چرا افراد باهوش از فروش خودرو سفارشی استفاده می‌کنند

گزارش بازرگانی،   3990422113

در کشور ما مدتی است که خودرو به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده و باید برای خرید یا فروش آن، دقت زیادی به خرج دهید اگر از دور نگاه کنید، فروش خودرو آسان‌تر از خرید آن به نظر می‌رسد، اما در عمل اینطور نیست. فکر می‌کنید فقط با یک آگهی ساده می‌توانید ماشینتان را بفروشید؟ قیمت آن را از کجا مشخص می‌کنید؟

اگر فروش خودرو با آگهی دادن را یک بار تجربه کرده باشید، می‌دانید که در تمام ساعات روز افراد تماس می‌گیرند و علاوه بر پاسخ‌گویی باید با تعداد زیادی از آن‌ها در این شرایط کرونا قرار بازدید حضوری بگذارید. آیا راهی به‌نظرتان می‌رسد که بتوانیم کاملا مطمئن و تنها با 1 تماس خودرو خود را بفروشیم؟

بگذارید اول تجربه آقای امینی از فروش خودرو ایشان را که برایمان تعریف کردند، بشنویم:

" برای فروش ماشینم، آن را در سایت های معروف آگهی کردم. بعد از چند روز، با یکی از افرادی که برای خرید آن تماس گرفته بودند، قرار بازدید حضوری گذاشتم. در ملاقات حضوری، همه چیز خوب پیش رفت و من سعی کردم تمام موارد خودرو را برای خریدار توضیح دهم. ایشان از من پرسیدند که خودرو رنگ‌شدگی ندارد؟ من هم گفتم که این ماشین را از یکی از آشنایان خریده‌ام و ایشان به من گفته‌ که یک لکه رنگ روی گلگیر جلو سمت شاگرد هست، خودم هم تصادفی با آن نداشته‌ام. همانجا قولنامه را نوشتیم، داشتن یک لکه رنگ در قولنامه قید شد و به پیشنهاد خریدار، یک بند برای خسارت فسخ قرارداد هم نوشتیم. خریدار بخشی از مبلغ را به من پرداخت کرد و قرار شد فردا برای انتقال سند مراجعه کنیم و ماشین را تا روز بعد به یک پارکینگ دو قبضه تحویل دادیم.

فردا صبح که به پارکینگ مراجعه کردم، دیدم خریدار به همراه یک کارشناس به دنبال ماشین آمده است! کارشناس نیز ماشین را بررسی کرد و گفت که به جای 1 لکه رنگ، 3 لکه رنگ‌شدگی در خودرو وجود دارد. سپس خریدار گفت که باید قیمت خودرو را به میزان قابل توجهی کم کنیم و قرارداد را مجددا بنویسیم، وگرنه معامله نمی‌کند. اما من نمی‌خواستم خودرو را به قیمت پایین بفروشم و از طرفی چون خودرو در پارکینگ دو قبضه بود، بدون رضایت خریدار نمی‌توانستم آن را از آنجا خارج کنم. نمی‌خواستم بابت این بی‌احتیاطی اسیر رفت‌وآمد به دادگاه شوم، در نتیجه عطایش را به لقایش بخشیدم و مجبور شدم ضرر فسخ قرارداد را پرداخت کنم تا بتوانم ماشین را زودتر به شخص دیگری بفروشم؛ هر چند اگر به دادگاه مراجعه می‌کردیم باز هم من بازنده ماجرا می‌بودم.

یکی از افرادی که در پارکینگ کار می‌کرد، شاهد ماجرای ما بود و جلو آمد تا با من حرف بزند. او به من گفت که اگر در زمان خرید این ماشین، آن را کارشناسی می‌کردم، هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتاد. من هم گفتم که از پولی که به زور داده‌ام سرخورده هستم و قید فروش ماشین را می‌زنم. اما او گفت که این کار اشتباهی است و بهتر است فروش ماشین را به یک شرکت معتبر بسپارم که هم خودشان ماشین را کارشناسی می‌کنند، هم آن را در سایت‌ها آگهی می‌کنند و هم خریدار مناسب با بهترین قیمت ممکن پیدا می‌کنند. من هم که دیگر از آگهی دادن خسته شده بودم، تصمیم گرفتم این کار را انجام دهم و با شرکت شما تماس گرفتم. این شد که شما به فاصله 3 روز از آن اتفاق، به همراه خریدار جدید آمده‌اید تا ماشین را برایمان قولنامه کنید."

چرا افراد باهوش به سراغ فروش سفارشی خودرو می‌روند؟

اکثر افراد در کشورهای پیشرفته جهان از فروش سفارشی خودرو استفاده می‌کنند و خودشان را درگیر فرآیند فروش خودرو نمی‌کنند، آن هم به سه دلیل:

1) افراد باهوش برای وقت خود ارزش قائل هستند، پس خود را درگیر فرآیند زمان‌گیر پاسخ‌گویی به تلفن‌ها و پاسخ‎گویی به سوالات متعدد خریداران نمی‌کنند. وقتی یک نفر تمام این کارها را به صورت رایگان برای ما انجام می‌دهد، چرا تمام مراحل را به عهده او نگذاریم؟

2) افراد باهوش خود را متخصص هر کاری نمی‌دانند، پس در هنگام خرید و فروش خودرو، کار را به متخصص آن می‌سپارند و حتما خودرو را کارشناسی می‌کنند. اگر بخواهید خودرو بخرید قطعا باید آن را کارشناسی کنید تا سرتان کلاه نرود و ماشین تصادفی و خراب را به جای ماشین سالم به شما نفروشند. اگر هم بخواهید خودرو خود را بفروشید، باز هم باید آن را کارشناسی کنید تا هم قیمت دقیق ماشین مشخص شود و هم اتفاق ناخوشایندی مثل آقای امینی برای شما نیفتد.

3) افراد باهوش در دام کلاهبرداران نمی‌افتند، پس از یک مشاور حقوقی معتبر برای نوشتن قولنامه و دیگر مسائل قانونی مربوط به خودرو استفاده می‌کنند. بدتان می‌آید یک مشاور حقوقی رایگان داشته باشید؟!

همراه مکانیک اولین اجراکننده طرح خرید و فروش سفارشی خودرو در کشور است که سعی کرده تا تجربه جدید خرید و فروش خودرو را که در تمام جهان رواج دارد، برای مشتریان خود در ایران نیز رقم بزند. این شرکت کار خود را در سال 92 با کارشناسی خودرو شروع کرده و در حال حاضر توانسته با شرکت در بیش از 150هزار معامله خودرویی به گردش مالی بیش از 100 میلیارد تومان در ماه برسد.

اگر قصد فروش خودرو خود را دارید، با ورود به صفحه فروش سفارشی خودرو hamrah-mechanic.com/car-sell می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس مشاور اختصاصی خود در زمان مقرر شده باشید. اگر فقط یک بار فروش خودرو را با همراه مکانیک تجربه کنید، دیگر هرگز سراغ روش‌های فروش سنتی خودرو نخواهید رفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین