سفر در زمان کرونا و پساکرونا چگونه خواهد بود

گزارش بازرگانی،   3990425053

پس از پشت سرگذاشتن ایام قرنطینه، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ویروس کرونا تا مدت ها ممکن است با ما باشد. در این شرایط برای بسیاری از سفردوستان این سوال پیش می آید که آیا سفر در دوران کرونا و پساکرونا امن است یا خیر؟ در صورتیکه قصد سفر کردیم، چگونه سفر کنیم و از کجا و چگونه اقامتگاهی امن رزرو کنیم؟

با توجه به شرایط پیش آمده، شیوه و نوع سفرها تغییر پیدا خواهد کرد. ما برای اولین بار است که با چنین شرایط پیچیده ای روبرو شده ایم و ممکن است سردرگم باشیم و با هجومی از سوالات مختلف روبرو باشیم! و در نهایت به این پرسش اساسی و کلی می رسیم:

سفر در زمان کرونا و پساکرونا چگونه خواهد بود؟

روش های رزرواسیون آنلاین اقامتگاه، رونق بیشتری خواهد گرفت

در دوران پساکرونا، نهادهای ارائه دهنده خدمات آنلاین گردشگری، مانند رزرو آنلاین اقامتگاه یا رزرو آنلاین بلیط، رونق بیشتری خواهد گرفت.

اجاره آنلاین اقامتگاه از وبسایت های معتبر و امن، این مزیت را دارد که در شهر مقصد مجبور نخواهید بود به صورت حضوری و در میان ازدحام جمعیت به دنبال اقامتگاه باشید.

«لیدوماتریپ» یک وبسایت رزرواسیون آنلاین اقامتگاه است که در آن انواع ویلا، سوئیت، اقامتگاه بوم گردی، منزل مبله و... همراه با تصاویر، قیمت و مشخصات کامل ثبت شده است. مسافرینی که به دنبال اجاره ویلا در کیش ، اجاره سوئیت در تهران و یا اجاره سوئیت در شیراز شمال، جنوب و یا هر شهر دیگری از ایران هستند، می توانند اقامتگاه خود را به صورت آنلاین و پیش از سفر، از این وبسایت رزرو نمایند تا تعاملات انسانی را به کمترین حد ممکن برسانند.



مواد ضدعفونی کننده جزو اشیا ثابت چمدان ها خواهد بود

مواد ضدعفونی کننده تا مدت ها عضو ثابتِ، اشیا داخلی چمدان های مردم خواهد بود!

در این شرایط اقامتگاه هایی که در سفر، کیفیت خدماتی خوبی داشته باشند و به نظافت منزل اهمیت دهند، بیشتر مورد توجه خواهند بود. مردم در عین اینکه به دنبال اقامتگاه هایی با قیمت مناسب هستند، روی کیفیت خدمات نظافتی تاکید زیادی خواهند داشت.

وبسایت لیدوماتریپ، پروتکل های بهداشتی مخصوص خود را به مالکین اقامتگاه ها ارائه داده و مالکان ملزم به رعایت آنها هستند. معمولا پس از خروج هر مسافر، منزل توسط مالک تمیز شده و سپس در اختیار مسافر بعدی قرار می گیرد. به علاوه اقامتگاه هایی که از نظر بهداشتی مورد تایید نیستند، قابل رزرو نمی باشند.

پیش از سفر به یاد داشته باشید که صابون مایع، صابون های کاغذی، ژل ضدعفونی کننده و الکل به همراه داشته باشید. به طور مثال اگر عازم جنوب و جزیره قشم شده اید و اقدام به اجاره سوئیت در قشم کرده اید، هنگام رسیدن به اقامتگاه، سطوحی که امکان لمس بیشتری توسط مسافرین پیشین داشته اند را ضدعفونی کنید. پریز برق، کنترل تلوزیون، سطح میز، دستگیره درها و لبه های تخت از جمله این سطوح هستند.

با وجود اینکه میزبانان لیدوما، پروتکل های بهداشتی مخصوصی برای ضدعفونی کردن سطوح دارند، توصیه ما این است که ضدعفونی کردن را یکبار دیگر با روش مخصوص خود انجام دهید.

سفرهای کوتاه مدت و سفربا خودرو شخصی جذابیت بیشتری خواهد داشت

در دوران پساکرونا سفرهای کوتاه مدت، داخلی و سفربا خودرو شخصی جذابیت بیشتری خواهد داشت.

از میان گزینه های حمل و نقلی موجود، سفر با خودرو شخصی کمترین تعامل را با افراد ناشناس به دنبال دارد. داخل خودرو شخصی تحت کنترل کامل شماست. قطارها، هواپیماها و اتوبوس ها در این روزها، به علت تجمع افراد بیشترین خطر را در زمینه انتقال ویروس دارند و در این فضاها، بسیاری از مسائل از کنترل و اختیار شما خارج است.

قبل از سفر با خودرو شخصی، داخل آن را به طور کامل ضدعفونی کنید، در مکان های شلوغ و رستوران های بین راهی توقف نکنید، هنگام توقف در ترافیک شیشه خودرو را پایین نکشید و به هنگام پر کردن باک بنزین حتما با دستکش این کار را انجام دهید.

تمایل به سفرهای گروهی کمتر می شود

مردم به سفرهایی با تعداد نفرات کمتر و سفرهای فردی روی خواهند آورد. هر چه تعداد نفرات کمتر باشد، شما و اطرافیانتان ایمنی بیشتری خواهید داشت.

توجه داشته باشید که قبل از سفر از وضعیت شهر مقصد مطلع شوید تا در دسته شهرهای پرخطر از نظر میزان شیوع ویروس کرونا نباشد. همچنین از آخرین تغییرات قوانین در مورد ممنوعیت تردد مسافران در شهر موردنظرتان آگاه شوید، تا در صورت وجود هر ممنوعیتی، به موقع سفر را کنسل کرده و آن را به زمان بهتری موکول کنید.

آشپزخانه های شخصی، محبوب تر از رستوران ها!

پژوهشگران موسسه ملی سلامت آمریکا اعلام کرده اند که ویروس کرونا تا 3 ساعت می تواند در هوا زنده بماند. به همین علت ماسک زدن مانند یک سپر دفاعی، از پخش شدن ویروس در هوا جلوگیری می کند.

در طول مسیر از حضور در رستوران های بین راهی بپرهیزید و یا رستوران هایی را انتخاب کنید که در فضای آزاد امکان سرو غذا دارند. یکی از ویژگی های اجاره ویلا، سوئیت و منازل روزانه این است که خودتان شخصا می توانید در آشپزخانه آشپزی نمایید و از سالم بودن غذایی که میل می کنید مطمئن باشید.

در سفرها حدالامکان از بازدید از جاذبه های گردشگری سرپوشیده و سقف دار که هوای تازه در آن جریان ندارد، بپرهیزید. اگر قصد داشتید به فضاهای باز بروید چند متر از افراد و گروه های دیگر دور باشید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

در مورد فضای داخلی محل اسکان اتان، اگر به طور مثال به شهر اصفهان رفته اید و اقدام به اجاره سوئیت در اصفهان کرده اید، به محض ورود به سوئیت، درها و پنجره ها را باز بگذارید و اجازه دهید هوای تازه جریان یابد.

 

لیدوماتریپ، همراه همیشگی شما در سفرهایتان

می دانیم که در این روزها، مردم آرزوی روزهایی بدون تحمل ماسک، دستکش و بوی ضدعفونی کننده ها را دارند. شاید خیلی از شما دلتان لک زده برای قدم زدن در محوطه سعدیه، نفس کشیدن در جنگل های زیبای هراز و سخن گفتن از هر دری با غریبه هایی که در شهرهای مختلف می بینید!

خوشبختانه گردشگری صنعتی ارتجاعیست و پس از هر بیماری، مخاطرات طبیعی و چالش هایی توانسته بار دیگر جان بگیرد. با وجود همه مشکلات و سختی ها، این وضعیت نیز دائمی و ماندگار نخواهد بود. دست اندرکاران صنعت گردشگری، دولت و مردم باید احتیاط‌های معقول را بسنجند و تصمیمات هوشمندانه‌ای را در مورد افزایش ایمنی در سفرها بگیرند. وضعیت کنونی همکاری نهادهای گردشگری، عموم مردم و دولت را میطلبد تا بتوانیم به سلامت از این مانع عبور کنیم.

مجموعه لیدوماتریپ نیز به عنوان شاخه ای مهم در صنعت گردشگری که سقفی امن برای مسافران فراهم می کند، همراه و یاور همیشگی شما در سفرهاست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین