وزیر بهداشت: تست‌‌های اولیه "واکسن کرونا" را پاس کرده‌‌ایم

گروه سلامت الف،   3990501162

  وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه در بخش ساخت واکسن توفیقات بسیار قابل توجهی داشته‌‌ایم و تست‌‌های اولیه را پاس کرده‌‌ایم و امیدوارم که به مراحل امیدوارکننده‌‌ای برسیم.

به گزارش تسنیم؛ دکتر سعید نمکی در حاشیه برگزاری جلسه مجازی وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، اظهار کرد: در این نشست عنوان کردم که در سطح کشور، حداقل یک هزار و 200 مرکز بهداشتی 16 تا 24 ساعته دایر کرده‌‌ایم و با ایزوله کردن افراد دارای علائم در منزل، بار بیمارستان‌‌ها را کاهش داده‌‌ایم.

تولید و عرضه داروی رمدسیویر در کشور

وی افزود: علیرغم تحریم‌‌های ظالمانه توانستیم داروهای مورد نیاز بیماران کووید19 را وارد کرده و در کشور نیز تولید کنیم. اوایل هفته آینده دو شرکت داروسازی در کشور، داروی رمدسیویر به عنوان یکی از داروهایی که در بخشی از بیماران کووید19 تاثیراتی داشته را تولید و به بیمارستانهای مورد نیاز، عرضه می‌‌کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در این نشست گزارشی دادم مبنی بر اینکه خوشبختانه در بخش ساخت واکسن کرونا توفیقات بسیار قابل توجهی داشته‌‌ایم و تست‌‌های اولیه را پاس کرده‌‌ایم و امیدوارم که به مراحل امیدوارکننده‌‌ای برسیم.

کشورهای منطقه باید بتوانند از تجارب یکدیگر استفاده کنند

نمکی عنوان کرد: امروز سه توصیه مهم به سازمان جهانی بهداشت کردیم؛ اولین توصیه ما این بود که کشورهای منطقه باید بتوانند از تجارب یکدیگر استفاده کنند و توفیقات حاصل شده را به اشتراک بگذارند. دومین نکته‌‌ای که به عنوان یک نگرانی اعلام کردیم، این است که متاسفانه گرفتاری سازمان‌‌های عضو سازمان جهانی بهداشت و مبارزه نفس گیر با کرونا باعث شده که اکثر کشورها از توجه به سایر مسائل بهداشتی از جمله واکسیناسیون، مراقبت از گروه‌‌های هدف مانند مادران باردار، کودکان و سالمندان، مبارزه با بیماری‌‌های واگیردار مانند سل، فلج اطفال، سرخک و سرخجه، ایدز، بیماری‌‌های غیرواگیر مانند دیابت، بیماری‌‌های قلبی و عروقی و گرفتاری های روحی و روانی غافل شوند.

وی افزود: اوایل هفته نشستی با روسای دانشگاه‌‌ها و دانشکده‌‌های علوم پزشکی کشور داشتیم که آنها را مکلف کردم که فردی را به عنوان مدیر اجرایی پروژه کووید19 منصوب کنند تا سایر همکاران بتوانند به سایر مسائل بهداشتی و درمانی بپردازند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: سومین توصیه ما به سازمان جهانی بهداشت این بود که با زورگویی و فشار بعضی از زورگویان جهانی به کشورها در مورد تحریم‌‌ها و فشارهای اقتصادی، مقابله کنند تا همه کشورها از نظر اقتصادی بتوانند بیماری‌‌های واگیر به ویژه کووید19 را به خوبی مدیریت و با آنها مقابله کنند.

آمادگی ایران برای همکاری با کشورهای منطقه در مقابله با کرونا

نمکی در خصوص همکاری های ایران با کشورهای منطقه برای مقابله با کرونا، گفت: تاکنون چندین نشست ویدئوکنفرانسی با وزرای بهداشت کشورهای دوست و همسایه و سایر کشورهای منطقه داشته‌‌ام و در خصوص انتقال تجربیات ایران به همه کشورهای منطقه، اعلام آمادگی کرده‌‌ایم.

وی تصریح کرد: روز گذشته جلسه مفصل و طولانی با وزیر بهداشت عراق در تهران داشتیم و اعلام کردیم که در انتقال تجارب خودمان به خصوص روش بسیار موفقی که برای غربالگری کل جمعیت کشورمان داشتیم و همچنین انتقال تجارب فنی دیگری که در این مدت اندوخته‌‌ایم مانند پروتکل‌‌های درمانی که توسط تیم های تحقیقاتی در کشور دنبال کردیم و همینطور داروهایی که خوشبختانه توانسته‌‌ایم در داخل کشور تولید کنیم، آمادگی کامل کردیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین