حریرچی: حداقل تا یکسال از توزیع عمومی واکسن کرونا خبری نیست

گروه سلامت الف،   3990505014 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

حریرچی گفت: هیچ دارویی وجود ندارد که تاثیرمعناداری روی کرونا تاثیر بگذارد، اما شیادان یا افراد نادان از نوع بیماری که ۹۰ درصد مبتلایانش خود به خود خوب می‌شوند برای سودجویی سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش مهر ایرج حریرچیشنبه شب در گفت و گو با شبکه خبر با تاکید بر لزوم رعایت سفت و سخت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده همه مردم از ماسک افزود: هیچ سیاستی برای رفتن به سمت ایمنی جمعیتی نداریم و کشورهایی هم مثل سوئد و انگلیس که به این سمت رفتند شکست خوردند.

معاون کل وزیر بهداشت گفت: حداقل تا یکسال از توزیع عمومی واکسن کرونا خبری نخواهد بود و اصلاً ویروس کرونا ویروسی است که ایمنی اش چند ماه بیشتر نیست و نمی‌دانیم چند بار در سال باید واکسن زد، تازه خیلی از بیماری‌ها مثل مالاریا و ایدز هم هنوز، داروی قطعی و واکسنی برایشان تولید نشده است.

وی با ابراز نگرانی شدید از افزایش موارد جدید ابتلاء، بستری و مرگ و میر بیماری کرونا افزود: حدس ما این است که استفاده از ماسک در سراسر کشور حدود ۵۰ درصد باشد، اما باید ۹۵ درصد مردم از زمان خروج از خانه تا برگشت به خانه ماسک بزنند همین دیشب جریمه ماسک نزدن در فرانسه از ۱۳۰ یورو به ۵۰۰ یورو افزایش یافت.

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد: میانگین کشور در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اداره‌ها ۷۰ درصد، آرامستان‌ها ۸۰ درصد، رستوران‌ها ۷۷ درصد، دفاتر پیشخوان ۶۳ درصد، داروخانه‌ها ۲۶ درصد و مطب‌ها را حدود ۱۰ درصد است.

دکتر حریرچی همچنین اوضاع شیوع کرونا را در خراسان رضوی بغرنج دانست و گفت: آنچه که موجب افزایش موارد جدید ابتلاء و افزایش موارد بستری شده کاهش ترس مردم از بیماری و عادی انگاری شرایط است.

وی افزود: از مردم عزیز خواهش می‌کنم که مراقب کودکانتان باشید چه ۲ ساله چه ۵ ساله چه دبیرستانی و چه دانشجو، همه این‌ها هم خودشان در معرض خطرند هم مبتلا و ناقل می‌شوند و جان افراد دارای ریسک را به خطر می‌اندازند.

معاون کل وزیر بهداشت چاقی و اضافه وزن و فشار خون را از مواردی دانست که درصد ابتلاء به کرونا را افزایش می‌دهد و افزود: ۷۰ درصد مردم ما اضافه وزن دارند و یا چاق اند و در معرض خطرند.

وی با اشاره به افزایش موارد بستری جدید در تهران به ۶۰۰ نفر گفت: تهران الان به منبع پخش بیماری در سراسر کشور تبدیل شده است.

معاون کل وزیر بهداشت درباره مراسم سوگواری محرم هم افزود: خواهش می‌کنم از آن‌هایی که تریبون دستشان است حرفی نزنند که بعداً از رهبری معظم و متولیان دین و مراجع معظم خجالت زده شوند و اجازه دهند آن‌ها که متوجه اند و متولی اند تصمیم بگیرند و ما حتماً سوگواری محرم را با رعایت اصول ایمنی و سلامت برگزار خواهیم کرد.

آقای عزیزالله شهبازی استاندار البرز نیز در ارتباط تصویری با برنامه ضمن اشاره به این که استان البرز در وضع قرمز کروناست گفت: با اعمال محدودیت‌ها در دو سه روز اخیر، خوشبختانه بستری‌ها از ۱۵۰ نفر به نصف کاهش داشته است.

وی با اشاره به استفاده ۷۰ درصدی مردم استان از ماسک افزود: با توجه به موقعیت استان البرز و میزان ترددها تعداد قابل توجهی از بیماران بستری ما از استان‌های دیگر هستند.

آقای جعفری معاون استاندار خراسان رضوی هم گفت: باوجود تلاش همه مسئولان، متأسفانه وضع ۱۹ شهر ما قرمز ۶ شهر نارنجی ۲ شهر زرد و ۴ شهر وضع قرمز دارند.

وی با بیان این که در استان ۷۶ درصد ماسک می‌زنند به نحوی که در اداره‌ها ۹۱ درصد و در بخش مشاغل و صنوف ۸۲ درصد از ماسک استفاده می‌کنند افزود: ۲۰ درصد افرادی که در خراسان رضوی مبتلا و بستری شده اند غیر بومی اند.

آقای سعیدرضا مهرپور رئیس بیمارستان شریعتی هم با اشاره به این که موج دوم کرونا به مراتب جدی‌تر و شدیدتر است گفت: ما بالای ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا داریم و مردم بدانند که قضیه خیلی جدی است.

وی با بیان این که هنوز ماهیت بیماری برای ما معلوم نیست افزود: علاوه بر سالمندان عزیز، الان جوانان ما هم در بخش‌های ویژه بستری هستند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۳۶۹۹۷۰۸:۳۷:۱۵ ۱۳۹۹/۵/۵
از توزیع عمومی (مردم عادی) خبری نیست از توزیع خصوصی و اختصاصی چطور؟!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  16. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  17. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  18. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  19. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  20. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  21. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  24. با انواع شیوه‌های اعدام در دنیا آشنا شوید

  25. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

آخرین عناوین