چاق‌ترین زن ایران درگذشت

گروه حوادث الف،   3990424072

بانوی ۳۵ ساله‌‌ اهل «کوخان» بخش نمشیر شهرستان بانه (استان کردستان) که با وزن ۳۵۰ کیلوگرم عنوان چاق‌ترین زن ایران را داشت، به‌دلیل بیماری قلبی درگذشت.

چاق‌ترین زن ایران درگذشت

به گزارش تسنیم، بانوی 35 ساله‌‌ اهل «کوخان» بخش نمشیر این شهرستان که با وزن 350 کیلوگرم عنوان چاق‌ترین زن ایران را داشت، ظهر دیروز به‌دلیل بیماری قلبی درگذشت اما ماجرای فوتش همچنان حاشیه‌هایی به دنبال دارد.

محمد شاهویسی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم علت فوت این زن چاق 35 ساله با وزن حدود 350 کیلوگرم را ایست قلبی عنوان و این‌گونه توضیح داده که یکی از اهالی روستای «کوخان» با فوریت‌های پزشکی 115 بانه تماس گرفته و برای انتقال این خانم به بیمارستان درخواست کمک کرده که نیروهای پایگاه اورژانس کانی سور در محل حضور یافته اما پس از گذشت 2 ساعت به‌دلیل وزن زیاد، امکان انتقال با خودروی مرکز فوریت‌های پزشکی به بیمارستان وجود نداشت و از آتش‌نشانی درخواست کمک شد.

وی به وضعیت جسمی و وزن سنگین این بانوی بیمار اشاره کرد و افزود: قبل از انتقال بیمار 35 ساله به بیمارستان، احیای قلب توسط تکنسین‌های اورژانس در محل انجام شد اما به‌دلیل چربی خون بالا، تنگی نفس شدید و مشکلات قلبی بیمار احیای قلب موفقیت‌آمیز نبود و در محل فوت کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه مدعی شد: البته پس از درخواست کمک از آتش‌نشانی و شهرداری برای اعزام آمبولانس به محل و انتقال این بیمار به بیمارستان، چندساعت طول کشید و قبل از حضور آنان، بیمار فوت کرد و پس از تلاش دو ساعته توسط آتش‌نشانان با خودرو آتش‌نشانی به بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی منتقل و فرآیند تأیید فوت بیمار 350 کیلوگرمی از سوی پزشکی قانونی در این بیمارستان انجام شد.

شاویسی با بیان اینکه جسد این بانوی سنگین وزن توسط 15 نفر جابه‌جا و سوار بر ماشین آتش‌نشانی شد، اذعان کرد: از آنجا که امکان نگهداری جسد این زن سنگین وزن در کابین سردخانه بیمارستان این شهرستان فراهم نبود، جسد پس از تأیید پزشکی قانونی و انجام امور کفن و دفن، برای خاک‌سپاری در «سلیمان بگ» تحویل عوامل شهرداری بانه داده شد.

سالار بسطامی، رئیس آتش‌نشانی بانه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در واکنش به برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه دیررسیدن خودوری آتش‌نشانی برای انتقال بانوی سنگین وزن به بیمارستان، سبب شده که این بیمار در محل فوت کند، اظهار داشت: طرح چنین شایعاتی اصلاً صحت ندارد و انجام این کار در چارچوب کاری ما نبود.

وی گفت: براساس قانون اجازه حمل بیمار زنده با ماشین آتش‌نشانی را نداریم و محل فوت بیمار (کوخان) در حوزه استحفاظی ما نبود؛ خودری آتش‌نشانی هیچ دستگاه و امکانات پزشکی نداشته ما چطور بیمار 380 تا 390 کیلوگرمی زنده را منتقل می‌کردیم؛ انجام عملیات احیاء این بیمار موفیت‌آمیز نبود و بیمار در محل فوت کرد.

رئیس آتش‌نشانی بانه گفت: زمانی‌که نیروهای فوریت‌های پزشکی از آتش‌نشانی درخواست کمک کرده، خودرو آتش‌نشانی معیوب بود اما همراه با خودروی دیگر کمکی خود را به محل رسانده تا جسد منتقل و به خاک سپرده شود.

از آنجا که درباره علت و شیوه مرگ این بیمار ساکن «کوخان» بانه، تناقض وجود داشته، قضاوت به خود مردم و وجدان‌های بیدار سپرده می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین