شورای شهر: عدم اجرای طرح ترافیک مشکلی را در پایتخت حل نخواهد کرد

گروه اجتماعی الف،   3990419096 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
شورای شهر: عدم اجرای طرح ترافیک مشکلی را در پایتخت حل نخواهد کرد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت اتخاذ تصمیمات سختگیرانه و قاطع برای جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ در تهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، علی اعطا درباره اجرای تصمیمات قاطع در تهران به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش مبتلایان به کووید ۱۹ اظهارکرد: در این خصوص مدیریت شهری تابع تصمیمات ستاد ملی کروناست چرا که درباره موضوع کرونا ستاد مدیریت بحران شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم انتظار انجام اقدامات و اتخاذ تصمیمات جدی در حوزه مبارزه با کرونا در تهران دارند، گفت: مدیریت شهری پیشنهادات خود را به‌صورت مکتوب و یا در جلسات و رسانه‌ها مطرح کرده است.

اعطا افزود: یکی از مسائلی که در حوزه مبارزه با کرونا مطرح شده موضوع حمل و نقل عمومی است که در حال حاضر در تهران حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با مترو و دو میلیون نفر با اتوبوس جابجا می‌شوند. اکنون به‌رغم اینکه در حدود نصف این آمار از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند با این حال با این حجم از مسافر ناوگان حمل و نقل عمومی امکان اعمال سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی را ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی در شرایط کرونا و با توجه به سیاست فاصله‌گذاری اجتماعی تنها پاسخگوی جابجایی ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار مسافر خواهد بود.

به گفته اعطا تامین اتوبوس و مینی بوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تعهدات دولت است و وعده‌هایی نیز در این خصوص داده شده اما اجرا نشده است.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود تصمیمات قاطع‌تر و جدی‌تری برای مبارزه با شیوع کرونا در تهران اتخاذ شود، اظهارکرد: وقتی تعطیلی برخی مشاغل و دور کاری ادارات که در تمام کشورهای مبتلا به کرونا به رسمیت شناخته شده و دنبال می‌شود را جدی نمی‌گیریم، شهر شلوغ می‌شود و امکان ابتلا افزایش می‌یابد.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا برای ادامه اجرای طرح ترافیک در تهران گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا مرجع تصمیم‌گیری برای اجرا یا توقف طرح ترافیک پایتخت است و مدیریت شهری تابع مصوبات این ستاد است.

اعطا ادامه داد: در بحث طرح ترافیک با تصمیم ستاد ملی زمان آغاز طرح از ساعت ۸ و نیم صبح در نظر گرفته شده است تا شاغلان بتوانند قبل از این ساعت تردد کنند همچنین بعد از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه امکان خروج رایگان از محدوده طرح وجود دارد.

به گفته اعطا اگر طرح ترافیک اعمال نشود سفرهای غیر ضروری در پایتخت افزایش خواهد یافت .

وی افزود: به جای اینکه طرح ترافیک اجرا نشود دولت باید به وعده‌های خود در حوزه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی عمل کند .

سخنگوی شورای تهران با بیان اینکه عدم اجرای طرح ترافیک در تهران تبعاتی خواهد داشت، اظهارکرد: در شرایط کرونا تصمیمات ترافیکی مربوط به پایتخت در ستاد مدیریت بحران اتخاذ می شود و اگر این ستاد به این نتیجه برسد که طرح ترافیک اجرا نشود مدیریت شهری مصوبه ستاد را اجرا خواهد کرد.

بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر، وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، تاکید کرد: بررسی کارشناسان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نشان می‌دهد که عدم اجرای طرح ترافیک مشکلی را در پایتخت حل نخواهد کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۱۵۷۶۴۱۶:۲۲:۰۶ ۱۳۹۹/۴/۱۹
خیلی هم تاثیر داره و فشار از مترو و اتوبوس برداشته میشه اما شما نمی توانید از پول دست بکشید و حالا راه افتادید برای توجیه آن چیز به این سادگی
ناشناس۱۵۱۵۷۶۵۱۶:۲۳:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۱۹
چرا نداره ..جزو کدام .. هستید خجالت بکشید با این حرف ها
ناشناس۱۵۱۵۷۷۰۱۶:۳۱:۳۴ ۱۳۹۹/۴/۱۹
تو را خدا ببین چه کسانی توجیه کننده شدن آقا کمی سوادت را اضافه کن درآمد زایی به نرخ جان انسان ها
ناشناس۱۵۱۵۷۸۰۱۶:۴۳:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۱۹
از درآمدشان کم میشود
محمد۱۵۱۵۸۱۰۱۷:۰۳:۱۵ ۱۳۹۹/۴/۱۹
جیب شهرداری مهم است عدم اجرای طرح ترافیک کدومه!
ناشناس۱۵۱۵۸۱۴۱۷:۰۵:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۱۹
.. چه جوری به این نظر رسیدی کی کمکت کرده
ناشناس۱۵۱۵۸۶۲۱۸:۰۳:۲۵ ۱۳۹۹/۴/۱۹
به نظر شما حتی اگر همین امروز دولت به تعهدات خود در زمینه حمل و نقل عمومی عمل نماید، چه زمان اتوبوس و واگن مترو مورد نظر شما برای استفاده عمومی آماده خواهد بود؟ قطعاً انتظار ندارید که یک شبه این تعداد واگن و اتوبوس خریداری شده و آماده بهره‌برداری گردند. مشکل اصلی مملکت ما این نوع مدیریت است اخوی.
ناشناس۱۵۱۵۸۹۶۱۸:۲۳:۱۹ ۱۳۹۹/۴/۱۹
اتفاقا حل میکند ، مشکل این است که درآمد شما کم میشود، این بوضوح نشان میدهدکه وجود این طرحها برای مردم نیست بلکه فقط و فقط برای درآمد زایی است
ناشناس۱۵۱۵۹۱۸۱۸:۳۶:۵۸ ۱۳۹۹/۴/۱۹
فقط دنبال پول گرفتن هستند
ناشناس۱۵۱۵۹۸۹۱۹:۴۶:۴۱ ۱۳۹۹/۴/۱۹
جنابعالی که خود را نماینده مردم تهران میدانید خودتان اول به حرفتان عمل کنید و وسیله شخصی آرم دار و یا دولتی استفاده نکنید و با مترو بر سرکار بروید.
ناشناس۱۵۱۵۹۹۲۱۹:۵۳:۰۰ ۱۳۹۹/۴/۱۹
پیشنهاد شهرداری این است که دولت در شرایط حاضر و مشکلات موجود چوب جادوی خود را بردارد و در چند ثانیه ناوگان شهرداری را دو برابر کند. اعداد مشخص است؛ وقتی که طرح ترافیک اعمال نمی شد وضع کرونا در تهران بهتر بود. هر نظری جز این غیر علمی است.
م فلاح۱۵۱۶۰۲۴۲۰:۳۵:۵۳ ۱۳۹۹/۴/۱۹
لطفا متن کامل بررسی به طور کامل و تجربه و تحصیلات بررسی کنندگان رو منتشر کنید . و همچنین چقدر بابت این بررسی حق الزحمه گرفتند
آزاده۱۵۱۶۰۴۲۲۱:۰۱:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۱۹
مشخصه چون با لغوطرح ترافیک ،درآمد شهری با مشکل مواجه میشه . شورا و شهرداری نمیتونن پاسخگو هزینه های سر سام آور حقوق خود و خیل عظیم کارمندان شهرداری و بِدَن
سید۱۵۱۶۰۴۴۲۱:۰۷:۱۰ ۱۳۹۹/۴/۱۹
شما. و امثال شماکه مشکلی ندارید. وقتی با خودرو شخصی به محل کار رسیدید جای پارک چه داخل و چه جلوی ساختمان برایتان آماده است .مشکل بعد از آغاز میشود که ارباب رجوع بابت کاری که دارد یا باید دونفری بیاید که دوبله پارک کند و یا دور دور نماید برای پیدا نمودن جای پارک .پس بهترین راهکار فعلی و زود بازده آن است که جلوی ادارات. بیمارستانها و..را خالی نگه دارند تا برای سوار و پیاده نمودن افراد خودرو در لاین دوم توقف ننموده و مشکل پس زدن تا حدی مرتفع شود
ناشناس۱۵۱۶۰۸۲۲۲:۰۰:۰۳ ۱۳۹۹/۴/۱۹
تقویت ناوگان مسئله روز را حل نمیکند زمانبر است طرح ترافیک را فعلا لغو کنید از بار اتوبوس و مترو کم کنید اتوبوس ها و ازدحام برای سوار شدن فاجعه است به داد مردم برسید بگذارید در ترافیک گیر کنند بهتر از پخش ویروس است .
ناشناس۱۵۱۶۱۰۴۲۲:۱۹:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۱۹
این آقا هم برای خودش طرحی داره یه بار با .. تو شورای شهر می گفت مترو رو ببندیم برای مقابله با کرونا؟!
ناشناس۱۵۱۶۲۱۲۰۳:۵۳:۲۷ ۱۳۹۹/۴/۲۰
شماها برای سلامت مردم ارزشی قائل نیستید انشاءالله مردم 1400 شوراهای شهر و روستا را هم از ..شما اصلاح طلبان پاک خواهند کرد .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین