ترس از سوال !

بیژن مقدم، گروه سیاسی الف،   3990423013 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
ترس از سوال !

سوال از رئیس جمهور با امضاء تعداد کثیری از نمایندگان در دستور کار مجلس است. شاید کمتر کسی بداند که اولین بار سوال از رئیس جمهور در سال ۹۰ از محمود احمدی نژاد در مجلس مطرح شد و پیش از آن سابقه نداشته‌ است و پس از آن هم به سختی مطرح و انجام شده و با حاشیه هایی همراه بوده است. و او حاضر نشد برای پاسخ به سوال دوم نمایندگان مجلس در سال ۹۱ در مجلس حاضر شود و عملاً سوال منتفی شد.


نکته مهم آن است که این حق مجلس در طرح سوال و وظیفه رئیس جمهور در پاسخگویی چرا باید این همه پر هزینه و جنجالی باشد؟


دلیل آن را باید در ذهنیت روسای محترم جمهور دانست که فکر می کنند پاسخگویی آنان به مجلس کسرشأن و نقطه ضعف آنان است و به همین دلیل هرگاه توانستند با لابی و چه بسا وعده به نمایندگان و حل مشکلات حوزه انتخابیه آنان و… تلاش کرده اند تا لیست امضاء شده را از نصاب لازم انداخته و سوال را منتفی کنند. کاری که در مجلس قبل انجام گرفت و برخی نمایندگان وقت صریحاً از ورود دولت و تلاش برای پس گرفتن امضاء ها سخن گفتند که سوابق آن موجود است.


اما امروز شرایط کشور به گونه ای است که مردم نگرانی های جدی دارند. قاعدتاً مجلس مایل است پاسخ رئیس جمهور به سوالاتی را بشنود که از تریبون مجلس به اطلاع مردم خواهد رسید.
جالب آن که در این موضوع تفاوت چندانی بین روسای جمهور نهم و دهم، یازدهم و دوازدهم نیست و هیچ یک با رویی گشاده از سوال نمایندگان استقبال نکرده ونمی کنند.

آقای ربیعی سخنگوی دولت نیز در یادداشت روز شنبه ۹۹/۴/۲۱ خود در روزنامه ایران نوشت« سوال از رئیس جمهور به یکباره در ابتدای کار مجلس بر پیچیدگی شرایط خواهد افزود و به حل مسائل کمکی نخواهد کرد»


بدیهی است با چنین قضاوت پیشینی باید منتظر هزینه های این «حضور اجباری » در مجلس هم باشیم. در حالی  که می توانستیم به جای نفی و تعیین تکلیف برای مجلس و احیاناً ترش رویی در پاسخگویی ، به استقبال پرسشگری و پاسخگویی برویم و از مواجه رئیس جمهور  با نمایندگان نهراسیم. بدیهی است اگر در این مرحله درست و معقول رفتار شود هرگز  کار به استیضاح رئیس جمهور نمی‌کشد.هر چند معتقدم حتی طرح مساله استیضاح  نیز به تنهایی فرصتی برای فرار رئیس جمهور  از پاسخگویی و مسولیت پذیری فراهم میکند .


آقای رئیس جمهور کمتر از یک سال به پایان دوره خود دارد و باید تلاش کند حداقل به مواردی از وعده های بیشمار انتخاباتی خود عمل کند و مجلس نیز باید در این مسیر کمک و پشتیبان آقای روحانی باشد. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۲۰۰۴۴۰۶:۲۶:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۲۳
امیدوارم در این دوره لابی دولتی ها برای مجبور کردن نمایندگان به باز پس گیری امضاها بی اثر شده باشد و آقای روحانی زودتر برای پاسخگویی در محضر ملت حاضر شود
ناشناس۱۵۲۰۲۰۱۰۹:۴۹:۳۹ ۱۳۹۹/۴/۲۳
زودتر بركنار بشه
ناشناس۱۵۲۰۴۴۵۱۲:۴۸:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۲۳
معتقدم روحانی کفایت و صلاحیت و قابلیت و اهلیت لازم برای ریاست جمهوری رو نداره ____ اما طرح سئوال و یا استیضاح روحانی در شرایط اسفبار امروز راه را برای جنجال آفرینی دولت باز و زمینه را برای تنگناهای بیشتر معیشت مردم محروم و گرقتار را گروگان میگیره
ناشناس۱۵۲۰۲۶۹۱۰:۳۶:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲۳
در همه زمانها و دوره ها لابی هست و خواهد بود
ناشناس۱۵۲۰۰۵۹۰۷:۱۲:۲۲ ۱۳۹۹/۴/۲۳
کارهایی که باید سالهای پیش انجام میگرفت ، محقق نشده .... الان فایده ای نداره مجلس قبل باید رئیس جمهور را استیضاح می کرد که چون باهاش هم حزبی بودند کاری به کارش نداشتن که به فکر ملت نبودن ...
ناشناس۱۵۲۰۳۲۹۱۱:۱۹:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲۳
مگر مجلسی8-9 که دردست اصولگرایان بود احمدی نژاد را استیضاح کرد؟
ناشناس۱۵۲۰۴۳۷۱۲:۴۴:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۳
احمدی نژاد با 10 میلیون تومان برای مردم مسکن مهر میساخت حالا فقط پکیج آن 10 میلیون تومان شده است.
ایران۱۵۲۱۰۱۲۲۱:۱۸:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۲۳
بیا خوزستان ببین چی ساخته تو بیابان
ناشناس۱۵۲۰۰۶۴۰۷:۲۰:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲۳
مهمترین شعار دولت رونق اقتصادی بود که جناب رئیس جمهور منتخب مردم این وعده را تحقق بخشید مثلا شما در حال حاضر اگه صاحب یک منزل شخصی و یک خودرو و چند عدد سکه بهار آزادی باشید جزو میلیاردرهای جهان بحساب می ایید کجای دنیا سراغ دارید در طول مدت دو سال سرمایه شما ده ها برابر بشه بدون اینکه شما حتی کوچکترین تلاشی بکنید
ناشناس۱۵۲۰۴۶۹۱۳:۰۴:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۲۳
عزیز برادر! تورم افسار گسیخته و بالا رفته وحشتناک قیمتها یعنی بی ارزش شدن پول، نه میلیاردر شدن مردمی که داشتن یک خانه و ماشین معمولی، جزو حداقل نیازهای اولیه زندگیشونه.
ناشناس۱۵۲۰۸۷۰۱۸:۴۳:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۲۳
همین فرمایش شما رو با طنز گفتن ایشون.
ناشناس۱۵۲۰۱۰۸۰۸:۲۰:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۲۳
ایکاش از همه مطابق با قانون اساسی کشور سوال و جواب میشد نه فقط رئیس جمهور
ناشناس۱۵۲۰۲۰۸۰۹:۵۱:۵۴ ۱۳۹۹/۴/۲۳
مخصوصا وزیر سابق مسکن که داغ خونه دار شدن رو به دل همه مستاجرا گذاشت . خدا ازش نگذره
ناشناس۱۵۲۰۱۱۶۰۸:۳۰:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۲۳
فقط کسانی از سوال میترسن که جوابی ندارن.مثل دانش آموزان تنبل کلاس!!!
ناشناس۱۵۲۰۵۳۸۱۳:۵۰:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲۳
کار روحانی از تنبلی هم گذشته!
ناشناس۱۵۲۰۱۲۹۰۸:۴۷:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۳
طرح سوال باید بشود در صورت قانع نشدن مجلس رییس جمهور یا تعدادی وزرا استیضاح و برکنار شوند
مازندرانی۱۵۲۰۱۳۱۰۸:۴۹:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۲۳
همیشه سوال اقتصادی نمایندگان با چاشنه سیاسی بوده
ناشناس۱۵۲۰۱۶۹۰۹:۲۷:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۲۳
خداییش عملکرد روحانی قابل دفاع نیست. شرایط از زمان اخر احمدی نژاد صد برابر بدتر شده. استیضاح نکردن در حال حاضر خودش عملی سیاسی تر از استیضاح نکردنه. کلا در عالم سیاست هیچ اقدامی نیست که چاشنی سیاسی نداشته باشه. درسته که بعضی نمایندگان اهداف صرفا سیاسی از استیضاح دارن ولی واقعیت اینه که عملکرد ضعیف در همه سطوح از همه نظر دولت رو مستعد استیضاح کرده. مردم هم استیضاح می خوان.
ناشناس۱۵۲۰۲۲۹۱۰:۰۹:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۳
آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است ؟!
امیر۱۵۲۰۱۴۴۰۹:۱۱:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۲۳
هزینه ان است که کشور در اثر ناتوانی آقای رییس جمهور در ورطه سقوط اقتصادی افتد .
علی۱۵۲۰۱۴۶۰۹:۱۲:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۲۳
لاریجانی که نگذاشت سوال انجام شود. احتمالا روحانی به رهبری متوسل میشود تا مجلس جدید هم از سوال منصرف شود. چرا روحانی از سوال میترسد؟
ناشناس۱۵۲۰۴۸۸۱۳:۲۵:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۲۳
رهبری مخالفت خود را اعلام فرمودند
سید۱۵۲۰۹۲۷۱۹:۳۵:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۲۳
رهبر انقلاب مخالفتی با سوال ندارند و دیروز فرمودند:روابط مجلس با دولتمردان باید مطابق قانون و شرع باشد، یعنی سؤال و تفحص به عنوان حق مجلس وجود داشته باشد اما توهین و دشنام و نسبتِ بدون علم به دولتمردان به هیچ وجه جایز نیست و برخی از این نسبت‌ها حرام شرعی است.
ناشناس۱۵۲۰۱۵۴۰۹:۱۹:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۲۳
جناب‌آقای‌مقدم ‌فرمایشات‌ جنابعالی‌ کاملا‌متین‌ وقابل‌ستایش‌است ولی‌دوست‌عزیز‌کدام‌ مجلسی‌ ‌خودش‌مهمان‌دعوت‌میکند‌وبعد‌باغوغاسالاری‌اجازه‌نمیدهد‌مهمان‌دهانش‌را‌باز‌کند حالافرض‌کنیم‌که‌رییس‌جمهور‌هم‌برای‌ادای توضیحاتی‌به‌مجلس‌بیاید‌شماتضمین‌میکنید‌به‌ایشان توهین‌نشود‌ایکاش‌نمایندگان‌محترم‌دادگاه‌آقای‌طبری‌رادیده‌باشند‌که‌رییس‌دادگاه‌با‌اینکه‌میداند آقای‌طبری‌گناهکار‌است‌چطوری‌باسعه‌صدر‌باایشان‌رفتارمیکند‌پس‌دوست‌عزیزم‌درمقاله‌نوشتن لطفا‌همه‌جوانب‌رادرنظر‌گرفته‌وبعد‌دست‌به‌قلم‌شویدبااحترام‌
ناشناس۱۵۲۰۱۵۸۰۹:۲۱:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۲۳
راستی از مجلس هم میشه سوال پرسید؟
ناشناس۱۵۲۰۱۷۷۰۹:۳۰:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۲۳
امیدوارم که این طرح سوال مثل مجلس قبلی نباشه و واقعی باشه و صد البته کسی که حرفی برای گفتن نداره از سوال و جواب می ترسه
ناشناس۱۵۲۰۲۰۵۰۹:۵۰:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۲۳
هروقت تو این مملکت اصلاح طلب ها سر کارند وضع همینه .بدتر میشه که بهتر نمیشه .برای قشر ضعیف جامعه برای مستاجران برای کارگران و حقوق بگیران پشیزی ارزش قائل نیستن . این دولت حامی ثروتمندان و دشمن فقراست .
علی کریمی۱۵۲۰۲۵۸۱۰:۲۵:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۲۳
جناب آقای بیژن مقدم نمایندگان این مجلس با برخورد خودشان با وزیر امور خارجه نشان دادند که قصد آنها سوال کردن و جواب سوال را شنیدن نیست.
هوشیار۱۵۲۰۲۹۶۱۰:۵۹:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۲۳
و وزیر خارجه هم نشان داد در پاسخ دادن صداقت ندارد
ناشناس۱۵۲۰۲۶۲۱۰:۲۷:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۲۳
من جای روحانی بودم طوری پاسخ می دادم که مجلس از طرح سوال خود پشیمان شود اما متاسفانه روحانی برخلاف وعده هایی که به رای دهندگان خود داد عمل می کند وشجاعت لازم را ندارد .
ناشناس۱۵۲۰۳۷۰۱۱:۵۱:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۲۳
پاسخ را کسی دارد که کارنامه اش سفید باشد
ناشناس۱۵۲۰۲۶۸۱۰:۳۵:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۲۳
اداره کشور در زمان احمدی نژاد با روحانی کاملا متفاوت است روحانی سوئیچ کشور را خاموش کرده و فقط به سخنرانی پشت فرمان بسنده می کند
ناشناس۱۵۲۰۴۳۵۱۲:۴۳:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۲۳
دولت روحانی مملکت را ته دره برده است و باید استیضاح بشود.
محمد۱۵۲۰۲۸۰۱۰:۴۷:۰۴ ۱۳۹۹/۴/۲۳
معلوم است که سوال شونده و استیضاح شونده ممکن است از سوال و استیضاح خوشش نیاید.و این طبیعی و بدیهی است. این سوال کننده و استیضاح کننده هستند که باید تحت تاثیر جوسازی قرار نگیرند.
dayani۱۵۲۰۳۰۲۱۱:۰۲:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۲۳
همه بطور ضمنی می دانیم پاسخ پرسشهایی که از روحانی پرسیده می شود چیست، اما به صلاح کشور یا این یا آن نیست که پاسخها از حالت ضمنی آشکارا بیان شود. دشواریهای امروز ریشه هایی دارد که قرائنی مانند قرارداد 25 ساله باچین آنرا اشکار می سازد. ما بدون ارتباط درست با دنیا -دیگران موثر در داد و ستد های بین المللی - نمیتوانیم مشکلاتمان را حل کنم.
ناشناس۱۵۲۰۳۰۳۱۱:۰۴:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۲۳
من یک چیز رو میدونم مصلحت نظام یعنی رضایت مردم... یعنی مردم به عدالت نظام شک نکنن اینکه ببینن و بدونن اگه کسی کار اشتباهی کرد یه روز از دوره اش هم مونده باشه برکنار و توبیخ میشه دلگرم کننده است نه اینکه مردمی که به این آقا رای دادن و الان میگن استیضاحش کنید مجلس بحساب مصلحت بذاره اینا باقی بمونن جای تک تک آدمایی که شرایط زندگی رو برای مردم سخت کردند تو زندانه...نه تو کابینه.... اگر اینکارو نکردیم روزی نیاییم دم از عدالت علی بزنیم که فرسنگها دوریم از حکومت علوی... متاسفانه ایشون فقط با الفاظ بازی میکنند و چیزی برای پیشرفت جامعه در چنته ندارند
حسین۱۵۲۰۳۲۷۱۱:۱۸:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۲۳
چو دانی و پرسی سوالت خطاست. وقتی می دانیم پاسخ سوالاتمان را، چرا بپرسیم؟ آیا با این پرسش مشکلی برطرف خواهد شد؟ آیا پاسخهای درست غیر از آن چیزی است که می دانیم؟ آیا رییس جمهور صداقت خواهد داشت؟ آیا در سوال قبلی چنین برداشتی شد؟ پس فرصت مظلوم نمایی دادن به این دولت را به آنها ندهیم. سوال و استیضاح در فرصت باقیمانده خوب نیست بلکه با برنامه ریزی دقیق دولت را به ریل درست بازگردانید تا حداقل در این سال آخر کمی کام مردم کمتر تلخ شود. قطعا این به صواب نزدیکتر است.
ناشناس۱۵۲۰۳۴۱۱۱:۳۱:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۳
چطور از سوال نترسد در حالی که میبیند با وزیر امور خارجه اش آنطور رفتار شد؟ اصلا هدف از کشاندن ظریف به مجلس همان هوچیگری بود. هر چند ومکروا و مکرالله والله خیر الماکرین. ظریف با واکنش های معقولش در ذهن مردم عزیز شد.
ناشناس۱۵۲۰۳۴۷۱۱:۳۳:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۳
رئیس جمهور به چی باید جواب پس بده؟ وقتی سیستم غلطه هر کی باشه همینه. به شخصه به رئیسی رای ندادم و به روحانی رای دادم چون پیش بینی من این بود که وضع اقتصادی بدتر میشه و نخواستم این اتفاق در دولتی که بیشتر داعیه انقلابی بودن داره بیافته. و آقای رئیسی که نیروی خیلی خوبی برای نظام هست سوخت بشه. خدا رو شکر که ایشون رای نیاورد.
ناشناس۱۵۲۰۳۵۷۱۱:۴۰:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۳
دولت داره تو یک نظام سرمایه داری دست و پا میزنه و میخواد از تو این لجنزار عمل مطابق اسلام رو در بیاره! خب نمیشه که! اینجوری نه به توسعه اقتصادی حاصل از توجه به سرمایه داری میرسیم نه به توسعه فرهنگی حاصل از اسلام گرایی. ما انقلاب کردیم که بانکمون یا دانشگاهمون یا نظام آموزش پرورشمون و ... همونی که بود بمونه؟ چرا اصلاحات صورت نگرفت؟ مگه قرار نبود قوانینمون برگرفته از اسلام ناب محمدی (ص) باشه؟ برای این که جامعه به رضایتمندی برسه باید یا رومی روم بود یا زنگی زنگ. یا نظام سرمایه داری رو با همه ابعادش بپذیریم و به توسعه اقتصادی دست پیدا کنیم و یا با قوانینی که روح اسلام رو دارند حتی بدون توسعه اقتصادی احساس رضایت رو به جامعه بدیم. الان سوالات نمایندگان از رئیس جمهور در چه راستایی هست؟ در راستی توسعه اسلام یا در راستای توسعه اقتصادی؟
ناشناس۱۵۲۰۳۶۵۱۱:۴۷:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۲۳
سئوال ازرییس جمهوروقتی معناداردکه کاره ای باشد.سئوال اساسی اینه که اختیارات رییس جمهوردرحد یک تدارکاتچی بیشترنیست.چه درامورخارجی چه اقتصادی وچه داخلی وحتی فرهنگی توسط جاهای دیگری دیکته می شود.پس الکی جو سئوال نگیرید!
ناشناس۱۵۲۰۴۳۸۱۲:۴۶:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۲۳
اگر تدارکات چی بیش نیست چرا توی انتخابات وعده های بزرگ برداشتن تحریم و شکستن ابرقدرتها رو میده. اگر تدارکات چی هست چرا در انتخابات وعده گشایش اقتصادی می‌دهد بیجا میکند دروغ می‌گوید بیجا میکند رقیب را تخریب می‌کند
ناشناس۱۵۲۰۶۷۱۱۵:۵۱:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۲۳
این ادبیات شما در مورد دومین مقام رسمی کشور درست نیست. آیا میپسندید همین ادبیات در مورد بقیه روسای قوا هم استفاده شود؟ رییس جمهور نماینده مردم است و باید اختیار داشته باشد.
ناشناس۱۵۲۰۶۰۳۱۴:۴۹:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۳
پس برای چی زمان انتخابات واسه رای آوردن خودتون رو میکشتین؟ حالا که گند بالا آوردید میگین طرف کاره ای نبوده ! بانیان برجام نافرجام باید محاکمه بشوند.
ناشناس۱۵۲۰۶۸۳۱۵:۵۵:۱۱ ۱۳۹۹/۴/۲۳
گند را امریکا بالا آورد نه ایران! همون آمریکایی که سردار سلیمانی را از بین برد برجام را هم از بین برد.
ناشناس۱۵۲۰۷۲۴۱۶:۳۲:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۲۳
اون حرفاموقع انتخابات برای من وشمابودکه بریم پای صندوق دلبندم.
سرگردان۱۵۲۰۵۰۲۱۳:۳۲:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۲۳
مشکل اینجاست که اقای روحانی فکر میکنند بهترین عملکرد رو دارند وهر شخص دیگه ای جای ایشان باشد هم کاری از دستش ساخته نیست . معنی چنین تفکری جز قدرت طلبی و قدرت دوستی و خود خواهی نیست. واقعا در چنین شرایطی اگر کسی در هر مقام وپستی صادق و دلسوز باشد و بداند کاری از دست او جهت بهبود اوضاع ساخته نیست حتی با علم به اینکه هر شخص دیگری هم چنین توانی نخواهد داشت بهتر است با احترام به مردم چه انهائی که به او رای داده (امثال بنده)و یا انهائی که به ایشان رای نداده اند محترمانه اقدام به استعفاِء نمایند.البته که بعید میدانم.
یه الفی۱۵۲۰۵۵۹۱۴:۰۰:۱۲ ۱۳۹۹/۴/۲۳
باید تابو سوال از رئیس جمهور شکسته شود. ضمنا رئیس جمهور اگر تدارکاتچی است چرا دور دوم کاندیدا شد
ناشناس۱۵۲۰۶۷۵۱۵:۵۳:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۲۳
سؤال و نقد رییس جمهور تابو نیست. تمام روزنامه های کشور پر است از نقد رییس جمهور. در ایران البته سوال تابو است.
ناشناس۱۵۲۰۵۹۵۱۴:۳۸:۵۰ ۱۳۹۹/۴/۲۳
سوال خوبه و ایکاش همه مقامات حاضر بودند مورد سوال واقع شودند. به هر حال احترام رییس جمهور به عنوان نماینده مستقیم مردم ایران باید حفظ شود. هیچ ارگانی به اندازه دولت ها مورد سؤال و نقد نیستند.
الف ر۱۵۲۰۸۳۴۱۷:۵۷:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۳
کی میخاد از کی سوال کنه؟؟ یک نفر باید بیاد از این مجلس سوال کنه هنوز از راه نرسیده 200 تا برای خودتان گرفتیتد
ناشناس۱۵۲۰۸۶۵۱۸:۳۵:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۳
استیضاح و برکناری حق مجلس است اما جایگزین دولت فعلی چیست؟ کسی هست بدون برجام، با کرونا ، نفت ارزان، تحریم شدید و بحران امنیتی گسترده در منطقه کاری بهتر انجام دهد آن هم با حداکثر سرعت در برقراری دولت جدید در این شرایط؟ واقعیت این است که پاسخ دقیق، جامع و فوری به این سوال بسیار مشکل است. بهتر است در سال آخر دولت، مجلس تمام توان خود را برای کمک به حکمرانی بهتر در راستای توسعه خدمات به مردم قرار دهد تا برکناری و پیدا کردن جایگزین که وقت زیادی می برد.
ناشناس۱۵۲۰۸۶۷۱۸:۳۶:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۲۳
وقتی رشته های رئیس جمهور در هر زمینه ای به بهانه ای پنبه میشود خوب طرف بی انگیزه و عصبی میشه / دوستان اصولگرا فاتحه روابط بین الملل را خوانده اند بعد میگن حالا میتونی کار کن !! علنا در مقابل چشم همه دنیا به وزیر خارجه کشور توهین میکنن بعد میگن کار کن !!
ناشناس۱۵۲۰۹۲۶۱۹:۳۲:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۳
هنوز این دولت دارد مسکن های دولت قبل را می سازد تکمیل می کند و با ان مسکن مهری که هنوز تورمش ترمز نکرده است مگر قبلا سالی یک میلیون مسکن بدون تورم ساخته می شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین