اتحادیه اروپا: الحاق کرانه باختری راه حل نیست، نقض قوانین بین‌الملل است

گروه جهان الف،   3990419095

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بار دیگر تاکید کرد که طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی، نقض صریح قوانین بین‌المللی است و ضربه بزرگی به راهکار تشکیل دو کشوری خواهد زد.

به گزارش ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در بیانیه‌ای گفت: طرح الحاق، بر ثبات و امنیت منطقه و روابط اتحادیه اروپا با اسرائیل و روابط تل آویو با کشورهای عربی تاثیر خواهد گذاشت.

بورل در ادامه افزود، هرگونه نقض قوانین بین‌الملل به ویژه زمانی که بحث الحاق اراضی مطرح باشد، تاثیرات و پیامدهایی ناگوار بر نظام بین‌الملل و نزاع در دیگر مناطق دارد.

وی همچنین گفت که اتحادیه اروپا تحت هیچ شرایطی هیچ تغییری را در مرزهای اراضی اشغالی ۱۹۶۷ مادامی که با توافق دو طرف فلسطینی و اسرائیلی نباشد، نخواهد پذیرفت.

بورل تصریح کرد که اتحادیه اروپا به راهکار تشکیل دو کشوری با تکیه بر قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی ذی‌ربط پایبند است و این تنها راه حل ممکن برای پایان دادن به نزاع در فلسطین است.

لازم به ذکر است که روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اخیرا فاش کرد که اتحادیه اروپا قرار است در صورت اجرای طرح الحاق کرانه باختری، تدابیر و مجازات‌های بی‌شماری را علیه این رژیم اتخاذ کند، از جمله ممنوع کردن سفر وزرای خارجه اروپایی به فلسطین اشغالی، توقف مبادله دانشجو و لغو یا کاهش بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان اسرائیلی.

طبق نوشته این روزنامه، شماری از دیپلمات‌های اسرائیلی که اخیرا دیدارهایی با سفرای برخی کشورهای اروپایی در بروکسل داشته‌اند، سندی محرمانه را در این باره تحویل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی داده‌اند.

برخی از کشورهای اروپایی از جمله کشورهای نزدیک به رژیم صهیونیستی همچون انگلیس این رژیم را به شدت از عواقب و پیامدهای الحاق کرانه باختری برحذر داشته‌اند.

تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری و غور اردن با واکنش‌های گسترده منطقه‌ای و بین‌المللی همراه بوده است، تا جایی که دولت آمریکا نیز که حامی اصلی رژیم صهیونیستی برای اجرای این طرح بود، مجبور شد محتاطانه‌تر عمل کرده و در موضع خود تجدید نظر و اعلام کند که هرگونه حمایت از این طرح، مشروط به توافق داخلی اسرائیلی‌ها بر سر آن خواهد بود.

دو طرف ائتلاف دولتی رژیم صهیونیستی یعنی بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود و بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی سفید بر سر زمان و شیوه اجرای این طرح با هم اختلاف دارند و هنوز نتوانسته‌اند به توافقی در این زمینه دست یابند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین