زالی: پایتخت شرایط میزبانی برگزاری آزمون‌های سراسری را ندارد/ بستری ۸۹۰ بیمار کرونایی در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته

گروه اجتماعی الف،   3990425092

فرمانده ستاد ملی مقابله با کرونا شهر تهران گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۰ بیمار کرونایی را در تهران بستری کردیم. بنابراین شرایط تهران شرایط پیچیده ای است و نیازمند یک نسخه کاملا متفاوت نسبت به سایر استان‌هاست. لازم است مداخلات و مصوباتی که در شهر تهران صورت می‌گیرد، جایگاهی متفاوت داشته باشد و باید بلادرنگ عملیاتی شود تا زمان را با تاخیر از دست ندهیم.

زالی: پایتخت شرایط میزبانی برگزاری آزمون‌های سراسری را ندارد/ بستری ۸۹۰ بیمار کرونایی در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی با اشاره به جلسه امروز اعضای ستاد مقابله با کرونا استان تهران، گفت: تهران با شرایط خاص روبرو است و این موضوع نگرانی زائدالوصفی را در اعضای ستاد تهران در بر داشت. امروز اعضای ستاد تاکید داشتند که باید مداخلات جدی‌تر و سریع‌تر و بلادرنگ در عرصه شهری به سرعت اتفاق افتد تا شاهد بار بیماری در روزهای آتی نباشیم.

بستری ۸۹۰ بیمار کرونایی در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۹۰ بیمار کرونایی را در تهران بستری کردیم. بنابراین شرایط تهران شرایط پیچیده ای است و نیازمند یک نسخه کاملا متفاوت نسبت به سایر استان‌هاست. لازم است مداخلات و مصوباتی که در شهر تهران صورت می‌گیرد، جایگاهی متفاوت داشته باشد و باید بلادرنگ عملیاتی شود تا زمان را با تاخیر از دست ندهیم.

درخواست تمدید محدودیت‌های کرونایی در تهران

زالی با تاکید بر لزوم انسجام و هماهنگی بخش‌های مختلف در استان تهران جهت مقابله با کرونا، درباره محدودیت‌های یک هفته‌ای اعمال شده، گفت: این محدودیت‌ها برای یک هفته اعلام شده بود. امروز با توجه به  نظرات فنی و بحث‌های میدانی درخواست اعضای ستاد تهران، تمدید این محدودیت‌ها به مدت یک هفته دیگر است؛ چراکه محدودیت‌های یک هفته‌ای کفایت نمی‌کند و دامنه محدودیت‌ها باید در هفته‌های آتی افزایش یابد. خواست اعضای ستاد تهران گسترش و تعمیق این محدودیت‌هاست؛ البته به گونه‌ای که به شرایط فعلی و کسب و کار فعلی آسیب وارد نشود.

زالی همچنین افزود: موضوع مهم دیگر آن است که تمام تجمعات بالقوه بالای ۱۰ نفر، سمینارها، مجامع، کمیسیون‌ها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها از نظر ما باید معلق تلقی شوند. درباره برگزاری نماز جماعت نیز مساجد طبیعتا باز هستند اما درخواست‌مان این بود که نماز و مناسک مذهبی به شکل فُرادی برگزار شود. درباره نماز جمعه نیز با همکاری ائمه محترم جمعه استان تهران درخواست کردیم که این هفته هم نماز جمعه در سطح استان تهران تعطیل باشد.

وی تاکید کرد: همچنین باشگاه‌های ورزشی، تالارها و آرایشگاه‌های زنانه باید به طور جدی برای این هفته تعطیل باشند و این تعطیلی در هفته آینده هم استمرار یابد.

تهران شرایط میزبانی برگزاری آزمون‌های سراسری را ندارد

رییس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران درباره آزمون‌های سراسری نیز گفت: در مورد آزمون‌ها کماکان نظرمان این است که تهران شرایط میزبانی آزمون‌ها را ندارد. متاسفانه شاهد برگزاری جسته و گریخته برخی آزمون‌هایی هستیم که امکان زمانی برای تعلیق آنها فراهم است؛ این درحالیست که درباره پروتکل‌های صیانت از سلامت افراد شرکت کننده  که باید به مدت سه یا چهار ساعت در محیط بسته بنشینند، در برخی  از این آزمون‌ها هنوز اطمینان خاطر نداریم.

برنامه‌های غربالگری پیش دبستانی‌ها متوقف شود

وی تاکید کرد: بسیاری از پایگاه‌های تابستانی مدارس که گاهی اوقات جسته گریخته در استان تهران شاهد آن هستیم، باید قطعا تعطیل شوند. پیشنهاد ما به وزیر بهداشت این بود که برنامه‌های غربالگری پیش دبستانی نیز باید تعطیل شوند و اگر افراد برای غربالگری در شرایط  فعلی مراجعه کنند، خطر زیادی وجود دارد. تمام برنامه‌های آزمون‌های مدارس باید معلق شود؛ به خصوص آزمون‌هایی که افراد باید از سایر استان‌ها و شهرستان‌ها به تهران وارد شوند. این موارد حتما مخاطره‌آمیز است. در مجموع نظر ستاد مقابله با کرونا استان تهران این است که آزمون‌هایی که میزبانی‌اش با تهران است حداقل در شرایط فعلی تهران که بحرانی تلقی می‌شود، به زمان دیگری موکول شود.

زالی درباره تخت‌های بیمارستانی نیز گفت: تا کنون اگر در تهران با کمبود جدی تخت روبرو نبودیم، به خاطر رشادت تیم پزشکی بوده، اما طبیعتا این تاب آوری یک محدودیت و سقفی دارد. باید هر چه می‌توانیم به صورت پیشگیرانه مدیریت کنیم که افراد کمتری به بیمارستان‌ها مراجعه کنند و بار مراجعه به بیمارستان‌ها را باید به حداقل برسانیم.

ضرورت ارایه ماسک یارانه‌ای به اقشار ضعیف

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ماسک، افزود: طی همین دو روز اخیر استفاده بهینه از ماسک در سطح شهر مقداری بار مراجعین بیمارستان‌ها را تقلیل داده است.   البته نظر ستاد کرونا در تهران بر این بود که از آنجا که افراد فرودست جامعه و ضعیف امکان تهیه ماسک را ندارند، بنابراین برای تهیه ماسک برای اقشار ضعیف باید به شکل یارانه‌ای از سوی وزارت صمت و مجموعه‌ نهادهای امدادی و خیریه کمک شود. اگر بخواهیم بحث فرهنگ استفاده عمومی از ماسک را ببینیم، این نقیصه باید مرتفع شود.

لزوم حمایت مالی از کارگاه‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی

زالی درباره برخی مشکلات نهادها و کارگاه‌های تولیدی ماسک و مواد ضدعفونی، گفت: برخی اخباری از این حوزه می رسد که نگران کننده است. این کارگاه‌ها باید به گونه‌ای حمایت شوند که گردونه تولیدی خود را داشته باشند و نیازمند حمایت ویژه متفاوت مالی، اعتباری، بانکی و ارزی هستند تا در روزهای آینده، ذخایر راهبردی در این حوزه با مشکل مواجه نشود.

تشکیل تیم‌های نظارتی با همکاری اصناف و اتحادیه‌ها

وی همچنین با تاکید بر لزوم برگزاری جلسه‌ای با مسوولان اتحادیه‌ها و اصناف گفت: لازم است تا با همکاری کارکنان اتحادیه‌ها و خود اصناف، شاهد افزایش حداکثری استفاده از شیوه نامه‌های بهداشتی باشیم. به این منظور تشکیل تیم‌های نظارتی مشترک امروز در ستاد مصوب شد و شیوه‌های آن در سه دانشگاه علوم پزشکی تهران تهیه شده است. صاحبان اصناف و مشاغل مستحضر باشند که اگر بخواهند شرایط کسب و کارشان ادامه یابد، لاجرم باید شیوه نامه‌های بهداشتی را سختگیرانه اعمال کنیم. بنابراین قرار شد از هفته آینده تیم‌های  نظارتی مشترک با  کمک اصناف و اتحادیه‌ها شکل بگیرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین