جزئیات اعمال محدودیت‌‌های کرونایی در پایتخت از روز شنبه/ طرح ترافیک همچنان پابرجاست

گروه اجتماعی الف،   3990426149 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره اعمال محدودیت‌‌های کرونایی در تهران از روز شنبه توضیحاتی ارائه داد.

جزئیات اعمال محدودیت‌‌های کرونایی در پایتخت از روز شنبه/ طرح ترافیک همچنان پابرجاست

به گزارش تسنیم، محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره اعمال محدودیت‌‌های کرونایی در تهران از روز شنبه گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا محدودیت‌های اعمال شده به صورت منطقه‌ای است و مثل روزهای ابتدایی شیوع کرونا محدودیت‌ها در سطح کشور نیست؛ اعمال محدودیت در شهر تهران حساسیت بیشتری دارد زیرا تهران پایتخت است و با سایر شهرها از نظر تجاری ارتباط دارد.

وی افزود: برگزاری مراسم‌ و همایش‌ها ممنوع است؛ کارکنان ادارات دولتی یک سوم کاهش پیدا خواهند کرد، یعنی دو سوم کارکنان باید در ادارات حاضر شوند؛ استخرهای سرپوشیده با محدودیت فعالیت مواجه خواهند بود. نگرانی ما از استخرهای سرپوشیده مشکل تهویه آن‌‌هاست؛ برخی استخرهای سرپوشیده دارای سطوح مشترک هستند که باعث شیوع کرونا می‌شوند و به همین دلیل با محدودیت فعالیت مواجه شدند؛ همچنین فعالیت باشگاه‌های ورزشی پر برخورد یک هفته ممنوع است.

فرهادی ادامه داد: در ورزش‌‌های تیمی فقط لیگ برتر آن هم به دلیل تعهداتی که به فیفا دارند با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی فعالیت دارند؛ باشگاه‌های کشتی، کاراته، تکواندو و جودو تعطیل خواهند بود؛ انجام ورزش‌هایی مثل دو و ورزش همگانی در پارک‌ها با گروه‌‌های 50 نفره و با حفظ فاصله اجتماعی ممنوع نیست و مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

وی گفت: فعالیت باشگاه بدنسازی منوط به تایید همکاران وزارت ورزش و فدراسیون‌‌هاست، آن‌‌ها باید تایید کنند که باشگاه، دارای تهویه مناسب و شرایط تمرینات انفرادی هست یا خیر؛ سپس همکاران و بازرسان بهداشت نیز باید آن را تایید کنند در آن صورت نیز ورزش بدنسازی باید به صورت انفرادی انجام شود.

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت درباره سایر محدودیت‌‌های شهر تهران تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌‌ها تعطیل است؛ مدارس شبانه‌‌روزی نیز تعطیل است؛ دورکاری شاغلین گروه‌‌های حساس باید صورت پذیرد؛ فعالیت کافه‌‌ها، قهوه‌‌خانه‌‌ها و چایخانه‌‌ها به خصوص با عرضه مواد دخانی ممنوع است؛ باغ وحش و شهربازی، مراکز تفریحی آبی، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌‌های ورزشی سالنی تعطیل هستند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه نظارت بر این اماکن خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هفته گذشته ستاد ملی کرونا تمامی دستگاه‌‌ها و سازمان‌‌های درگیر، موظف به نظارت در حوزه خود هستند؛ واحدهای صنفی، اتاق اصناف مسئول نظارت اولیه هستند.

وی با ارائه مثالی تصریح کرد: نظارت بر باشگاه‌‌های ورزشی برعهده واحدهای استانی وزارت ورزش و نظارت بر مترو و اتوبوس‌‌ها، برعهده شهرداری تهران است و ناظر عالی در تهران، وزارت بهداشت، دانشگاه‌‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران هستند که باید گزارش‌‌های خود را به ستاد ملی مبارزه با کرونای استانی اعلام کنند.

وی درباره لغو طرح غربالگری دانش‌آموزان گفت: تا جایی که من اطلاع دارم آموزش و پرورش آزمون سمپاد را متوقف کرد و غربالگری دانش‌آموزان نیز متوقف شده است.

طرح ترافیک فعلاً لغو نمی‌شود

همچنین در این برنامه، کرمی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران، درخصوص لغو طرح طرح ترافیک گفت: طرح ترافیک دارای مزایا و معایبی است که در ستاد ملی درباره آن مباحثی مطرح شده است، تصمیم بر این است که فعلا طرح ترافیک ادامه پیدا کند اما لغو یا اجرای آن تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و در بحث‌‌هایی که انجام شده است لغو آن مصوب نشده است و در نتیجه قابل اعمال نیست. در مورد حمل و نقل عمومی نیز تصمیم جدیدی گرفته نشده است و استفاده از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی اجباری است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۲۵۵۵۰۲۳:۱۳:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۶
اصل کار همون طرح ترافیک بود که باعث تجمع در مترو میشه
ناشناس۱۵۲۵۹۳۶۱۲:۵۲:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۲۷
نمی خواهیم که بیماران قطره چکانی بیایند بیمارستان اصلا توجیه اقتصادی نداره فقط مراجعات طوفانی نشود کافیه
ناشناس۱۵۲۶۳۰۰۲۲:۰۵:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۷
البته امیدوارم تجمع های دیگه هم تعطیل بشه مشهد .. با اینکه مدت زیادیه که وضعیت قرمز داره هم عروسی برگزار میشه هم عزا و هم نماز جمعه و هیچکس به فکر این شهر نیست
ناشناس۱۵۲۵۵۶۷۲۳:۳۹:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۲۶
اين چيزها كه اعلام كرديد راه مقابله با كرونا نيست
ناشناس۱۵۲۵۶۰۴۰۰:۲۵:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۲۷
هرجا که به ضرر دولت است ولو جان انسانها در خطر باشد مثل طرح ترافیک پا برجاست
ناشناس۱۵۲۵۶۸۳۰۴:۱۳:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲۷
تاثیری ندارد دوره پنهان بیماری حداقل ۱۴ روز است
احمد۱۵۲۵۷۲۶۰۸:۳۹:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۲۷
ماشااله و آفرین . اقدامات بجا و موثر . حتما کرونا شکست میدیم . راستی با چی میری سرکار . مترو . بی ارتی ا ....
ناشناس۱۵۲۵۷۵۳۰۹:۱۹:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۲۷
مزیت های طرح ترافیک در شرایط کرونایی چیست؟ چرا با جان مردم بازی می کنید؟ برای وسایل عمومی که کاری نمی توانید بکنید پس فعلا بگذارید مردم از وسایل شخصی استفاده کنند تا اتوبوس و مترو هم خلوت شود.
ناشناس۱۵۲۵۸۱۳۱۰:۴۶:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۷
درآمد بهتر است یا جان مردم موضوع انشا است
ناشناس۱۵۲۵۸۳۲۱۱:۰۳:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۷
تنها مزیت طرح ترافیک = پر کردن جیب بعضی سازمانها
آریابان۱۵۲۵۷۸۷۱۰:۱۱:۲۸ ۱۳۹۹/۴/۲۷
تداوم طرح ترافیک در یک کلام یعنی : اصرار شهرداری به درآمد زائی !!!!!!!!! علیرغم ثبت نام بموقع در سایت مربوط به بهره مندی هر خودرو از 16 نوبت ورود مجاز !!!!! به محدوده طرح ، اخیرا مشاهده کردم که برای 2 بار ورود که غیر مجاز !!!!! تلقی شده هر بار مبلغ 33 هزار تومان از حساب کاربری ام برداشت شده !!!!!! ظاهرا سایت بیکار است ولی دوربین ها بشدت فعال و البته غیر دقیق !!!!!!
ناشناس۱۵۲۵۹۱۲۱۲:۱۳:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۲۷
درست است که شهرداری توپ را به زمین ستاد ملی کرونا می اندازد ولی همگان می دانند با لابی گری جلوی لغو طرح ترافیک را می گیرد.جان مردم برایش اهمیت ندارد. پول مردم و درآمد برایش مهم است.همه میدانند مترو و اتوبوس یکی از نقاط تجمع در محیط بسته است. که فوق العاده خطر سرایت را بالا می برد.شهرداری و ستاد کرونا افراط و تفریط را کنار بگذارند و راه میانه را برگزینند. یعنی کلا طرح ترافیک را زوج و فرد کنند. اینگونه نه به مرکز شهر فشار می آید و نه به مترو. عجیب است در این حد هم مسئولین شهری متوجه نمی شوند. مانند ماسک زدن که اوایل می گفتند اصلا ضروری نیست.ولی الان می گویند ضروری است. کافیست به عقل خودمان هم قبل از بیانیه های سازمان بهداشت جهانی که هر بار یک چیزی می گوید رجوع کنیم.مسلما ماسک زدن مهم است چون برخی ها علامت ندارند و فکر می کنند سالم هستند ولی براحتی بقیه را آلوده می کنند.اینرا باید حتما سازمان بهداشت جهانی میگفت تا عقلمان هم قبول کند که ماسک بهترین وسیله است؟
ناشناس۱۵۲۶۰۶۱۱۵:۳۰:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۲۷
فارغ از جنبه مادی، یکی از موارد طرح ترافیک و ایرادی که شهرداری میگیره مبنی بر ورود پلاکهای شهرستانها برای مسافرکشی و .. توی تهرانه که به نظر من باید راهکاری برای مقابله با این ورود گرفته بشه بعدش طرح ترافیک برداشته بشه
ناشناس۱۵۲۶۱۴۷۱۸:۱۰:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۲۷
اون کسی که نشسته اونجا و این تصمیمات .. رو برای مردم میگیره هم ماشین اداره داره هم راننده و طرح ترافیک هم براش مهم نیست اصلا چیزی بنام مردم عادی براش مهم نیست
فالانژ۱۵۲۶۲۶۳۲۱:۱۵:۴۴ ۱۳۹۹/۴/۲۷
واقعا وحشتناکه مترو و اتوبوس ملت رخ به رخ به جای اینکه بنزین سهمیه بیشتر کنید ملت تشویق به استفاده از وسائل نقلیه شخصی کنید ملت هول میدید تو وسائل نقلیه عمومی دوست دارم مسئولین مردمی بیان مترو و اتوبوس باهم بریم سرکار . ارادت
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین