رسول پناه: پس از حضور در پرسپولیس به من تسلیت گفتند

گروه ورزشی الف،   3990505005 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: پس از اینکه سرپرست باشگاه شدم برخی به خاطر بدهی‌های سنگین پرسپولیس جای تبریک به من تسلیت گفتند.

به گزارش فارس، مهدی رسول پناه درباره پوکر قهرمانی پرسپولیس اظهار داشت: باید ابتدا از خادمان سلامت یادی کنم و امیدوارم هر جا هستند سالم و سلامت باشند. همچنین باید قدردان شهدای سلامت باشیم. باید قهرمانی را به تمام پرسپولیسی های عزیز تبریک بگویم. این قهرمانی ویژگی هایی مثل چهارمین قهرمانی متوالی داشت که توانستیم در فاصله چهار هفته مانده تا پایان مسابقات به دست آوریم. امیدوارم این موفقیت ها مستدام باشد.

پس از سرپرست شدنم جای تبریک به من تسلیت گفتند 

وی افزود: این قهرمانی در سایه همدلی و کیفیت بازیکنان، درایت کادرفنی، حمایت هواداران و پشتیبانی مدیریت و هیات مدیره باشگاه پرسپولیس کسب شد. سرپرست شدن من در باشگاه پرسپولیس خیلی غیرمنتظره بود. در واقع شب عید و زمان آغاز شیوع کرونا سرپرست شدم و همه می دانیم آن زمان وضعیت اقتصادی مملکت به چه شکلی بود. برخی به خاطر بدهی های سنگین باشگاه جای تبریک به من تسلیت گفتند. من رئیس هیات مدیره بودم و به خاطر دوست داشتن پرسپولیس مدیریت باشگاه را با جان و دل قبول کردم.

مشکلات عجیب فعلی پرسپولیس در عمر ۵۰ ساله این باشگاه بی سابقه بود 

سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: من طرفدار دو آتشه پرسپولیس بودم و باید از مرحوم جعفر کاشانی هم یاد کنم زیرا به دلیل دوستی با وی در مدیریت باشگاه شاهین هم ورود پیدا کردم. همیشه کاشانی را درباره وضعیت پرسپولیس به چالش کشیده و وی را نقد می کردیم. وقتی هم خودم رئیس هیات مدیره شدم این دغدغه ها را مدنظر قرار دادم. مشکلات عجیبی حاکم بود و شاید به جرئت بتوانم بگویم این مشکلات پرسپولیس در عمر ۵۰ ساله باشگاه بی سابقه بود. 

سازمان لیگ جام قهرمانی را برای بازی با ذوب آهن آماده کند

رسول پناه درباره برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس گفت: با توجه به شیوع کرونا نامه ای به فدراسیون نامه زده و درخواست کردیم برای بازی با ذوب آهن در تهران باید جشن قهرمانی برگزار کنیم زیرا این موضوع در شأن تیم بزرگ پرسپولیس است. با ثبت این قهرمانی هم ارزش برند پرسپولیس و هوادارانش بیشتر شد. امیدواریم فدراسیون هم با ما همکاری کرده و جام را برای بازی با ذوب آهن آماده کند‌. اگر قرار باشد جشن قهرمانی در بازی با سایپا برگزار شود به ماه محرم می خوریم.

می خواهیم ۱۰۰۰ هوادار برای برگزاری جشن قهرمانی به ورزشگاه بیایند 

وی افزود: درخواست کرده ایم دست کم ۱۰۰۰ هوادار با رعایت پروتکل ها به ورزشگاه بیایند. ما مسئولیت این اقدام را قبول می کنیم و به نظر من می توان این کار را به شکل پراکنده انجام داد. ما پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده ایم و بحث خاصی نیست.

طبق مصوبه هیات مدیره و فرمی که پیروانی آماده کرده به بازیکنان پاداش قهرمانی می‌دهیم 

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره پرداخت مطالبات بازیکنان توضیح داد: تاکنون حدود ۷۵ درصد مبلغ قرارداد بازیکنان و پاداش بردهای تیم قبل از شیوع کرونا را پرداخت کردیم‌. انشالله در پایان فصل هم پاداش قهرمانی را طبق مصوبه هیات مدیره به آنها می پردازیم. ۲۵ درصد باقی مانده قرارداد را هم تا پایان بازی ها می دهیم. فرمی را افشین پیروانی آماده کرده که طبق آن و مصوبه هیات مدیره به بازیکنان پاداش پرداخت خواهیم کرد.

برانکو دچار بی مهری و ظلم شد 

رسول پناه درباره آخرین وضعیت شکایت برانکو و دستیارانش از باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: جای برانکو در قهرمانی پرسپولیس خالی است و باید از وی تشکر کنم. ما مدیون تلاش و زحمات این مربی بزرگ و موفق هستیم  و باید از زحمات برانکو تشکر کنم. وی دچار بی مهری و ظلم شد و مطالباتش پرداخت نشد که همین موضوع سبب ناراحتی برانکو شد.

برای پرداخت مطالبات ۲ مربی کروات از طریق فیفا نامه نگاری کردیم

وی ادامه داد: به موازات شکایت برانکو از پرسپولیس نامه ای زده و از وی تشکر کردیم. از برانکو درخواست تخفیف کردیم و اکنون هم تا ۶ آگوست (۱۶ مرداد) فرصت داریم نسبت به پرداخت مطالباتش اقدام کنیم. روز گذشته نامه ای به فیفا ارسال و درخواست کردیم به میزان مطالبات زلاتکو ایوانکوویچ و ایگور پانادیچ از محل مطالبات مان در این محل کسر شود. بخشی از مطالبات مارکو و برانکو را هم احتمال دارد در این هفته پرداخت کنیم.

زمانی که باید به برانکو پول می‌دادند این کار را نکردند تا ما اکنون حدود ۵۰ میلیارد هزینه کنیم 

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس افزود: بدهی ما به برانکو یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۷۶۸ یورو است. مطالبات اصلی وی یک میلیون و ۷۵۰ هزار یورو بود اما پس از طرح شکایت، فیفا تعیین کرد یک میلیون و ۵۰ هزار یورو به وی پرداخت کنیم. با احتساب ۵ درصد سود این مبلغ را باید به برانکو بپردازیم. آن زمان که باید پول مربی کروات را پرداخت می کردند, پرداختی نداشتند و اکنون که این بدهی گردن ما افتاده باید حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه کنیم. البته گابریل کالدرون به باشگاه اعلام کرده حاضر است به پرسپولیس تخفیف داده و بخشی از طلبش را ببخشد. برای پرداخت پول وی زمان داریم.

از زمان شروع سرپرستی ام در پرسولیس حدود ۲۰ تا ۲۲ میلیارد تومان درآمدزایی کرده‌ایم 

رسول پناه درباره تامین منابع لازم برای پرداخت بدهی‌های پرسپولیس گفت: ما درآمد پایداری برای باشگاه ایجاد کردیم و از زمانی که من مدیریت را عهده گرفتم با همکاری کارگزارمان حدود ۲۰ تا ۲۲ میلیارد تومان درآمدزایی داشتیم. نسبت به پرداخت برخی دیون و مطالبات بازیکنان هم اقدام کردیم. ضمن اینکه با برخی طلبکاران هم تسویه حساب انجام دادیم.

هرچه بدهی‌های خارجی را دیرتر پرداخت کنیم به ضررمان است 

وی ادامه داد: ۱۱ پرونده خارجی داریم. طلب نیلسون، سرتن چوک و گابریل را پرداخت کردیم. برای دو دستیار برانکو هم از فیفا خواستیم  مطالبات شان را از محل مطالبات مان کسر کند. بحث مارکو را هم در این هفته حل کرده و بخشی از مطالبات برانکو را هم در همین هفته آماده می کنیم. مشغول فراهم کردن سایر مطالبات وی هستیم که امیدوارم با لطف خدا و دعای مردم بتوانیم این کار را انجام بدهیم. بدهی ها دغدغه  بزرگی برای هواداران است و هر چه دیرتر آنها را پرداخت کنیم با توجه به افزایش قیمت ارز به ضررمان است.

یک ریال تعهد برای مدیریت آینده پرسپولیس ایجاد نمی‌کنیم 

سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: زمانی که دلار ۱۱ هزار تومان بود می توانستیم بدهی برانکو را با شش میلیارد جمع کنیم اما اکنون باید حدود ۵۰ میلیارد هزینه کنیم. من خودم کارشناس حقوقی هستم و اطمینان می دهم ما یک ریال برای مدیریت آینده پرسپولیس در بخش قراردادها و پرداختی ها تعهد ایجاد نمی کنیم. تمام پروازهای چارتر تیم را نقدی پرداخت می کنیم و هیچ تعهدی ایجاد نشده است‌. در همین بحث هزینه های سفر، از دو دوره قبل بدهی سنگینی گردن ما افتاده است‌. تاکنون در بحث پرداخت هزینه های جاری پرسپولیس موفق بوده ایم.

یکی دو هفته دیگر اعضای جدید هیات مدیره مشخص می‌شوند 

رسول پناه درباره زمان تعیین مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره پرسپولیس توضیح داد: بحث تعیین اعضای هیات مدیره در اختیار مجمع باشگاه و وزارت ورزش است. طبق دستورالعمل جدیدی که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت به تمام شرکت های دولتی  ابلاغ شد این شرکت ها به سه دسته الف، ب و ج تقسیم شده اند و افرادی که می خواهند عضو هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه ها شوند باید دارای شرایط خاصی باشند. این موضوع در انتخاب اعضای جدید هیات مدیره مشکل ساز شده است. ما هم منتظر هستیم هر چه سریع تر پنج عضو هیات مدیره مشخص شوند. احساس می کنم در یکی دو هفته آینده این اتفاق رخ داده و به سرعت هم مدیرعامل انتخاب می شود.

برای بیرانوند و انصاری بازیکن جانشین می‌گیریم 

وی درباره برنامه پرسپولیس برای نقل و انتقالات گفت: تیم اکنون در اوج است و روی قهرمانی جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا تمرکز کرده ایم. استراتژی ما حفظ شاکله اصلی تیم است و با همه نفرات اصلی قرارداد می بندیم. نفراتی هم که قراردادشان تمام شده تمدید خواهیم کرد‌. البته با توجه به جدایی بیرانوند و مصدومیت انصاری با نظر کادرفنی در پست دروازه بان و دفاع چپ بازیکنان جدیدی جذب می کنیم. گل محمدی هم اعلام کرده در پایان فصل فهرست نفرات مدنظرش را اعلام می کند که به این نظر احترام می گذاریم.

گل محمدی سبب افتخار ما است 

سرپرست باشگاه پرسپولیس با اشاره به توانمندی های یحیی گل محمدی توضیح داد: وی جدا از کیفیت فنی اش مربی با اخلاقی هم است. ویژگی های گل محمدی که از خانواده پرسپولیس است سبب افتخار ما شده و به همین دلیل از زحمات وی، افشین پیروانی، کریم باقری و سایر اعضای کادرفنی تشکر و قدردانی می کنم.

برای خرید سهام پرسپولیس و استقلال سقف درنظر گرفته شده است 

رسول پناه درباره آخرین وضعیت خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس گفت: امیدوارم در زمان مقرر این دو باشگاه بزرگ به فرابورس بروند. باید در این مورد شفاف سازی انجام بدهم زیرا برخی تصور می کردند قرار است استقلال و پرسپولیس به یک شخص واگذار شوند اما به هیچ وجه اینگونه نیست و آنها به صاحبان اصلی شان که مردم هستند واگذار می شوند. همه مردم می توانند با خرید سهام مالک باشگاه مورد علاقه شان شوند و حتی سقف خرید وجود دارد. 

وزارت ورزش به عنوان متولی باشگاه  یک ریال هم به پرسپولیس کمک مالی نکرده است 

وی افزود: این اتفاق باید زمانی رخ می‌داد زیرا طبق قانون، وزارت ورزش حق یک ریال کمک به باشگاه ها ندارد. باور کنید در این بار مالی که دوش می کشیم حتی وزارت ورزش یک ریال به ما کمک نکرده است. تمام درآمدهای باشگاه از طریق برنامه های هیات مدیره ایجاد شد. برخی‌ها می گویند از پرسپولیس حمایت شده اما بستگی دارد حمایت را چگونه تعریف کنیم. اگر بحث شان حمایت مالی است باید بگویم چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد و با سند صحبت م‌کنم‌. البته از لحاظ حقوقی و مسائل دیگر به ما کمک شده و وزارت ورزش به عنوان متولی استقلال و پرسپولیس به ما کمک کرده اما از لحاظ مالی پرسپولیس یک ریال نه از این وزارت خانه و نه جای دیگر کمک نگرفته است‌.

برای قهرمانی جام حذفی اشتهای‌مان بیشتر شده و می‌توانیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسیم

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره احتمال کاهش انگیزه های این تیم برای جام حذفی تصریح کرد: به نظر من قهرمانی در لیگ برتر اشتهای ما را بیشتر کرده است‌. پرسپولیس در اوج است و ما بهترین بازیکنان را داریم. آنها سبب افتخار فوتبال ایران هستند و با احترام به تمام تیم ها اعتقاد دارم پرسپولیس باعث افتخار آسیا هم است. قطعا پس از قهرمانی جام حذفی به لیگ قهرمانان آسیا هم نگاه می کنیم. با وجود مشکلات زیادی که داریم و از دو بازی ابتدایی یک امتیاز گرفته ایم فکر می کنم می توانیم به فینال این مسابقات هم برسیم.

صاحبان اصلی پرسپولیس مردم هستند و ما فقط خدمتگزاریم

رسول پناه افزود: بازیکنان پرسپولیس با غیرت و با شرف هستند. آنها در اوج مشکلات خود، باشگاه را درک کردند. باید از سید جلال حسینی که باعث افتخار ما فوتبال ما است تا نفرات جوان مان تشکر ویژه کنم. هواداران ما هم حرفه ای بودند و پرسپولیس متعلق به مردم است. صاحبان اصلی آنها هستند و ما فقط خدمت گزار هستیم. پرسپولیس بالای ۴۰ میلیون هوادار متعصب و بادرایت دارد که باید از آنها تشکر و قدردانی کرد. ما افتخار می کنیم که فصل آینده هم در خدمت همین کادرفنی فعلی هستیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۳۶۹۸۶۰۸:۱۴:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۵
اول شدن با این بدهی های سنگین تبریک دارد؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین