صادرکنندگانی که زور دولت هم به آنها نمی رسد !

گروه اقتصادی الف،   3990421176 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

علیرغم مشکلاتی که به لحاظ ارزی در کشور وجود دارد و رئیس‌جمهور از عدم بازگشت ۲۰ میلیارد یورو مربوط به صادرات غیرنفتی ماه‌های آخر سال ۹۸ خبر داده اما دولت همچنان امیدوار است که صادرکنندگان خود برای بازگشت ارز پیش‌قدم شوند.

صادرکنندگانی که زور دولت هم به آنها نمی رسد !

به گزارش الف، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، روز 19 تیرماه یکی از دلایل تکانه‌های بازار ارز را عدم بازگرداندن ارز حاصل از صادرات توسط برخی از صادرکنندگان اعلام کرد.

حسن روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت صمت در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس و اصفهان با اشاره به مشکلات بازار ارز در هفته‌های اخیر گفت: متأسفانه افرادی هم داریم که در سال گذشته در صادرات کوشا و فعال بودند، اما به‌موقع ارز حاصل از صادرات خود را برنگرداندند. بانک مرکزی اعلام می‌کند میزان ارز بازنگشته از این محل حدود 20 میلیارد یورو است. 20 میلیارد یورو جنس در ماه‌های گذشته صادرشده از اواخر سال 98 و امروز زمان قانونی بازگشت ارز آن گذشته و حتی اگر دوره کرونا را هم به زمان قانونی آن اضافه کنیم، بازهم زمانی که باید ارز را برگردانند، سپری‌شده و لذا ناچاریم تصمیم‌های حادی را اتخاذ کنیم.

رئیس‌جمهور در ادامه عنوان می‌کند: هیچ‌وقت دلمان نمی‌خواست که از طریق اعمال فشار و یا از طریق اقدامات قضایی بخواهیم یک صادرکننده را مجبور کنیم ارز حاصل از صادراتش را بازگرداند. برای اینکه مبنای دولت این است که همه مردم عزیز کشور و صادرکنندگان عزیز، می‌خواهند برای کشور و تولید و برای اشتغال کشور تلاش کنند و برای این تلاش کنند که نیاز کشور به ارز را تأمین کنند.

سخنان رئیس‌جمهور در حالی است که این مشکل به امسال بازنمی گردد و در سال‌های گذشته نیز چنین چالشی وجود داشته اما برای آن تدبیر مناسبی اندیشیده نشده است.

از سخنان رئیس‌جمهور مشخص است منظور ایشان از احتمال اتخاذ «تصمیمات حاد» متوسل شدن به اعمال فشار و اقدامات قضایی است. اما بازخوانی سخنان عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی که روز 16 تیرماه در یک شبکه اجتماعی منتشر شد تا حدود زیادی می‌تواند به آشکار شدن بیشتر ماهیت موضع‌گیری رئیس‌جمهور کمک کنند.

همتی در نوشته اینستاگرامی عنوان کرده بود دولت تا آخر تیرماه برای برگرداندن ارز صادراتی به صادرکنندگان مهلت داده است.

رئیس‌کل بانک مرکزی گفته بود: صادرکنندگان تکیه‌گاه اصلی ارزآوری کشور هستند، فرصت برای برگرداندن میلیاردها دلار ارز صادراتی در دو هفته آتی پایان می‌یابد. این فرصت به‌هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد. از فردا، با هماهنگی بانک مرکزی، قوه محترم قضائیه، وزارت صمت و نهادهای نظارتی، صادرکنندگانی که تاکنون تعهد خود را ایفا نکرده‌اند، در فهرست‌های ده نفره برای توضیح در مورد نحوه ایفای تعهدات دعوت می‌شوند.

موضع‌گیری رئیس‌جمهور نشان‌دهنده این است که بخش اعظمی از ارز حاصل از صادرات به کشور بازنگشته است.

حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه 15 تیرماه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی عنوان کرده بود: صادرات غیرنفتی امسال باوجود همه مشکلات تحریم‌ها و شیوع کرونا به ۴۱ میلیارد دلار خواهد رسید. سرپرست وزارت صمت در خردادماه نیز صادرات غیرنفتی برای سال 98 را حدود 42 میلیارد دلار برآورده کرده بود.

البته تجربه ثابت کرده تلاش برای متقاعد کردن صادرکنندگان برای بازگرداندن ارز حداقل تا به امروز با موفقیت همراه نبوده و ضرورت دارد سیاست دولت دراین‌باره تغییر یابد.

به همین دلایل بود که سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه نیز روز 16 تیرماه در جلسه شورای عالی این قوه از ضرورت‎های عبور از شرایط خاص اقتصادی و نیز برخورد با تخلف از ناحیه برخی واردکنندگان و صادرکنندگان خبر داد و گفت: «وارد‌کننده یا صادرکننده متخلف فرقی نمی‌کند. هم برخورد با آن‌ها و هم افشای نام آن‌ها یک ضرورت است که مسئولان بانک مرکزی باید آن را دنبال کنند. مسئولان بانک مرکزی اعلام کردند دنبال معرفی صادرکنندگان متخلف هستند اما من معتقدم واردکننده‌ای که ارز دریافت کرده و کالا وارد نکرده هم باید معرفی شود.»

اما مشکل اینجاست که زیرساخت‌های نظارتی ضعیفی در این موضوع وجود دارد و بر اساس آمار گمرک 15 تا 16 میلیارد دلار صادرات در سال 98 از طریق کارت‌های اجاره‌ای صورت گرفته است.

محمدرضا صاحبی پسندیده، معاون قضائی دادستان تهران روز 16 تیرماه در بخش خبری ساعت 21 عنوان داشته بود: با توجه به شرایط جنگ اقتصادی در چند سال گذشته، عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو در حوزه ارزی مرتکب تخلف شدند.

 پسندیده در خصوص موضوع عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات و واردات اظهار کرد: این موضوع چند مشکل دارد که یکی مربوط به زیرساخت‌های نظارتی ضعیف است.

وی ادامه داد: وقتی کارت بازرگانی بدون اعتبارسنجی به صادرکننده ارائه می‌شود و او در بازگشت ارز حاصل از صادرات خلف وعده می‌کند و سراغ او می‌روید می‌بینید یا وجود خارجی ندارد و یا اصلاً صادرکننده نیست.

معاون قضائی دادستان تهران گفت: در سال 97 که آغاز التهابات ارزی بود آمار افرادی که برای اولین بار کارت بازرگانی گرفتند، بسیار افزایش یافت. این‌ها صادرکننده واقعی نبودند. یکی از اقدامات خوب قوه قضائیه در دوره جدید شناسایی افراد متقلبی است که پشت پرده این قضایا هستند.

حال باید منتظر ماند و مشاهده کرد با توجه به چنین وضعیتی طی دو هفته آینده همگرایی و تلاش قوه مجریه و قضائیه برای برخورد با متخلفان ارزی و بازگرداندن ارز حاصل از صادرات تا چه میزان موفق خواهد بود. با شرایطی که در حال حاضر مشاهده می‌شود بعید است حتی ورود قوه قضائیه نیز منجر به بازگشت تمام ارزهای صادراتی به کشور شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۱۸۴۹۳۰۷:۱۹:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۲
زور دولت بهشون نمیرسه ؟ دولت باهاشون همدسته ؟
ناشناس۱۵۱۸۶۵۰۰۹:۳۲:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۲۲
هر جا فسادی هست پای یک یا چند خودی در میان است تز و دکترین مسولان در کشور این شده اگر ما ندزدیم دیگران می دزدند پس ما می دزدیم تا دیگران ندزدند این دور و تسلسل باطل باعث عقب ماندگی کشور است
ناشناس۱۵۱۸۸۶۶۱۱:۳۱:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۲
ژن خوبهای خود دولتن نمیخوان بدن
ناشناس۱۵۱۹۰۲۱۱۲:۵۹:۴۷ ۱۳۹۹/۴/۲۲
این کارها اصلا زوری نیست مشکل این است که سرمایه جایی میرود که امنیت داشته باشد. سرمایه در حال حاضر در کشور ما امنیت ندارد. هر وقت امنیت پیدا کرد نه تنها نیازی به زور نیست بلکه سرمایه دیگر کشورها هم به ایران سرازیر میشود.
ناشناس۱۵۱۹۷۵۵۲۰:۰۵:۳۶ ۱۳۹۹/۴/۲۲
دولت که خودش نمی تواند ارز صادراتی نفت و گاز را از چین و کره و ترکیه و عراق بگیرد، از صادر کننده چه انتظاری دارد. به نظرتون مضحک نیست؟!
ناشناس۱۵۱۸۵۲۸۰۷:۵۰:۱۴ ۱۳۹۹/۴/۲۲
از کجا یقین دارید که دولت راست میگه و صادرکنندگان خلاف کردن
ناشناس۱۵۱۸۸۲۲۱۱:۱۴:۳۳ ۱۳۹۹/۴/۲۲
دولت قبل مرکز مبادلات ارزی راه انداخته بود که صادرکنندگان بدون وارد کردن ارز به کشور آنرا با واردکنندگان مبادله می کردند اما دولت روحانی این مرکز را تعطیل کرد و باعث مشکلات عدیده شد.
بی سواد۱۵۱۸۹۰۴۱۱:۵۴:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۲۲
یه روز میگن دلالهای خیابانی دلار باعث گرانی شدند و مامور ها گرفتنشون یه روز میگن سلطان سکه باعث گرانی شده بود که گرفتنش و اعدام کردند بعد میگن 12 نفر باعث گرانی گوشی شده بودند که اونارم گرفتند بعد گفتن ..و ..باعث گرانی خودرو شده بودند که عده ایی دلال با نوشتن قیمت کاذب اونارم بستن یه روز میگن مرغ نخرید تا ارزان بشه چون یه عده مرغدار که میخان سودجویی کنن .. الان رسیدیم به صادر کننده ها که ارزها رو میبرن و نمیارن(یکی نیست بگه آخه عقل کل اقتصاد، طرف 300 تن سرب صادر کرده از کجا بیاره دوباره بخره در داخل کشور؟ باید اون پول برگرده و دوباره خرید کنه و بفروشه یا نه؟ پس طرف همیشه خرید کنه و تناژ بالا صادر کنه و پولش رو برنگردونه-چه کالا چه ارز- اونوقت چطور اینجا دایم خرید کند؟)
ناشناس۱۵۱۹۵۶۲۱۷:۳۰:۳۵ ۱۳۹۹/۴/۲۲
این بیسوادها درجزوه هاشون خوندن صادرات خوبه بعد همش میگن صادرات خوندن بخش خصوصی خوبه بعد همش میگن بخش خصوصی ییهو متوجه میشن بخش خصوصی همه چی رو صادرکرد پولشم نیاورد
ناشناس۱۵۱۹۶۴۱۱۸:۲۲:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۲
جالب است دولت خودش اعلام میکندجابجایی دلار را تحریم های آمریکا غیر ممکن کرده وباز میگوید خیلی های دلارها را واردکردند وعده ای وارد نمیکنند تحریم هم دروغه گزارش شرکتهای صادر کننده درصدی رشد صادرات را نشان میدهد
ناشناس۱۵۱۸۵۴۵۰۸:۱۱:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۲۲
صادر کنندگان عزیز دوستان پشت پرده دولت هستند. الان اجبار زمانه و فشار سایر قوا دولت رو مجبور کرده که اذعان بکنه یک بخشی از پول این ملت تحت فشار دست چه کسانی است؟
ناشناس۱۵۱۸۵۷۹۰۸:۳۹:۲۱ ۱۳۹۹/۴/۲۲
احتمالا دولت ،دولت نیست . مایحتاج مردم و نان سفره مردم صادر میشود که حالا شاید دردی از اقتصاد کشور را دوا کند، اما به جای این میشود ثروت در جیب یک عده .
رضا۱۵۱۸۵۸۶۰۸:۴۵:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲۲
صادرکنندگانی که ارز صادراتی رو برنمیگردونن، کلیه مجوزهای صادراتیشون رو باطل کنین تا بفهمن مملکت قانون داره. از طرفی خوراک تولیداتشون رو با ارز روز و نه با قیمت سامانه نیمایی بهشون بدین تا درس عبرتی باشه برای صادرکنندگان آتی.
ناشناس۱۵۱۹۵۷۴۱۷:۳۶:۴۸ ۱۳۹۹/۴/۲۲
گلم تحریمیم خود دولت نمیتونه پول نفت بگیره مشکل یکی دوتا به این سادگی نیست
ناشناس۱۵۱۸۶۰۲۰۸:۵۷:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۲
زور دولت فقط به مردم بدبخت میرسد
ناشناس۱۵۱۸۶۰۴۰۸:۵۷:۲۰ ۱۳۹۹/۴/۲۲
این مملکت اقلا 100 میلیارد دلار ارز میخواد تا یه کوچولو بتونه به آرامش اقتصادی برسه با این یه قرون دوزار فرجی نخواهد شد
ناشناس۱۵۱۸۸۲۰۱۱:۱۲:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۲۲
27 میلیارد دلار صادرکنندگان به کشور بازنگشته و این رقم کمی نیست.
ناشناس۱۵۱۸۹۰۷۱۱:۵۹:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۲۲
این مملکت فقط بیش از صد میلیارد دلار از عراق بابت غرامت جنگ طلب دارد! همین عراق از دادن پنج میلیارد دلار پول برقی که خریده خودداری میکند! این مملکت حد اقل بیش از صد میلیارد دلار پول بلوکه شده در خارج از کشور دارد! این مملکت حد اقل سی میلیارد دلار غارت شده توسط آقازاده ها دارد! این ممکلت حد اقل بیست تن طلای غارت شده توسط آقازاده ها دارد! بازم بگم؟ همینها می تواند قیمت دلار را به زیر چهار هزار تومان برساند، تازه غیر از پولهایی که .. .. .. .. مردم می دانند چه خبر است!
ناشناس۱۵۱۸۶۰۸۰۸:۵۹:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۲۲
نه من ز بی عملی روحانی ملولم و بس... همه ایران از بی عملی روحانی کلافه اند
اكبر۱۵۱۸۷۴۷۱۰:۴۰:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۲۲
البته موافقم كه خوب عمل نميكنه، اما با خزانه خالي و مردمي كه هم اضافه حقوق ميخوان، ماموريت نشسته و نرفته ميخوان، حقوق نجومي و سفر خارج ميخوان، بنزين مجاني و درمان و آموزش رايگان كه حقّ مسلم اونهاست، بدعهدي و دروغ و هرروز دعوا كه قابل گذشت است، پولهاشون هم كه يا دلاره، يا طلا يا بورس، چكار ميشه كرد؟ تازه بهشون بگي ماسك بزن، ميخندن.
اكبر۱۵۱۸۶۳۰۰۹:۱۹:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۲۲
من عوام نميفهمم وقتي بانكهاي ما نميتوانند از خارج حواله دريافت كنند، وقتي سفارتخانه هاي ما در خارج براي اين مشكل كاري كه نميكنند هيچ، خودرابخواب زده اند، منظور دولت و بانك مركزي از اينكه "ارز خودرا برنگردانده اند"، چيست؟ فرض كنيم صادر كننده از طريق صرافي و پرداختن هزينه( بخوانيد باج)، وجهي را بابت كالاي صادره، بصورت ريال ميگيرد. آيا بايد برود از دولت با پرداخت هزينه( اينجا بخوانيد تفاوت نرخ خريدوفروش ارز)، ارز تهيه و ببرد بانك مركزي تحويل بدهد؟ برادرجان، دولت اگر خودرا مالك ارز ميداند و بانك مركزي اگر خيلي مديريت دارد، خودش بيايد برابر قرارداد فيمابين صادركننده و خريدار، با قبول مسئوليت ، وجه را دريافت و به داخل منتقل كند، نه اينكه بدون زحمت سر سفره صادرات بنشيند. دولتي كه خود و سفارتخانه هايش را مسئول كمك به صادركننده عام( و نه خواص)، در مقابل كلاهبردارهاي چيني و اروپايي و هندي نميداند ، چه انتظاري دارد كه خودرا در دسترنج كارگر توليدي و صادركننده شريك و بلكه ذيحق بداند.؟؟ والله نميفهمم.
علی 671۱۵۱۸۶۳۸۰۹:۲۴:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۲۲
برای بانک مرکزی کار سختی نیست .اسامی به قوه قضاییه ارسال و اول ممنوع الخروج شوند بعد شناسایی و دستگیر ولی گیر اینجاست که وقتی پیگیر شوند دنباله انها سر از دولت در می آورد و خود مجریان دولت یا فامیل آنها عمل کننده بوده اند که دوباره گند دولت در می آید و الی ما شا الله .علی برکت الله
علی 671۱۵۱۸۶۴۷۰۹:۳۲:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۲۲
خدا وکیلی این مملکت امام زمانی است و توسط آقا خودش محافظت می شود که با این همه اختلاس و دزدی و این همه سرمایه که به عناوین مختلف در مملکت چپاول شده و رانتخوران و گردن کلفت ها و نجومی بگیران خورده اند و برده اند و چپاول کرده اند و پس نمی دهند .کشور باز سر پا و چرخ زندگی مردم به هر طریق می گردد .هر کشور دیگری بود و این همه رانت و چپاول و بخور ، بخور و دزدی حالا هزار مرتبه زیر ورو شده بود .پس دستی دارد این مملکت امام زمانی را می چرخاند و نمی گذارد که بشکند .امان از ناسپاسی ما .پس این مملکت بزرگ و عظیم و سر مایه دار حسابی است اگر خناسان می گذاشتند زندگی مردم رو به بهبودی میرفت .هر چند دولت نیز فشل و بیعرضه باشد .ولی خدا با ماست .
مازیار۱۵۱۸۶۵۷۰۹:۳۹:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۲۲
دولتى كه خودش در بازگرداندن دلار هایش از عراق و کره جنوبی به دلیل تحریم ها ناتوان است، به صادرکننده هایی که ارزهایشان را نمی توانند بیارند، می‌گوید خائن و خرابکار و مخل اقتصاد و غیره . طنز جالبی است این مدیریت اقتصادی ایران زیر فشار تحریم
ناشناس۱۵۱۸۶۹۶۱۰:۱۲:۰۵ ۱۳۹۹/۴/۲۲
خوبه نظر صادرکننده ها را بیاری ببینیم چی می گن. شاید دولت اصرار داره صادر کننده ها با نرخ نیمایی و ... ارزشون را ارایه کنند ...
حسن۱۵۱۸۷۱۵۱۰:۲۱:۲۹ ۱۳۹۹/۴/۲۲
ظاهرا این دفعه قرعه به نام صادرکنندگان افتاده که تقصیرها رو به گردنشون بیاندازند.
ناشناس۱۵۱۸۸۱۵۱۱:۰۸:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۲
دولت تدبیر و امید را ارشدترین مقامات سابق امنیتی کشور مانند آقایان ( روحانی ، ربیعی ، آشنا ، ........ ) اداره می کنند پس زورشان به عالم آدم رسیده و می رسد ، اما تاکنون هیچ چاقویی نتوانسته دسته اش را ببرد .
منوچهر میرزایی۱۵۱۸۸۵۷۱۱:۲۷:۴۳ ۱۳۹۹/۴/۲۲
دولت محترم زورش به همه چیز میرسد. بیشتر این مطالبی که در مورد عدم بازگشت ارز هست. شاید دعوای سیاسی هست.یا عدم اطلاعات کافی.چون صادرکنندگان اصیل ارزهاشون را به سیستم برمیگردونند( در غیر اینصورت امکان ادامه فعالیت نخواهند داشت).فقط اختلاف از اونجایی حادث شده. که ارزش واقعی کالای صادراتی با عدد اظهار صادراتی در اظهارنامه گمرکی نمیخواند- به عنوان مثال زعفران صادراتی قیمت تموم شد . و فروشش حدود ۵۰۰ دلار میباشد. ولی اظهار نامه صادراتی ۱۲۰۰ دلار ثبت میگردد. این موضوع تقریبا برای تمام کالاهای صادراتی مصداق دارد. در نتیجه رقم واقعی صادرات کشور. حداقل ۳۰-۴۰٪ از ارقام اعلامی دولت کمتر میباشد. شما اختلاف را محاسبه کنید.( عدم بازگشت ۱۸ میلیارد دلار واقعی نیست)
ناشناس۱۵۱۸۹۵۸۱۲:۲۶:۰۱ ۱۳۹۹/۴/۲۲
این است مملکت گل و بلبل ما .................که نشاندهنده این است که دولت هیچ کاره است....پس چرا اجازه صادرات به این شرکتها دادید ؟ به نظرم وقت استعفای آقای همتی فرا رسیده است .
ناشناس۱۵۱۹۱۳۷۱۳:۴۶:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۲۲
آقای روحانی دیگه اعتبار ندارد اصلا... خیلی حرفا پشت سرش میزنند
ناشناس۱۵۱۹۱۴۳۱۳:۴۸:۳۷ ۱۳۹۹/۴/۲۲
دولت خودش نمی تونه ارز حاصل از فروش نفت رو برگردونه! به جاش جنس بنجل چینی میاره. بعد از صادر کننده می خواد برگردونه؟
ناشناس۱۵۱۹۵۱۴۱۶:۵۸:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۲
مدیران شرکت فولکس واگن به بهانه واردات فولکس میلیونها دلار ارز دولتی را از کشورخارج کردن آزاد می چرخن
کاوه۱۵۱۹۵۴۱۱۷:۱۹:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۲۲
چرا دولت به پتروشیمی ها گاز سوبسیدی میدهد که بعدش دنبال ارز آنها باشد؟
ناشناس۱۵۱۹۶۴۳۱۸:۲۲:۳۱ ۱۳۹۹/۴/۲۲
وقتی دولت لقمه را دور سرش می چرخاندو در صادرات واردات خود را خلع ید کرد.وضع همین میشود.
علی۱۵۱۹۷۲۷۱۹:۴۰:۲۳ ۱۳۹۹/۴/۲۲
دولت خودش کارت بازرگانی فله ای صادر کرده
ناشناس۱۵۲۰۱۱۳۰۸:۲۸:۳۲ ۱۳۹۹/۴/۲۳
دولتی که خودش در بازگرداندن ارز و طلب های ارزی خود از کشور دوست و برادر جمهوری عراق!! عاجز و ناتوان است نمیتواند به چهار تاجر و بازرگان خرده پا برای بازگرداندن ارزهای ناشی از صادرات فشار بیاورد ،لطفن ادرس غلط ندهید و مسوولیت برعهده بگیرید ،نه این که دایم خود را تبریه و مشکلات را به گردن این و ان بیاندازید
علیجانی۱۵۲۰۱۳۰۰۸:۴۷:۵۶ ۱۳۹۹/۴/۲۳
عزیز برادر من 20 سال است که صادرکننده هستم . بانک مرکزی و گمرگ لیست تمام صادرکنندگان را با زدن یک دکمه میتوانند پرینت بگیرند و ارقام بالای 1 میلیون دلار را سورت کنند و برایشان مستقیم اخطار ارسال کنند ، البته تمام آنها احتمالا از نو چشمی ها هستند که تاکنون این کار را نکردند . در مورد کارت های یک بار مصرف هم به راحتی قابل شناسایی و ابطال کردن است منتها اراده ای در کار نیست . 80% این لیست دولتی ها و خصولتی ها هستند استخراج این لیست یک مسله است بر گردانندن آن یک مسله دیگه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های هفته

  1. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  2. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  3. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  4. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  5. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  6. پزشک مشهدی ۱۷ میلیارد تومان جریمه شد

  7. فروش گوشت کیلویی۷۰۰ هزار تومان سودجویی است

  8. حسین شریعتمداری: این دو پیشنهاد را جدی بگیرید

  9. دستمزد ۱۴۰۳ تعیین نشد/ بررسی ها به فردا موکول شد

  10. حجم واردات گوشت بی‌سابقه است/ کمبود مراکز عرضه گوشت گرم وارداتی علت صف‌های طولانی

  11. کدام کشور بالاترین رشد اقتصادی ۲۰۲۳ را ثبت کرد؟

  12. تخصیص ارز مسافرتی قابل توجیه نیست

  13. اتمام نشست شورای عالی کار بدون نتیجه/رقم سبد معیشت همچنان محل اختلاف

  14. وزیر کار: کسی حق پرداخت دستمزد به کارگر را کمتر از مصوبه شورای عالی کار ندارد

  15. ایرانی‌ها کارت اعتباری بین‌المللی می‌گیرند

  16. وزیر نفت: بازارهای جدیدی برای نفت ایران پیدا کردیم/ ۵ طرح پتروشیمی آماده بهره‌برداری است

آخرین عناوین