درد دل مردم| پارادوکس تشویق به فرزندآوری و هزینه‌های سنگین ناباروری! / اجحاف دولت در حق کشاورزان گندمکار

گروه اجتماعی الف،   3990504113
درد دل مردم| پارادوکس تشویق به فرزندآوری و هزینه‌های سنگین ناباروری! / اجحاف دولت در حق کشاورزان گندمکار

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید. این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته :
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد.
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

**********************************

 

٧/مرداد/۹۹



  • با سلام احتراما اینجانبان تعدادی از جوانان تحصیلکرده شاغل در شرکت حفاری پدکس از شرکت های زیر مجموعه بنیاد مستضعفان هستیم که در تاریخ ۹۹/۰۵/۰۴ بدلیل نامعلوم و کاملا سلیقه ای از شرکت اخراج شدیم لطفا این موضوع را پیگیری نمایید تا در این شرایط بد اقتصادی و ویروس کرونا اوضاعمان بدتر نشود.


  • بنام خدا در خصوص جانبازان متاسفانه چیزی بنام بنیاد شهیدوجود  ندارد که بخواهد به مشکلات ایثارگران رسیدگی کند اداره ای است مثل مابقی ادارات اگر بدتر از انها نباشد مثل انهاست
    ای کاش تحقیق و تفحص انجام شده مجلس بجایی رسیده بود. به نظرم دوره حجه الاسلام شهیدی بدترین وضع بنیاد نسبت رسیدگی به ایثارگران بود.



  • با سلام
    لطفا نظارتی بر عملکرد مراکز ناباروری از بویژه مرکز ناباروری اصفهان داشته باشید. در شرایطی که رشد جمعیت ایران به سرعت پیر میشود و بسیاری از زوجها در آرزوی داشتن فرزندی به این مراکز پناه می آورند متاسفانه نگاه مسئولین و سهامداران این مراکز تنها و تنها کسب در آمد بیشتر از این اقشار عمدتا ضعیف جامعه است. برای نمونه:
    1- کلیه خدمات آنها آزاد محاسبه میشود.
    2- کارمندان مرکز از دادن فاکتور هزینه ها جهت ارائه به بیمه ها و بیمه های تکمیلی سرباز میزنند.
    3- در مواردی از چند مورد خدمات برای تعداد معدودی فاکتور میدهند.
    4- هزینه برخی خدمات را باید کارت به کارت کرد آن هم به نام شخص نه مرکز.
    5- اجبار به آزمایش کرونا با هزینه 300 هزارتومان برای هر زوج برای هر بار ارائه خدمات IUI و IVF
    6- دریافت هزینه مشاوره انفرادی و ویزیت گروهی
    7- اجبار به بعضی تست ها با هزینه بالا که حتی جواب آن بعد از عمل آماده میشود و ظاهرا پزشک نیازی به بررسی آن ندارد ولی مراجعین بیچاره موظف به انجام آن و پرداخت پول آن هستند.
    به نظر این مراکز بیشتر به سر گردنه شبیه هستند تا مرکزی پزشکی برای رفع مشکل زوج های نابارور . امیدوارم رسیدگی کنید و گزارشی تهیه فرمایید. با سپاس

 



  • با سلام
    در آزمونهای استخدامی مثلا اخیرا آزمون استخدامی بانک تجارت، شرط معدل در نظر گرفته شده است. ولی دونکته وجود دارد:
    ۱- شرایط نمره دهی به دانشجویان در دانشگاه های دولتی و آزاد متفاوت است لذا در نظر گرفتن شرط معدل یکسان برای تمامی دانشجویان میتواند ناعادلانه باشد.
    ۲- شرط معدل باعث برخی از شانس شرکت در آزمون حذف میشود در حالی که خود آزمون استخدامی یک محک است و به نظر میرسد شاید بتوان از آن صرف نظر کرد (افراد ضعیف قطعا در آزمون پذیرفته نمیشوند مستقل از معدل). میتوان مانند کنکور کارشناسی، به افراد شرکت کننده بسته به معدل ضریب و امتیازی را تعلق داد تا حتی افرادی که معدل پایینی دارند راه جبران داشته باشند

 



  • در پاییز سال 1391 کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وقت در خصوص جانبازان زیر 25 درصد مصوبه ای داشت.  کمیسیون با توجه به اینکه عوارض جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان در  طی مرور زمان نه تنها بهبود نمی یابند بلکه حسب صدمات وارده و عوارض ناشی از  دارو و درمان بر بیماری های هر یک از ایشان نیز افزوده می شود مصوب نمود کف درصد جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان 25 درصد تعیین شود. متاسفانه از سال 1391 تا کنون هیچ وقعی نسبت به این مصوبه  نه از سوی مجلس و نه از سمت دولت نشده است. از دولت، بنیاد شهید ، مجلس شورای اسلامی و سایر دستگاههای مرتبط انتظار می رود بعد از هشت سال نسبت به مصوبه فوق اقدام نمایند نه آنکه در سالروز ها و مناسبت ها و .... از ایثارگران شیمیایی و اعصاب و روان نامی بر زبان آورده باشند و لاغیر.

 



  • با سلام
    این برای چندمین بار است که از سایت الف درخواست می کنم پیگیر اجحافی که در حق کشاورزهای گندمکار می شود شوند. در حالیکه بسیاری از بخشهای اقتصادی متاثر از قیمت ارز محصلات خود را با ضریبی متناسب با افزایش نرخ ارز قیمت گذاری می کنند و حتی در بسیاری از موارد خود دولت اقدام به اینکار می کند. چرا و چرا قیمت خرید تضمینی گندم اینگونه نیست؟ چرا برای واردات گندم حاضر به خروج ارز از کشور و انباشت جیب شرکتها یا افراد تاجر از سود اینکار هست اما این مبلغ را به کشاورز ایرانی نمی دهد. مگر قیمت تجهیزات کشاورزی کود و سم افزایش چند برابری نداشته؟ مگر هزینه خانوار افزایش چند برابری نداشته؟ درست است که گندم قوت لایموت و محصولی استراتژیک می باشد اما آیا ضررش را باید کشاورز بدهد؟ آیا این عدالت است که برای مثال در دو سال قبل با فروش یک تن گندم می شد 4 شاخه تیرآهن گرفت اما الان این مقدار فقط کفاف یک عدد تیرآهن را می دهد؟ خلاصه درد دل زیاد است و در این مقوله نمی گنجد آنچه موجب ناراحتی بیشتر می شود اینست که اتفاقا همین اقشار مستضعف جامعه پشتوانه نظام جمهوری اسلامی بوده اند و اینگونه مورد تقدیر قرار می گیرند اما سرمایه دارانی که مورد حمایت دولت هستندهر روز چاقتر از روز قبل می شوند

 

 

۶/مرداد/۹۹

 

  • با تشکر از ابتکار شیرین سایت الف. دو مشکل. 1- چرا دولت به جانبازان معسر زیر 25 درصد دو نوع متفاوت حقوق می دهد؟ بنده جانباز معسر 25 درصد تحت پوشش ساتا هستم و فقط ماهانه 865 هزار تومان حقوق می گیرم.ولی بنیاد شهید به جانبازان تحت پوشش خود با همین درصد ماهانه 1 میلیون و 790 هزار تومان حقوق می دهد.چرا دولت تبعیض آشکار بین ایثارگران ایجاد کرده است؟ 2-امروز برادرم که مبتلا به کرونا شده و حال خیلی بدی داشت به بیمارستان شهید چمران در نوبنیاد بردیم. گفتند با بیمه تامین اجتماعی قرارداد نداریم.ولی اگر می خواهید بستری شوید باید اول 10 میلیون بریزید به حساب بیمارستان. و ما که نداشتیم با یک سری دارو به خانه آمدیم. مگر درمان بیماری رایگان نیست؟ در ضمن در این شرایط وخیم چرا بیماران تامین اجتماعی حیرانن؟ چون گفتن که بیمارستان میلاد هم بستری نمیکند.

 


  • سایت الف لطفا محض رضای خدا به داد ما فارغالتحصیلان بیکار حقوق برسید مشکل اصلی ما این است که بعضی در بدنه قوه قضاییه بعد از بازنشستگی و یا خروج از خدمت از کانون های وکلا پروانه وکالت می گیرند لذا به خاطر منافع خودشان با وکلای دادگستری همسو می شوند و نمی گذارند وکیل در ایران مانند تمام کشورهای جهان که در ان ظرفیت محدود وجود ندارد جذب شود عمر و زندگی ما به تباه رفت چون دیگر شغل دولتی کم شده و دنیا در پی مشاغل ازاد است اما جذب وکیل را که اشتغال در ان نیازی به بودجه دولت را ندارد کسانی محدود کرده اند تا درامدشان کم نشود

4/مرداد/99

 

  • نماینده های محترم مجلس - مسولان دلسوز قوه قضاییه
    سلام لطفا به داد فارغ التحصیلان بیکار حقوق برای ورود به شغل ازاد وکالت برسید متاسفانه مرکز وکلا و کانون های وکلا با تعیین نصاب ظرفیت ثابت هر سال عمر ده ها هزار فارغ التحصیل بیکار حقوق را هدر می دهند و حدود 5 درصد از داوطلبان وکالت را پذیرش می کنند یعنی 95 درصد را بیکار نگه می دارند  اما حاضر نیستند مثلا الگوی ترکیه را در جذب وکیل اعمال نمایند زیرا در ان کشور وکیل تربیت می شود بدون ظرفیت محدود اما در ایران تعارض منافع مانع اشتغال حقوقدانان بیکار است.



  • با سلام
    در خصوص اعطای تسهیلات مشارکت بانک کشاورزی  در شرکت تولیدی پرند الوند(واقع در اسدآباد همدان ) به اطلاع می رساند انواع تخلفات بانک از عدم شراکت بانک درسود وزیان و تبدیل قرارداد اولیه مشارکت به فروش وافزایش سود قرارداد به صورت یک طرفه و اجرائی نمودن ضمانت ها وفشار بر ضامنین خارج از مصوبات قانونی و عدم پرداخت سرمایه در گردش وبرداشت به جای  اقساط سررسیدنشده و عدم توجه به مکاتبات و دستورات ستاد تسهیلات استان وکشور و
    تعطیلی کارخانه وبیکارشدن حداقل ۱۷ نیروی مستقیم کار و دهها تخلفات دیگر که مدارک آن مستند و دردادگاه مطرح و درحال رسیدگی می باشدو اینجانب جهت ارایه مدارک و مستندات و همچنین یک مناظره دراین خصوص به منظور اثبات ادعاو جلوگیری از تخلفات مشابه بانکهادرسراسرکشورآمادگی خودرا اعلام می دارد
    واز شما درخواست پیگیری این موضوع رادارم

 

  • آموزش و پرورش لرستان از حق الزحمه امتحانات خرداد 96 بعد از سه سال هنوز 63 درصد آن را پرداخت کرده است. بنده چندین بار حضوری و یا با مکاتبه به اداره مراجعه کرده ام ولی کسی پاسخگو نیست. حتی به سامانه شکایت وزارتخانه هم نامه نوشتم ولی کسی پاسخگو نیست. بنده در خرداد96 با زبان روزه روزی 10ساعت کار کرده ام ولی هنوز حق الزحمه خودم را دریافت نکرده ام. لطفاً صدای اعتراض من را به گوش مسولین برسانید.

 

  • قابل توجه ایران خودرو و مسئولین
    یکسال پیش یه دونه ماشین ثبت نام کردیم و هر فصل قیمت خودرو را افزایش می دهند و اگر ماشین را هم تحویل بدهند قادر به پرداخت قیمت خودرو نخواهیم بود  کسی هم نیست نظارتی به خودروسازی داشته باشد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین