روایت سالار عقیلی از هفت ماه دوری از صحنه اجرا

گروه فرهنگی الف،   3990431057

سالار عقیلی موسیقی ایران گفت: مردم در شرایط سخت چشم امیدشان به هنرمندان سرزمین‌شان دوخته می‌شود، به همین دلیل تصمیم گرفتم در این شرایط خاص با رعایت همه نکات بهداشتی به عشق وطنم و با آرزوی سلامتی و شادی مردم روی صحنه بروم و کنسرت آنلاین برگزار کنم.

روایت سالار عقیلی از هفت ماه دوری از صحنه اجرا

وطن امروز نوشت: یکی از نکات قابل توجه برپایی کنسرت‌های آنلاین توسط هنرمندان مختلف، تنوع ژانرهای موسیقایی این هنرمندان است اما همگی، کنسرت‌های آنلاین خود را در این شرایط سخت کرونایی به خاطر حفظ روحیه مخاطبان‌شان برگزار کردند. البته ناگفته نماند با اوج‌گیری مجدد شیوع ویروس کرونا، دیگر خبری از برگزاری کنسرت آنلاین نبود تا اینکه سالار عقیلی، حاضر شد در این شرایط سخت به عنوان سردمدار موج جدید برگزاری کنسرت‌های آنلاین، پیشقدم شود و جمعه سوم مردادماه کنسرت آنلاین خود را از طریق اپلیکیشن‌های رسمی کشور برگزار می‌‌کند. 

***

تعطیلی کنسرت‌ها ۲ پیامد منفی برای اهالی موسیقی داشته است؛ یکی بیکاری بسیاری از نوازنده‌ها و عوامل فنی کنسرت‌ها در این ایام است که امیدواریم وعده‌های وزارت ارشاد درباره بهبود وضعیت معیشتی هنرمندان بیکار شده بزودی محقق شود و دیگری بعد روانی قضیه است، چراکه برپایی کنسرت‌ها موجب نشاط علاقه‌مندان به موسیقی می‌شود.

در این باره بسیاری از خواننده‌های مطرح بیکار ننشسته‌ و تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند و با هدف تزریق نشاط به جامعه از همان اواخر اسفندماه در صفحه‌های شخصی‌شان در فضای مجازی به‌تنهایی برای مخاطبان‌شان برنامه اجرا کردند که بشدت هم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، زیرا این عده از خوانندگان کاملا دلی و در ارتباطی صمیمی و بی‌واسطه با مخاطبان‌شان آهنگ‌های درخواستی آنها را برای‌شان اجرا ‌کردند تا تحمل قرنطینه‌های خانگی و این اوضاع سخت کرونایی را برای مردم ساده‌تر کنند.

البته این اتفاق در سایر کشورهای دنیا هم اتفاق افتاد و بسیاری از خوانندگان و نوازندگان تصمیم گرفتند به‌ صورت خودجوش برای مخاطبان‌ خود در فضای مجازی برنامه اجرا کنند. سالار عقیلی خواننده مطرح موسیقی قرار است جدیدترین کنسرت آنلاین کشور را برگزار کند. در ادامه گفت‌و‌گو با این هنرمند از نظرتان می‌گذرد.

* سالار عقیلی این روزها در دوران سخت کرونا چه حال و هوایی دارد؟

مسلما بنده هم همانند همه مردم نازنین کشورم، روزهای سختی را سپری می‌کنم، به هر حال دوران سخت کرونا که به خانه‌نشینی و قرنطینه خانگی بسیاری از اهالی موسیقی انجامیده است، موضوع خوشایندی محسوب نمی‌شود اما به نظرم باید در هر شرایط بهترین بهره را براساس امکانات ببریم.
 
* اگر اشتباه نکنم چیزی حدود 7 ماهی می‌شود که شما در تهران کنسرتی برگزار نکرده‌اید.

بله، تقریبا 7 ماه می‌شود که در تهران روی استیج نرفته‌ام که البته بخش عمده‌ای از آن به اوضاع کرونایی کشور مرتبط است.
 
* از آنجا که شما از آن دست هنرمندانی هستید که همیشه ارتباط خوبی با مردم برقرار کرده‌اید، به طور حتم این 7 ماه خیلی به شما سخت گذشته است.

دقیقا همین‌طور است، البته هنرمندان واقعی بدون همراهی مردم کارشان سخت خواهد بود و چه بسا عزلت و خانه‌نشینی طولانی‌مدت بسیاری از هنرمندان را به لحاظ روحی پژمرده می‌کند، زیرا هنرمند به عشق مردمش نفس می‌کشد و آثار هنری را خلق می‌کند.
 
* شما به همین دلایل در این مدت به ‌رغم خانه‌نشینی ارتباط خود با مردم را قطع نکرده‌اید.

 بنده طی این مدت سعی کرده‌ام از طریق صفحه شخصی خود و با اجرای زنده چند قطعه آهنگ خاطره‌انگیز، ارتباطی بی‌واسطه با مردم داشته باشم، زیرا معتقدم در این روزهای نفسگیر کرونایی که شرایط سختی را سپری می‌کنیم، همدلی و وحدت مهم‌ترین نیاز جامعه است و کوچک‌ترین وظیفه هنرمند این است که در این روزها با تکیه بر هنرش در کنار مردمش باشد تا بتواند در افزایش روحیه مردم در این اوضاع نقش بسزایی ایفا کند.
 
* آقای عقیلی! همان‌طور که اشاره کردید، این روزها حس همدلی مهم‌‌ترین نیاز اقشار مختلف جامعه است و از آنجا که شما به عنوان هنرمندی که بیشترین آثار ملی و میهنی را در تاریخ موسیقی کشور برای مردم خلق کرده‌اید و اغلب آنان به آثاری خاطره‌انگیز برای مردم بدل شده است، به نظر می‌رسد شنیدن این آثار این روزها بیش از همیشه حال مردم را خوب کند.

به هر حال مردم همیشه با لطف و محبت‌شان بنده را شرمنده کرده‌اند و من هم همیشه سعی کرده‌ام هر اثری که می‌خوانم با جان و دل بخوانم و تولید آثار ملی- میهنی هم از این قاعده مستثنا نبوده است. در مجموع همیشه تمام تلاش خود را کرده‌ام که این آثار را با حس عمیق عشق به وطن و مردم کشورم بخوانم تا بیشتر این تاثیر را بر هر ایرانی بگذارد که با لطف خدا و عنایت مردم همه آثار ملی‌ام، لحظات غرورآفرین  و امیدبخشی را برای ملت رقم زده است.
 
* درباره «کنسرت آنلاین» که آخر همین هفته در تالار وحدت برگزار می‌کنید، توضیح می‌دهید؟

در راستای همان دغدغه‌هایی که به اهمیت تزریق روحیه و امید به مردم در این شرایط کرونایی مرتبط می‌شود، تصمیم گرفتم جمعه همین هفته کنسرت آنلاینی را برگزار کنم تا برای میلیون‌ها ایرانی قطعات خاطره‌انگیزی را اجرا کنم.

در این کنسرت، تا آنجا که زمان و شرایط فراهم باشد قطعات مختلفی را که مردم دوست دارند برای‌شان اجرا می‌کنم و امیدوارم مردم با شنیدن این قطعات تا حدودی حال و احوال‌شان مساعد شود و با روحیه بالا این روزهای سخت را پشت سر بگذارند. 
 
* با توجه به اینکه طی روزهای اخیر وضعیت شیوع کرونا خطرناک‌تر شده است، تصمیم‌گیری برای اینکه کنسرت آنلاین برگزار کنید سخت نبود؟

به جرأت می‌توان گفت مردم در شرایط سخت چشم امیدشان به هنرمندان سرزمین‌شان دوخته می‌شود، به همین دلیل به همراه عوامل برپایی این کنسرت تصمیم گرفتم در این شرایط خاص با رعایت همه نکات بهداشتی به عشق وطنم و با آرزوی سلامتی و شادی مردم روی صحنه بروم. 
 
* شما در ایام کرونا یک اثر مشترک هم منتشر کردید که این قطعه مورد توجه خیلی‌ها قرار گرفت. 

قطعه «همدم» با همکاری پرویز پرستویی و فاضل جمشیدی عزیز در راستای پویش «مشاهنر» و برای همدلی و همراهی با مردمی که این روزها در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، منتشر شد.

این اثر با شعری از علیرضا بهرامی، ملودی از فاضل جمشیدی و با تنظیم ارکستر محسن غلامی، از موسیقیدان‌های مقیم مازندران ساخته ‌شد. همچنین نوازندگانی همچون علیرضا احمدی، حسین رودگر، رویا باقرزاده و ارکستر زهی در تولید این قطعه همکاری داشته‌اند. درباره این اثر مشترک باید بگویم ابتدای این قطعه با شعرخوانی و دکلمه زیبا و تأثیرگذار جناب پرویز پرستویی همراه است که روی بیت‌هایی از اشعار مولانا، حکایت امید، صبر، وحدت و شادی را روایت می‌کند. 
 
* و سخن پایانی...

به هموطنان عزیزم می‌خواهم بگویم مطمئن باشید با رعایت نکات بهداشتی و حفظ همدلی از پس این روزهای کرونایی برخواهیم آمد و دوباره در کنار هم و به عشق ایران عزیزمان، «وطنم...» را در کنسرت‌ها همخوانی می‌کنیم. همچنین اجرای پیش رو را به طور ویژه و با تمام وجود به جهادگران کادر درمانی کشور تقدیم می‌کنم و برای همه هموطنانم آرزوی سلامتی می‌کنم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین