توقف صدور ویزای امارات برای ایرانی‌‌ها

گروه اقتصادی الف،   3990501111 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

امارات صدور ویزای توریستی برای شهروندان ایرانی را متوقف کرده است.

توقف صدور ویزای امارات برای ایرانی‌‌ها

ایسنا نوشت: علی کاشانی ـ مدیر کل شرکت شهر فروگاهی فرودگاه امام خمینی (ره) ـ جمعه گذشته ـ ۲۷ خردادماه ـ خبر داد که از امروز پروازهای تهران - دوبی - تهران توسط شرکت هواپیمایی امارات راه‌اندازی شده و با شرایط خاصی همه هموطنان می‌توانند هر روز به این کشور پرواز داشته باشند.

همزمان مرتضی قربانی ـ دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ  اطلاع داد که امارات متحده عربی از روز پنجشنبه (۲۶ تیرماه) صدور ویزا برای شهروندان ایرانی را از سر گرفته است و امکان ارائه درخواست برای ویزای توریستی وجود دارد. امارات که از اسفندماه سال ۹۸ به دنبال شیوع ویروس کرونا مرزهایش را به روی اتباع همه کشورها بست، اعلام آمادگی کرده بود که با آغاز تابستان، مرزهایش را به روی گردشگران و اتباع خارجی باز می کند، هرچند که در بدو ورود سختگیری‌هایی خواهد داشت.

اما پرس و جوها از آژانس‌های مسافرتی به این نتیجه رسید که امارات در این مدت پاسخگوی درخواست ویزای شهروندان ایرانی نبوده است. هرچند که شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و اماراتی در مسیر تهران ـ دوبی پروازهایی را برقرار کرده‌اند که طبق اظهارات آژانس‌دارها، این پروازها بیشتر برای افرادی است که در امارات اقامت دارند. دفتر هواپمایی امارات در تهران نیز می‌گوید که این ایرلاین در مسیر تهران ـ دوبی هر هفته دو پرواز برای روزهای شنبه و دوشنبه دارد اما در برابر ویزای مسافر هیچ مسؤولیتی را نمی‌پذیرد. سایر کارگزاران و آژانس‌های مسافرتی نیز با توجه به شرایط پیش آمده فعلا برای ویزای امارات اقدامی نمی‌کنند.

علی قربانی ـ دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران ـ با تایید این خبر گفت: امارات از زمانی که اعلام کرد مرزهای هوایی را باز کرده و صدور ویزای توریستی را برای شهروندان ایرانی از سر گرفته، به درخواست ها پاسخی نداده و عملا صدور ویزا برای اتباع ایرانی متوقف شده است.

وی افزود: امارات تا کنون توضیح و یا دلیل رسمی برای توقف صدور ویزا بیان نکرده است اما بنا بر اظهارات برخی کارگزاران دبی احتمالا افزایش آمار مبتلایان کرونا در ایران عامل این تأمل و درنگ امارات بوده است.

قربانی این توضیح را اضافه کرد که صدور ویزای امارات از طریق سفارت این کشور صورت نمی گیرد و اگر در این مدت برخی با سفارت تماس گرفته اند و با این پاسخ مواجه شدهاند که ویزا صادر نمی کنند، علت این است که سفارت امارات نقشی در صدور ویزا ندارد. ویزای این کشور توسط اداره مهاجرت امارات صادر می شود و مسافر امکان ارائه مستقیم درخواست به این اداره را ندارد و باید از طریق کفیل ـ یک شرکت و کارگزار در دبی و یا آژانس مسافرتی که ضمانت مسافر را به عهده می گیرد تا در تاریخ مقرر از این کشور خارج شود ـ اقدام کند. پس از بررسی و تایید مدارک، ویزای متقاضی ایمیل می شود. سوای این توضیحات، از زمانی که اعلام شد امارات صدور ویزا را برای شهروندان ایرانی از سر گرفته، برخی از کفیل ها و شرکت ها درخواست هایی را فرستاده اند اما پاسخی از طرف امارات داده نشده است و مطابق پیگیری ها، فعلا ویزا به ایرانی ها داده نمی شود.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی درباره پروازهای شرکت های هواپیمایی ایرانی و اماراتی که با وجود توقف صدور ویزا همچنان درحال فروش بلیت هستند، اظهار کرد: طبیعتا اگر ویزا نباشد، امکان سفر با این پروازها وجود ندارد. پروازهایی که برقرار شده بیشتر برای مسافرانی قابل استفاده است که کارت اقامت امارات را دارند. این دسته از مسافران هم بهتر است برای جلوگیری از هر گونه ضرر مالی، پیش از خرید بلیت، از برقراری صد درصد پرواز در این مسیر و در تاریخ مورد نظر، اطمینان کامل پیدا کنند.

دیدگاه کاربران

کوروش فرهودیان۱۵۳۴۳۵۵۲۰:۵۸:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۲
مملکت در شرایط اضطراری است حتی یک دلار نباید خارج شود مگر برای تولید اینکه پول خودمان است حرف پوچی است خرید خانه در خارج یا مسافرت خیانت است همان بهتر که ویزا نمیدهد آنها دشمن ایران هستند وطن خودمان را به آنها نفروشید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین