جانز هاپکینز: مبتلایان به کرونا در آمریکا به مرز ۳.۵ میلیون نفر رسیدند

گروه جهان الف،   3990426024

طبق آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با افزوده شدن ۶۶ هزار و ۴۶۴ مورد جدید به مبتلایان به کرونا در آمریکا، شمار کلی مبتلایان به این ویروس در این کشور به مرز ۳.۵ میلیون نفر نزدیک شد.  

جانز هاپکینز: مبتلایان به کرونا در آمریکا به مرز ۳.۵ میلیون نفر رسیدند

به گزارش فارس،‌ دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (پنجشنبه) گزارش کرد که در ۲۴ ساعت گذشته دستکم ۹۲۸ مورد جدید به قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا افزوده شد تا آمار کلی تلفات «کووید-۱۹» در این کشور به ۱۳۷ هزار و ۳۵۸ نفر افزایش یابد.

از طرف دیگر، آنطور که مرکز دانشگاه جانز هاپکینز گزارش کرده است، در شبانه روز گذشته همچون روزهای گذشته، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده روندی صعودی داشته است و ۶۶ هزار و ۴۶۴ مورد جدید به کروناویروس مبتلا شده‌اند که در مقایسه با روز گذشته نیز این تعداد افزایش داشته است.

طبق آمار و ارقام ارائه شده، شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا هم‌اکنون به سه میلیون و ۴۹۵ هزار و ۵۳۶ نفر رسیده است.

با اینحال، پایگاه اطلا‌رسانی worldometers، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را سه میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۴۷ نفر و مجموع قربانیان آن را ۱۴۰ هزار و ۱۴۰ نفر گزارش کرده است.

بنا بر آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۱۳ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۶۹۳ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۵۸۳ هزار و ۳۵۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند و هفت میلیون و ۵۳۰ هزار ۷۳۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده آمریکا بیشترین آمار و ارقام مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و بعد از آن برزیل با یک میلیون و ۹۶۶ هزار و ۷۴۸ مورد ابتلا و ۷۵ هزار و ۳۶۶ مورد فوتی و هند با ۹۳۶ هزار و ۱۸۱ مورد ابتلا و ۲۴ هزار و ۳۰۹ مورد فوتی در رده‌های دو و سوم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کروناویروس قرار گرفته‌اند.

علیرغم تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تاکنون از هر موقعیتی برای کم اهمیت جلوه دادن این مسئله بهره برده است و در جدیدترین این موارد، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش کرده است که دولت ترامپ به بیمارستان‌های این کشور دستور داده تا اطلاعات بیماران کرونایی را به جای فرستادن برای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌، برای بانک‌ داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی دولت در واشنگتن ارسال کنند.

دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا بارها در خصوص گسترش شیوع کرونا در این کشور با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا وارد گفت‌وگو شده است و در خصوص افزایش آمار روزانه مبتلایان به این ویروس هشدار داده است و تعجیل ایالات این کشور برای بازگشایی زودهنگام را علت افزایش این آمار و ارقام می‌داند.

فائوچی همچنین روز گذشته در مصاحبه با نشریه «آتلانتیک»، تلاش‌های اخیر دولت ترامپ برای بی‌اعتبار کردن وی را «عجیب» و «احمقانه» توصیف کرد.

ویدر این خصوص گفت: « در نهایت این مسئله به رئیس‌جمهور آسیب خواهد زد. این اقدامات آنها نه تنها کاری نمی‌کند بلکه بازتاب بدی برای آنها به همراه خواهد داشت».

با اینحال، ترامپ روز گذشته همچنان بر روابط خوب خود با فائوچی اصرار ورزرید و گفت: «ما همگی از جمله دکتر فائوچی در یک تیم قرار داریم. ما می‌خواهیم از این آشفتگی که چین برای ما فرستاد، خلاص شویم بنابراین همگی در یک راستا کار می‌کنند و ما بسیار خوب عمل می‌کنیم».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین