وقتی عده‌ای خطر مرگ را جدی نمی‌گیرند + عکس

گروه اجتماعی الف،   3990425048 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

گوشه کنار شهر تهران دست فروش‌های زیادی هستند، در این ایام حساس، بدون نظارت دستگاه ها، اقدام به توزیع کباب و قلیان می‌کنند و تنها اغذیه فروشی‌های فعال در ساعات پایانی شب هستند.

وقتی عده‌ای خطر مرگ را جدی نمی‌گیرند + عکس
باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: خیلی از شهرهای کشور از جمله تهران حال خوبی ندارند. عده ای بعد از گذشت مدت طولانی از شیوع کرونا هنوز موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند. عده ای هم که اوایل رعایت می کردند این روزها فقط از ماسک استفاده می کنند ولی موارد بهداشتی دیگر را جدی نمی گیرند. بخش عمده ای نیز کلیه پروتکل ها ی بهداشتی را جزیی از سبک زندگی خود کرده اند.

ساعات پایانی شب را انتخاب کردم تا ببینم‌ مردمی که هنوز در خیابان ها هستند چه می کنند و سبک زندگی آنها در روز های کرونایی چگونه است.

ترافیک نبود و خودرو ها به صورت روان در حال حرکت بودند. تعداد خودرو ها نیز خیلی کمتر از طول روز بود،تقریبا همه جا آرام بود، صدای خودرو ها بود و صدای سرعت گیرهای پلاستیکی که از آنها عبور می کردند. گاهی هم در خط ویژه، اتوبوس های قدیمی تردد داشتند.

همانطور که به حرکتم ادامه دادم مغازه یا رستورانی را ندیدم که فعالیت کند، اما چشمم به دودی در آسمان و یک نقطه پرنور خورد، وقتی کمی نزدیک شدم، دکه ای دیدم که مشغول آماده کردن وسایل خود برای فروختن جگر و جوجه است. چند میز و صندلی پلاستیکی رنگارنگ هم چیده بود ولی هنوز مشتری نداشت.
چند متر دور نشده بودم که جگرکی سیار دیگری را دیدم؛ پسر جوان حدود 20ساله مشغول درست کردن بساط منقل و زغال بود. جوری باد میزد که انگار مشتری هایش زود می آیند و نمی خواهد معطل شوند.توقف کردم تا چند سوال از او بپرسم.

رعایت نکردن بهداشت توسط عده ای از مردم/عدم نظارت و حمایت ارگان های مربوطه

بعد از سلام، سریع باد بزن را رها کرد و نزدیک بساطش آمد. به او گفتم قصد خرید ندارم ولی ناراحت نشد. جوان خوشرویی بود گفت جانم داداش در خدمتم قیمت جگر ها را پرسیدم، گفت جگر، خوش گوشت، دل و قلوه 6000تومان،گرانی روی اندازه سیخ های آنها هم تاثیر گذاشته بود، جگر ها باریک تر و کمتر شده بود. چیزهای دیگری مثل بال و جوجه زعفرانی، قارچ و سوسیس پنیری هم داشت.

درباره ی وضعیت بازار فروش در زمان کرونا پرسیدم که دلیل کم شدن مشتری هایش را گرما می دانست نه کرونا، از درآمدش هم راضی بود. همینطور که به صحبت کردن ادامه میداد گفت این اطراف همه فامیل هستیم و حواسمان به یکدیگر است.
در آخر هم گفت به این کار مجبوریم چون کار دیگری نیست اگر اینجا نیاییم مجبور به انجام کار خلافیم.

تشکر و خداحافظی کردم، چون میخواستم سراغ افراد دیگری هم بروم. حرکت کردم در آن محدوده فاصله دکه ها خیلی کم شد و تعدادشان بیشتر، اغلب آنها مشتری هم داشتند.

از طرز لقمه گرفتن مشتری ها شوکه بودم که بهداشت فروشنده ها، میزها و وسایل چیده شده آنها در خیابان، من را به فکر فرو برد که چطور کرونا این اندازه برای آنها بی اهمیت است.

در همین گیر و دار بودم که تعدادی از دکه ها را رد کردم. 500متر که دور شدم جگرکی های بزرگ تری را دیدم. چراغ کشی های بیشتری را از تیر برق گرفته بودند، خیمه و میز و صندلی بیشتری هم داشتند.

رعایت نکردن بهداشت توسط عده ای از مردم/عدم نظارت و حمایت ارگان های مربوطه

در کنار یکی از آنها توقف کردم، طعم های مختلف و تنوع اجناس بیشتری هم داشت. طعم های عشایری و اسپایسی و چه و چه و چه، قلیان هم داشت. اصلا انگار محدودیت ها در آنجا معنا نداشت. قیمت ها تقریبا همه جا یکسان بود ولی این یکی قلیان هم داشت. قلیان همراه با چای برای مجردها 50000تومان و 30000تومان هم برای خانواده ها بود.

زوج جوانی منتظر آماده شدن سفارش خود بودند.بنظرم تازه ازدواج کرده بودند،شروع به صحبت کردم اسم مرد خانواده میلاد بود.

پرسیدم آقا میلاد تو این کرونا آمدی جگر بخوری نوش جانت ولی بنظرت این جا بهداشتی است؟ نگران کرونا نیستی؟

گفت نه آقا کرونا تهش مرگ دیگه، همین الان از مراسمی اومدم اونجا همه کیپ تا کیپ نشسته بودند.

همینطور که با غرور از رعایت نکردن هایش می گفت اشاره ای به تعطیلی رستوران ها در شب کرد و ادامه داد: خیلی گرسنه بودیم اگر اینجا نمی آمدیم باید گرسنه به خانه بر می گشتیم.

به سراغ جگرکی بعدی رفتم شلوغ تر از همه جا بود حدود 15 مشتری داشت. این یکی هم قلیان ارائه می داد.

صاحب دکه گفت الان فقط احتمال دارد نیروهای انتظامی به قلیان ها ایراد بگیرند. ارگان های دیگر کاری به ما ندارند و راحت کارمان را می‌کنیم.

چند مشتری جوان داشت، همه آنها به اتفاق، خطرناک بودن بیماری را قبول داشتند ولی از این ناراحت بودند، که جایی برای تفریح و وقت گذراندن در آخر شب، پنج شنبه ندارند و رستورانی هم باز نیست که بتوانند بروند. گفتند مجبوریم با این شرایط در کنار خیابان غذا بخوریم و دوست هایمان را اینجا ببینیم.

به نظر خیلی از مشتری ها و فروشنده ها پخته شدن کباب ها موجب از بین رفتن ویروس کرونا می شود.به گفته پزشکان این درست ولی دست هایی که آن غذا را آماده و سرو میکند و محیط آنجایی که کباب ها مصرف می شود، خود ناقل ویروس کرونا است و محیط پر خطری برای هر فرد می تواند باشد.

حدود یک ساعت در یکی از خیابان های شرق تهران بودم. جالب بود بسیاری از افراد ماسک هم داشتند ولی نتوانسته بودند گرسنگی را تحمل کنند.آمده بودند با آن کباب ها خود را سیر کنند.

رعایت نکردن بهداشت توسط عده ای از مردم/عدم نظارت و حمایت ارگان های مربوطه

در شرایط فعلی که قهوه خانه ها تعطیل هستند چطور بعضی از این دکه ها عرضه قلیان دارند؟ این افراد که مجبور به انجام این کار هستند چه فکری به حالشان شده است؟

با این همه تلفات در کشور و زحمات بی پایان کادر درمانی چرا عده ای از مردم با رعایت نکردن مسائل بهداشتی باعث افزایش شیوع ویروس کرونا در کشور شده اند؟

افزایش روزانه مشاغل این چنینی در تهران دلیل های مختلفی از جمله بیکاری، اجاره سنگین مغازه ها، ساعت محدود فعالیت، مالیات فراوان و خیلی های دیگر دارد چه اقدامی در راستای جلوگیری از مشاغل کاذب شده است؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۲۳۰۹۱۱۰:۰۸:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۲۵
مثل آمریکا که پول به مردمش داد تا توی خونه بمونند, شما هم پول بدید تا مردم توی خونه بمونند. !!
ناشناس۱۵۲۳۳۵۵۱۳:۱۶:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۲۵
میگن دولت با هزار زحمت حقوق کارمنداشو میده. آمریکا ثروتمندترین کشور دنیاست و قابل مقایسه با ما نیست.
ناشناس۱۵۲۳۴۲۳۱۳:۵۷:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۵
پایه پولی تو امریکا با افزایش بدهی کشور های دیگه جبران میشه و اینجا با تورم چون تولید ناخالص داخلی ما پایینه همون وام های کرونایی که دادند تن و بدن ما داره از قیمتا میلرزه لطفا توصیه های هر دمبیل نکنید
ناشناس۱۵۲۳۵۸۵۱۵:۲۸:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۲۵
مگه چقدر داد 1200 دلار یعنی هیچی البته اونجا
ناشناس۱۵۲۳۶۸۰۱۶:۴۹:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲۵
کدام پول؟ مردم آمریکا از بدبخت ترین مردم جهان هستند. غیر از کرونا مشکل امنیتی هم دارند.
ناشناس۱۵۲۳۶۸۴۱۶:۵۲:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۲۵
منظورت ترامپ هست که مردم رو تشویق کرد بریزن بیرون و زوری مدارس و دانشگاه ها رو باز کرد؟!
ناشناس۱۵۲۳۱۴۹۱۰:۵۱:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۲۵
اینجاست که با نهایت تأسف فقط باید گفت "انسان ابله مخلوقات"!!!!!!!!!!!! چون بعید می دونم هیچ موجودی دانسته این گونه به استقبال مرگ بره.
ناشناس۱۵۲۳۲۹۲۱۲:۳۲:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۲۵
تهش مرگ نیست تهش قتل ده ها نفر دیگه است. قتل هم قتل عمده نه سهو.
ناشناس۱۵۲۳۳۶۶۱۳:۲۲:۴۵ ۱۳۹۹/۴/۲۵
وقتی نفستان از جای گرم بلند می شود!
ناشناس۱۵۲۳۳۸۲۱۳:۳۲:۱۶ ۱۳۹۹/۴/۲۵
با دلاری که به زودی سی هزار تومان خواهد شد کار نکنی از گرسنگی خواهی مرد و کار بکنی از کرونا میمیری پس دیگه فرقی نداره
ناشناس۱۵۲۳۵۵۰۱۵:۱۲:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۲۵
برو یه مغازه بخر یا اجاره کن ببین چطور اداره های دولتی مسابقه میزارن واسه پول گرفتن و در نهایت بستن کسب و کارت.خود من بخاطر افزایش 3 برابری مالیات نسبت به سال قبلش مغازه را بسته و دو شاگردم و خودم به صف بیکاران افزوده شدیم
مهران۱۵۲۳۵۹۰۱۵:۳۲:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۲۵
پول دادنشون پیشکش . دست در جیب مردم نکنند . هستی مردم را غارت نکنند
ناشناس۱۵۲۳۶۴۲۱۶:۱۸:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۲۵
تو نفست از جای گرم و پول بیت المال در میاد عزیزم ؛ گشنگی نکشیدی که خبرنگاری یادت بره ؛ آره قربونت /
ناشناس۱۵۲۳۷۲۸۱۷:۲۶:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲۵
خطر مرگ را خیلی هم جدی گرفته اند. یکروز کار نکنند از گرسنگی میمیرند.
Ali۱۵۲۳۹۳۳۲۱:۰۴:۵۲ ۱۳۹۹/۴/۲۵
اخوی آمریکا که اصلا قبول نکرد اصل موضوع را وقتی هم که قبول کرد که اصلا کرونایی است ، دیگه خیلی دیر شده بود، مردمش ریختند با اسلحه در خیابان ها و تظاهرات ضد قرنطینه برگزار کردند طبق آمار خود رسانه های غربی هم که آمار کشته‌شدگان و مبتلایان کووید در آنجا خیلی زیاد است. لااقل میخواهی غصه و افسوس و آه بکشی که چرا ایرانی هستی و نه آمریکایی ، برای یک مورد خوب غصه بخور. مثلاً چرا یک آمریکایی مطالعه بیشتری نسبت به شما داره در روز. یا چرا مثلاً کمتر حرف میزنه و بیشتر گوش میده و بیشتر کار می‌کنه.این ها صفات خوبی هست که غربی ها دارند و ما کمتر داریم.
محمد۱۵۲۴۰۲۳۲۲:۵۲:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۲۵
آقا این زندگی آنقدر ارزش ندارد که بخواهیم برای حفظ آن تلاش عجیب و غریبی کنیم. در اوج کرونا هم درصد مرگ و میر کرونا بیست درصد کل مرگ و میرها است. یعنی من اگر 1درصد احتمال داشت که امسال بمیرم حالا شده 1.25 درصد. اینها احتمالات ریاضی است. فقط برای منافع جمع ماسک بزنیم. خطر مرگ جدی نیست. خطر اصلی فقر و بسته شدن کسب و کارها است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین