قیمت خودرو اصلاح نشود، قطعه‌سازان و خودروسازان با هم غرق می‌شوند

گروه اقتصادی الف،   3990426158 ۴۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

ایسنا نوشت: عضو انجمن همگن قطعه‌سازان کشور معتقد است، اگر اصلاح قیمت خودرو انجام نشود، خودروسازان و قطعه‌سازان با هم غرق خواهند شد.

بابک کریمخان در نشست امروز (26 تیر) قطعه‌سازان کرمانشاه با مدیرعامل ایران خودرو که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به مشکلات مالی متعددی که امروز قطعه‌سازان با آن مواجهند، اظهار کرد: با این نوسانات نرخ ارز قراردادهای 120 روزه‌ای که خودروسازها با قطعه‌سازان می‌بندند عادلانه نیست و با وجود همین قراردادها نیز گاهی پول قطعه‌سازان تا چندین ماه پرداخت نمی‌شود.

وی همچنین از تاخیر در اصلاح قیمت‌های سال 1398 گلایه کرد و ادامه داد: اسناد اصلاح قیمت‌های سال گذشته چند روز قبل و با تاخیر چندین ماهه به دست ماه رسید که منجر به نصف شدن سرمایه ما به اندازه فاصله دلار یازده هزار تومانی تا دلار 24 هزار تومانی شد.

عضو کمسیون صنعت خانه صنعت و معدن ایران تاکید کرد: برای اصلاح قیمت سال جاری نیز قیمت‌ها در تیرماه بر اساس دلار 18 هزار و 500 تومانی تعیین شده، در حالیکه اکنون صبحت از دلار 24 هزار تومانی است.

به گفته کریمخان، هم اکنون قیمت تمام شده تولید قطعات خودرو 70 تا 80 درصد گرانتر نسبت به سال گذشته برای قطعه سازان تمام می‌شود و با ادامه این روند دیگر توانی برای تولید آنها باقی نخواهد ماند.

کریمخان خواستار اصلاح قیمت خودرو برای حل این مشکلات شد و تاکید کرد: بخش زیادی از مشکلات کنونی ناشی از آن است که اجازه اصلاح قیمت به خودروسازان داده نمی‌شود و فروش محصولات آنها با زیان همراه است و به تبع آنها نیز امکات پرداخت بدهی خود به قطعه سازان را ندارند.

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان کرمانشاه اصلاح قیمت‌ها را برای رکورد زدن در تولید خودرو ضروری دانست و افزود: در غیر اینصورت کیفیت خودرو که خطر قرمز است دیگر اولویت نخواهد بود و فقط تولید در اولویت قرار می‌گیرد.

نقشه راه قطعه‌سازی کرمانشاه برای دو سال آینده تدوین شود

سیروس کوهستانی یکی دیگر از فعالان صنعت قطعه‌سازی استان کرمانشاه نیز از کارخانه ایران خودرو کرمانشاه به عنوان لکوموتیو صنایع قطعه‌سازی استان یاد کرد و ادامه داد: برای این منظور نیازمند تدوین یک نقشه راه برای مهندسی تامین قطعات خودرو هستیم که نه تنها نیاز کرمانشاه، بلکه نیاز استان‌های دیگر منطقه را نیز پوشش دهد.

وی افزود: این نقشه راه باید برای دو سال آینده تدوین شود و بر اساس آن زنجیره تامین پنج استان غرب کشور پوشش داده شود.

کوهستانی تدوین این زنجیره تامین را برای بقای ایران خودرو کرمانشاه و قطعه سازان استان ضروری دانست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۲۵۷۱۸۰۸:۱۹:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۲۷
به .. که غرق شوند ،هر روز قیمت این فرغونهای بی کیفیت رو افزایش میدید کاری هم به مشکلات مردم ندارید ،دولت و سایر قسمت‌ها.. هم چون از این کارخانه ها درآمد هنگفت و مفت بدست میارن با این جماعت همراهن و منافع یک ملت رو فدای منافع خودشون میکنن ،..
ناشناس۱۵۲۵۷۳۲۰۸:۴۶:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۲۷
خطای راهبردی در این صنعت را کسی نمیخواهد تغییر رویه دهد؟ دلار بالا میرورد ، اصلاح قیمت رو به بالا، دلار اگه پایین بیاید ، اصلاح قیمت رو به بالا و .... انحصار یعنی همین
ناشناس۱۵۲۶۰۴۹۱۵:۱۶:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۲۷
با توجه به اینکه خیابانهای شهرها دیگر کشش خودرو جدید را ندارند لذا لازم است هزینه های این دو کارخانه صرف واردات اتوبوس شود و سوله های این دو کارخانه و سوله های قطعه سازان را به ..
ناشناس۱۵۲۶۰۵۰۱۵:۲۰:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲۷
عبور و مرور خودرو شخصی را ممنوع کنید حمل و نقل فقط از طریق اتوبوس و مینی بوس و آژانس خودرو دیگر تولید نکنید هزینه های انرا صرف خرید اتوبوس و مینی بوس و مترو و مسافر کش های عمومی کنید
ناشناس۱۵۲۵۷۴۰۰۹:۰۱:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۲۷
قيمت خودرو بايد برسد به پرايد ١٠٠ و پژو ١٥٠ ميليوني انشاالله
امیر۱۵۲۵۷۴۹۰۹:۱۵:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۲۷
یاخدا. این همه افزایش قیمت براتون بازم کمه. پراید شده ۱۰۰ میلیون خب عزیزان دلم پراید بکنن ۵۰۰ میلیون راضی میشید اونوقت دیگه کیفیت توی اولویت قرار میگیره. همین الانم خیلیا توان خریدش رو ندارند اگه بیشتر بره بالا تقاضای وجود نداره. پارس هم بکنید ۱ میلیارد و ۲۰۶ هم به نظرم ۸۰۰ میلیون قیمت خوبیه و سربه سر هست براتون.
شاهرخ۱۵۲۵۸۵۰۱۱:۱۷:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۲۷
بالاخره باید حقوق و مزایای فوق ویژه مدیران و مهندسان دو خودرو ساز در مقام مقایسه با سایر بخش های دیگر از جایی پرداخت شود فیش حقوق یک مهندس از هر طرف گذاشته شود تا اختلاف فاحش درآمدها معلوم شود
ناشناس۱۵۲۵۹۵۲۱۳:۱۱:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۲۷
بر اساس قیمتهای مواد اولیه امروز با این نرخ دلار و هزینه های تولید، قطع به یقین و بنابر نظر کارشناسان بی طرف، خودرویی مثل پژو 405 بیشتر از شصت میلیون در بازار قیمت ندارد. این قیمتهای صد وسی میلیونی نتیجه انحصار و هزینه های جانبی خودروسازان و سوء مدیریت انباشته است که می خواهند تاوان آن را از جیب مردم بیچاره که اسیر و گروگان اینها شده اند بیرون بکشند.
ناشناس۱۵۲۶۱۴۳۱۸:۰۷:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲۷
پراید رو کارخونه صدمیلیون نمیده، سودش تو جیب دنباله بدون زحمت
ناشناس۱۵۲۵۷۶۳۰۹:۲۵:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲۷
اميد واريم زودتر غرق شوند تا مردم ايران هم مانند كشورهاي همسايه كه ايران خودرو وسايپاندارند ولي بهترين خودروهاي روز از نظر ايمني وامكانات با قيمت كمترسوار ميشوند ماهم استفاده كنيم واز شر پرايد،پژو كه سالها است در دنيا منسوخ شده رهايي يابيم
ناشناس۱۵۲۵۸۲۱۱۰:۵۱:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۲۷
با این قیمت دلار یک ماشین معمولی بدون گمرک 500 میلیون درمیاد دوست عزیز. با 3000 دلار که میشه 75 تومن میشه یه ماشین کنترلی حرفه ای خرید نه ماشین.
رضا۱۵۲۵۹۷۶۱۳:۴۸:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۷
عزیزم در آن صورت شما سوار .. قاطر خواهی شد نه خودروی خارجی روز مملکت ارزی برای واردات خودرو و هیچ چیز ندارد باید جنس ایرانی مصرف کنی یا مصرف نمی کنی حتی غذا
علیرضا۱۵۲۵۷۷۳۰۹:۴۰:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۲۷
سلام گرونی در قیمت خودرو مانند دومینو بنزین است هروقت میخواند گران کنند میگویند بنزین در کجا یک دلار است و اینجا یک دهم .خب ما چه کار کنیم که مسیولین بی لیاقت نمیتونند قیمت ها رو ثابث نگه دارند و هر سال تورم واقعی ۱۰۰ درصدی داریم یادمان باشد سال ۹۰دلار۱۰۰۰ تومان بود دربازار آزاد. در موردماشین هم تاحدی دورغگویی است چون فولاد مبارکه به خودروساز سهمیه ورق زیر ده هزار تومن میده خیلی قطعه سازها بیشتر آهن فروش شدند تا تولید کننده بیچاره مردم دست از همه جا کوتاه
ناشناس۱۵۲۵۷۸۸۱۰:۱۵:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲۷
بروید .. عاملان قتل 25 هزار انسان در سال.
ناشناس۱۵۲۵۷۹۵۱۰:۲۵:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۲۷
انشاالله به فضل الهی هر چه زودتر این خبر خوش به وقوع بپیوندد
حمید رضا نعیمی۱۵۲۵۸۰۶۱۰:۴۱:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۲۷
وقاحت و ..را تا حد اعلا رسانده اند این آقایان قطعه ساز و خودروساز.امیدوارم کلا این صنعت تعطیل بشود هم آمار تلفات ماشینهای بی کیفیت صفر میشود هم هوای پاکیزه تری خواهیم داشت.
ناشناس۱۵۲۵۸۱۵۱۰:۴۸:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲۷
وای بر ایران خودرو و سایپا
amir۱۵۲۵۸۱۶۱۰:۴۹:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۲۷
هرچی فکر کردم چی بنویسم چیزی به ذهنم نرسید. اصلا دیگه ذهنی برامون نگزاشتین.
ناشناس۱۵۲۵۸۴۲۱۱:۱۰:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۲۷
خدایا! الان تنها یک آرزو دارم و آن، جمع شدن بساط خودروسازان وطنی (تابوت سازان) است.
ناشناس۱۵۲۵۸۵۸۱۱:۲۴:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۲۷
همین الانم خیلی ها که مصرف کننده واقعی هستند توان خرید ندارند ببرید تا جایی دلتان می خواهید بالا! ولی افزایش قیمت باعث نجات شما رانت خواران و ..این صنعت نخواهد شد.
بنده خدا۱۵۲۵۸۶۰۱۱:۲۵:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲۷
باسلام درب ها را باز کنید و بگذارید خودرو های خارجی با کیفیت وارد کشور شود و آنوقت مسئله ای نیست شما هرچقدر که میخواهید قیمت ها را ببرید بالا مثلا" پراید را بکنید یک میلیارد تومان ، .. بس است دیگر،
ناشناس۱۵۲۵۸۷۰۱۱:۳۴:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۲۷
زودتر .. که جان و مال مردم در این صنعت کمتر از بین برود .
ناشناس۱۵۲۵۸۷۲۱۱:۳۷:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۷
برید ..لطفا که مردم آرزو به دل موندن برای یه چهارچرخه
ناشناس۱۵۲۵۹۰۶۱۲:۰۷:۳۸ ۱۳۹۹/۴/۲۷
وقتي نمي تونيد ،چه اصراري داريد كه ما مي توانيم،
ناشناس۱۵۲۵۹۲۷۱۲:۳۴:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۲۷
همیشه شعار خودکفایی می دادند، حالا همه چیز رو با دلار بیست و چهارهزار تومانی محاسبه می کنند؟؟!!! صنعت خودرو ایران شده یک اژدهای هزار سر که هر چی میخوره سیر نمی شوند. کجای دنیا خودرو با مدل بیست سال پیش، گران می شود؟
ناشناس۱۵۲۵۹۲۸۱۲:۳۷:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۲۷
ای خدای بزرگ زودتر این خودروساز ها و قطعه ساز های ما رو ..
ناشناس۱۵۲۵۹۳۵۱۲:۵۲:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۲۷
بندگان خدا در ضرر هستند باید گرون بشه.
ناشناس۱۵۲۵۹۴۸۱۳:۰۸:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۷
معادله بسیار ساده است، خودرو ساز به اندازه ظرفیت تولید خود پیش فروش کند، مابقی نیاز بازار خودرو دست دوم هم قیمت خودروی داخلی با حداکثر سن ۵ سال وارد شود. وقتی عرضه و تقاضا به تعادل برسد قیمت اصلاح میشود.
ناشناس۱۵۲۵۹۵۱۱۳:۱۰:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۲۷
پراید ۱۰۰ میلیونی است اگر گرانتر شود باید برگردیم به دوران کالسکه و گاری و تخت روان و .. سواری و کجاوه
ناشناس۱۵۲۵۹۶۷۱۳:۳۸:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۷
عجب رویی دارید بخدا
ناشناس۱۵۲۵۹۶۸۱۳:۴۰:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۲۷
امیدوارم .. تا یکبار برای همیشه از این صنعت فشل و مرکز انواع رانت کشور ؟آزاد شود،
ناشناس۱۵۲۵۹۸۸۱۳:۵۸:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲۷
یعنی دارین فضاسازی میکنین برای افزایش قیمت بیشتر یعنی سیرمونی ندارین
ناشناس۱۵۲۶۰۳۲۱۴:۵۹:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۲۷
از وقتی خوندن نوشتن یاد گرفتم تا الان که 50سالمه دبیر انجمن قطعه سازان از ضرر و زیان تولید ودرخواست افزایش قیمت و..حرف می زنه بابا چرا تمام نمی شید همه از دست شما و این لگن سازا رانتی راحت شن
رمضانی۱۵۲۶۰۵۴۱۵:۲۴:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۲۷
امیدوارم که خودروسازان و قطعه سازان داخلی هر چه زودتر .. .. .. شر آنها از مردم دفع شود
محمد۱۵۲۶۰۶۹۱۵:۴۶:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲۷
سفره حضرت ابوالفضل پهن میکنیم تولید این ..ها متوقف شود. الهی آمین که تمام شوند.
فرشاد۱۵۲۶۰۷۴۱۵:۴۹:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۲۷
واقعا خجالت ..آقا در این دو به اصطلاح خودرو ساز رو ببندید تا حداکثر یک بخش بیکار و بدبخت میشن نه کل ممکلت بابا بس کنید، آخه شما سیر نمیشید؟؟!!!!!
ناشناس۱۵۲۶۰۹۳۱۶:۲۹:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲۷
صنعتی که فرغون تولید می کند و دست مردم می دهد همان بهتر که درش تخته شود
ناشناس۱۵۲۶۰۹۸۱۶:۳۷:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۲۷
وقتی که فرغون داخلی با دلار سنجیده میشه چرا همون خوردوهای خارجی با دلار خریداری نکنیم؟ خودروی تولید خارج 2020 کجا و پراید و پژوی 30 سال پیش کجا!
ناشناس۱۵۲۶۱۴۵۱۸:۰۹:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۲۷
چند بار با این کلک ها مافیای خودرو را داغ نگه داشتید. مشکل صنعت خودرو وقتی رفع میشه که تعرفه واردات برداشته بشه یا حداکثر در مجموع 20 درصد اون هم برای کسب درآمد دولت باشه اون وقت ببینید هم اشتغال بیشتر ایجاد میشه با نمایندگی ها و خدمات پس از فروش و حتی آوردن تولید برندهای خارجی به داخل و هم اینکه عده کمتری جان خود را از دست می‌دهند از سر بی کیفیتی تولید داخل و هم اینکه سود خالص دولت بیشتر میشه ولی فقط سفره مافیای قطعه و خودرو از بین میره که این واقعا به کام مردم شیرین و به کام بعضی ها تلخ تر از هر تلخی است. اگر قرار بود این صنعت به جایی برسه تو این چند دهه رسیده بود روی یک اشتباه نباید زیاد پافشاری کرد فقط منابع ملی را هدر می دهید و ظلم میشه به مردم بیایید نگاه تجاری و حتی کسب سود خودتان را اصلاح کنید این دیگه جواب نمیده. بعد هم که هر سال میگید بشکسته و نابود میشه یا در حال شدنه پس دلیل این همه پافشاری چیه واقعا؟! این کلک ها دیگه جواب نمیده.
ناشناس۱۵۲۶۱۵۶۱۸:۲۱:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۲۷
فکر نمیکنم در تمام دنیا و تمام تاریخ ،در هیچ کشوری دولتی وجود داشته باشد که اینچنین از دو شرکت ،حتی به قیمت هدر دادن خون شهروندان آن کشور حمایت همه جانبه کرده باشد تا به ازای گران کردن مداوم محصولاتشان ،هر روز کیفیت آن محصولات را پایین بیاورند و مردم هم هیچ فریاد رسی نداشته باشند تنها به این علت که از این حمایت سود سرشاری عاید یکسری..میشود..لااقل اندکی آزاده باشید .
شهروز۱۵۲۶۱۶۴۱۸:۲۸:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۲۷
انشاا... هرچه زودتر همه با هم تمام بشوند
ناشناس۱۵۲۶۱۶۶۱۸:۳۱:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۲۷
زودتر این خودرو بنداز .. تمام بشه همه راحت شوند.
ناشناس۱۵۲۶۱۸۱۱۸:۴۱:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۲۷
منظورش اینه که خودروساز قیمت رو بالا برده پراید رو هم کرده صد میلیون ، ولی پول قطعه ساز رو نمیده . گرفتی چی شد ببم ؟
ناشناس۱۵۲۶۱۹۷۱۸:۵۴:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۲۷
به به یعنی چه قیمتی رو این لکنته های تولیدی تون بذارید از غرق شدن نجات پیدا میکنید؟ پراید ۲۰۰ میلیون تومان خوبه؟ یا سمند ۵۰۰ میلیون؟ الهی به حق ..
ناشناس۱۵۲۶۲۴۴۲۰:۱۵:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۲۷
منظورت از اصلاح چیه؟! یعنی گرانی بیشتر؟!!!
ناشناس۱۵۲۶۲۶۶۲۱:۱۷:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۲۷
انشاله زودتر غرق شید ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین