افزایش قیمت ۲۰ درصدی محصولات سایپا و ۳۰ درصدی ایران خودرو/ دلیل افزایش قیمت ماشین چیست؟

گروه اقتصادی الف،   3990501033 ۵۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

تاخت و تاز قیمت‌ها در بازار خودرو، این بار به صورت رسمی و پیوسته هر ۳ ماه یکبار اتفاق می‌اُفتد.

افزایش قیمت ۲۰ درصدی محصولات سایپا و ۳۰ درصدی ایران خودرو/ دلیل افزایش قیمت ماشین چیست؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: «شب گردی دلال‌ها در کوچه پس کوچه بازار خودرو؛ تاخت و تاز قیمت‌ها در بازار خودرو این بار به صورت رسمی و پیوسته هر ۳ ماه یکبار اتفاق می‌افتد. شورای رقابت با افزایش قیمت خودرو به صورت رسمی موافقت کرده است.

طبق اظهارات رئیس این شورا خودروسازان اجازه دارند از این به بعد محصولاتشان را به شکل مدون گران کنند. اجازه افزایش قیمت‌ها فعلا شامل برخی از شرکت‌ها مثل ایران خودرو و سایپا می‌شود که محصولاتشان را ۲۰ درصد گران‌تر کردند.

اتومبیل‌هایی که همیشه بحث بر سر قیمت گذاری و کیفیت آن‌ها در بازار کشور داغ بوده، بازاری که قائدتا باید تحت تاثیر رکود کرونا قرار می‌گرفت، اما ظاهرا دیگر نبود مشتری هم نمی‌تواند قطار این افزایش قیمت را متوقف کند.

یکی از فروشندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بازار خودرو این روز‌ها به شدت ملتهب است و شاهد افزایش قیمت روزانه در بازار خودرو هستیم. ۲۰۶ که تا دیروز ۱۳۰ میلیون به فروش می‌رفت هم اکنون با قیمت ۱۶۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

او بیان کرد: به دلیل افزایش قیمت بیش از اندازه خودرو، خریداران این کالای لوکس به شدت کاهش دارند و دیگر در این بازار مشتری نداریم. افزایش قیمت این روزها بیداد می کند و متاسفانه روز به روز به قیمت ها اضافه می شود.

افزایش قیمت خودرو در بازار و کارخانه هر ۳ ماه یکبار

رضا شیوا رئیس شورای رقابت، با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بازار و کارخانه، گفت: شورای رقابت موافقت کرد که به دلیل وضعیت تورمی که هم اکنون در کشور است، خودروسازان می‌توانند هر ۳ ماه یکبار به بانک مرکزی مراجعه کنند و تورم بخشی را به ستاد تنظیم بازار بفرستند تا قیمت محصولاتشان تغییر کند.

شیوا ادامه داد: در این صورت با تایید بانک مرکزی اگر تورم قابل ملاحظه‌ای بود می‌توانند به همان میزان افزایش قیمت داشته باشند. در حال حاضر هیچ تغییری در فرمول و قیمت خودرو نداریم، اما مجوز داده ایم که هر ۳ ماه یکبار با توجه به تورم بخشی اگر خودروساز‌ها مایل بودند، می‌توانند از طریق ستاد تنظیم بازار اقدام کنند.

رئیس شورای رقابت تشریح کرد: در آن زمان آنچه در فرمول محاسبه کردیم تا پایان خرداد ماه بود و اکنون خودروسازان می‌توانند برای ۳ ماه آینده تورم بخشی را بگیرند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه اگر خودروسازان افزایش قیمت داشته باشند، مجدد شاهد افزایش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود؟ گفت: زمانی که تورم داریم و نهاده‌های تولید افزایش پیدا می‌کنند، هزینه تمام شده هر کالایی افزایش پیدا می‌کند و وقتی افزایش پیدا کند، آنکه تولید کننده است مجبور به افزایش قیمت است.

افزایش قیمت خودرو

افزایش قیمت ۲۰ درصدی محصولات سایپا و ۳۰ درصدی ایران خودرو

کمتر از ۴۸ ساعت می‌گذرد و شاهد افزایش قیمت محصولات سایپا هستیم. شرکت سایپا بعد از ارائه مستندات در خواست افزایش قیمت محصولات خود را اعلام کرد که در نهایت مورد موافقت ستاد تنظیم بازار قرار گرفته است.

براساس قیمت‌های جدید شرکت سایپا در تیرماه امسال تیبا دو از ۶۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان به ۷۷ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان، کوئیک معمولی از ۷۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتومان به ۹۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ساینا آپشنال از ۷۸ میلیون تومان به ۹۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

اما خبر‌های غیررسمی که از این بازار به گوش می‌رسد، حکایت از این دارد که ایران خودرویی‌ها هم در گران کردن محصولات از رقبا عقب نماندند.

یک منبع آگاه، از افزایش قیمت محصولات ایران خودرو خبر داد و گفت: قیمت محصولات ایران خودرو به طور متوسط ۳۰ درصد افزایش قیمت پیدا خواهند کرد.

اما قیمت گذاری خودرو درب کارخانه بی متولی شده و ریش و قیچی افزایش قیمت هم دست خودروسازان افتاده است. افزایش قیمت به کنار، با پیگیری قیمت گذاری خودرو در بازار، تابش رئیس سازمان حمایت از جواب دادن به این سوال امتناع کرده و این قیمت گذاری را گردن نگرفته است.

 

در سال‌های اخیر به دلیل افزایش تورم، کاهش ارزش ریال و سرمایه‌های سرگردان، خودرو از کالایی مصرفی به کالایی لوکس و سرمایه‌ای تبدیل شده و تقاضا برای آن به شدت بالا رفته است. از سوی دیگر کاهش تولید هم مزید بر علت شده تا این جهش قیمت‌ها سرعت بیشتری به خود بگیرد.

پراید که روزی با قیمت ۵۰ میلیون تومان نقل محافل بود حالا با قیمت ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان هنوز هم مشتری دارد. از اختلاف قیمت فاحش بین کارخانه و بازار هم نباید غافل بود که خود آن به کارخانه چاپ پول دلالان تبدیل شده است.

جالب است که خودروسازان به همین افزایش سه ماهه بسنده نکردند و قیمت‌ها در همین ماهی که گذشت ۲ بار افزایش قیمت داشته به طور مثال کوییک سایپا اول تیراژ ۶۹ میلیون تومان، بعد به ۸۹ میلیون تومان رسید و حالا به ۱۰۴ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. رشدی ۴۰ میلیون تومانی فقط در عرض یک ماه!

بازاری آشفته که نه خریداران در آن تکلیف مشخص دارند نه فروشنده، تنها شرایطی که پر سود برای دلالان به وجود آورده است. خریداران واقعی با سری بی کلاه نگران روز‌های پیش رو هستند.

این پا پس کشیدن‌ها و پاسکاری بین وزارت صمت و شورای رقابت در حالی است که همین متولیات ۳ ماه پیش دور یک میز نشستند و وعده قیمت گذاری را داده اند. سوال اینجاست که بالاخره چه کسی به داد مصرف کننده خواهد رسید.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۳۱۹۷۴۰۹:۳۵:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱
بی ارزش شدن پول
ایرانی۱۵۳۲۲۴۹۱۱:۴۳:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۱
دلیلش چیست؟ یکی از مهمترین دلائلش بیماری بورس بازی است ایجاد گرانی عمومی و یغما از جیب بقیه مردم که سهام ندارند را اسمش را گذاشتند رشد سهام و رونق بورس!؟ مگر رشد اقتصادی و رشد تولیدی رخ داده؟ فقط دلال بازی دلیل این رشد نامعقول و سرطانی ارزش سهام و بورس است. این خیانت است به 95درصد مردم بیگناه است برای انتفاع 5درصد. چون رشد چندصددرصدی ارزش سهام اثرش را روی بقیه کالاها گذاشت و قیمتها را بی دلیل حداقل ده برابر کرد در طی چند سال اخیر. الف لطفا منتشر و پیگیری کن
یه الفی۱۵۳۲۲۶۱۱۱:۴۷:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱
علی برکت ا...
ناشناس۱۵۳۳۰۸۴۱۸:۳۵:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱
" دلیل افزایش قیمت ماشین چیست " پاسخ : مردم ایرانی جماعت موقع بالا رفتن میخره اما موقع پایین آمدن نمیخره رفتار ما ایراد داره وگرنه خودرو ساز باید به سودش فکر کنه و این عیب نیست
الياس۱۵۳۱۹۷۸۰۹:۳۸:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱
يه پيشنهاد ساده: فقط يك ماه هزينه گمرك خودروهاي وارداتي حذف شود، ببينيد چه مي شود. البته اگه مسئولين و مافياها بگذارند !!
ناشناس۱۵۳۲۶۶۷۱۴:۲۷:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۱
کجای کاری خودرو خارجی اصلا وارد نمیشه
علی۱۵۳۲۷۸۲۱۵:۳۰:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱
اگه تعرفه سنگین گمرکات برداشته بشه آقا زاده چطوری پز ماشین های مدل ده سال پیش فرسوده خارجی ده برابر قیمتی را به ما بدن؟؟بنظرت ناراحت نمیشن ما هم تویوتا سوار بشیم ؟
ناشناس۱۵۳۳۱۴۲۱۹:۴۵:۲۶ ۱۳۹۹/۵/۱
ارز مورد نیاز برای واردات دارو و خوراک به سختی پیدا میشه اونوقت ازکجا ارز برای واردات خودرو بیاریم.
رضا۱۵۳۱۹۷۹۰۹:۴۰:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۱
هيچ اشكالى ندارد تورم هست و طبق مجوز دولت و بانك مركزي توليد كننده ميتواند بر أساس تورم جنس خود را گران كند كاملا منطقى دولت محترم و مجلس محترم نيز لطف بفرماييد و حقوق كارمندان و كارگران را نيز هر سه ماه یكبار بازبيني نموده و بر أساس نرخ تورم افزايش دهيد ميتوانيم افزايش قيمت اتومبيل را مبنا قرار داده و هر چند درصدى كه خودرو سازها قيمت را بالا كشيدند ما نيز همان درصد را جهت أضافه نمودن دستمزد قبول داريم دست دولت و مجلس محترم هم درد نكنه
ناشناس۱۵۳۱۹۸۰۰۹:۴۰:۲۱ ۱۳۹۹/۵/۱
دلیل افزایش: قلدری خودرو ساز.مسئولان بی کفایت
ناشناس۱۵۳۱۹۸۷۰۹:۴۷:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱
زماني أرز يصورت نجومي بالا مي رود خودرو سازان كه ادعا دارند خودرو ملي مي سازند متناسب با افزايش قيمت أرز قيمت بالا مي برند حالا اگر أرز پايين برود باز قيمت سال به سال بالا مي رود
ملت مظلوم۱۵۳۱۹۹۳۰۹:۵۳:۰۹ ۱۳۹۹/۵/۱
دلیلش انحصار هست هیچ جای دنیا کسی اینقدر پول برای این ماشین های لگن بی کیفیت نمیده مردم باید خرید خودرو را تحریم کنن
ناشناس۱۵۳۲۰۱۴۱۰:۰۴:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۱
اینها که میگن به دلار وابسته نیستیم!!!
ناشناس۱۵۳۲۰۲۸۱۰:۰۷:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱
دلیلش صف بستن ما مردم واسه خرید و تحریم نکردن لگن سازانه
ناشناس۱۵۳۲۰۳۵۱۰:۱۰:۵۰ ۱۳۹۹/۵/۱
از این به بعد هر سه ماه یکبار خ درو گران می شود و آخر سال سمند میشه یک میلیارد
ناشناس۱۵۳۲۲۶۲۱۱:۴۸:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱
پراید صد تومنی هم غیر قابل تصور بود حالا اما به قول شما سمند یک میلیاردی دور از ذهن نیست
ناشناس۱۵۳۲۰۳۸۱۰:۱۱:۴۵ ۱۳۹۹/۵/۱
در رابطه با قیمت خودرو چند نکته وجود داره 1- در دنیا بخش زیادی از بودجه شرکتها صرف مسائل آر اند دی و تحقیقاتی و همچنین مسائل بازاریابی میشه این هزینه ها برای شرکتهای داخلی تقریبا به سمت صفر میل پیدا میکنه 2- در تمام دنیا شرکتها در مواقع بحران دست به تعدیل نیرو و حذف تشکیلات اضافه میکنن در کشور خودمون هم این اتفاق در بخش خصوصی به طور کامل اجرا میشه ولی نمیدونم چرا وقتی بحث به شرکتهای دولتی، بانکها و خودروسازی و موارد مشابه میرسه چنین رویکردی رو مشاهده نمیکنیم 3- خودروسازهای ما در تولیدات جدید علاوه بر افزایش قیمت هر بار از کیفیت خودروها هم کم میکنند و حتی تجهیزات سابق رو حذف میکنند (فکر کنم نیاز به توضیح نباشه که حتی باک بنزین رو هم تا حدی پر میکنن که فقط تا نزدیکترین پمپ بنزین رو جواب بده) 4- تمام مواد اولیه در کشور وجود داره و حتی افزایش قیمت اونها توجیه گر این افزایش قیمت خودروسازها نیست 5- به طور منطقی در حال حاضر ما باید کمترین وابستگی رو به قطعات خارجی برای تولید خودروهای داخلی داشته باشیم بنابراین افزایش قیمت ارز نباید تاثیر زیادی روی قیمت تمام شده بگذارد که در غیر اینصورت خودروسازان باید جوابگو باشند اگر جمع بندی کنیم واقعا قیمت خودرو به هیچوجه منطقی نمیباشد
ناشناس۱۵۳۲۰۴۰۱۰:۱۳:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱
کل دولت شده مسخره بازی ... یعنی تو این هفت سال چه خیری از این پیرپاتال های پرتوقع اشرافی دیدیم؟!!! یک روز میگه قیمت بنزین ثابت است به دروغ و فرداش اعلام افزایش میکنه بعد.... خدایا چه غلطی کردیم این دولت را سر ما خراب کردی.
ایران۱۵۳۲۹۸۰۱۷:۱۸:۳۱ ۱۳۹۹/۵/۱
مجلس جلوشو بگیره .دولت شورشو درآورده
ناشناس۱۵۳۲۰۴۷۱۰:۱۸:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۱
مشکلی نیست دولت بی مسولیت لطف کن هر سه ماه حقوق را افزایش بده
بی چاره ملت۱۵۳۲۰۴۸۱۰:۱۸:۴۱ ۱۳۹۹/۵/۱
سوال بی جواب اینکه کسانی که چند میلیون به خودرو ساز پول داده و ماشینی را پیش خرید کرده اند این تورم شامل حال آن سپرده نمی شود پس چگونه خودرو ساز تورم را در قیمت ماشین اعمال می کند خیلی ساده هرقدر ماشین دیرتر تحویل شود خودرو ساز بیشتر سود میکند مدام صحبت دلالان است دلال واقعی محصول همین دوخودرو ساز هستند و بایک بازی موش و گربه مردم بیچاره را سرکیسه میکنند دولت در خواب خود خواسته و بخشهای نظارتی شریک این ظلم و این داستان نشان از فساد است و بس بیچاره ملت. دیده بان لطفا ورود کنید البته بعید است کاری از پیش ببرید طرف مقابل بسیار فربه شده.
ناشناس۱۵۳۲۰۷۰۱۰:۲۴:۲۲ ۱۳۹۹/۵/۱
دلیل: بی عرضگی و بی لیاقتی دولت
ناشناس۱۵۳۲۱۹۹۱۱:۱۶:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱
هر چی گرونتر بشه من خوشحالتر میشم‌. چون از ماست که بر ماست. وقتی مردم میخرن وضعیت از اینم بدتر میشه
هموطن۱۵۳۲۲۰۲۱۱:۱۹:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۱
بدبختم شدم. پارسال کوییک ثبت نام کردم به خیال اینکه امسال نهایتا ده میلیون افزایش قیمت داره ولی تمام آرزو هام به باد رفت چون همش سی میلیون پیش داده بودم. خدایا بقیه اش رو از کجا بیارم ماشینم رو شهریور تحویل بگیرم. کاش پارسال با همون سی میلیون سکه میخریم الان سه برابر میشد. چه اشتباهی کردم. دیگه رویای ماشین خریدن رو به گور میبریم.
ناشناس۱۵۳۲۲۱۰۱۱:۲۳:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۱
دلیل اینکه دولت قبلا ظاهر رو قدری حفظ میکرد ،حالا کلا خجالت رو گذاشته طاقچه، یعنی چی هر سه ماه میتونه ماشین رو گرون کنه،بعد توقع داریم صاحب خونه سالیانه هم تخفیف بده.
ناشناس۱۵۳۲۷۲۶۱۴:۵۶:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۱
چرا خودرو سازها میتونند هر سه ماه یکبار گرون کنند ولی دولت فشار به صاحب خونه ها میاره که سالی یک مرتبه هم گرون نکنند . البته با این کار گرونی ۴ بار در سال توسط دولت , در کشور رسم خواهد شد
ناشناس۱۵۳۲۲۴۸۱۱:۴۲:۳۹ ۱۳۹۹/۵/۱
متاسفانه همه بازارها رها شده، دیروز یک سر فلنج ساده آب که واقعا هزینه تولید آن کمتر از بیست هزار تومان است را یکصد هزار تومان خریدم!
ناشناس۱۵۳۲۳۳۵۱۲:۱۳:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱
چون همه مسئولین در ایران خودرو و سایپا سهام دار هستند
ناشناس۱۵۳۲۳۶۷۱۲:۳۱:۴۳ ۱۳۹۹/۵/۱
برای گرانی هزاران دلیل می تراشید اما در خصوص ارزانی ......
حسین۱۵۳۲۳۷۱۱۲:۳۲:۴۹ ۱۳۹۹/۵/۱
تازه عطف به ماسبق هم می کنند. خودشان در واگذاری تاخیر کرده اند حال مشتری باید خسارت بدهد. قرار بوده خودرو را 31/4/99 تحویل دهند. قیمت از 1/5/99 تغییر می کند. تحویل خودرو را به تاخیر انداخته اند تا این افزایش قیمت را هم شامل شود.این دیگر ظلم مضاعف است
ناشناس۱۵۳۲۳۸۵۱۲:۳۸:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱
نرخ دلار بهانه ای برای تولید کنندگان بخصوص خودروسازان شده واقعا دولت ومجلس چرا وظیفه خود را انجام نمی دهند تولید به قیمت جان مردم مگر تنها خودروسازان تحت فشارند که فقط آنها را می بینید که از سخنان رهبری هم سوء استفاده میکنند به بهانه جهش تولید نابود کردن مصرف کننده را در پیش گرفته اند
ناشناس۱۵۳۲۳۹۸۱۲:۴۳:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۱
جناب آقای توکلی . برادر . دیده بان. عدالت . شفافیت چرا ساکت هستید ؟ در حالی که دلار 27 هزار تومانی به 19 هزار تومان کاهش یافت چرا باید 30 درصد قیمت توسط دو قلدری که اسمش را خودرو ساز گذاشته اند و قلدر دیگری که اسمش دولت روحانی است افزایش یابد. وچدان این حضرات کجاست که این همه ظلم به مردم می کنند؟
ناشناس۱۵۳۲۴۳۰۱۲:۵۱:۵۶ ۱۳۹۹/۵/۱
قیمت دلار و مسکن و خودرو باهم مشخص میشن هنوز متوجه نشدید
ناشناس۱۵۳۲۴۴۱۱۲:۵۵:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱
رئیس میفرماید تا سه برابر نشود مشکلی نداره و این افزایش های سه ماهه قابل قبول هستند
ناشناس۱۵۳۲۴۵۸۱۳:۰۲:۲۳ ۱۳۹۹/۵/۱
مسولین نگران فروش خودرو تورم برا خودرو سازان هستن چرا نگران یارانه مردم نیستن؟ یعنی 45هزار تومن چرا همون 45 هزار تومن اولین یارانه هیچ تغییری نمیکنه نکنه تورم رو یارانه تاثیر نداره
ناشناس۱۵۳۲۸۷۶۱۶:۲۳:۴۴ ۱۳۹۹/۵/۱
حرف یارانه رو نزن که خط قرمز روحانیه. بنده خدا ..
ناشناس۱۵۳۲۴۶۴۱۳:۰۳:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۱
نگران نباشید تا ونزوئلا شدن از نظر اقتصادی راهی نمانده
ناشناس۱۵۳۲۵۱۸۱۳:۲۶:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱
مشکل گرونی ما خودمون هستیم الان یکماه هیچ کس خودرو نخره ماشین به زیر ۱۰۰میرسه سکه زیر ۷م بازار بورس شکست میخوره
ناشناس۱۵۳۲۸۸۶۱۶:۲۹:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۱
بده تو بورس رونق بشه چرخ تولید بچرخه . ماشین های مارو بدن
ناشناس۱۵۳۳۷۱۶۰۹:۵۱:۰۱ ۱۳۹۹/۵/۲
دوست عزیز اگه ۱۰ سال هم نخری یه عده ای محدود هستن که میخرن و احتکار میکنن ، قیمت خودرو در ایران عرضه و تقاضا مشخص نمیکنه دست های پشت پرده کارهای خودشونو میکنن
مرتضی@۱۵۳۲۵۶۱۱۳:۴۰:۳۳ ۱۳۹۹/۵/۱
بی لیاقتی دووووولت صف بستن مردم برای خرید توروخدا یه بار همه باهم متحد شیم و هیچی نخریم از این لگنا . فقط یه بار
ناشناس۱۵۳۲۶۷۹۱۴:۳۱:۱۹ ۱۳۹۹/۵/۱
من تو پیش فروش قرعه شکی سایپا برنده خرید یک عدد خودرو کویک شدم. نصف مبلغ را دادم و تحویل یک ساله هست و هیچ سودی هم در یک سال به من تعلق نمی گیرد و خودرو ساز می تواند در زمان تحویل هر رنگی که دوست داشت به من بدهد و قیمت هم با وجود اینکه نصف پول را دادم و در قبال پول من سودی نمی دهد قیمت روز هست و تو این یک ماه هم که 40 میلیون قیمت رو بالا برده. فکر می کنید کجای کهکشان راه شیری خودرو ساز ها می تونند چنین قرار دادی ببندند.
ناشناس۱۵۳۲۸۸۰۱۶:۲۶:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱
خودروسازها هم سود نمیدن، هم قرارداد پیش فروش غیرقطعی و به قیمت روزه، هم هر رنگی خودشون دوست داشته باشن میدن، هم هر سه ماه یکبار قیمت رو بالا می‌برن. هر کسی هم دوست نداره بذاره از ایران بره. علی برکت .. تا حالا ..از این سر گردنه تر دیدن؟
ناشناس۱۵۳۳۱۸۰۲۰:۲۹:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۱
حقته این همه اطلاعات داشتی بازم رفتی خریدی پس راضی بودی از شرایط
اکبر۱۵۳۲۶۸۶۱۴:۳۴:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱
من نمی دانم اگر طلا نباشد گرسنه می مانیم .
ناشناس۱۵۳۲۷۱۱۱۴:۵۰:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۱
چند حد
ناشناس۱۵۳۲۷۱۸۱۴:۵۳:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۱
هر چی میخواد گرون بشه لطفا کاری کنید تو صف. نمونیم
ناشناس۱۵۳۲۷۲۹۱۴:۵۹:۲۸ ۱۳۹۹/۵/۱
اين نحوه گراني خودرو توسط خودروسازها مشخص شد كه عامل اصلي گراني خودرو،خود خودروسازان بودند ولي در حرف ان را به گردن واسطه ودلال مي انداختند حالا خيلي واضح وروشن مشخص است نمايندگي ها نقش واسطه ودلالي را داشتند ودولت هم به عنوان سوء استفاده كننده از قيمتها با انها همكاري وهمراهي كرد
ناشناس۱۵۳۲۸۱۲۱۵:۵۴:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۱
اگر گمرکی را کم می‌کردند و اجازه می‌دادند هر نوع ماشین وارد ایران بشه کسی این آشغالا را از سایپا و ایران خودرو نمی‌خرید
ناشناس۱۵۳۲۸۱۹۱۵:۵۷:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۱
نمی‌دونم مردم ما چه گناهی کردند که محکوم به خرید این آشغالا هستند
ایرانی۱۵۳۲۹۱۴۱۶:۴۰:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱
من یه ساینا ثبت نام کردم آپشنال 34700 دادم الان میگن 54000 دیگه باید بری چون قیمت کارخونش 91000 تومنه. من از کجا بیارم؟چه خبرتونه؟ مملکت دست کیه؟
ناشناس۱۵۳۳۰۷۲۱۸:۲۳:۳۴ ۱۳۹۹/۵/۱
موضوع کشور ما مثل این میمونه یه سیلی اومده وتمام داریی شما رامیبره ولی ازدست توکاری ساخته نیست فقط فقط نظاره گر هستی ولی دراین شرایط سخت مسئولین با انداختن تورهای عظیم سرمایه ملت راگرفته وبه یغما می برند
بهنام۱۵۳۳۱۲۴۱۹:۱۹:۰۶ ۱۳۹۹/۵/۱
سلام.پس چرا حقوق کارگران رو ۳ ماه به ۳ ماه بر اساس نرخ تورم بالا نمیبرید.
ناشناس۱۵۳۳۳۲۵۲۳:۰۷:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۱
علت اصلی افزایش قیمت خودرو : نماینده گان مجلس با لابی گری تعداد زیادی نیروی انسانی فاقد تخصص و بهره وری را به این شرکتها تحمیل کرده اند یعنی حدود 2000 نیروی مازاد و از آنجا که در خودروسازی ها پرداخت حقوق و مزایای خیلی زیاد باب است در نتیجه هیچگاه دخل و خرجشان با هم نمی خواند و همیشه مشکلات نقدینگی دارند و این هزینه ها را مصرف کننده بیچاره باید بدهند . و دیگر مگر نه این است یکی دیگر از مشکلات خودروسازان بیان می کنند کمبود تخصیص ارز است لذا اگر واقعا برای تولید خودرو قرار است ارز از کشور خارج شود پس بیایید انحصار را حذف و بگذارید خودرو بدون تعرفه وارد شود و ما هیچگاه راضی به ضرر خودرو سازان نیستیم چون این آقای نعمت زاده دائم منت سر مردم می گذاشت که خودرو سازان دارند ضرر می دهند .
زخم خورده۱۵۳۳۳۷۶۲۳:۵۲:۱۲ ۱۳۹۹/۵/۱
این مدیریت هست،آقایون مسئولین؟ حالا دیدید کسانی که به شما اعتماد نداشتند،حق داشتند،چند سال ..میگذره ؟ برای خودم متاسفم ..
صالح کعب۱۵۳۳۴۲۰۰۰:۳۰:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۲
انقدر صحبت از قانون میکنید آن ببند آن باز کن بعد به راحتی افزایش ۳۰ درصدی و۲۰ درصدی آخه چرا مگه توی سال چند بار افزایش دارید فکر حقوق هم بکنید حداقل برای گرانی افزایش حقوق بگیرید واقعا د یگه همه شده پیمانکاری صبح بلند شده بنزین شده ۳۰ هزار تومان یک روزی هم بلند بشه بگه حقوق هم اضافه شده حتی اگه تومانی ماشین پیشکشتونه والله دیگه قید ماشین زدم
سید۱۵۳۴۳۰۳۱۹:۴۱:۳۶ ۱۳۹۹/۵/۲
بازاری که رقابت توش نباشه به گند کشیده میشه انحصار انحصار انحصار
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین