ادامه اعتراضات هفت تپه‌‌ای‌ها/ بازداشت چهار فعال کارگری

  3990425136

کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، بیش از سی روز است که به صورت مسالمت آمیز اعتراض می‌کنند و مطالبه دریافت حقوق عقب افتاده‌شان را دارند.

ادامه اعتراضات هفت تپه‌‌ای‌ها/ بازداشت چهار فعال کارگری

خبرگزاری دانشجو نوشت: «۳۰ روز از اعتراضات کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه می‌گذرد. کارگران این شرکت از ابتدا، این اعتراضات را به شکل مسالمت آمیز برگزار کردند و جز اینکه به مطالباتشان رسیدگی شود، خواسته دیگری ندارند.

پرداخت کامل حقوق معوق و حق بیمه تمام کارگران که از فروردین امسال عقب افتاده، خلع ید اسدبیگی‌ها و بازداشت امید اسدبیگی، بازگشت به کار کارگران اخراجی، لغو فوری قرارداد واگذاری شرکت و جلوگیری از هر گونه خصوصی سازی دیگر، محاکمه و اشد مجازات غارتگران بیت المال، قطع همکاری و بیرون رفتن تمامی مدیران بازنشسته از شرکت و پرداخت مزایای عرفی برابر به تمامی پرسنل از جمله مطالبات کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در این تجمعات بوده است.
 
کارگران هفت تپه، طی این ۳۰ روز در خیابان‌های شوش و مقابل فرمانداری این شهرستان و حتی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این مطالبات را فریاد زدند، اما با اینکه صدای آنان گوش فلک را کر کرده، مسئولان بی تفاوت از کنارشان می‌گذرند و تا کنون، هیچ مقام مسئولی پاسخگوی کارگران این شرکت نبوده است.
 
//سرنوشت تلخ اعتراضات کارگری هفت‌تپه / بازداشت کارگر بجای متهم!
ناگفته نماند که کارگران در روز‌های ابتدایی اعتراضاتشان را در محوطه شرکت و مقابل دفتر مدیریت فریاد می‌زدند و در حین کار این اعتراضات انجام می‌شد؛ با این حال شایعه سازی‌هایی صورت گرفته بود مبنی بر اینکه این شرکت تعطیل شده و کارگران دست از کار کشیدند!

موضوع دیگری که کارگران هفت تپه در طول برگزاری این اعتراضات با آن مواجه بودند، اعتراضات برنامه ریزی شده عوامل کارفرمای شرکت مقابل فرمانداری شوش بود تا این تجمعات با هدف سپر قرار دادن کارگران برای نجات متهمان ارزی صورت گیرد. این در حالی بود که فعالان کارگری این شرکت اعلام کردند که این اعتراضات را تایید نمی‌کنند و در آن شرکت نخواهند کرد و فقط عده‌ای گماشته در این اعتراضات حضور داشتند که با هوشیاری کارگران به آن خاتمه داده شد. کارگران این مجموعه به صورت مسالمت آمیز به اعتراضاتشان در خارج از شرکت ادامه دادند.
 
//سرنوشت تلخ اعتراضات کارگری هفت‌تپه / بازداشت کارگر بجای متهم!
موضوعی که بیش از همه، مورد انتقاد کارگران قرار گرفته، بی توجهی مسئولان استانی و کشوری به خواسته‌های آنان است و بار‌ها از قوه قضائیه درخواست رسیدگی به مطالباتشان را داشتند.

البته، دادگاه متهمان ارزی پرونده هفت تپه، همزمان با این اعتراضات در حال برگزاری است و طی روزهای گذشته، ۲۳ تیرماه شاهد برگزاری دوازدهمین جلسه این دادگاه بودیم. امید اسدبیگی (مدیرعامل شرکت) یکی از متهمان این پرونده است وجالب اینکه، به شرط پرداخت حقوق معوق کارگران، خارج از زندان به سر می‌برد. با اینکه حقوق معوق کارگران این مجموعه به طور کامل پرداخت نشده و هنوز هم عده‌ای از کارگران فصلی، معوقات فروردین ماه خود را دریافت نکردند، اسدبیگی هنوز هم زندانی نشده است!

از طرفی، اولین جلسه دادگاه برخی از مدیران سابق بانک مرکزی هم ۲۱ تیر در مجتمع قضائی امام خمینی (ره) تهران به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد و قرار است دومین جلسه آن، فردا، ۲۵ تیرماه در این دادگاه برگزار شود. امید اسدبیگی، یکی از متهمان این پرونده نیز است.
 
در این دادگاه شاه محمدی، نماینده دادستان اعلام کرد که متهم امید اسدبیگی ارتباط بسیار نزدیکی با دو نفر از مدیران اداره اموال بین الملل بانک مرکزی به اسامی محسن صالحی و سید رسول سجاد داشته و گزارش سازمان اطلاعات سپاه استان تهران نشان دهنده ارتباط غیرمتعارف متهم امید اسدبیگی با سید رسول سجاد است، به نحوی که در زمان تعطیلی بانک مرکزی، امید اسدبیگی یکی از افرادی بوده که به دفتر متهم سید رسول سجاد رفت و آمد می‌کرد و اسدبیگی جهت کارگزاری بانک مرکزی و تخصیص نوع ارز‌های دولتی برای واردات خط تولید شرکت، رشوه‌هایی را به متهم سجاد پرداخت کرده و طبق اظهارات سجاد، تعداد ۷۰۰ سکه تمام بهار آزادی به عنوان رشوه از سوی اسدبیگی به او پرداخت شده است!
 
 
شاه محمدی، نماینده دادستان: متهم امید اسدبیگی ارتباط بسیار نزدیکی با دو نفر از مدیران اداره اموال بین الملل بانک مرکزی به اسامی محسن صالحی و سید رسول سجاد داشته و طبق اظهارات سجاد، تعداد ۷۰۰ سکه تمام بهار آزادی به عنوان رشوه از سوی اسدبیگی به او پرداخت شده است!

با این حال، امید اسدبیگی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، همچنان آزاد است و با سپر قرار دادن کارگران هفت تپه و سوءاستفاده از موقعیتی که به واسطه مدیریت این مجموعه بزرگ بدست آورده ، به شرط پرداخت حقوقی که تا به الان به طور کامل صورت نگرفته، زندانی نشده است.

با اینکه تمام کارگران هفت تپه حقوق فروردین ماه را دریافت نکردند، حسین آمیلی، نماینده تام الاختیار شرکت، ۱۶ تیرماه مدعی شده که حقوق آن دسته از کارگران که اخیرا یک ماه حقوق دریافت نکردند، ۱۷ تیرماه واریز می‌شود. حتی شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۷ تیرماه اعلام کرده که حقوق معوق فروردین کارگران هفت تپه تا پایان امروز (۱۷ تیر) واریز می‌شود و حقوق اردیبهشت و خرداد هم تا ۱۰ مرداد پرداخت خواهد شد و با تمهیدات اندیشیده شده تا آبان ماه، تمامی پرداخت‌های شرکت به روز می‌شود!

جدای از این مسئله، کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه معتقدند، قوه قضائیه باید با سرعت بیشتری دادگاه متهمان ارزی را برگزار کند تا زودتر وضعیت این شرکت و کارگران آن تعیین تکلیف شود و کارگران اخراجی به کار خود بازگردند.

در اعتراض به تمامی این موارد، روز گذشته، ۲۴ تیرماه کارگران هفت تپه برای ۳۰‍امین روز پیاپی مقابل فرمانداری شوش دست به اعتراض زدند و فریاد دادخواهی سر دادند، اما بعد از برگزاری این اعتصاب و زمانی که فعالان کارگری این مجموعه در حال بازگشت به منزلشان بودند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.
 
//سرنوشت تلخ اعتراضات کارگری هفت‌تپه / بازداشت کارگر بجای متهم!
محمد خنیفر، یوسف بهمنی، ابراهیم عباسی منجزی، مسلم چشمه خاور، چهار فعال کارگری این شرکت هستند که دیروز، توسط نهاد‌های امنیتی بازداشت شدند و اطلاعی از وضعیت فعلی آنان در دست نیست.

اکنون کارگران این شرکت، خواستار آزادی این چهار نفر شدند و اعلام کردند که جای کارگر، زندان نیست و بجای آنان باید امید اسدبیگی زندانی شود.»
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین