مقدمه چینی اعراب برای کامیابی صهیونیست‌ها در اجرای توطئه‌های ضدفلسطینی

گروه جهان الف،   3990504111

رژیم‌های عربی در حالی راه صهیونیست‌ها برای اجرای پروژه‌های ضد فلسطینی را هموار می‌کنند که اگر تنها کمی همبستگی با ملت این کشور داشتند٬ توطئه‌های موسوم به «معامله قرن» یا «الحاق» اصلا به مرحله اعلام نمی‌رسید.

مقدمه چینی اعراب برای کامیابی صهیونیست‌ها در اجرای توطئه‌های ضدفلسطینی

به گزارش الف٬ سران برخی رژیم‌های عربی گاهی لفظا چشم‌انداز صهیونیست‌ها برای جلوگیری از برپایی یک دولت مستقل را محکوم می‌کنند؛ اما در حقیقت سیاست‌های همین کشورها از خلال عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی به روش‌های مختلف و علنی و غیرعلنی٬ راه را برای ادامه اشغالگری‌های صهیونیست‌ها و ظهور توطئه ضد فلسطینی «معامله قرن» که طرح موسوم به «الحاق» از دل آن بیرون آمده هموار کرده است.

طی یک دهه گذشته روابط رژ‌یم‌های عربی حوزه خلیج فارس با تل‌آویو به طرز چشم‌گیری افزایش یافته؛ تا جایی که عربستان و بحرین و امارات به توسعه روابط خود با صهیونیست‌ها در زمینه‌های مختلف مانند معامله‌های تسلیحاتی٬ برنامه‌های جاسوسی ٬آموزش‌های نظامی و نهایتا روابط دیپلماتیک دوجانبه که عموما به شکل غیرعلنی انجام می‌گیرد٬ روی آورده‌اند.

در سال‌های اخیر شاهد نزدیکی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده‌ایم که این نزدیکی در زمینه مشارکت برای مقابله با ایران بیشتر نمود داشته است. 

در همین راستا اخیرا رژیم‌های عربی اقدامات بی‌سابقه‌ای در مسیر عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی انجام داده‌اند که در این زمینه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

-صدور مجوز پرواز برای هواپیماهای اسرائیلی در آسمان این کشورها.

-مشارکت در آموزش‌های نظامی در کنار نیروی هوایی رژیم صهیونیستی.

- استقبال از مقامات ارشد تل‌آویو برای سفر به این کشورها.

-مشارکت علنی در کنفرانس‌های صهیونیستی.

-تغییر موضع در برابر اسرائیل و اقدامات ضد فلسطینی آن٬ از خلال تبلیغات رسانه‌ای.

پرواز مکرر هواپیماهای اماراتی به فرودگاه تل‌آویو به بهانه کمک‌های کرونایی برای فلسطینیان و مقاله جنجالی «یوسف العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن در راستای یافتن اشتراکات با صهیونیست‌ها و جلب رضایت سفیر اسرائیل در آمریکا از جمله نمونه‌های تازه اقدامات اعراب در راستای منافع رژیم اشغالگر است.    

ورود رژیم‌های عربی در مسیر عادی‌سازی با اشغالگران با یک شیب تند٬ این جسارت را به رژیم صهیونیستی می‌دهد تا تسلط و استبداد خود را بر میلیون‌ها فلسطینی ادامه داده و بدون اینکه نیاز داشته باشد کشورهای همسایه یا جوامع بین‌المللی٬ آن را به رسمیت بشناسند و نیز بدون این که مجبور باشد بهایی مانند پایان دادن به اشغالگری‌هایش یا آغاز مذاکرات جدی در این زمینه بپردازد٬ اهداف خود را علیه فلسطینیان و کشورهای منطقه تحقق بخشد.

عادی‌سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی همیشه عواقب فاجعه‌باری برای فلسطینیان به همراه داشته است و بارها شاهد قتل عام، آوارگی، نژادپرستی، تخریب خانه‌های فلسطینیان و حذف خواسته‌های عادلانه آنها بوده‌ایم.

بنابراین، آنچه که واضح به نظر می‌رسد، این است که رونمایی از طرح معامله قرن در واقع حاصل خیانت مجدد شماری از شیخ‌نشینان عرب به مسئله فلسطین و آرمان فلسطینیان است. در واقع، اعراب با این موضع خود تلاش کردند تا به رؤیاهای رژیم صهیونیستی که در قالب طرح معامله قرن به افکار عمومی ارائه شده است، جامه عمل بپوشانند.

ازجمله رؤیاهای رژیم صهیونیستی در طرح معامله قرن، سلب هویت اسلامی قدس و تحریف ماهیت تاریخی آن است. در واقع، آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها قصد دارند از رهگذر طرح معامله قرن، قدس اشغالی را از هویت اسلامی آن تهی و به آن هویت یهودی اعطاء کنند؛ رؤیایی که البته محقق نخواهد شد چراکه گذشته تاریخی مقدسات مسلمانان تحریف ناپذیر بوده و خواهد بود.

شاید در حال حاضر این کشورهای عربی علنا اعتراف به حمایت از طرح موسم به الحاق کرانه باختری ودره‌های فلسطینی به اراضی اشغالی نکرده باشند؛ اما حضور سفرای آنها در مراسم رونمایی از معامله قرن که الحاق٬ بخشی از آن است٬ به مثابه چراغ سبز این رژیم‌ها به اشغالگران برای اجرای آن بود.

واقعیت این است که رژیم‌های مذکور در یافتن مصداق دوست و دشمن خود در منطقه به بیراهه رفته‌اند. پس از آن که رژیم‌های عربی با این توهم که عادی‌سازی با صهیونیست‌ها آنها را در برابر هرگونه تهدید داخلی و خارجی محافظت کرده و حاکمیت اعراب را تداوم می‌بخشد به عادی‌سازی با اشغالگران روی آوردند؛ غافل از اینکه این روند با نابودی امنیت ملی اعراب و پروژه‌های توسعه اقتصادی و سیاسی آنها در کنار تبدیل رویای بازار مشترک عربی به واقعیت خاورمیانه در خدمت منافع اقتصادی و سیاسی اسرائیل-همان هدفی که صهیونیست ها از زمان آغاز اشغالگری خود در فلسطین به دنبال آن بودند، رژیم‌های عربی را از عرش به فرش می‌کشاند.

اما نظر به اینکه طرح موسوم به الحاق صهیونیست‌ها در مناطق فلسطینی کاملا غیرقانونی بوده و حتی نهادهای غربی و اتحادیه اروپا نیز آن را رد می‌کنند٬ اگر همه کشورهای عربی همسایه فلسطین٬ این ملت را تنها نگذاشته و کنار آن می‌ایستادند٬ این طرح حتی به مرحله اعلام نیز نمی‌رسید.

کاملا آشکار است که هیچ طرح و پروژه‌ای به خودی خود شکست نمی‌خورد و هرچند شمار زیادی از اعراب به ملت فلسطین در مقابله با اشغالگران پشت کردند؛ اما هنوز هم ملت این کشور و در کنار آن محور مقاومت قاطعانه در برابر توطئه‌های شوم آمریکایی-صهیونیستی که هدفشان بلعیدن کل منطقه است ایستاده‌اند و تجربه‌های پیروزی‌های تاریخی که مقاومت در لبنان و فلسطین به دست آورد و به سوریه و عراق و از آن به یمن رسید نشان می‌دهد که موفقیت محور مقاومت در تبدیل تهدید معامله قرن به یک فرصت تاریخی برای اتحاد و همبستگی با شعار واحد آزادسازی فلسطین خیلی دور نیست.
 
 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین