درد دل مردم | آزمون استخدامی در بخش خصوصی و هدر رفت پول!/مشکل به کارگیری معلمان بازنشسته به شکل حق التدریسی

گروه اجتماعی الف،   3990429131
درد دل مردم | آزمون استخدامی در بخش خصوصی و هدر رفت پول!/مشکل به کارگیری معلمان بازنشسته به شکل حق التدریسی

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید. این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته :
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد.
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

**********************************

1/مرداد/99

 


  • بهمن 98 ساینا آپشنال ثبت نام کردم 34میلیون و 700هزار تومان دادم .الان دعوتنامه اومده میگه 54 میلیون تومن دیگه باید بدی. خوب اینقد قیمتا رفته بالا.من از کجا بیارم بدم.جالبه تو سایتا همش مینویسن قیمتها تغییر نکرده. لطفا به داد ملت برسید

 

  • سلام
    آزمون استخدامی بخش خصوصی در جریان بوده ثبت‌نام از متقاضیان در حال انجام است.
    متأسفانه نامشخص بودن نیازهای شغلی هر شرکت و محل کار، سبب ایجاد شک و شبهه در این آزمون شده است. به این دلیل که تا قبل از پرداخت هزینه‌ی ثبت‌نام نمی‌توان متوجه شد چه شرکت در چه موقعیت شغلی نیرو نیاز داشته و محل کار کجاست.
    به این ترتیب ممکن است پس از پرداخت وجه، موقعیتی متناسب با محل زندگی و تخصص متقاضی وجود نداشته و پولی که پرداخت کرده است، هدر رود.

 

  • جناب‌اقای‌دکتر‌توکلی‌به‌خدا‌قسم‌نمیدانم‌ازدست‌این‌دولت‌وعواملش‌چه‌کارکنم‌وسرم‌رابه‌کجابزنم‌
    برادرعزیزم‌از‌نمین‌مزاحم‌میشوم‌چندروز‌قبل‌تلفن‌مغاره‌راقطع‌کردند‌که‌بدهی‌دارد‌قبض‌واریزی‌را/
    ۵۴۰۰۰/ریال‌رابردم‌نشان‌دادم‌که‌بدهی‌ندارم‌امروز‌بعداز‌ظهر‌تلفن‌رادوباره‌قطع‌کرده‌اندآخه‌بخدا‌
    مانده‌ام‌بااین‌مسیولین‌چه‌کارکنیم‌بیاییم‌بیرون‌دادبزنیم‌میگویند‌ضدانقلابی‌دادنزنیم‌این‌است‌روزگار‌ما
    اسلامی‌هستم‌پیرمرد‌هفتادوسه‌ساله‌

 

  • مشکل به کارگیری معلم


    سلام
    یکی از بیشترین نیروهایی که آموزش و پرورش فعلاً به خدمت آنان نیازمند است معلمان بازنشسته به شکل حق التدریس است.ایجا چند مشکل هست که خواهش می شود شما پیگیری کنید.
    1-هر معلم تنها 14 ساعت می تواند تدریس کند و نیاز ( آ.پ) بسیار بیشتر از این حرفهاست.
    معلم بازنشسته نیز شاید از نظر مالی نیازمند به درآمد بیشتر باشد.
    حالا سؤال: چرا (آپ) سقف ساعات تدریس را افزایش نمی دهد.. تا هم مشکلات خودش حل شود و هم معلم بازنشسته برخوردار شود؟
    زیرا تن ندادن( آ.پ) تالی فاسد دارد و موجب فساد می شود.. بازنشسته از افراد شاغل که ساعات اضافی تدریس ندارد درخواست می کند تا حقوق به نام آنان پرداخت شود! مثلاً بنده دارای مدرک (فوق لیسانس) هستم و همکارم (فوق دیپلم) است.. حال اگر من بپذیرم که حقوق خود را در حساب من بریزد بر اساس اشل (فوق لیسانس) دریافت خواهد کرد که این فساد محسوب می شود و نکته دوم آنکه (آ.پ) حقوق فوق لیسانس را پرداخته ولی خدمات فوق دیپلم را دریافت کرده است..
    البته نکات منفی دیگری هم دارد که فرصت بیانش نیست..

  • برگزاری دوره های آموزشی در شرایط بحرانی کرونا به چه قیمت؟ در حالی که در سراسر کشور بحران بیماری کرونا به شرایط حساس تر و وخیم تری می رسد و اکثر شهرهای کشور رو به وضعیت قرمز برگردانده اند، اما عده ای همچنان در تلاشند تا با برگزاری دوره های آموزشی با عناوین مختلف و گردهم آوردن جوانان در یک مکان آن هم از سراسر کشور خودنمایی کنند. هفته گذشته در شهر تهران که یکی از خطرناک ترین شهرها در بحران ویروس کرونا نیز هست، وزارت ورزش و جونان با همکاری یونیسف همایش ملی را تحت عنوان کارگاه توانمندسازی درحوزه سلامت و رشد نوجوانان و جوانان در هتل پر هزینه بمدت ۳ روز برگزار کرد و جوانانی از سراسر کشور گردهم آمدند تا در این دوره شرکت نمایند. اینکه شرایط برگزاری دوره های این چنینی که ضرورت آنچنانی ندارند در این مقطع نباید برگزار شوند بر کسی پوشیده نیست اما سوال این است باتوجه به وضعیت خطرناک پایتخت، اصرار به برگزاری این همایش چه تاثیری در ارتقا حوزه جوانان داشته است؟ آیا اگر این همایش به شکل مجازی یا وبینار برگزار میشد خللی در ارتقا فرهنگی و یا سواد سازمان‌های مردم نهاد ایجاد می شد؟ حتما باید هزینه های آنچنانی صرف می شد تا نتیجه دهد؟ امیدواریم متولیان برگزاری این گونه نشست ها توجیه مناسب و منطقی ای برای هزینه کردهای میلیونی آن در شرایط بحران اقتصادی و سلامتی جامعه داشته باشند در غیر اینصورت آنچه به اذهان متبادر می شود نه تنها بی توجهی به سلامت جوانان توسط مسوولین امر است بلکه نشان دهنده هدر رفت سرمایه های کشور در یک شرایط سخت و اسفبار اقتصادی جلوه می نماید.

 

29/تیر/99

  • برخی از مشتریان ایران خودرو یا سایپا در سال‌های 96 تا 98 ، خودرو پیش خرید کرده‌اند و با وجود سپری شدن موعد تحویل آنها و همچنین تکمیل وجه کردن برای تحویل خودرو، همچنان بلاتکلیف مانده‌اند. بسیاری از این خودروها در نمایندگی‌ها وجود دارند و اکثر نمایندگی‌ها، خودروی بدون پلاک را با اصرار و تهدید به آسیب دیدن خودرو، آفتاب سوختگی، خط افتادگی و ... تحویل مشتریان داده‌اند. این در حالی است که خودروهایی مانند ساندرو استپ وی، پارس، انواع 405 و 206، سمند lx بنزینی و دوگانه‌سوز، وانت آریسان، ساینا، کوئیک و ... در سال 99 تاکنون پلاک نشده‌اند و پاسخ‌های ایران خودرو صرفا متوجه ناجا و محیط زیست شده و از ارائه پاسخی صریح و شفاف طفره می‌روند و پیگیری‌ها نیز تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

  • خواهشمندم مسئلهٔ کم‌بودن مستمری معلولان بهزیستی را پیگیری فرمایید!

    یکم این‌که معلولان به دسته‌های معلولیت کم، زیاد و شدید و این‌ها تقسیم می‌شوند و میزان مسمتری یکسان است و این مستمری بسیار کم به‌ویژه پاسخ‌گوی نیاز معلولان شدید و مطلق نیست که اکثریت آن‌ها با بیکاری و بی‌پولی بدتری دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

    دوم این‌که از مهرماه ۱۳۹۸ تاکنون مبلغ واریزی به حساب ما ۱۰۸+۶۳ تومان یعنی ۱۷۱ تومان است [و همیشه در دو بخش واریز می‌شود که جدا نوشتم]. از شهریورماه ۱۳۹۸ به قبل و به‌گمانم حدود دو یا سه سال این مبلغ ۱۰۸+۵۳ تومان یعنی ۱۶۱ تومان بود. پیش از آن دوره هم این مبلغ ۹۵+۵۳ تومان یعنی ۱۴۸ تومان بود. چندین سال پیش که آن ۹۵ تومان افزوده شد، بهانه‌ای شد که درصد افزایش بالا بوده و دیگر نمی‌توان چندان افزایش داد. بنابرین «هر چند سال یک‌بار» آن هم «یکی از این دو واریزی» به‌میزان «۱۵ تا ۲۰ درصد» افزوده شده ولی گفته شده‌است که مستمری ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده‌است!

    سوم این‌که ما معلولان وقتی با ساختمان‌های بزرگ و امکانات هر بخش ادارهٔ بهزیستی در شهرها و به‌ویژه مرکز هر استانی روبرو می‌شویم و این همه حقوق‌بگیر و کاغذبازی و غیره را می‌بینیم و وقتی برای گرفتن منشی در آزمون استخدامی و نامهٔ تخصیص سهمیهٔ ۳ درصد اشتغال معلولان و دیگر نامه‌ها بارها به ادارات مراجعه می‌کنیم و وقتی برای گرفتن یک کمک ناچار به گدایی و شرح بسیار و باآب‌وتاب مشکلات می‌شویم وگرنه نمی‌پذیرند، فقط به این پرسش می‌رسیم که چرا بروکراسی و هزینه‌های اضافی کمتر نمی‌شود و مبلغی شایان‌تر به همهٔ معلولان داده نشود تا هرکس هرجور خواست مدیریت کند؟ مثلاً یکی نیاز به سفر بیشتر دارد و یکی نیاز به رایانه و…. البته می‌دانم که این پرسش به همین ریخت کنونیش ناپخته است ولی جای درنگ و نقد وضعیت کنونی و برون‌رفت از آن را ندارد؟

 

  • شما رو به خدا درباره رعایت نرخ ها در بین اصناف تذکر بدید. قفل فرمان بنده باز نمی شد کلید ساز آوردم و مشکل را حل کرد. البته با خراب شدن قفل! با این حال رقم مطالبه اش را ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد!! بنده البته زیر بار نرفتم و نصف این مبلغ را پرداخت کردم اما واقعا در این مواقع به چه کسی؟ کی؟ و کجا؟ باید مراجعه کرد که که حق آدم ضایع نشود. تجربه ناکارآمدی نظارت اتحادیه اصناف را همه ما داشته ایم. خود بنده یک بار برای تست اصالت یه کالا به یکی از همین اصناف د رخیابان نوفل لوشاتو مراجعه کردم. در کمال تعجب حتی خود ان ها ههم نمی توانستند تشخیص بدهند کالایی که باقیمت بالا خریداری شده اصل هست یا خیر؟!!! پس این اتحادیه های اصناف به چه دردی می خورند !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

آخرین عناوین