روند صعودی مبتلایان به کرونا در مازندران

گروه اجتماعی الف،   3990425035

با وجود آنکه مسئولان ستاد مبارزه با کرونا در سطح ملی و استانی، هر روز هشدارهای لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنند و البته تعدادی زیادی از مردم نیز خود را مقید به رعایت این دستورالعمل‌های بهداشتی کرده‌اند اما همچنان، سفرهای غیرضروری و حضور در برخی اماکن بدون رعایت نکات ساده پیشگیری، شاهد افزایش روز به روز مبتلایان به ویروس کرونا هستیم.

روند صعودی مبتلایان به کرونا در مازندران

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل استان مازندران، سید عباس موسوی رئیس این دانشگاه، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۱۵۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۹۴۰ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک به سبک زندگی مردم تبدیل شود، تصریح کرد: به افرادی که ماسک نمی‌زنند باید تذکر داده شود.

موسوی گفت: عدم رعایت فاصله اجتماعی و  ماسک نزدن، حضور در تجمعات حفاظت نشده همچون عروسی، عزا و دورهمی‌ها و انجام مسافرت‌ از عوامل مهم ابتلا به ویروس کرونا هستند.

شمار بیماران بستری کل در بابل از ۲۰۰ نفر گذشت

همچنین بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۲۱۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ بیمار جدید بستری و ۲۹ بیمار هم ترخیص شدند، ۴۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

پرستار بابلی که ۱۵ روز در آی‌سیو بستری است

بر اساس ویدیوی منتشر شده از کانال اطلاع‌رسانی روباط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، مریم قاسمی، یکی از پرستاران بخش آی‌سی‌یو بیمارستان روحانی بابل بود که حین خدمت، به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده است، وی می‌گوید که، در لباس مقدس پرستاری مشغول خدمت بر بالین بیماران کرونایی بودم که متاسفانه در حین خدمت خودم به این بیماری مبتلا شدم.

وی تصریح کرد که، از همشهریان عزیز عاجزانه تقاضا دارم فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، قرار بر این بود که کرونا را شکست دهیم، خواهش می کنم کادر درمان را خسته و ناتوان‌تر از این که هستند نکنید.

این پرستار با بیان اینکه، از اسفند ماه سال گذشته تا بحال برای نجات نفس های بیماران مبتلا به کرونا، نفس های خودم به شماره افتاد، گفته که، من هم دختر کوچکی دارم که ۱۵ روز نتوانستم او را ببینم و دلتنگ وی هستم.

این در حالی است که، محققان معتقدند رعایت توصیه های بهداشتی، موارد ابتلا و مرگ را کاهش می دهد.

بر اساس اعلام کانال اطلاع‌رسانی خبرچین سلامت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر احسان مصطفوی، اپیدمیولوژیست انستیتو پاستور ایران و عضو کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید – ۱۹ در مورد اهمیت استفاده از ماسک گفت: استفاده از ماسک می تواند از آلوده شدن فرد سالم جلوگیری کند و با جلوگیری از انتشار ویروس توسط افراد بیمار بدون علامت یا بیمارانی که هنوز علایم بیماری در آنها ظهور نکرده است، از ابتلای دیگران به این بیماری پیشگیری کنند.

وی تصریح کرد که، نتیجه مطالعه ای در دانشگاه کمبریج در مورد تاثیر زدن ماسک در کنترل اپیدمی کرونا نشان می دهد زدن ماسک توسط بیش از ۵۰ درصد مردم که در سطح جامعه تردد می کنند می تواند میزان بازتولید ویروس را به زیر یک کاهش داده و جلوی موج دوم اپیدمی را بگیرد. همچنین نشان داده شده که زدن ماسک توسط اکثر مردم در اماکن عمومی توان جلوگیری از موج دوم اپیدمی را تا ۱۸ ماه که واکسن‌های مناسب احتمالا تولید می شوند، دارد.

مصطفوی افزود: هر چقدر فضاهای محصور، بزرگتر و با تهویه مناسبتر و با تراکم جمعتی کمتری باشند و زمان حضور افراد کمتر باشد احتمال انتقال ویروس کمتر می شود، بنابراین میزان احتمال آلودگی به مدت زمان قرار گرفتن در معرض ویروس و به تعداد ذرات ویروس بستگی دارد.

این اپیدمیولوژیست ادامه داد که، باید توجه داشت که در صحبت کردن رو در روی طولانی دو نفر در مکان محصور و بدون تهویه مناسب حتی اگر هر دو ماسک زده باشند، احتمال سرایت آلودگی وجود دارد و از این رو، ماسک زدن جایگزین کامل فاصله گذاری فیزیکی نیست.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای مناسب می‌تواند از گسترش ویروس جلوگیری کند، گفته که، اخلاق و وجدان هم حکم می کند که به سلامتی همدیگر احترام بگذاریم و با رعایت توصیه های بهداشتی از خود و دیگران در مقابل کرونا حفاظت کنیم.

تاکنون ۱۱۵۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، بستری هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین