آیت‌الله علم‌الهدی: عفت در خانواده‌های امروز رو به ضعف است

گروه اجتماعی الف،   3990420090 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

امام جمعه مشهد با بیان اینکه عفت در خانواده‌های امروز حتی خانواده‌های متدین رو به ضعف است، گفت: وجود عفت در مردان و زنان، حافظ جامعه از فساد و انحراف خواهد بود.

به گزارش مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در نوزدهمین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در کشور، مطالبی را در مورد معنای عفاف و حجاب، تفاوت عفاف با حجاب، لزوم حفظ آن برای مردان و زنان مسلمان، اهمیت آن در اسلام و نقش حفظ عفت در سلامت جامعه بیان کرد.

امام جمعه مشهد با اشاره به روز عفاف و حجاب، گفت: ۲۱ تیر ماه سال ۱۳۱۴، مسجد گوهرشاد، قتل‌گاه صدها، بلکه هزاران انسان بی‌گناه شد؛ افرادی که به‌خاطر حمایت از نوامیس خودشان و از حجاب زنان به عرصه آمدند و این جریان بیان‌گر حمیت و غیرت مردان در حفظ حجاب نوامیسشان در فرهنگ دین، فرهنگ شیعه و ارادتمندان به ساحت ولایت اهل‌بیت (ع) است.

وی بر ضرورت حفظ حجاب و عفاف در جامعه تاکید کرد و افزود: عفت تنها حجاب نیست، بلکه حجاب مصداق عفت است. عفت در مردان و زنان، حفاظت درونی در مقابل فساد و انحراف است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، حجاب را مانع تبدیل‌شدن زن به ابزار بی‌عفتی دیگران دانست و بیان کرد: امروز در زندگانی‌های داخلی و خانوادگی خودمان حتی در خانواده‌های متدین، غیر از مشکل حجاب، مشکل عفاف نیز داریم؛ معمولاً خواهران ما در خانواده‌های متدین حجاب ظاهری و دینی‌شان محفوظ است، اما در ارتباطات داخلی خانوادگی و فامیلی، عفت رو به ضعف رفته؛ این در حالی است که در زمان‌های قدیم، عفت در خانواده‌های متدین بسیار کامل بود.

امام جمعه مشهد گفت: اما در حال حاضر، یک دختر عمو با پسر عمویش برخوردی دارد همانند برخورد خواهر با برادر و این درست نیست، عزیزانی که در رأس خانواده هستند، از نفوذ خودشان استفاده کنند و مسئله عفت را در کانون خانواده‌های متدین به‌عنوان یک اصل مد نظر قرار بدهند.

وی با بیان اینکه در غیر از چادر نیز می‌توان حجاب واجب را رعایت کرد، چادر را پوشش زنان ایرانی پیش از اسلام عنوان کرد و گفت: زنان ایرانی چادرهای مخصوص سفیدرنگی سر خودشان می‌کردند، کلاه‌هایی می‌گذاشتند و چادر را از بالای کلاه بر بدن خودشان کاملاً شامل می‌کردند که این کلاه‌ها مانع از آن می‌شدند که قد خانم ارزیابی بشود که بلند است یا کوتاه؛ این پوشش زنان ایرانی قبل از اسلام در زمان ساسانیان بود و به فرهنگ اسلام منتقل شد.

آیت‌الله علم‌الهدی با ذکر روایتی در خصوص پوشش زنان انصار، چادر را توصیه شده قرآن دانست و بیان کرد: در مواقعی که بلایی نازل می‌شود، مثل الان که ویروس منحوس کرونا آمده، هر عملی را انجام بدهیم که مورد رضایت خدا باشد، مشمول رحمت خدا قرار می‌گیریم و بلا از ما دفع می‌شود، اما اگر بیاییم عملی را انجام بدهیم که موجب غضب و خشم خدا است، خدا رحم نمی‌کند.

وی بی‌حجابی را دهن‌کجی به پیغمبر (ص)، اسلام و خدا عنوان کرد و ادامه داد: وقتی بنا شد در جامعه‌ای به خدا دهن‌کجی شود، طبیعی است که خدا به این جامعه رحم نمی‌کند و عذاب بیشتر نازل می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نمی‌گوییم این ویروس عذاب خدا بر مردم است؛ خدا ما را در دنیا عذاب نمی‌کند، چون می‌فرماید «ای پیغمبر ما افراد را عذاب نمی‌کنیم در حالی‌که تو در بین آنان باشی»، ما را نیز خدا عذاب نمی‌کند چون وجود اقدس مولا امام زمان (عج) در بین ما است، اما زمانی این بلا از ما دفع می‌شود که ما وسیله ترحم پروردگار را فراهم کنیم نه وسیله غضب خدا.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۱۶۷۴۸۱۹:۱۳:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۲۰
این موضوع هم تقصیره مردمه ودولت بی تقصیره
ناشناس۱۵۱۶۸۶۱۲۱:۴۰:۱۳ ۱۳۹۹/۴/۲۰
از وقتی زن ها را به شکل افراطی در کنار مردان غریبه به کار گرفتید هم حجاب ها آب رفت و هم مشکلات خانوادگی بیشتر شد و الان هم کمتر شدن ازدواج ها و فرزند آوری کمتر و کاسه چه کنم گرفتید که چرا این طوری شد!
ناشناس۱۵۱۶۷۶۲۱۹:۳۰:۲۴ ۱۳۹۹/۴/۲۰
ایرانیان باستان پوشش شبیه شنل برای تزئین زنان اشرافی استفاده می شه و مطلقا معنی حجاب نداشته
ناشناس۱۵۱۶۸۵۸۲۱:۳۶:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۲۰
دست کاری در تاریخ هم می خواهید بکنید تا به نتیجه دلخواه خودتان برسید!
ناشناس۱۵۱۶۷۶۷۱۹:۳۵:۱۷ ۱۳۹۹/۴/۲۰
احسنت.
ناشناس۱۵۱۶۷۶۸۱۹:۳۵:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۲۰
راست می گه چرا رعایت نمی کنید؟
ناشناس۱۵۱۶۷۷۱۱۹:۳۷:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۲۰
کاملا منطقی و مستدل .
ناشناس۱۵۱۶۷۷۷۱۹:۴۳:۴۲ ۱۳۹۹/۴/۲۰
حرف حساب جواب نداره.
ناشناس۱۵۱۶۷۹۲۲۰:۰۱:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۲۰
کشف حجاب شش ماه بعد واقعه گوهر شاد انجام شده واقعیت آن است که ۲۸ خرداد ۱۳۱۴ دولت محمد علی فروغی در یک بخشنامه مضحک و آمرانه که از تبعات سفر رضاشاه به ترکیه در ۱۲ خرداد ۱۳۱۳ بود، مردم ایران را ملزم کرد که از کلاه پهلوی (یک لبه) دست برداشته و کلاه بین المللی تمام لبه ای به اسم شاپو استفاده کنند. طبق این بخشنامه اگر یک کارمند دولتی از این دستور اطاعت نمی کرد باید قید شغلش را می زد! دو روز بعد نیز دولت بخشنامه دیگری ابلاغ کرد که طبق آن، مجالس ختم اموات فقط در مساجد معدودی که بلدیه (شهرداری) اجازه می داد باید برگزار می شد و استعمال چای، قهوه، قلیان و سیگار نیز در این مجالس ممنوع اعلام شد دستورات آمرانه دولت فروغی که به پشتوانه فکری و اجرایی شخص رضاشاه اعلام می شد طبیعی بود که بر مردم گران آید و در این میان، مشهدی ها پیشتاز اعتراض شدند. روز ۲۱ تیر ۱۳۱۴ عده زیادی از مردم مشهد تظاهرات پر جمعیتی علیه اجباری شدن کلاه شاپو و یکسان سازی لباس برگزار کردند و به مسجد گوهرشاد آمدند. در اجتماع مردم مشهد در گوهرشاد، مرحوم شیخ محمد تقی بهلول سخنان تندی علیه دولت ایراد کرد و خواهان مقاومت مردم شد. پاسخ حکومت به این اعتراض آرام و مدنی مردم مشهد، کشتار وحشیانه معترضین بود و طبق گفته منابع تاریخی، حدود دو هزار نفر در این فاجعه ملی کشته و زخمی شدند. شش ماه بعد این واقعه دستور کشف حجاب اعلام شد ..
ناشناس۱۵۱۶۸۰۰۲۰:۰۹:۰۲ ۱۳۹۹/۴/۲۰
وقتی زن ها را در تقلید از تفکر غلط غربی ها به بیرون از خانه می آورید تا در کنار نامحرم ها کار کنند باید به این روزها فکر می کردین چون قبل شما غرب در این مسیر پا گذاشته بوده
ناشناس۱۵۱۶۸۰۵۲۰:۱۴:۰۷ ۱۳۹۹/۴/۲۰
عفاف از حجاب مهمتر است چون اگر حیا و عفیف نباشی حجاب که هیچ .. هم به وجود می آید!! مانند این روزهای ما و وقتی الگو گیری جوانان از افراد درست کار به سمت خواننده و بازیگر عوض شد
ناشناس۱۵۱۶۸۰۸۲۰:۱۷:۵۱ ۱۳۹۹/۴/۲۰
طبق روایات در اخر الزمان حلال خدا را حرام و حرام های خدا را حلال می کنند که همین کارها برای ظهور منجی بشریت است تا دنیا را از این چیزها پاک کند
ناشناس۱۵۱۷۰۸۴۰۸:۱۹:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۲۱
حاج آقا دلیل از بین رفتن عفت حتی بین خانواده متدینین رو نفرمودین چیه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین