مهاجرت معکوس و فرار مغزها؛ آیا اسرائیل در آستانه انزوای جهانی است؟

گروه جهان الف،   3990504114 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بحران مهاجرت معکوس و یا بی‌بازگشت یکی از چالش‌های اصلی رژیم صهیونیستی که قدرت خود را تنها متکی به تعداد ساکنانش می‌داند شده و در صورت ادامه این وضعیت شاهد انزوای جهانی صهیونیست‌ها خواهیم بود.

مهاجرت معکوس و فرار مغزها؛ آیا اسرائیل در آستانه انزوای جهانی است؟

به گزارش الف به نقل از پایگاه خبری المیادین،آمار و تحقیقات رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که با آغاز سال جاری میلادی تعداد ساکنان عرب به اندازه‌ای افزایش یابد که شمار یهودیان در اراضی اشغالی به کمتر از 50 درصد برسد و اگر مهاجرت معکوس همچنان ادامه داشته باشد، صهیونیست‌ها دچار یک بحران امنیتی و سیاسی شده و در این میان نقش مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر پررنگ و گسترده‌تر خواهد شد.

المیادین افزود: طبق این آمار رسانه‌‌های صهیونیستی گزارش می‌دهند که یهودیان در اراضی اشغالی با نوعی نفرت از اسرائیل زندگی می‌کنند؛ چرا که زندگیشان از نظر امنیتی همواره در معرض خطر است، به ویژه اینکه برخی از شهرک‌های صهیونیست‌نشین در خارج از دیوار حائلی که رژیم اشغالگر ایجاد کرده بنا شده‌اند و همچنین صهیونیست‌ها احساس می‌کنند این هویت عربی است که بر منطقه فلسطین سیطره خواهد یافت، نه یهود؛ بنابراین به فکر مهاجرت و ترک مناطق اشغالی می‌افتند.

به نوشته المیادین، برای مقابله با این چالش‌ها جنبش «صهیونیسم» که شمار یهودیان مقیم فلسطین اشغالی را به دلیل مهاجرت‌های فراوان آنها تنها 43 درصد تخمین زده، در صدد است تا 300 هزار یهودی را از آرژانتین، آمریکای لاتین، آفریقای جنوبی ، اتیوپی و هند جذب کرده و در سرزمین‌های اشغالی اسکان دهد. برای بررسی ماهیت مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها باید به برخی از واقعیت‌ها رجوع کنیم؛ در اوایل قرن بیستم هدف جنبش صهیونیسم از مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی، برپایی حاکمیت و یا به اصطلاح دولت یهود بود که از زمان اعلام حاکمیت خود یعنی در سال 1948 میلادی یک فراخوان عمومی برای یهودیان صادر کرد مبنی بر اینکه یهودیان در هرکجا هستند باید به سرزمین موعود (فلسطین) بیایند.

المیادین ادامه داد: روشن است که از ابتدا مهاجرت یهویان بر فلسطین بر اساس تعهد به اندیشه صهیونیستی و برپای حاکمیت صهیونیسم بود. اما پس از گذشت مدت زمانی و به ویژه در دوره‌های اخیر و با تغییر معادلات، ساکنان اراضی اشغالی متوجه شدند حاکمیت صهیونیست‌ها کاملا متزلزل و تحریک‌پذیر است و اسرائیل دیگر مانند قبل از 2000 توانایی تسلط بر منطقه را ندارد؛ این احساس به ویژه پس از شکست رژیم اشغالگر در جنوب لبنان به دست نیروهای مقاومت و اتفاقی که در 2005 برای آن در غزه تکرار شد تقویت می‌شود.

به گزارش المیادین،شکست در لبنان و غزه یک ضربه دردناک به قلب اندیشه نظامی صهیونیستی بود که ادعای زیادی در آن داشت. می‌توان گفت بعداز این شکست‌ها بود که نخستین مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها به شکل رسمی آغاز و درواقع تبدیل به بخشی از نهاد صهیونیستی شد. این مهاجرت‌ها در جبهه داخلی اسرائیل پیامدهای بدی داشته و روحیه و اعتماد به نفس رژیم و ارتش صهیونیستی را تحت تاثیر قرار داد.

اما آغاز رسمی ایده مهاجرت معکوس در میان صهیونیست‌ها پس از جنگ جولای 2006 با حزب‌الله بود، اما چرا؟

طبق اطلاعات المیادین در این جنگ موشک‌های مقاومت با بردهای مختلف که عمق جبهه رژیم صهیونیستی را هدف می‌گرفت، بیش از نیمی از ساکنان شهرک‌های شمالی را به مرکز فلسطین اشغالی کشاند و مابقی آنها در کل روزهای جنگ یعنی به مدت 33 روز در پناهگاه‌ها ماندند. از سال 2006 تا 2009 حدود 120 هزار شهرک‌نشین صهیونیست مناطق اشغالی را ترک کردند و آمار اسرائیلی نشان می‌دهد از ابتدای 2009 تعداد صهیونیست‌هایی که فلسطین اشغالی را ترک کردند از تعدادی که به آن مهاجرت کردند پیشی گرفت.

المیادین خاطرنشان کرد:طبق اطلاعات اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی در سال 2015 تعداد صهیونیست‌هایی که از فلسطین اشغالی مهاجرت کردند به 16 هزار و 700 تن می‌رسد که اغلب خانواده بودند. بر اساس آمار شمار صهیونیست‌هایی که امروز مناطق اشغالی را ترک می‌کنند از هر 1000 نفر 2 تن است؛ درحالی که شمار آنها که مجددا وارد فلسطین اشغالی می‌شوند 1 نفر در هر 1000 نفر است. همچنین داده‌های اداره مرکزی آمار رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که از سال 1948 تا پایان 2015 حدود 720 هزار صهیونیست فلسطین اشغالی را ترک کرده و هرگز به آنجا بازنگشته‌اند.

به نوشته المیادین، مهاجرت معکوس در میان صهیونیست‌ها تنها ویژه افراد عادی نیست؛ بلکه شامل شخصیت‌های بارز صهیونیستی از جمله آنهایی که دارای مدارک تحصیلی بالا هستند نیز می‌شود. پروفسور «دان بن فید» کارشناس اقتصادی و مدرس دانشگاه تل‌آویو در سال 2017 اعلام کرد در این سال هر 5/4 نفر از صهیونیست‌های دارای مدارک عالی مناطق اشغالی را ترک کردند؛ درحالی که این نسبت در سه سال گذشته 6/2 بود.

المیادین اشاره کرد:به این ترتیب هراندازه که دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی معتبرتر باشند تعداد فارغ‌التحصیلانی که برای کار به خارج مهاجرت می‌کنند بیشتر است. این موضوع در زمینه آموزش و میزان اهمیت مدارک تحصیلی نیز صدق می‌کند، تا جایی که اغلب مهاجران تحصیلکرده صهیونیست دارای مدارک مهندسی هستند؛ کسانی که برای آینده اقتصاد رژیم صهیونیستی بسیار حائز اهمیت‌اند. همچنین آمار نشان می‌دهد درصد بالایی از صهیونیست‌هایی که در خارج پزشکی می‌خوانند هرگز به فلسطین اشغالی بازنمی‌گردند. اداره آمار مرکزی اسرائیل گزارش داد 2340 صهیونیست با مدرک دکترا در خارج از مناطق اشغالی به ویژه در آمریکا زندگی و فعالیت می‌کنند و همچنین نزدیک به 33 هزار دانشگاهی که مدارک اسرائیلی دارند امروز در خارج از فلسطین اشغالی هستند.

به گزارش المیادین، در ادامه گزارش اداره مذکور آمده که امروز 11 درصد از افرادی که دارای مدرک دکترای اسرائیلی هستند در خارج از مناطق اشغالی مشغول به کار و زندگی هستند؛ درحالی که این نسبت در سال 2013 حدود 9.9 درصد بود. همچنین 24.2 درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های صهیونیستی در رشته ریاضیات، 20 درصد از فارغ التحصیلان علوم رایانه به همراه 17.5 درصد از صهیونیست‌هایی که مدرک دکترای داروسازی دارند و 16 تا 17 درصد از مهندسان هواپیما و زیست‌پزشکی اسرائیل در خارج از فلسطین اشغالی مشغول زندگی و فعالیت هستند.

المیادین تصریح کرد: به گزارش روزنامه آمریکایی «ذی مارکر» ظاهرا بحث فرار مغزها در میان صهیونیست‌ها در حال گسترش است، به ویژه اینکه کابینه های مختلف رژیم صهیونیستی و به خصوص کابینه «بنیامین نتانیاهو» مقابله با این مشکل را جزء اولویت‌های خود قرار نمی‌دهند. این روزنامه افزود که در سال 2017 حدود 1725 کارشناس صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا فعالیت داشتند که این میزان به نسبت سال 2016 حدود 5.6 درصد افزایش داشته است.

طبق اطلاعات المیادین، اداره آمار اسرائیل نیز گزارش می‌دهد که پدیده فرار مغزها در رژیم صهیونیستی از سال 2003 ادامه داشت که از سال 2013 بیش از 26 درصد افزایش یافته است. همچنین درصد بازگشت صهیونیست‌های فارغ التحصیل از خارج به فلسطین اشغالی نیز سالانه کاهش می‌یابد.
 
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۴۶۱۳۱۱۳:۱۰:۴۰ ۱۳۹۹/۵/۱۲
بنده خدا ایران رو دریاب مغز و پول ورزشکار حرفه ای دارن می رن شما برا مردم تیتر میزنی ایران خودش تو این مسئله سر آمد همه دنیاست تا چند سال دیگه تو این مسائل هم فقیر میشیم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین