سخنگوی وزارت ‌خارجه: نفوذ و تاثیرگذاری دولت و ملت ایران دشمنان را مایوس کرده است‌

گروه سیاسی الف،   3990426080

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نفوذ و تاثیرگذاری ملت و دولت ایران در دنیا دشمنان را مایوس و ناامید کرده است.

به گزارش تسنیم، سیدعباس موسوی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اظهار داشت: نفوذ و تاثیرگذاری دولت و ملت ایران در دنیا دشمنان این کشور را ناامید کرده و کشور ایران کشوری تاثیرگذار در تمامی حوزه‌ها در دنیاست.

وی با اشاره به اینکه چون ملت و دولت کشور نگاه آرمانی دارند و به همین دلیل مرکز توجه بسیاری از کشورها به ویژه آمریکا هستند، ‌افزود: اگر کشور بی‌خاصیتی بودیم بی‌شک مرکز توجه کسی نبودیم و به این اندازه دشمنان در پی زمین زدن ما نبودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه وحدت و هم‌گرایی کشورهای همسایه می‌تواند دشمنان به ویژه آمریکا و اسرائیل را دور کند،‌ اضافه کرد: در حال‌حاضر مراودات خوبی بین ایران و کشورهای همسایه وجود دارد.

موسوی تصریح کرد: هرچه قدر ملت‌ها و دولت‌ها به هم نزدیک باشند بی‌شک شاهد دستاوردهای خوبی در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

وی گفت: اولویت اساسی باتوجه به شرایط فعلی روابط اقتصادی با کشورهای همسایه است و در این زمینه برنامه‌ها و اقداماتی مدنظر بوده و انجام گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید به مرز ایران و آذربایجان و مرزی بودن استان اردبیل اظهار کرد: مراودات خوبی با کشور آذربایجان وجود دارد و باید از این ظرفیت در راستای رونق اقتصادی کشور به ویژه استان اردبیل استفاده کنیم.

موسوی افزود: مطالبات و خواسته‌هایی را نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اردبیل داشتند که عملیات برخی از این مطالبات آغاز شده و برنامه‌ریزی برای تحقق مابقی مطالبات استان اردبیل انجام می‌شود.