هاشمی: پا در رکاب ستاد ملی کرونا هستیم

گروه اجتماعی الف،   3990422099

رئیس شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح ترافیک، توافق با ارتش و پروژه‌های نیمه تمام شهرداری توضیحاتی را ارائه کرد.

هاشمی: پا در رکاب ستاد ملی کرونا هستیم

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در میان جلسه شورای شهر تهران، صحن علنی را ترک کرد و ریاست را به ابراهیم امینی سپرد و با حضور در جمع خبرنگاران در مورد جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضا با شهردار تهران که با حضور برخی از معاونینش برگزار شد، گفت: جلسه هم اندیشی به بررسی طرح‌های اولویت دار شهرداری تهران و درصد پیشرفت فیزیکی آنها معطوف شد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که امروز مورد بحث قرار گرفت موضوع وعده شهرداری بابت افتتاح ماهانه یک ایستگاه مترو و در مجموع افتتاح 12 ایستگاه مترو بوده است، گفت: شهرداری معتقد است که این مهم قابل اجراست. چرا که بخشی از وام اوراق مشارکت‌شان را دریافت کرده‌اند و از 910 میلیارد تومانی که در اختیار بانک آینده بود روز گذشته نیمی از آن واریز شد.

هاشمی با بیان اینکه برای دریافت مابقی پول اوراق مشارکت از بانک آینده دولت باید بازپرداخت آن را تضمین می‌کرد که گویا نامه از دولت هم گرفته شده گفت: در حال حاضر 450 میلیارد تومان به حساب شهرداری آمده و اگر مابقی پول اوراق نیز به حساب واریز شود قطعا امسال 12 ایستگاه مترو افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات جلسه امروز بحث سرانجام طرح نیلوفری بود گفت: مسابقه طراحی این طرح برگزار شده بود و نقشه‌های اجرایی آن نیز ارائه شده است اما زمانی که کار داشت شروع می‌شد دچار عدم تفاهم با راه آهن شدند، به گونه‌ای که راه آهن معتقد است باید برای زمین‌هایی که در این طرح ارائه می‌کند هزینه پرداخت شود که هفته گذشته حناچی با وزیر راه جلسه داشته و تفاهم‌نامه این مهم رد و بدل شده است و به ما گفتند که تا دو هفته دیگر کلنگ طرح نیلوفری به زمین می‌خورد.

هاشمی با بیان اینکه بررسی مسئله زیرگذر گیشا یکی از مسائلی بود که در این جلسه مطرح شد، تصریح کرد: اهالی گیشا از ایجاد عدم دسترسی از زیر گذر به محله گلایه دارند اما حناچی اعلام کرد که یک لوله آب 1800 در این منطقه است که خوشبختانه رایزنی‌ها با سازمان آب انجام شده و قرار است کلنگ کنار گذر نیز به زودی به زمین زده شود.

رئیس شورای شهر تهران افزود: مسئله پروژه شهید بروجردی نیز در این جلسه مطرح شد که مشخص شد این پروژه معطل تملک چهار قطعه زمین بزرگ است و مقرر شد حناچی شخصا به این موضوع ورود کرده و با بودجه غیر نقد و تهاتر این مسئله را حل کند و امیدواریم شاهد افتتاح این پروژه در این دوره مدیریت شهری باشیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه مسئله افتتاح مجموعه باغ آئینی صبا نیز مطرح شد اما به نتیجه نرسیدیم افزود: از آنجایی که هنوز شهرداری با سرمایه گذار به توافق نرسیده و دچار مشکل حقوقی شده‌اند به این زودی‌ها این پروژه افتتاح نمی‌شود که البته اعضای شورا گله‌هایی در این زمینه مطرح کردند.

وی در خصوص منتفی شدن تفاهم ارتش و شهرداری در خصوص تبدیل پادگان 06 به بوستان گفت: زمانی که تفاهم‌نامه 06 افتتاح شد برخی از اعضا گفتند که این حرکت خوبی نیست و چرا 600 هزار متر در این پادگان بارگزاری می‌شود در حالیکه پهنه این پادگان S بود و مقداری سوء تفاهم شد و حناچی به ما گفت: چون در مدیریت شهری اختلاف وجود دارد و ارتش دیده است که دارد مورد سوال قرار می‌گیرد و کار مناسب تبدیل به ضدارزش شده کمتر موضوع را دنبال می‌کند و می‌دانید که این پروژه‌ها برد – برد است و وقتی یک طرف احساس خطر می‌کند پایش را عقب می‌کشد. من نمی‌گویم موضوع کاملا منتفی شده اما حس پیگیری جدی نداریم.

وی به شوخی افزود: این موضوع مثل ازدواج می‌خواهد که اگر یک طرف احساس غبن کند پایش را عقب می‌کشد که نازش را بکشند و حالا هم اینطور شده البته من نمی‌گویم که ارتش ناز می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران در مورد سرانجام طرح ترافیک در روزهای کرونایی نیز گفت: متاسفانه صحبت‌های من نصفه پخش می‌شود و فقط مسخره بازی‌هایش پخش می‌شود و  امروز دیدم که در حال جوک ساختن از صحبت‌های من هستند و به همین دلیل به جای آنکه اوضاع بهتر شود موجب سوء تفاهم و اختلاف می‌شود.

وی ضمن انتقاد از صدا و سیما بابت پخش منقطع سخنانش گفت: به جای درست شدن اوضاع فقط اینگونه رفتارها اختلاف را ایجاد می‌کند به عنوان مثال من مصاحبه مفصلی با یک نشریه داشتم که فقط آن قسمتی که گفته بودم 70 درصد دولت مقصر است پخش شد. این در حالیست که کوتاه بینی و کوتاه خوانی در حال حاضر بین مردم و مسئولان رواج پیدا کرده و این مسئله سبب شده که سخنان ما تاثیر منفی بگذارد و صدا و سیما باید رفع سوء تفاهم کند نه اینکه گره ای ایجاد کند.

وی با بیان اینکه طرح ترافیک در تهران یک موضوع چند وجهی است که باید همه ابعاد آن مورد بررسی قرار گیرد گفت: طرح ترافیک برای کاهش آلودگی هوا ایجاد شده است و جای سوال است که اگر طرح برداشته شود آیا واقعا سفرهای غیرضروری انجام نمی‌شود؟ آیا آلودگی هوا شدت نمی‌گیرد؟ آیا وسایل حمل و نقل عمومی خلوت‌تر می‌شود؟ که به نظر می‌رسد باید این سوالات پاسخ داده شود.

وی افزود: خوشبختانه یک مدیریت متمرکز برای کرونا به نام ستاد ملی کرونا داریم که محل تصمیم گیری است و اگر به ما بگویند طرح ترافیک باشد یا نباشد ما به آن تمکین می‌کنیم اما به نظر می‌رسد چون خودشان نمی‌خواهند تصمیم بگیرند توپ را به زمین ما می‌اندازند در حالیکه شورای شهر اصلا اختیاری برای تصمیم گیری ندارد و ما تابع نظرات ستاد ملی کرونا و پا در رکاب آنها هستیم.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا با توجه به شیوع کرونا جلسات شورا تعطیل نمی‌شود گفت: نمی‌توانیم جلسات شورا را لغو کنیم. چرا که مثل این می‌ماند که روحانی بگوید مجلس جلسه نداشته باشد تا به این ترتیب جلسه استیضاحش هم برگزار نشود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین