دورکاری کارمندان ادارات استان تهران تا پایان کرونا پابرجاست

گروه اجتماعی الف،   3990425044

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: کارمندان ارگان ها و دستگاه های دولتی تا عادی شدن شرایط کشور به حالت عادی و تولید واکسن ویروس کرونا می توانند به استفاده از ظرفیت دورکاری وظایف و تکالیف خود را انجام دهند.

دورکاری کارمندان ادارات استان تهران تا پایان کرونا پابرجاست

غلامرضا عباس پاشا در گفت و گو با ایرنا افزود: دورکاری در ادارات براساس بخشنامه و اپیدمی ویروس کرونا دوباره احصا شده است و دستگاه های دولتی براساس مصوبه ستاد ملی کرونا مکلف هستند بخشی از خدمات خود را از طریق خدمات الکترونیکی به مردم ارائه دهند.

وی ادامه داد: به دلیل بحرانی بودن بیماری کرونا تصمیماتی در شورای اداری استان تهران، ستاد مقابله با کرونا در خصوص دورکاری گرفته شده است و براساس مصوبه سازمان استخدامی کشور دستگاه ها موظفند از ظرفیت دورکاری با الویت قرار دادن کارمندان زن دارای فرزندان خردسال، زنان باردار، بیماران زمینه ای استفاده کنند و اگر ظرفیت دیگری وجود داشت برای سایر کارمندان در نظر گرفته شود.

عباس پاشا خاطرنشان کرد: براساس نوع کار برخی از کارمندان باید در محل کار حضور داشته باشند و برخی با توجه به زیرساخت های خدمات الکترونیکی در دستگاه ها وظیفه خود را به شیوه دورکاری انجام دهند.

وی با بیان اینکه بهداشت محیط در ادارات رعایت می شود، تصریح کرد: به دستگاه های دولتی تلکیف شده از حضور کارمندان و مراجعه کنندگان بدون ماسک به ادارات جلوگیری و ساعت حضور برای آنها غیبت ثبت شود.

افزایش مبتلایان ویروس کرونا در بین کارمندان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: تعداد کارمندان مبتلا به ویروس کرونا با کمرنگ شدن فاصله اجتماعی و کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دو هفته اخیر افزایش یافته است.

عباس پاشا اضافه کرد: اوج ابتلا کارمندان به این ویروس در اسفندماه بود اما با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی تعداد کارمندان مبتلا به کرونا و مرگ و میر در بین آنها به کمتر از پنج درصد رسیده بود اما اکنون باز هم این میزان افزایش یافته است.

به گفته وی در اسفند ماه سال گذشته که با اوج اپیدمی کرونا مواجه بودیم حدود ٢٠ درصد از کارمندان و اکنون کمتر از ۱۰ درصد آنها به این ویروس مبتلا شده اند.

ممنوعیت ورود مبتلایان به کرونا به ادارات تا بهبودی کامل 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: ورود کارمندان مبتلا به کرونا تا زمان بهبودی کامل به ادارات ممنوع است و پس از درمان در صورتی که تست بعدی آنها منفی باشد می توانند بر سرکار خود حضور یابند.

عباس پاشا افزود: ورودی ادارات برای کارکنان و ارباب رجوع تب سنج در نظر گرفته شده تا تغییرات فیزیولوژی بدن آنها بررسی و در صورت ابتلا به کرونا به مرکز درمانی وزارت بهداشت اعزام شوند. 

به گفته وی کارکنان دولت اولین گروهی بودند که بحث رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را جدی گرفتند و از اسفندماه سال گذشته تاکنون توصیه های زیادی برای مقابله با کرونا را اجرا کرده اند.

مقابله با کرونا با تبدیل مسئولیت فردی به اجتماعی

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: برای مقابله با ویروس کرونا زمینه مسئولیت فردی به اجتماعی فراهم شده و علاوه بر استفاده اجباری کارمندان از ماسک و دستکش ارباب رجوع ها نیز که به طور مستقیم با کارمندان در ارتباط هستند باید از ماسک استفاده کنند و در صورت خودداری به آنها خدمات ارائه نمی شود.

عباس پاشا اضافه کرد: به افراد مراجعه کننده فاقد ماسک به ادارات، ماسک به صورت رایگان داده می شود تا دریافت خدمات از سوی مراجعه کنندگان وجود داشته باشد.

وی افزود: علاوه بر ضدعفونی مستمر محیط های اداری در ورودی در برخی از ادارات نظیر استانداری تهران دستگاه ضدعفونی برای لباس ها در نظر گرفته شده است.

نمره منفی به مدیرانی که زیرساخت های الکترونیکی را فراهم نکرده اند 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: برخی مدیران ادارات که زیرساخت های الکترونیکی را برای دورکاری کارمندان فراهم نکرده اند در ارزیابی عملکرد، علاوه بر در نظر گرفتن نمره منفی با آنها برخورد می شود.

عباس پاشا تصریح کرد: با توجه به تاکید استاندار و دولت، اطلاح نظام اداری در خصوص فرایند الکترونیکی شدن خدمات باید تقویت شود چراکه در بحث الکترونیکی تاکنون به زیرساخت های لازم نرسیده ایم.

وی با بیان اینکه دورکاری از جمله خدمات الکترونیکی است که در ذات دولت باید وجود داشته باشد، ادامه داد: در حالت کلی فضای زیرساختی مناسبی برای خدمات الکترونیکی در استان تهران وجود ندارد و به مدیران دستگاه ها تکلیف شده زیرساخت های را فراهم کنند.

عباس پاشا افزود: در کشور ما خدمات الکترونیک برای مواقع بحرانی در نظر گرفته شده است، استفاده از این ظرفیت باید توسط دستگاه ها جدی تر در نظر گرفته شود تا در مواقع بحران بتوانیم به مردم راحت تر خدمات ارائه دهیم.

عباس پاشا خاطرنشان کرد: شیوع کرونا یک فرصت است تا دستگاه های اجرایی در تجهیز  زیرساخت های الکترونیکی جدی تر عمل کنند.

وی ادامه داد: دستگاهای اجرایی در استان تهران به هر اندازه ای که خدمات الکترونیکی خود را احصا یا پرویه های موقت دارند امکان دورکاری برای کارمندان را فراهم کرده اند.

به گفته عباس پاشا، سازمان فناوری و اطلاعات به عنوان مبادی حوزه الکترونیک از ۵۰ درصد ظرفیت خود برای دورکاری استفاده می کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان  دستگاه های مختلف از جمله جهاد کشاورزی و پرسنل اداری استانداری تهران در راستای مصوبه ستاد مقابله با کرونا و شورای اداری استان خواستار استفاده از این ظرفیت شدند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین