مهم‌ترین محصولات مراقبت از مو سر: شامپو و ماسک مو

گزارش بازرگانی،   3990422070

از جمله محصولات مراقبت از مو سر، ماسک مو و شامپو است. تنوع این محصولات در بازار تا اندازه‌ای است که خرید آنان را به فرایندی دشوار برای همگان تبدیل کرده است. در اینجا به نکات ارزشمندی هنگام خرید ماسک مو و شامپو اشاره شده است.

 

در خرید ماسک مو باید به چه نکاتی توجه شود؟

ماسک مو از اساسی‌ترین محصولات مراقبت از مو سر به شمار می‌آید. در خرید این محصول مهم باید به ترکیبات آن توجه کرد. می‌توان گفت ماسک مویی ارزش خریدن و صرف هزینه دارد که در ترکیباتش از موادی مانند روغن آرگان، ویتامین A، ویتامین E، اسیدهای چرب غیراشباع، امگا 3، امگا 6، امگا 9، کراتین، دایمتیکون، سیلیکون و همچنین گیاهانی همچون نارگیل، آلوئه ورا، بادام و غیره استفاده شده باشد.

چرا باید از ماسک مو استفاده کرد؟

ماسک موی مناسب، سبب رساندن انواع ویتامین‌های مورد نیاز به تارهای مو می‌شود. ماسک‌‌های مو با از بین بردن آلودگی‌ از روی ساقه مو در ترمیم و بازسازی مو نقش مهمی برعهده دارند. اگر به طور مرتب و مداوم از ماسک مو استفاده شود ، بعد از مدتی موهایی ضخیم‌تر و قوی‌تری خواهید داشت.

از جمله مزیت‌های مهم استفاده از ماسک‌ مو، افزایش مقاومت تارهای مو در برابر موخوره، حرارت اتو یاسشوار است.

باید دقت کنید که در انتخاب ماسک مو باید به جنس مو و کاربردی که برای ماسک در نظر دارید، توجه کرد.

می‌توان به صورت طبیعی و در خانه ماسکی مناسب تهیه نمود. مثلا ماسک طبیعی برای درمان موخوره ترکیبی از موز و عسل است.

 

استفاده از ماسک مو به عنوان محصول مهم در مراقبت از مو سر

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، بهترین راه برای داشتن موهای سالم و قوی استفاده از ماسک مو است. همچنین، از موثرترین راه‌های مراقبت از مو سر نیز استفاده از ماسک مو است.

دقت کنید در کنار فواید بسیار، استفاده روزانه از آن‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. استفاده از ماسک‌ها یک یا دو بار در هفته برای موهای طبیعی و نرمال کافی است.

در صورتی‌که موهایتان بسیار خشک یا آسیب دیده‌‌ است، می‌توانید با توجه به میزان آسیب‌دیدگی یا خشکی مو، دفعات استفاده از ماسک مو را بیشتر کنید.

 

آشنایی با انواع گوناگون ماسک‌های مو

ماسک مو جامد: این ماسک‌های مو برای استفاده در حمام است.

ماسک مو مایع و دوفاز : مناسب برای موهای نم‌دار (بعد از حمام) و برای محافظت از موها در برابر حرارت سشوار و اتو مو است.

 

تفاوت بین سرم مو و ماسک مو

ماسک مو از راه‌های مهم مراقبت از مو سر است که برای ترمیم و تقویت موی آسیب دیده و خشک استفاده می‌شود. درحالیکه معمولا از سرم مو برای براق کردن، شفافیت و محافظت در برابر حرارت سشوار و یا اتو مو استفاده می‌شود.

به عبارتی دیگر، وظیفه اصلی سرم مو بخشیدن ظاهری نرم، درخشنده و براق به تارهای مو است. درحالیکه وظیفه اصلی ماسک مو پیشگیری، درمان و تقویت موهای خشک و آسیب دیده است.

 

 

همه چیز در مورد شامپوها

شاید شما نیز جز آن دسته از افرادی باشید که هزینه بسیاری برای شامپویی صرف کردند، و در نهایت هم از آن راضی نبودند. در ادامه سعی خواهیم کرد همه نکاتی که هنگام خرید شامپو باید رعایت کنید، بازگو نماییم.

درحقیقت شامپویی خوب است که در عین سازگاری با موهایتان دارای ویژگی‌های زیر باشد:

موهایتان را نرم، شفاف، درخشان و خوش‌حالت کند.

عطر مطبوعی داشته باشد.

انتظارات شما را براورده سازد. مثلا اگر شامپو ضد شوره خریده باشید، واقعا شوره سرتان را برطرف کند.

مواد مضر در ترکیباتش نداشته باشند.

رطوبت رسان و نرم‌کننده‌ی خوبی باشد.

ترکیبات یک شامپوی خوب، به عنوان فاکتور اصلی مراقبت از مو سر کدام است؟

همین طور که خود بهتر می‌دانید، از مهم‌ترین محصولات مراقبت از مو سر، شامپوها هستند. در نتیجه ترکیباتشان بسته به کاربردشان متفاوت خواهد بود. با این همه، اجزای اساسی در همه آنها مشترک است و مهم‌ترینشان سورفکتانت است.

سورفکتانت‌ دلیل اصلی کف شامپو است. متأسفانه این ماده، جز مواد شیمیایی بسیار خطرناک است. از این رو باید شامپویی انتخاب شود که در ترکیباتش از سورفکتانت‌های کم‌ضررتر، تقویت‌کننده‌ها و ویتامین‌ها استفاده شده باشد.

موادی چون پارابن، فتالات، فرمالدئید نیز ترکیبات خطرناکی‌اند که متاسفانه در بسیاری از شامپوها وجود دارند. هر چند امروزه برندهای خوشنام تولید کننده شامپو یا از این مواد یا استفاده نمی‌کنند و یا در کمترین میزان خود استفاده می‌کنند.

دو نکته مهم و اساسی قبل از خرید شامپو

قبل از خرید، دو نکته اساسی را برای خود کاملا مشخص نمایید.

هدف از خرید: هدف خود را کاملا مشخص کنید. آیا قصد حجم دادن به موهایتان دارید، یا می‌خواهید شوره سرتان برطرف شود؛ یا قصد جلوگیری از ریزش موهایتان را دارید. باید بدانید دقیقا به دنبال چه محصولی هستید. اما در انتخاب شامپوی خود، به تبلیغات زیاد اطمینان نکنید، بیشتر عباراتی مانند تقویت کننده، ثبیت‌کننده، و غیره که بر روی قوطی شامپوها درج شده، تنها جنبه تبلیغاتی دارند. با همه این‌ها، شامپوهای ضدریزش، ضد شوره، حجم‌دهنده و حالت‌دهنده، بیشترین تقاضا را دارند. اگر مشکل ریزش و یا شوره دارید، حتما از شامپوهایی استفاده کنید که پزشکتتان توصیه کرده است نه آنچه تبلیغات به شما تلقین می‌کنند.

توجه به جنس مو: شامپو، به عنوان فاکتور اساسی در مراقبت از مو سر، باید بر اساس جنس موی شما انتخاب شود. امروزه، برای انواع موهای چرب، خشک، معمولی یا آسیب‌دیده ، شامپوهای گوناگونی در بازار موجود است.

 

شامپوی مناسب برای مراقبت از مو سر شماست؟

موی چرب: به مویی چرب گفته می‌شود که ظرف چند ساعت تا نهایت 1 روز پس از شست‌وشو چرب و براق می‌شود. شامپوی مناسب این موها، شامپویی است که سبوم کمتری داشته باشد و فاقد مواد نرم‌کننده و ترکیبات مضر باشد.

موی خشک: این موها، کدر و زبراند و اثری از چربی در آنها دیده نمی‌شود. شامپو مناسب این موها باید خاصیت رطوبت رسانی و آبرسانی قوی داشته باشد.

موهای خشک و آسیب دیده: این موها شکننده، بسیار خشک و آسیب دیده‌اند. معمولا به سادگی شانه نمی‌شوند؛ به ویژه اگر نمناک باشند. دقت نمایید شامپو مناسب برای مراقبت از مو خشک و آسیب دیده، باید علاوه بر خاصیت آبرسانی و رطوبت رسانی حاوی ترکیبات روبرو نیز باشد: دی متیکون، سیکلومتیکون، پلی کواترنیم، هیدروکسی پروپیل، تریمونیم کلرایدِ گیاه گوآریا، هیدروکسی اتیل، دیمونیم کلراید.

موهای نازک و شکننده: تارهای این موها، بسیار نازک و شکننده است و به سادگی نیز پاره می‌شود. شامپوهای مناسب برای این دسته از موها باید حاوی ترکیبات زیر باشد: پلیمرهایی مانند کوات یا پلی کواترنیم ۷ یا ۱۰، پروتئین گندم هیدرولیز شده، سیلانتریول، پی جی – پروپیل بدون سیلیکون.

موهای معمولی: ایده‌ال‌ترین نوع مو، موهای معمولی است. این موها، نه چرب‌اند، نه خشک، نه زیادی براق و نه زیادی کدر. شامپوی مناسب این دسته از موها، باید خاصیت نرم‌کنندگی، رطوبت‌رسانی و آبرسانی داشته باشد. همین‌طور حاوی مواد شیمیایی مضر در ترکیباتش نیز نباشد.

موهای فر و مجعد: شامپوی مناسب موهای فر، باید خاصیت آبرسانی و نرم کنندگی بالایی داشته باشد.

موهای ترکیبی: این موها، تارها خشک است و کف سر چرب. بهترین شامپو برای مراقبت از مو سر ترکیبی، شامپویی است که توانایی متعادل‌ ساختن چربی پوست سر و قدرت نرم و مرطوب نگاه داشتن تارهای مو را داشته باشد.

با وجود همه اطلاعات گفته شده در بالا، خرید شامپوی مناسب با موهای شما قطعا کار سختی خواهد بود. در واقع نکات ذکر شده در این مقاله به شما کمک می‌کند تا فهرست محدودی از شامپوهای مناسب را پیدا و سپس با روش آزمون و خطا بهترینشان را برگزینید.

بهترین برندهای محصولات مراقبت از مو سر را از کجا می‌توان تهیه نمود؟

در صورتی که برای سلامت و زیبایی خود ارزش قایل‌اید، مجبورید هنگام خرید لوازم آرایشی و دیگر محصولات مراقبت از مو سر و پوست، انتخاب‌های خود را محدود به فروشگاه‌های معتبری چون فروشگاه اینترنتی میس و مستر نمایید. میس و مستر فروشگاهی است که کیفیت را اولویت اساسی خود قرار داده و با شعار انتخاب، مشاوره و لذت خرید آنلاین، در صدر تمامی فروشگاه‌های اینترنتی قرار گرفته است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. مجلس مقابل این اقدام بایستد

آخرین عناوین