ورود کمیسیون امنیت ملی به موضوع تعرض به هواپیمای ایران

گروه سیاسی الف،   3990504100

رییس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ایرانی را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم، گفت که قطعا مجلس شورای اسلامی و مشخصا کمیسیون امنیت ملی با حساسیت ویژه این موضوع را دنبال کرده و به آن ورود می‌کند.

سیدعلی آقازاده در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ایرانی اظهار کرد: از اینگونه شیطنت‌های آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف زیاد دیده‌ایم، آنها سعی می‌کنند که مزاحمت‌هایی برای ما داشته باشند. در آخرین مورد در بحث تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای ایرانی دشمنی آمریکا مشهود است.

وی ادامه داد: قطعا اگر آمریکایی‌ها به این تحریک و توطئه‌ها وارد شوند، جمهوری اسلامی ایران قدرت پاسخگویی خواهد داشت ما به همه اقدامات خصمانه چه از طرف آمریکا و چه از طرف هر کشور دیگری پاسخ مقتضی را می‌دهیم، پس آزموده را آزمودن خطاست. آمریکایی‌ها بدانند که قطعا جمهوری اسلامی ایران از منافع مردم و کشور دفاع خواهد کرد.

رییس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر این‌که آمریکا باید مراقب تحرکاتش باشد، تصریح کرد: ایران این اقدام آمریکا را بی‌پاسخ نمی‌گذارد، کما این‌که موضوع در حال پیگیری از مراجع حقوقی بین‌المللی است. ما در مجلس شورای اسلامی و مشخصا در کمیسیون امنیت ملی با حساسیت ویژه به این موضوع ورود کرده و پیگیری می‌کنیم، چون برای ما دفاع از حقوق مردم و منافع ملی بسیار اهمیت دارد.