به صورت مناسب در اختیار دانشجویان قرار بگیرد. در کنار دروس مجازی، فایلهای آموزشی، چندین کلاس رفع اشکال برگزار کردم. هزینه آموزش مجازی برای دانشگاه و اساتید آن بسیار سنگین بوده است. چرا باید انتظار داشت که شهریه ها کاهش یابد؟
ناشناس۱۵۳۹۷۶۵۰۸:۳۴:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۷
اساتید ناچارند با امکانات شخصی کلاس آنلاین برگزار کنند آنهم با نرم افزارهای اجباری ضعیف و بی کیفیت دانشگاه
علي اصقر۱۵۳۸۸۲۷۱۴:۰۱:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۶
خود دانشگاه آزاد، مهندسان را بيكار كرد حالا مطالبه هم دارند؟
حمید۱۵۳۹۶۱۷۰۱:۳۷:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۷
با سلام دانشگاه آزاد مردم را بیکار نکره بلکه باسواد کرده است. این دولت هست که جوانان و ازجمله مهندسان و فارغ التحصیلان دانشگاه رو بیکار کرده
سروری۱۵۳۹۸۰۷۰۹:۱۳:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۷
وظیفه دانشگاه تربیت متخصص است نه ایجاد شغل است
ناشناس۱۵۳۸۸۲۸۱۴:۰۱:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۶
پايه تاثير زيادي داره روي حقوق اين جدول مربوط به چه پايه اي است. ما استاديار پايه 1 داريم تا 45 هم سراغ دارم. هرپايه نزديك به 250 هزار تومان است. بايد دقت داشته باشد. دانشيار هم از پايه 7 سراغ دارم تا 47. استاد از پايه 12 سراغ دارم تا ...
استاد دانشگاه آزاد۱۵۳۹۵۸۴۰۰:۳۹:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۷
هر پایه 250 هزار تومان؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۵۴۰۰۹۱۱۲:۱۷:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۷
در دانشگاه آزاد هر پایه مبلغ 70 هزار تومان به حقوق اضافه می کند. مبلغ 250 هزار تومان مربوط به دولتی است
ارش۱۵۴۰۲۲۵۱۳:۲۶:۰۲ ۱۳۹۹/۵/۷
پایه در دانشگاه ازاد 60 هزار تومان در دولتی 250 تومان است یکی از تبعیض ها همین است
ناشناس۱۵۳۸۸۵۳۱۴:۱۲:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۶
افزایش حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه ازاد بسیار کار خوبی است ولی نباید از جیب دانشجو پرداخت شود و با افزایش شهریه جبران شود
ناشناس۱۵۳۹۲۶۲۱۸:۵۷:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۶
پس با کت جادویی جبران شود؟!!! ضمن اینکه نصف واحد های دانشگاه آزاد نبودنش بهتر از بودنش است..بلکم بیشتر
رضا۱۵۳۸۸۶۴۱۴:۱۸:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۶
نگاه قیم مابانه به دانشگاه آزاد بلای جان این دانشگاه زده است. بعد از ۴۰ سال هنوز یک هیات علمی در دانشگاه آزاد را شایسته مدیریت بر این دانشگاه نمی دانند. واقعا تاسف انگیز است. مدیران صادراتی از دانشگاه های دولتی نه آشنایی کافی دارند و نه تجربه مشابه....
من۱۵۳۸۸۷۸۱۴:۲۳:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۶
ممنونم که این مطلب رو گذاشتین. حقوق این قشر الان از حقوق معلم نهضت سواد اموزی هم کمتره.
یک معلم با مدرک دکتری۱۵۴۰۷۳۲۱۸:۳۱:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۷
عزیزم تو حتما فیش حقوقی معلم را ندیدی که این را میگی واز نوع گفتارت هم مشخصه که خودت را برتر از معلم می دونی هم از نظر علمی وهم از نظر جایگاه اجتماعی برات متاسفم
ناشناس۱۵۳۸۸۹۱۱۴:۳۱:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۶
بیشترین اختلاف و تبعیض مربوط به حقوق اساتید دانشگاه ازاد است که نه تنها از دانشگاه دولتی بلکه از معلمان اموزش و پرورش هم کمتر است.
حامد۱۵۳۹۹۱۹۱۰:۴۴:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۷
من با مدرک دکتری (دکتری واقعی نه از اونایی که در .. با پول می گیرند) معلم هستم و میانگین حقوق سه سال اخیر من شاید کمتر از یک میلیون و هشتصد هزار تومان بوده. حقوق اساتید دانشگاه آزاد کمتر از این است؟
ناشناس۱۵۳۸۹۰۵۱۴:۴۲:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۶
تمامی تصمیمات دانشگاه ازاد توسط اساتید دولتی گرفته میشه. از دو جا دارن حقوق میگیرن.
ناشناس۱۵۳۸۹۷۴۱۵:۳۸:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۶
ترویج بیسوادی در سطح کارشناسان دولتی, از نتایج ایجاد دانشگاه آزاد بود.
ناشناس۱۵۳۹۲۳۹۱۸:۳۶:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۶
بیسوادی شما چه ربطی به استاد داره
ناشناس۱۵۳۸۹۷۷۱۵:۳۹:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۶
درِ تمام دانشگاهها بغیر از دانشگاههای دولتی, باید تخته شودددددد
حسنقلی۱۵۴۰۶۶۴۱۷:۳۸:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۷
حتی من حسنقلی هم میدونم دانشگاه های دولتی خوب از بیت المال با اون حقوقهای آنچنانی راحت خوری کردند گاها در رنکیگ تولید علمی جهانی اکثر این دانشگاههای دولتی از دانشگاه آزاد اسلامی پایینترند و گاها در رشته ای مثل دندانپزشکی در بعضی گزارشها مقام اول دست آزادیهاست.
ناشناس۱۵۳۸۹۸۶۱۵:۴۱:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۶
این مشکل از آنجا به وجود آمده که سوبسید تحصیل به طور نابرابر فقط در اختیار دانشگاه دولتی قرار گرفته است. پیشنهاد بنده این است که کل بودجه مدنظر برای آموزش عالی را به طور سرانه به خود دانشجو اختصاص دهند و دانشجو در هر دانشگاهی اعم از آزاد و دولتی باشد سوبسید به همان دانشگاه واریز گردد و الباقی شهریه از طرف خود دانشجو پرداخت شود.
ناشناس۱۵۳۹۲۶۱۱۸:۵۶:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۶
در همه جای دنیا توی کشورهای غربی، دانشگاه های تاپ حتی به دانشجو هزینه تحصیل میدن و دانشگاهی هم وجود داره که شهریه میگیره.باید یه فرقی باشه یا نه؟
ناشناس۱۵۳۹۰۲۰۱۶:۱۷:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۶
جالبه دانشگاه آزاد که مولود مسئولین انقلاب 57 بوده هنوز در برابر دانشگاه های تاسیس شده دوران گذشته در نزد تصمیم گیران جایگاه و ارزش کمتری دارد
ناشناس۱۵۳۹۰۶۰۱۶:۴۵:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۶
واقعا چرا در جامعه....باید تا این حد بی عدالتی و تبعیض باشد؟ من هم در دانشگاه آزاد و یک مقطع هم در بهترین دانشگاه دولتی درس خواندم خداییش دلسوزی استادان آزاد و احساس مسئولیتشون بیشتر از دولتی بود
محمد۱۵۳۹۰۸۲۱۶:۵۴:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۶
با سلام تعجب می‌کنم از این که این نامه بر اساس کدام مستندات نگاشته شده است. بنده به شخصه عضو هیأت علمی یکی از دانشگاه‌های دولتی مستقر در شهرستان هستم (که حقوقشان به واسطه محروم‌تر بودن از اساتید دانشگاه‌های تهران هم بالاتر است). استادیار پایه ۶ (که سقف پایه مجاز در مرتبه استادیاری است) می‌باشم اما حتی با این تعداد پایه نیز حکم کارگزینی اینجانب (بدون کسر مالیات و ...) در سال ۹۹ به ۱۰ میلیون تومان نمی‌رسد. مستند آن نیز حکم استخدامی بنده است. بعلاوه، موظفی تدریس ما اساتید دانشگاه‌های دولتی ۴۰ ساعت در هفته است که باید پر شود. من نمیدانم مبنای این ۱۰ ساعت که نوشته‌اند چیست؟ بعلاوه مراحل تبدیل وضعیت و ارتقا برای اساتید دانشگاه‌های دولتی نیز بین ۱ تا ۲ و حتی ۳ سال طول می‌کشد که خود فرایندی بسیار طولانی است. نکته جالب در پاسخ به ادعاهای دیگر این عزیزان این است که مجلاتی از انتشارات دانشگاه آزاد وجود دارد که چاپ مقاله در آن مجلات برای اساتید ما نیز بسیار امتیاز دارد چون از سطح بالایی برخوردار هستند چه برسد به اینکه بخواهند آنها را نپذیرند. البته اگر دوستان هیأت علمی دانشگاه آزاد وضعیت خود را با اساتید هیأت علمی وزارت بهداشت و درمان مقایسه کنند قطعا به تبعیض واقعی پی خواهند برد. با آرزوی توفیق برای یکایک همکاران و شما عزیزان
ناشناس۱۵۳۹۱۶۰۱۷:۳۷:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۶
شما هیات علمی نیستی
میثم۱۵۴۰۰۷۲۱۲:۰۶:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۷
اتفاقا نظر ایشان درباره حکم کارگزینی در مرتبه استادیاری در دانشگاه‌های دولتی کاملا درست است که به هیچ وجه حتی در همین امسال با افزایش حقوق ۱۵ درصدی به ۱۰ میلیون نمی‌رسد. این ارقامی که در متن نامه آمده است صحیح نیست. جا دارد سایت الف چند نمونه از احکام را استعلام کنند.
ناشناس۱۵۳۹۱۸۲۱۷:۵۱:۱۴ ۱۳۹۹/۵/۶
چهل ساعت حضور هست نه تدریس.
ناشناس۱۵۳۹۲۰۰۱۷:۵۸:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۶
تدریس چهل ساعت در هفته غیر ممکنه. این چهل ساعت ساعت حضور هست ولی تدریس همون 10ساعته.
ناشناس۱۵۴۰۸۴۷۲۰:۲۱:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۷
آقای‌محترم‌من‌حکم‌یه‌هیئت‌علمی‌پایه‌۱‌روکه‌امسال‌استخدام‌شده‌دیدم‌حکمش‌۹ونیم‌بود‌چطور‌شما‌پایه‌٦حکمتون‌ده‌تومنه
ناشناس۱۵۴۱۰۱۳۲۳:۲۰:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۷
شما اگر هیات علمی‌ دانشگاه آزاد بودی شرایط ما رو درک میکردی و الان طوری دیگه حرف میزدی
ناشناس۱۵۳۹۱۷۷۱۷:۴۸:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۶
لطفا به رئیس جمهوری محترم علی برکته الله بفرمایید طلب 2000میلیارد تومانی دانشگاه آزاد از بنیادشهید را پرداخت کند تا افزایش حقوق هیات علمی دانشگاه آزاد تامین گردد.
ناشناس۱۵۳۹۶۳۷۰۲:۱۹:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۷
طلب بالای ۶۰۰۰ نه ۲۰۰۰!در ضمن این..
ناشناس۱۵۴۱۰۳۹۲۳:۵۰:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۷
هیچ طلبی وجود ندارد
ناشناس۱۵۳۹۱۹۱۱۷:۵۴:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۶
ده ساعت در هفته موظفی تدریس در دانشگاه دولتی و 15ساعت در هفته موظفی تدریس در ازاده. پایه دانشگاه ازاد امسال شده 68هزار. دانشگاه دولتی چهل ساعت تدریس نداره. شما چطور هیات علمی دولتی هستید که فرق ساعت حضور و موظفی تدریس را نمیدونید.
ناشناس۱۵۳۹۳۹۹۲۱:۱۰:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۶
ایشون فقط چیزهایی شنیده . هیات علمی نیستند
ناشناس۱۵۳۹۲۳۵۱۸:۳۱:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۶
از زمان تصدی تیم جدید مدیریتی دانشگاه آزاد، کمر همت به نابودی دانشگاه آزاد بسته شده است.
ناشناس۱۵۳۹۲۶۷۱۹:۰۲:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۶
امروز 6 مردادماه است و خبری از حقوق تیرماه کارکنان و اساتید این دانشگاه نیست. در این روزهای سخت اقتصادی ، مدیران دانشگاه آزاد که غالبا عضو هیات علمی دانشگاههای دولتی هستند وحقوقهای خوب میگیرند کجا دانند حال ما .....
ناشناس۱۵۳۹۴۲۵۲۱:۳۱:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۶
من مهندس مکانیک در پروژه راهسازی با ۱۰ سال سابقه کار هستم. ۶ ماهه حقوق نگرفتیم برادررررررررر.
ناشناس۱۵۴۰۵۱۵۱۵:۵۷:۵۴ ۱۳۹۹/۵/۷
چون یکی دیگه حقوق نگرفته دلیل نمیشه که بقیه هم نگیرند. این ساز منفی زدنه. در حقیقت باید اعتراض بشه که چرا هرکسی هر کجای ایران در هر شغلی که هست چرا به موقع حقوق نگرفته و چرا حقوقش کفاف یک زندگی شرافتمندانه رو نمیده؟! من که برام آبرو نمونده. امیدوارم هیچ مردی شرمنده اهل و عیالش نشه باید همت کنیم حقمونو بگیریم.
ناشناس۱۵۴۱۰۱۶۲۳:۲۲:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۷
کی بهت درس داد مهندس شدی حالا خودتو باهاش مقایسه میکنی
ناشناس۱۵۳۹۳۳۷۲۰:۱۵:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۶
سلام ماخدمات دانشگاه ازاد هستیم یکی به فکرماباشه پیمانکاری پدرهمارو دراورده الانم افزایش حقوق نگرفتیم هیچ نه مزایا
ناشناس۱۵۳۹۴۶۶۲۲:۰۱:۴۶ ۱۳۹۹/۵/۶
اساتید دانشگاه ازاد نه تابع وزارت کار هستند نه وزارت علوم. وقت اخراج شدن هیچ حق و حقوقی مثل سنوات ندارن. حق اولاد 50هزار. حق عایله 200تومن. تازه 6درصد از حقوق را برمیدارن تحت عنوان صندوق بازنشستگی. حق غذا روزای که دانشگاه هستی فقط 3هزار تومن. باز بگم..........
ناشناس۱۵۳۹۴۷۰۲۲:۰۷:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۶
دانشگاهي با اين ابعاد هيچ ضرورت ندارد بايد هر استان مستقل شود و نيازي هم به بودجه بندي توسط سازمان عريض و طويلي با عنوان سازمان مركزي نيست كه هر ماه فقط يك ميليارد تومن به مديران حقوق دهد آنهم از جيب استاد و كارمند و از محل شهريه دانشجو ها. هر استان خودش مي داند چقدر خرج و دخل دارد. حاكميت هم بايد حمايت كند مگر ما پرسنل دانشگاه آزاد ايراني نيستيم كه از همه امتيازات آموزش عالي نظير يارانه ، گرنت، زمين تعاوني، خانه سازماني محروميم. چرا بايد همه امكانات را بدهند به پرسنل دولت.
ناشناس۱۵۳۹۴۸۹۲۲:۲۹:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۶
... اساتید دانشگاه آزاد قانونی استخدام شوند باید حقوق آنها نیز مثل دولتی باشد اما حقوق باید توسط خود دانشگاه داده شود نه دولت. من با دکتری در دانشگاه آزاد حتی نتوانستم حق التدریس هم شوم اما خیلی ها را کارشناسی ارشد هیئت علمی هستند و خیلی ها با مدرک کارشناسی هم در این دانشگاه تدریس می کنند! ...تحصیل کرده های دکتری بیکارند اما ارشد های زیادی هیئت علمی دانشگاه ها هستند.
ناشناس۱۵۳۹۶۲۹۰۱:۵۸:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۷
البته اکثر آنهایی ک با مدرک کارشناسی ارشد هیات علمی هستند بالای ۲۰ سال سابقه دارن.
صادق۱۵۳۹۵۰۵۲۲:۴۶:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۶
با سلام. لعنت به تبعیض.
ناشناس۱۵۳۹۵۵۳۰۰:۰۰:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۷
امید است که مقام معظم رهبری طبق دستوری پیگیر مطالبات قانونی دانشگاه آزاد اسلامی باشد. پیشنهاد دیگر بنده این است که بجای تکیه به شهریه دانشجو،دانشگاه آزاد را وارد بورس کنند و به کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد سهام دهند‌.
آیدا۱۵۳۹۵۵۸۰۰:۰۸:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۷
با درود و احترام من به عنوان یک مدرس حق التدریسی دانشگاه آزاد اسلامی با مدرک دکتری تخصصی با 8مقاله علمی پژوهشی ، چه بگویم؟ خیلی از عزیزان شرایط مشابه من را دارند .با ساعتی10 هزارتومان مجبور به تدریس هستیم چون کار دیگری بلد نیستیم .شما حقوق خودرا سرماه میگیرید.ما که 6ماه یکبار حقوق میگیریم اونم برای 10 واحددرسی 6ماهی 1600 یعنی حدود 250 هزارتومان و هرترم باید فکر این باشیم که ترم بعد به مادرس میدهند یا نمیدهند!!! و منت هم میگذارند که شما شانس آوردید الان هفت خوان را رد کردید و درس میدهید خیلی ها تقاضا دادند و مورد قبول واقع نشده است. این راهم متذکر شوم که تمام مراحل گرفتن کد و اجازه تدریس حق التدریسها با هیات علمی ها یکی است از حراست و گزینش و.. منتهی آنها حکم استخدام دارند و ما نداریم .
ناشناس۱۵۳۹۶۴۸۰۲:۵۴:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۷
متاسفانه در دانشگاه آزاد بی عدالتی فریاد می زند . اینجانب مدرس قرآن یکی از واحدهای آزاد می باشم که که باداشتن مدرک ادبیات موفق به اخذ مجوز تدریس قرآن هم گردیدم. درسال ۸۱ کارم را باتدریس قرآن آغاز کردم .در آن زمان که یکی از مدرسین ادبیات مدیر گرو ه ادبیات بودند ،ازیشان تقاضای ساعاتی تدریس ادبیات نمودم ایشان بسیار استقبال کردند وگفتند بسیار شایسته است که مدرس ادبیات با قرآن آشنایی خوبی داشته باشد چه بهتر که شما مجوز تدریس هم دارید. ایشان افزودند که همسر یکی از کارکنان محبوبمان را که از مدرسین است سه بار برای مصاحبه فرستادیم هرسه بار بخاطر ضعف در قرائت قرآن مردود شدند اخیرا نامه کتبی آمده که ایشان اجازه تدریس هم ندارند . خلاصه ایشان دوترم بمن کلاس ادبیات دادند وترم سوم متوجه شدم که مدیر گروه عوض شدند ودونفر همسر دو کارمند محبوب دانشگاه در گروه ادبیات استخدام رسمی شدند ویکی ازیشان الان مدیر گروه ادبیات است . ازترمهای بعد هرچه برای تدریس ادبیات مراجعه می کردم به جرم اینکه مدرس قرآن بودم بمن کلاس نمی دادند.
ناشناس۱۵۳۹۷۶۴۰۸:۳۴:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۷
تو کل سیستم دانشگاه آزاد سرجمع 10 تا واحد هم نیستن که ارزش و مرتبه ملی و بین المللی دارند الباقی شون تعطیل بشن بسیار بسیار بهتر و بنفع همه است
ناشناس۱۵۳۹۷۹۶۰۹:۰۱:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۷
اخبار واقعا نادرست است. حکم استاد تمام دانشگاه دولتی با پایه 13 را دیدم نزدیک 14 تومن بود که با کسورات حدود ده و نیم دریافت میکنند. در ضمن گمان نمی کنم سختگیری ارتقا در دانشگاه آزاد واقعیت داشته باشد
ناشناس۱۵۳۹۸۰۱۰۹:۰۴:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۷
چرا مدیران واساتید دانشگاه آزاد ها بر خط جواب دانشجو نیستند ؟ حضوری نمیشه این دانشجوی بخت برگشته چگونه باید مشکلات پایان نامه ودروس خود حل کند .واقعا هزارتومان زیاد این اساتید است.هر گردی که گردو نیست بعضی اینا هنوز آداب معاشرت یاد نگرفتن بعد بخواهند جایگاه استاد به این ها داد
ناشناس۱۵۳۹۸۰۵۰۹:۰۹:۵۵ ۱۳۹۹/۵/۷
اساتید دانشگاه آزاد ومدیر گروه خدا روز خوش نصیب تان نشود آنهایی که جواب دانشجو به صورت بر خط نمی دهید تو این اوضاع بیماری حتی حضوری حاضر نیستند .. وجدان انسانیت به علم تحصیلات علمی نیست
محمدرضا۱۵۳۹۸۳۳۰۹:۳۹:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۷
استادیار یکی از دانشگاههای دولتی تهران هستم. دریافتی ام حدود 7میلیون است!. رقم جدول چطور آمده است؟ تدریس موظفی ما 10 ساعت است اما حضور موظفی 40 ساعت و هزارتا فعالیت پژوهشی و اجرایی موظفی که برامون تعریف کردند. در این سالها آنقدر معیارهای تمدید و ارتقا را افزایش دادند که همه هفته حتی پنجشنبه و بیش از ساعات اداری توی دانشگاه هستم! در حالیکه اساتید همکار دانشگاه آزاد که برخی دوستانم هستند بیشتر روزهای هفته در شرکتهای خارج دانشگاه هستند و فقط 2 یا 3 روز اون هم پنجشنبه و جمعه در دانشگاه تدریس می کنند (اگرچه ممکنه حضور موظفی و .. شون بیشتر باشه!)
ناشناس۱۵۳۹۸۴۶۰۹:۴۹:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۷
ترویج بیسوادی در سطح کارشناسان دولتی, بعضا از نتایج ایجاد دانشگاه آزاد بوده و هست. بنده به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه های تحت نظر وزارت بهداشت از بی امکاناتی دانشگاه آزاد به ستوه آمده ام. هیچ امکاناتی حتی در حد دانشجوی لیسانس ندارند ولی دانشجوی دکتری میگرن اونم با تعداد بسیار بالا. بعد این دانشجوها میان پیش ما که کار پایان نامه براشون تعریف کنیم. بدون بودجه بدون پشتوانه و سواد علمی و بدون حمایت مالی دانشگاه آزاد. اینکه حقوق اعضا محترم هیئت علمی آزاد پایین هست هیچ شکی نیست ولی به طور کلی حقوق هیات علمی وزارت بهداشت هم پایینه. حقوق من در ماه در میاد 368 دلار. در حالیکه دانشجوی من در خارج 3800 دلار درآمد دارد (که نوش جونش). پس دانشگاه آزاد نباید با دانشگاه های دولتی خود را مقایسه کند. چون وجودش غیر ضروری و مضر هست برای آینده مملکت.
کارمند۱۵۳۹۸۸۱۱۰:۱۸:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۷
در مورد کارمندان بد بخت دانشگاه هم نظری بگذارید.
حامد۱۵۳۹۹۲۳۱۰:۴۶:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۷
تأسیس این دانشگاه از اول غلط بود و بر مبنای غلطی هم بود. صدها مسئله و مشکل در داخلش دارد و یکی از عوامل برخی فسادها و مشکلات در کشور همین دانشگاه آزاد است. هم به دانشجویش ظلم می شود هم برخی از اساتیدش هم به دیگر مردم.
آریا۱۵۴۰۰۵۷۱۲:۰۱:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۷
همه دانشگاههای دانه درشت باید برن زیر نظر وزارت علوم و بقیه حذف بشن و بودجه از طریق دولت تامین بشه نه از جیب دانشجو و البته معنی نداره هر اداره‌ای واسه خودش دانشگاه زده! همه باید یک کاسه بشن که استاندارد آموزش هم بره بالا. دانشگاه آزاد هم ادغام بشه با دولتی و وزارتی بشه تمام.
ناشناس۱۵۴۰۱۶۲۱۲:۵۳:۱۴ ۱۳۹۹/۵/۷
دانشگاه آزاد هیچ سودی برای کشور نداره. هرچه زودتر برچیده بشه بهتره. تعداد لیسانس های بیسواد به شدت افزایش پیدا کرده.
حمی۱۵۴۰۱۸۷۱۳:۰۵:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۷
سلام چند سوال از دکتر طهرانچی ١- اگر دانشگاه پول ندارد چرا تکلیف باز نشستگان را مشخص نمی کنید. ٢- در زمان جنابعالی ومدیریت قبلی تعدادی از کارکنان از کارمندی به هیات علمی ارتقا یافتند بیش از ٣۰سال پرداخت بیمه دارند وعملا بازنشسته محسوب میشوند .چرا واحدها خلاف بخش نامه سازمان مرکزی عمل میکنند. ٣-اقای دکتر ,کارکنان واعضا هیات علمی واحدها بی تفاوت و بی انگیزه در برابر امورات دانشگاه هستند ,چه برنامه ای در این رابط دارید. ٤- جنابعالی وسایر مسوولین مدعی هستند که دانشگاه آزاد در تربیت نیروی انسانی کشور نقش اصلی داشته,چرا معاونین ومدیران و روسای بعضی از واحدها از بیرون می آید ,مگر ما نمی توانیم خانه مان را مدیریت کنیم.
ناشناس۱۵۴۰۳۱۵۱۴:۰۶:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۷
ضربه ای که که دانشگاه های بی‌کیفیت غیر دولتی به این مملکت ودانشجوها زد تا چند دهه جبران نمیشه
دانشگاه آزاد = بی کس۱۵۴۰۳۹۷۱۴:۵۷:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۷
در دانشگاه آزاد همه چی مثل دولتی هاست مثلا شیوه استخدام هیات علمی یا کارمند(پایبند به نظام ، نداشتن سوپیشینه، و ..)، وجود حراست، وجود نهاد مقام معظم رهبری، گزینش بر اساس چارچوب نظام، پذیرش دانشجو، نوع پوشش، و .. اما تنها یه چیز بر اساس دولتی ها نیست و آن حقوق و مزایای دریافتی است.
محسن مرداویج۱۵۴۰۷۱۲۱۸:۱۸:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۷
استادیار پایه هفده هستم. با وجود تحصیل در معتبرترین دانشگاهها (علامه طباطبایی تربیت مدرس) نفر سوم آزمون ارشد کشور در رشته ی خودم و نفر اول آزمون دکتری در رشته ی خودم در کل کل کشور بوده ام. با حدود بیست سال خدمت حقوقم از معلمانی که دانشجوی خودم بوده اند کمتر است. الان حقوق یک سرایدار مدرسه ۳۵۰۰۰۰۰ تومان است با دیپلم خریدنی و حقوق بده حدود ۵ میلیون با دکترای تخصصی. تازه سرایدار از آب و برق و گاز و تلفن مجانی استفاده می کند. هزینه ی کرایه خانه را هم ندارد. اما ما چون نام استاد دانشگاه داریم همه توقع دارند یک نوع لباس خاص بپوشیم محله های خاص ساکن باشیم. فرزندانمان در مدارس خوب درس بخوانند ولی خدا شاهد است از همه ی اینها محروم هستیم. اگر قناعت نکنیم نیمه ماه باید دست پیش این و آن دراز کنیم. با این تورم افسار گسیخته.
محمد۱۵۴۰۸۶۲۲۰:۴۰:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۷
سلام جالبه هیچکس به فکر اساتید حق التدریس نیست!! دانشگاه آزاد دو ساله حق الزحمه مارو نداده.
محمد۱۵۴۰۸۶۸۲۰:۴۶:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۷
یه پیشنهاد دانشگاه آزاد برای اینکه حقوق کارکنان و اعضای هیات علمیشو بالا ببره بهتره حقوق آقایان دو حقوقه یقه سفید رو قطع کنه و با این افراد ظاهرفریب یک خداحافظی گرم انجام بده
ناشناس۱۵۴۱۰۳۷۲۳:۴۹:۵۳ ۱۳۹۹/۵/۷
ما چه گناهی کردیم تو دانشگاهی استخدام شدیم که نقشی در ایجادش نداشتیم و روزبروز از نظر حقوق و مزایا و تسهیلات .. و حتی جایگاه و شان شغلی بی ارزشتر از قبل میشه مقایسه میکنی با دانشگاه دولتی که از ثروت ملی(نفت) بهره مندند، حقوق خوب شرایط کاری خوب و .. اگه نمی خواهید به استاد و کارکنان اون ارزش مادی و معنوی عادلانه بدید یا اینکه اونو جزء دولت و وزارت علوم کنید خوب کلا تعطیلش کنید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین